עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

מבחן המגברים של איתי, חלק א'

מאמר זה מובא בצורת סיפור חוויתי אישי ואינו בא להחליף ביקורת מקצועית מעמיקה. הסקירה בוצעה ע"י איתי_הגיתי ונערכה ע"י LiorC
14/06/2006 - 07:00



 
 
 

איתי בסה"כ רצה לרכוש מגבר... לרגע אחד חשב שהענין יהיה פשוט אך החיפוש הפך לדרך ארוכה ומרתקת.
הדקו חגורות והצטרפו לחוויות המסע בארץ הסטריאו !





לאחרונה שדרגתי את הרמקולים שלי מסט של Paradigm Studio ל- JMLAB.
מקדימה מנהלים את העניינים זוג "אלקטרות" 926, רמקול מדהים שלא ארחיב עליו כאן את הדיבור.
לאחר הרמקולים, הגיע תור האלקטרוניקה, הגברת הסטריאו מנורות הצנועה שלי עמדה בסכנת שדרוג.
(פרה – Trilogy 900 ומגבר Golden Tube 40 שרכשתי לפני כשנתיים אצל איל פור).

החיפוש אחר הגברת סטריאו חדשה התחיל בהאזנה לסטאפ של Manley ורמקולים Living voice
בתערוכה בכפר המכבייה לפני מס' חודשים.
הסאונד הרשים אותי מאד ולכן כעבור זמן מה התקשרתי לערן, הודעתי לו על תקציב של
כ-15000 ש"ח וחיכיתי למוצא פיו.



לאחר מתיחת תקציב קלה, שני מונובלוקים Manley Mahi ואחד Pre מדגם Manley Shrimp הופיעו לתת Show במשכני הצנוע.
תוך מספר דקות התברר לי שמערכת סטריאו מדהימה מנגנת אצלי בסאלון !



הסאונד דינאמי מאד, למרות "רק" 18 וואט (ב-Triode), מפורט מאד ופאנצ'י עם במה רחבה ופתוחה, להפתעתי הסאונד לא נשמע לי כאופייני למנורות, אבל לך תדע, רק התחלתי ללמוד...
האלקטרה 926 הגיב בדינמיות רבה, אבל על הצד הבהיר מדי: לאחר כשעת האזנה העניין מתחיל לעייף.
ה DVD הוחלף בנגן CD איכותי, הסאונד השתפר משמעותית, אבל היות ואין ל-Shrimp שלט, וזו המערכת
הראשונה ששמעתי, החלטתי לא לקפוץ על הסירה ולהמשיך לבדוק.
הרגשתי שאני נפרד ממערכת שמאוד אהבתי, אם היה למנלי שלט, לא הייתם חוזים בפרקי המסע הארוך :-)





היות ואני אוהב מאוד את האפקט של סאונד מנורות (לא היה בכוונתי להקניט, להגדרתי זהו אפקט), המשכתי לעבר Rouge Audio.
טלפון דומה לעודד מ-dbaudio, פגישה על כוס קפה בחנות בהרצליה (והאזנה לטוטם אודיו המסקרנים), הניבה הדגמה של המגבר המשולב Tempest (בליווי נגן CD של Densen).
לגבי המקור: התחלתי את ההאזנות עם הנגן DVD שלי, כדי לקבל תמונה ראשונית, ואז החלפה לנגן האיכותי יותר (הצלחתי לשמוע את ההבדל החמקמק בין נגן זול ליקר).



הסאונד היה עגול ורך יותר, אך לא חשתי את העוצמה וה"מכה" שאני אוהב, מגבר מנורות עם הספק צנוע יתקשה להוציא מה-926 את המירב. עודד שידרג את ההדגמה בפרה 99 של Rouge, הטמפסט כוון למצב מגבר ללא פרה (Bypass) והסאונד השתפר: התעצם בנפח, במה ובשליטה.
הרמקול הזה מגיב יפה לוואטים נמוכים, אבל העסק עובד יפה יותר כשההגברה בשרנית יותר.
הבאס והמיד ריינג' הנמוך משתפרים פלאים. הצליל מקבל חמימות ולא רק הטוויטר עובד.




בשלב הבא, הלכתי לשמוע את הציוד של VTL. לפני כשנתיים, כשהתחלתי להתעניין במוזיקה משני רמקולים בלבד,
הצטרפתי לביקור של החברה מפורום תפוז, בחנות של מנדי סאבו בהרצליה.
שם הוא הציב הדגמה של מגבר ST85 VTL מול מגבר טרנזיסטורי, (ברנדסן נדמה לי) מחוברים לרמקולי Nola.
כאן לראשונה נחשפתי לסאונד איכותי מדהים, שלא הייתי מורגל אליו. הצלחתי לשמוע את ההבדל הדק אך הברור
בין סאונד מנורות לטרנזיסטורי. החיידק נשתל!... I was hooked

מנדי מארח למופת, האזנתי אצלו למגוון גדול של ציוד, חלקו טרנזיסטורי, חלקו האחר מנורות, עם רמקולים כמו שלי,ה- 926.
תוך כדי האזנה מוקפדת ובריכוז רב, התחלתי "לראות" את ההבדלים בין סוגי הגברות בצורה מאד מוחשית.
שמעתי ציוד מנורות מופלא של Lector, סטאפ שלם הכולל נגן CD מנורות, אבל כעבור זמן הבנתי שזה "מנורתי" מדי בשבילי.
לאחר שמיעה של ציוד טרנזיסטורי מבית ברנדסן (שנשמע לי שטוח ולא מעניין) וט'ול (נשמע נהדר יחסית למגבר טרנזיסטורי), התמקדתי ב VTL, שנתן, לטעמי, את הסאונד ה"נכון":
לא בהיר, לא יבש, לא מרוח, פשוט סאונד מנורות, אבל מדויק, ניטרלי, ביחד עם עוצמה והשליטה שצריך.
המגבר המשולב נכנס לתקציב שלי, אבל הסאונד של סטאפ ה- Bi-amp (שני ST85) או של המגבר החזק יותר, הדהימו אותי.
הרמקול הגיב לתוספת הכוח והניב צלילים בשרניים, כל מחלקת יצור הבאס התעוררה לחיים!
מה קוראים בשפה מדיצינה – פול ריינג'!!!
מנדי תיאר את הסיטואציה הזאת "המגבר מחזיק את הרמקול באויר": הרמקול הכבד והגדול עמד על קצות אצבעותיו...
אוקי, בשלב הזה הבנתי שלא אסכים להתפשר על הסאונד, כנראה שאצטרך למתוח את התקציב. לא יהיה טעם לשדרג מכשיר חלש אחד לאחר וכנראה שהסאונד המתאים נמצא באיזור תקציבי של 25000-30000 ש"ח.
בשלב זה, אוסיף ואומר כי אני אוהב "לטבוע" במוסיקה, להיות מוקף, בתוך הצלילים ללא יכולת לחוש מהיכן הם מגיעים ואם השעה מאפשרת, לעשות זאת בווליום גבוה.





אין ספק, הגברת מנורות איכותית וחזקה מספיק עבור הרמקולים האלו, עולה הרבה.

טוב, המשכתי בטיול, וקפצתי לאורי יפה בירושלים לשמוע פרימה לונה.
מגבר מנורות אשר נחשב לנוח מבחינה תקציבית.





במילה אחת: המגבר נחמד, אבל לא נתן לי את מה שחיפשתי, אבל מה, הבחנתי שבצד חונה מגבר משולב של קרל, משהו כסוף ודק.
ביקשתי מאורי לחבר אותו לרמקולים (פוקל פרופייל), וראה איזה פלא, הסאונד התעורר לחיים!
דינמיות, פרוט, עוצמה, כל הדברים שלא היו ללונה ושאני כ"כ אוהב.
הסאונד נטול קסם המנורות, אבל בהחלט יש מצב לטרנזיסטורים!
אפקט מנורות זה חביב, אבל ישנם דברים נוספים שחשובים לי, זו המסקנה בשלב זה של הטיול.

הגברה נוספת שהרשימה אותי בתערוכה, היתה בסטאפ של יאיר תמם: ציוד של Bel Canto שדחף זוג רמקולים של יאיר.



תאום וקפיצה לחנות היפה שלו ברשפון, הניב ביקור מאלף, יאיר הינו אדם שאוהב מאוד את התחום, מתלהב ושמח להסביר.
ניסינו למצוא את ה"בעיות" ואת פתרונן.
יש אצלי בסאלון גם מערכת סראונד, האפשרות לרתום את הגברת הסטריאו לעזרת הרסיבר, וויתור על הממתג, קורצת לי.
כלומר לשרשר את הרסיבר לכניסת ה- Home Theater bypass של הפרה הסטריאופוני.
במקרה של הגברת מנורות, השימוש היום יומי, ההדלקות והכיבויים האין סופיים, עוררו דאגה והכריחו הפרדה (ממתג), אבל במקרה
של הגברה טרנזיסטורית או ובכלל, דיגיטאלית, אין שום בעיה. זהו רווח פרקטי לא מבוטל "על הדרך".

אצל יאיר שמעתי שוב את שני המונובלוקים שמייצרים 500 וואט כל אחד, מחוברים לפרה ונגן בל-קנטואיים.
וואו! הניקיון של הצליל! צליל רך, עגול, נקי ועוצמתי! יחד עם זאת מפורט, פתוח, בעל במה גדולה, תחושת אין סופיות שבא
לך לקפוץ פנימה! (היסחפות קלה!...:-))
שום דבר לא "שילם מחיר" פה! כל ידידי האודיופיל נמצאו בחדר, חוץ מידידנו, אפקט המנורות.
אני צריך אותו? לא. הוא רק אפקט. (לא לכעוס, להמשיך לקרוא...)
טוב, קבענו לשמוע הדגמה בביתי, התקציב המקורי שיעדתי לעצמי הוכפל לכ- 30000 ש"ח, זרמתי עם העניין.
מה שחשוב זה הסאונד, הכסף זה שיקול משני כרגע.

טוב, אם אהבתי טרנזיסטורי ואולי אף יותר דיגיטאלי, למה שלא נבדוק את CIA ?
טלפון לעופר ממאסטרו אודיו, וסטאפ שכלל פרה מנורות, בהמלצתו, התיישב בסאלוני.





טוב, כאן המיקס קצת בילבל אותי, המוח שלי נתן כל מיני פלוטים לאינפוטים...
מה שכן, השילוב היה מוצלח מאד, מכל הבחינות, פירוט, כוח, צליל נעים, במה גדולה.
ההגברה הדיגיטאלית נותנת תחושה של נקיון, חוסר Harshness שלעיתים נמצא במגברים טרנזיסטורים.
יחד עם זאת, למונובלוקים של CIA יש כוח רב ושליטה ברמקול, וכל זאת ללא עיוותים שמיעים.



כמובן שאפשר לשנות כאן את השילוב בצורה אחרת, למשל לצרף Pre של CIA, אבל החלטתי לזרום עם הסטאפ שעופר הציע לי.
ל-Pre של KORA אמור להיות כרטיס DAC אשר מורכב בתוך ה-Pre ומאפשר וויתור על נגן CD יקר.
הרגשתי שאני נמצא במקומות הנכונים מבחינת הצליל. כל הדברים החשובים לי בסאונד נוכחים.
הבנתי מה אני אוהב, ואיזה ציוד נותן לי את זה.

חתונה? מה פתאום? למה כל כך מהר? רק התחלנו...

עודד מ-dbaudio, הציע לי להאזין לציוד של Densen.
למה לא, העיצוב יפיפה בעיני, השלמת ידע מהרשת הניבה סקרנות לקראת המוצר הדני.



שוב, מערכת מעולה התיצבה מולי, סאונד מקסים, בדיוק שם באמצע, לא נוקשה מידי, לא רך מדי. בול.
אבל, מהפרספקטיבה הזו, מגובה של מערכות בתקציב של 25000-30000 ש"ח חיפשתי משהו מיוחד יותר.
משהו שיעשה לי בלאגן בבטן. לא סטנדרט.
מותר לי, לא? בסכומים כאלו אני רוצה גם להתרגש!

אוקי, הגיעה העת לדייט עם Bel Canto ,מערכת מפוארת מבית היצרן האמריקאי המוערך התיישבה על זוג כונניות האיקאה שלי.




בעזרת ה-"Dac2" של בל קנטו,  שורשרו המחשב ונגן ה- DVD ל-Pre, החגיגה החלה.
לאחר ששמעתי שאין כל הבדל בצליל בין ה DVD למחשב, השארתי רק את המחשב מחובר, מנגן חומר שנדגם מדיסקים בעזרת תוכנת EAC בפורמט Flac.
ממיקומי הנוח על הספה התחלתי לעבור על הדיסקים, שומע קטעי הקלטות ישנות וגם קטעים מודרנים באיכות "רפרנס".
טוב, כאן כבר הרגשתי שאני קרוב מאד ללוע ההר. סאונד מדהים, אישרתי לעצמי את מה שכבר בעבר סימנתי בתערוכה כפר המכבייה.
הדבר הזה מנגן ומשחזר היטב!
נקי, צלול, חזק, רך, מפורט בלי להכאיב באוזניים, במה תלת מימדית וסאונד נעים, ברמה אחת או שתיים מעל כל מה ששמעתי עד עכשיו.

נו, האם האם הגיעה העת לחתום על הצ'ק?

המשך יבוא...



"מבחן המגברים של איתי, חלק א'" | התחבר/צור חשבון | 8 תגובות | חיפוש דיון
אחוז חסימה
צוות האתר אינו אחראי על התגובות אשר נכתבות באתר

משתמשים אנונימים לא יכולים להגיב. אנא הרשם

Re: מבחן המגברים של איתי, חלק א' (דירוג: 1)
על ידי il62 ביום 14/06/2006 - 03:00
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
יופי של סקירה..
קצת מוזר -זה כמו לראות סרט כשיודעים את הסוף..
אבל מדלית הסבלנות והיסודיות שמורה לאיתי על הדרך הארוכה שעבר..



Re: מבחן המגברים של איתי, חלק א' (דירוג: 1)
על ידי boazj ביום 14/06/2006 - 03:42
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
איתי תודה !

אני כל פעם נהנה מהסקירות שלך מחדש.

שאלה אחת, אני לא מכיר את הרמקולים שלך אבל מהתאור של מה שאתה מחפש בצליל, האם יצא לך לשמוע רמקול horn ?

פשוט שמעתי אחד כזה לאחרונה, ונראה לי שהןא מתאים מאד להגדרת ה"קול הצף" שלך.



Re: מבחן המגברים של איתי, חלק א' (דירוג: 1)
על ידי lovtoneyal ביום 20/06/2006 - 12:03
(מידע על המשתמש | שלח מסר)
באמת כתבה מעניינת, כל הכבוד.
בכתבה לא ציינתה איזה CD יש לך, ניתן לראות רק את ה DVD פיונר, האם "קילוף הדונג" הוא בעצם נזקף לזכותו של ה DA של ה TACT? האם ניסתה להוסיף DAC לפני החלפת המגבר, או לנסות CD טוב יותר?



דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

4.5
(4) הצבעות

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht