סמסונג מציגה את קו המוצרים החדש שלה

סמסונג מציגה את קו המוצרים החדש שלה לשנת 2010-2011. אנחנו היינו שם לדווח.


תוכן שיווקי

הקדמה

 

מר DS CHOI, המנכ"ל החדש של סמסונג ישראל הציג את החברה. הוא גאה בכך שסמסונג ממשיכה להצליח כל כך בתחום המסכים. היעד שלהם הוא להגיע לנתח של 35% משוק מסכי התלת מימד עד סוף השנה. לפי הערכת סמסונג, ימכרו בעולם השנה כ-4 מיליון מסכי תלת מימד.

מר ג´סטין שאו, מנהל שיווק של איזור מזה"ת ואפריקה, אותו פגשתי לראשונה לפני כשנה וחצי בתערוכת CES הציג את המגמות בשוק המסכים. מחזור החברה כיום עומד על 117 מיליארד דולר עם 158,000 עובדים. סמסונג מובילה בתחומים רבים, כולל מס´ 1 במסכים דקים, במוניטורים, טלפונים סלולריים וזיכרון בשימוש למכשירים רבים אחרים. החברה מס´ 2 בשנה שבעברה במספר הפטנטים (אחרי IBM) עם למעלה מ-3000 פטנטים שקיבלה ב-2009.

מבחינת שם המותג, בעולם הם כרגע מס´ 19 ברשימת המותגים העולמים (המובילה כיום היא חברת קוקה קולה).

ג´סטין רואה טרנד שממשיך את קו ה-LED הקיים וימשיך להעמיק.  טרנד נוסף הוא המשך הקו של שיפור החיבוריות של המסכים וכמובן הטרנד שמוביל כעת הוא התלת מימד בקולנוע הביתי.

מבחינת חומרה, סמסונג משיקה את כל הטכנולוגיות בתלת מימד (פלזמה, LCD ול-LED LCD). מבחינת תוכנה, כמות התוכן מאוד יגבר השנה, כולל אירועי ספורט (המונדיאל), סרטים רבים, וערוצי טלויזיה רבים שמתכננים להיות משווקים כבר השנה בחו"ל.

 

דן קרת, מנכ"ל סמליין – יבואנית סמסונג בישראל (חברת בת של מיניליין). דיווח ששוק המסכים בישראל השתנה מאוד בשנים האחרונות. לפי קרת, נתח שוק הפלזמות ירד מ-13% ב-2008 נתח לכ-8% ב-2009 (מדובר על מסכים בכל הגדלים). מבחינת רזולוציה, ב-2009 היו 28% מסך מסכי ה-LCD ברזולוציית FULL HD, לעומת 72% שהם HD READY. לפי הנתונים על 2010, מדובר על עליה דרמטית של 44% למסכי FULL HD, שמתאים לגדילה גם בגדלי המסך הממוצאים. בשוק הפלזמות, לפי סמליין, מדובר על 15% ברזולוציה של FULL HD (השאר הם HD READY) כאשר נתח השוק של פלזמה ב-2010, לפי הערכות סמליין, ימשיך לעמוד על כ-7% בלבד.

בנוסף, הירידה במחירים בשוק הורידה מאוד את נתח השוק של מוצרים ללא שם (NON BRANDS) שהם בעצם ברובם מוצרי המדבקה. לפי סמליין, ההערכה היא שהם ירדו מ-17% נתח שוק ב-2008 לנתח שוק של 13% ב-2009. הם מאמינים שנתח זה ימשיך לרדת עד לכ-10% עד סוף השנה!

הנתונים הטכניים

 

 חן הראל, מנהל תחום האלקטרוניקה סמליין, הציג את קו המוצרים ואת הנתונים הטכניים.

 

המסכים החדשים יגיעו עם סט של שני משקפיים (ניתן יהיה לרכוש משקפיים נוספים). הדור הנוכחי של המשקפיים מאפשר טעינה חוזרת של המשקפיים בעזרת חיבור מיקרו USB.

 


עפר לאור מצביע בזמן אמת בתלת מימד

סמסונג היא הראשונה שהציגה את יכולת ההמרה בזמן אמת לתלת מימד של כל תוכן, כולל תוכן דו מימדי. בהדגמה הם הציגו מצלמת וידאו רגילה אשר, דרך ההמרה של תלת מימד הפכה תמונה של מי שצופה בה לתלת מימד באופן אוטומטי. ההדגמה מרשימה באמת, אך מעניין לראות את זה בפעולה בתנאי קולנוע ביתי וטלויזיה רגילים.

גם לפי חן, הטרנד של מסכים עם תלת מימד משולבים באינטרנט ימשיך להתפתח. סמסונג פתחה לאחרונה חנות אפליקציות חדשות לטלויזיות אינטרנט (פייסבוק, טוויטר, משחקים, מפות גוגל, סקיייפ, פיקסה, מזג אוויר ועוד).

 

חנות האפליקציות תקבל הרבה מהיכולות שנבנו במקור עבור האפליקציות הסלולריות של סמסונג (כבר ניתן לראות שיש פייסבוק וטוויטר, שהם יחסית לא נפוצים אצל היצרנים האחרים). בהמשך השנה, לפי ג´סטין, סמסונג צפוייה לשחרר תכני פרמיום דרך החנות. כרגע לא ברור אם מדובר על אפליקציות, אך לפי הדרך שהוא דיבר, יתכן מאוד שמדובר כאן ביכולות מלאות כמו תכני תלת מימד שעדיין קשה להשיגם בדרכים אחרות. העובדה שהמסכים מסוגלים לפענח YOUTUBE HD בשילוב עם תלת מימד יכול לפתוח אפשרויות מעניינות רבות.

ניתן לרכוש מהאינטרנט תוספים רבים למסכים (כגון דונגל WIFI), בין היתר ניתן לרכוש מצלמת SKYPE ברזולוציית 720P שמחברים דרך USB למסך ועם 4 מיקרופנים כיווניים (העלות לא זולה, ככל הנראה כ-500 ש"ח כולל משלוח מחו"ל). ביצענו שיחת וידאו מול מרטין במקום עצמו. היו מעט בעיות קליטה (ה-WIFI היה באיכות בעייתית) אך זה עבד לא רע בכלל!!

 

במסכים יש גם תכני וידאו מהרשת המקומית. יכולת ALL SHARE משלבת DLNA אשר מאפשרת הצגת וידאו,מוזיקה ותכנים מהרשת המקומית, הישר ממצלמות וידאו באופן מיידי, דרך הרשת או דרך USB.

למסכים יכולת המרה של כל תוכן לתלת מימד, כולל התכנים שמגיעים מהרשת או מה-USB, וכך ראינו משחק כדורגל בפורמט TP שהומר בזמן אמת לתלת מימד. לא מדובר על אפקט מאוד "בפרצוף שלך" (ע"ע השרדות) אבל בהחלט מרגישים מרחק ועומק, גם בתכנים כאלה ואפילו בתכנים כמו ערוץ 10 שהוצג לנו דרך DTT.

 

בדור החדש תהיה תמיכה טבעית בפורמטים רבים דרך הרשת וגם דרך חיבור USB, rnכולל MKV, עם תרגום ב-SRT , וכן פורמטים של 3GPP, AVI, WMV, DIVX ועוד.

ההמרה שלהם לתלת מימד כ"כ עניינה אנשים שאפילו הטבח של המלון הגיע לראות על מה כל המהומה…

 

מגמה נוספת היא כניסת מסכי LED לתחום הזול החל מ-32", כאשר לפי חן הראל, יתחילו למכור LED כבר לא רק לעשירונים העליונים בלבד (5,800 ש"ח ל-32" LED).

עוד חידוש מרענן הוא INSTAPORT שימצא בדגמים העליונים. הבעיה שהוא בא לפתור היא בעיית של זמן חיבור ממושך (לעיתים כמה שניות) כאשר מעבירים בין מקורות HDMI, וזאת בגלל ניהול פרוטוקול HDCP. צ´יפים חדשים של סיליקון אימג´ינג שומר את החיבור בין כל המכשירים חי כל הזמן, מה שמאפשר מעבר מיידי בין מקורות ותכנים ללא DELAY כמעט בכלל. בהחלט משהו שחיכינו לו מזמן.

התלת מימד ב-LED מתחיל בסדרת C7000 שהעיצוב שלה הוא פלסטיק מבריק. ה-8000 מוסיף מסגרת טיטניום (בסגנון "אלומיניום מוברש"), וה-9000 מוסיף זכוכית שקופה סביב זה. מבחינת העובי – הוא נע סביב 2 ס"מ.


הממשק בכל המסכים הוא בעברית מלאה!

ההבדל בין ה-C7000 ל-C8000 לא מסתיים בזה. שני סוגי המסכים בעצם משתמשים ב-EDGE LED, כלומר, תאורת LED אשר נמצאת לאורך מסגרת המסך ולא מאחוריו. היתרון הוא כמובן הדקות של המסך. ב-C8000 מציגה לראשונה סמסונג טכנולוגיה היברידית בשם PRECISION EDGE. בעצם התאורה נמצאת במסגרת המסך אך בעזרת פילטר מיוחד התאורה הזו מופנית לאיזורים שונים במסך בצורות של מעויינים. הרזולוציה של שיטה זו עדיין לא גבוהה כמו זו של LOCAL DIMMING (יצרנים אחרים קוראים לזה FULL LED), אך היתרון הוא שמקבלים בעצם טכנולוגיה שמשלבת גם EDGE וגם ניגודיות גבוהה ומקומית, ולהערכתי תחום זה יתפתח מאוד בשנתיים הקרובות (יתכן אפילו שהיא תבלע לחלוטין את כל הרעיון של EDGE LIT).

סדרת 9000 מוסיפה עוד עניין עיצובי של מסגרת זכוכית, וכן שלט מגע חדשני. את השלט ניתן גם יהיה לרכוש עבור ה-C8000.

 

בגלל העובי הדק, כבר מהדור הקודם, ניתן לרכוש מתקן תליה שכולל שני "פקקים" שעליהם המסך נתלה על גבי חוט – מה שגורם לו להיות תלוי על גבי הקיר בצמידות מושלמת כמו תמונה.

 

חשוב לציין שתלת מימד יתמך גם ברמת פלזמה (בגודל 50" ו-63" בסדרת 7000), וגם בקו ה-LCD הרגיל (החל מ-C750). סמסונג הוסיפה גם מסך 58" לקו המוצרים של הפלזמה.

עלות חבילה בסיסית של מסך, משקפיים ונגן בלוריי תחל בכ-18,000 ש"ח.

 לתגובות בפורום על קו מוצרי התלת מימד של סמסונג לחצו כאן


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

13:00
  /  
07.06.2010
  
מאת: עפר לאור

1