עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

Netflix מעוניינת להפוך ל-HBO הבאה

22/03/2011 - 07:00



 
 

הקדמה

על החדשה הזו שNetflix מתכוננת להפוך ל-HBO הבאה עם הפקות סדרות ותכנים ייחודיים משל עצמה, שמעתי כבר מזמן וחזיתי עוד יותר מזמן. מה שטענתי הוא שחוסר של תכני מדיה מקוריים ואיכותיים ברשת זה חסם מספר אחד להתפתחות משמעותית של המדיה הזו.

מה שאני טענתי זה שמישהו שיזרקו אותו OFF THE AIR (כמו שזרקו את ARRESTED DEVELOPMENT למרות רייטינג מרשים בעיקר בגלל שזה תפס ספוט יקר מדי בפריים טיים שהיה אפשר לשדר בו איזה אמריקן איידול 75 או משהו בסגנון הזה). חשבתי שאחד כזה פשוט יתלבש על הרשת ויתחיל לשדר כפי שאדם קורולה החל לשדר רדיו באינטרנט לאחר שהוחלט שהוא יקר מדי לסינדיקציה ברדיו טרסטריאלי.

בינתיים זה לא קרה, אפילו השידורים הפסיכיים של צ'ארלי שין ביוסטרים מעייפים אחרי פרק אחד או שניים. מה לעשות, הבחור מוכשר אבל ללא צ'אק לורי יהיה לו קשה מאוד לכתוב דברים שבאמת מצחיקים.

HBO

למי שלא זוכר, בשנות השמונים HBO היתה תחנת טלויזיה שכל הפונקציה שלה היתה לשדר סרטים באיכות גבוהה ולפני הרשתות הרגילות. בקיצור, תחרות לחנויות השכרת הוידאו ולא יותר. עם השנים, הם התחילו להפיק תכנים רבים, סטאנדאפ, הופעות מיוחדות, דוקומנטריז, תוכניות פוליטיות (politically incorrect ולאחרונה, Real time with Bill Mahr) וכמובן שתכנים וסדרות מקוריות (רומא, carnival, curb your enthusiasm, הסמויה, הפמליה, הפסיפיק, אחים לנשק, סקס והעיר הגדולה ודומיהם). הפריצה היתה עם סדרות כמו הסופרנוס ודם אמיתי. בסיכום -אין ספור סדרות מופת.

בשנתיים האחרונות, ערוצי נישה רבים תפסו את הרעיון, ו-FX ו-STARZ הפציצו אותנו בתכנים שהם לחלוטין לא מתאימים לטלויזיה רגילה. חלקם כ"כ קיצוניים (ע"ע spartacus) שאם היו מופיעים בקולנוע, יש מצב שהם היו מקבלים דירוג NC17 או אפילו X (כלומר, צריך להציג תעודת זהות ולהוכיח שאתה בן 18 בשביל לצפות בזה).



באינטרנט, המצב בכי רע. אין שום דבר שמתקרב להיות כזה והפוקוס של הגופים הוא בעיקר לתפוס נתח שוק והשיטה הקלה ביותר לעשות את זה היא כמובן אותו תוכן שכבר נטחן מיליון פעם שכולל סדרות נדושות וסרטים שמשודרים באלף מקומות אחרים בחלונות זמן אחרים.

תכנים כמו BIG LOVE (אהבה גדולה, משודר ביס) מיצבו את HBO כספק תוכן לא רק שליגיטימי אלא מהאיכותיים ביותר בתחום. זה אומר שבחו"ל רכשו את התכנים לשידור, הם נמכרים כתכני פרמיום ב-DVD ובבלוריי והערוץ יכול לגבות סכומים נאים על המנוי שלהם.

Netflix

ל- Netflix  נשבר להיות סתם עוד מקור תוכן. אחרי שהם הפכו את עצמם מגוף שמשכיר סרטי DVD דרך הדואר בהזמנה ברשת להזרמת מדיה - הם רוצים שוב להמציא את עצמם מחדש.

הם עובדים קשה להיות בכל מקום, אבל עדיין, כל תוכן שהם מציגים הוא אלטרנטיבה למשהו אחר - ערוץ טלויזיה, בלוריי או בית קולנוע הציגו את התוכן הזה לפניהם. 

היתרון של Netflix הוא בכך שהם גם נמצאים כבר על מכשירים רבים, כולל כל קונסולות המשחק, נגני DVD ובלוריי רבים, על המחשב, מסכים של יצרנים רבים ועל האייפד. יש להם כבר מנויים רבים לשירות (ככל הנראה מתחת ל-2 מיליון) שמשלמים או על שירות מלא שכולל גם משלוחי DVD/בלוריי, או על מנוי סטרימינג שעולה כ-8 דולר לחודש. לפי הדיווחים הם גדלו ב-64% מאז שנה שעברה. הפופולריות הגואה שלהם גורמת לכך שהם תופסים כיום 20% מסך התעבורה באינטרנט בארה"ב בשעות הפריים טיים!

הסדרה הראשונה ש-NETFLIX מעוניינים לקדם היא סדרה של דיויד פינצ'ר (הבית הלבן, הרשת החברתית) שידוע בהפקת תכנים מרתקים, לא מאוד יקרים להפקה ומאוד מהנים. לסדרה קוראים House of cards והחברה מתכננת להשקיע יותר ממאה מיליון דולר בהפקתה. הדרמה הפוליטית הזו אשר תכלול את קווין ספייסי ואשר מבוססת על מיני סדרה בריטית עם שם זהה. התוכנית אמורה לכלול 26 פרקים בשלב הראשון.

המשמעות של זה היא מהפכנית. התוכן האיכותי והיקר יופיע ברשת לראשונה ויעבור לאחר מכן לערוצי הטלויזיה ולמדיות האחרות שיביע עניין.

במידה וזה יצליח (ואני מאמין שזה יצליח), הרעש שהדבר הזה יעשה יגרום למהפכה עצומה בתעשיית הטלויזיה. לראשונה, OTT - שידורי תוכן מעל האינטרנט, יתפסו בכורה ועליונות. בישראל יס כיום משדרת את ה-VOD שלה בשיטת OTT וגם היא החלה להכניס תכני איכות כגון ספרטקוס, האוס ועוד להיצע הזה. יס עדיין משדרת רק לממירים שלה, אבל לא רחוק היום שבו התכנים האלה יהיו זמינים בכל שיטה ודרך.

אפשר לומר, שהוצג סוף סוף האקדח שבמערכה האחרונה עלול לירות בשחקן הראשי.

עדכון: Netflix הודיעה רשמית שהיא מתקדמת עם הסדרה של דיוויד פינצ'ר. כמו כן, החברה מתכננת שיתוף פעולה נרחב עם פייסבוק גם כמנגנון המלצות לתכנים ושיתוף מידע על התכנים (אם כי אין הכרזה רשמית מהחברה על זה). לפי השמועות החברה מתכננת להתרחב מחוץ לצפון אמריקה בשנה הבאה, ככל הראה השוק הראשון שהם יתקפו תהיה אנגליה.

להמשך דיון על Netflix והכניסה שלהם לתחום התוכן המקורי.


עוד מ: oferlaor
תגיות


דרגת קושי: 3
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

100

בהקשר זה

 עוד על רשת ואינטרנט


המאמר הפופולרי ביותר בתחום רשת ואינטרנט:
מדריך להגדרת Netflix בעזרת שירות VPN
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht