אוזניות Monitoring של אודיוטכניקה: ATH-M50, קסם הצליל

ההאזנה למוזיקה - בשקט ואינטימיות. אוזניות ה- Monitoring יעודיות לשימוש מיקצועי באולפן ההקלטות. פלח השוק תובעני ומאוייש באנשי סאונד חסרי פשרות. אודיוטכניקה ...


הקדמה

פתח דבר

מי שמכיר אותי (וגם מי שלא), אני מתעסק בהמרת תקליטי ויניל ישנים לפורמט אנלוגי לפורמט דיגיטלי בצד ההאזנה האובססיבית למוזיקה. העיסוק הזה הוא תחביב גרידא ואינו מיקצוע לפרנסתי. אני עוסק בכך כבר מספר שנים. הסט-אפ של הציוד עבר אצלי מספר שידרוגים ושינויים במשך התקופה. במסגרת התחביב המעניין הזה עברו תחת אוזני מספר סטים של אוזניות כאלה ואחרות. לא אכנס לפרטים ולא אציין דגמים.

תמיד קיננה בי התחושה שחסר משהו בסאונד של האוזניות כדי להשלים היטב את מלאכת המרת התקליטים מהאוסף שלי. מעבר לכך אני מבלה הרבה שעות להאזנה למוזיקה ואני אוהב סאונד איכותי, גם באוזניות.

בצוק העיתים (הצמאון לסט אוזניות משודרג גבר) נברתי ברשת האינטרנט ונתקלתי בעשרות דגמים של אוזניות ומלא חופניים הבטחות לביצועים. קראתי עשרות סקירות והמלצות. נכנסתי נבוך ויצאתי נבוך עוד יותר. היה לי קושי רב להגיע להחלטה, הן בשל ההתפשרות הצפוייה על איכות (בבחירה של דגם מסויים) והן מגבלת התקציב ומאידך היכולת להאזין לכל הדגמים בצורה השוואתית.

מה עושה מי שנבוך? פונה למורה נבוכים. למזלי יש לי ידיד יקר, איש סאונד בעל ידע שלא יסולאו בפז – יואב שדמה. כמי שעברו תחת אוזניו אין ספור סטים של אוזניות ואוזניו "חדות" כתער, המליץ לי לבדוק את הסט של אודיוטכניקה ATH-M50 בצד הבטחה שאם אני מאזין להן אני מתחיל לשיר בעצמי (ויש לי קול עורב).

התמונה באדיבות Audio-Technica

מה יצא מכל הסיפור הזה? השארו איתי והמשיכו לקרוא.

קצת על אודיוטכניקה

אודיוטכניקה היא חברה יפנית שנוסדה בשנת 1962 תחת הקונצרן מצושיטה. במשך שנות השישים של המאה הקודמת הם עסקו בעיקר בפיתוח וייצור ראשים, מחטים וזרועות לפטפונים. בהמשך העשור הם פיתחו ציוד בדיקה להרעדה (של מוצרים, וויברציות) ואת טכנולוגית המגנט הכפול בראש הפטפון.

ראש מגנטי לפטפון בשיטת המגנט הכפול

בשנות השבעים הם כבר יוצאים מחוץ לגבולות יפן בצורה מסיבית ומקימים נציגויות משמעותיות בארה"ב ובאירופה. ייצור מסיבי של ראשים לפטפונים OEM לכל דורש בצד כניסה ראשונית לפיתוח וייצור של אוזניות.

בשנות השמונים החברה ממשיכה להתרחב ומקימה נציגות גדולה בטייואן. היא גם מתחילה לפתח ולייצר מיקרופונים מקצועיים בצד פיתוח כבלים איכותיים לציוד האודיו הכוללת גם פיתוח של אינטרקונקטים אופטיים.

בשנות התשעים אודיוטכניקה ממשיכה בהתרחבות ופותחת נציגות גם בסינגפור. בשנים אלה החברה שמה דגש מיוחד על ייצור מיקרופים קונדנסר (מיקרופונים קיבוליים) לשוק המיקצועי הכוללת פיתוח של מיקרופון קיבולי מיוחד AT4060 עבור הגברת מנורות.

מיקרופון AT-4060 (התמונה באדיבות Audio-Technica)

כיום שם החברה הולך לפניה בכל הקשור בציוד אודיו מיקצועי הקשור בתחומי המיקרופוניה והאוזניות בצד המשך פעילות ללא ליאות וייצור ראשים לשימוש בפטפונים תוך שמירה על איכות גבוהה.

מה היה בחבילה?

האריזה שהיגעתני נראתה חדשה וניכר היה שלא נעשה באוזניות שימוש אינטנסיבי (תצוגה). הן הגיעו אלי ישירות מהיבואן. חלון קדמי עשוי מפלסטיק שקוף חושף טפח מהאוזניות הארוזות כך שאין הן בבחינת "חתול בשק". אריזה נחמדה ופשוטה למראה. בינינו, מי מאיתנו שומר אריזות של מוצרים? בגב אריזת הקרטון שי מלל בשפות שונות המתאר את הנתונים הטכניים המאפיינים את האוזניות.

בתוך האריזה, על מגש פלסטי יצוק ותבניתי היו מונחות האוזניות בקיפול אקרובטי משהו. בתחתית האריזה נח לו נרתיק דמוי עור רך (עור מלאכותי) וגמיש בצבע שחור שתאם את צבע האוזניות. לידו היה דף הסבר המבקש מהלקוח לשמור על איכות הסביבה בטיפול באוזניות ובאריזתן כפי שמקובל במרבית המוצרים המשווקים.

.

פרט חשוב ומועיל מצורף במארז – מחבר מתאם מ-PL3.5 מילימטר לתקן מחבר 1/4 אינטש. המחבר הוא מהסוג המתברג אחד על השני.

נתונים טכניים

  • Type Closed-back dynamic
  • Driver Diameter 45 mm
  • Magnet Neodymium
  • Voice Coil CCAW – Copper-clad aluminum wire 
  • Frequency Response 15 – 28,000 Hz
  • Maximum Input Power 1,600 mW at 1 kHz
  • Sensitivity 99 dB
  • Impedance 38 ohms
  • Weight 10 oz (284 g) without cable and connector
  • Cable 1.2 – 3.0 m (3.9' – 9.8') Coiled, OFC litz wire
  • Connector Gold-plated stereo 1/8" (3.5 mm) connector with strain relief and professional screw-on 1/4" (6.3 mm) adapter
  • Accessory Included Protective pouch
בדיקה פיזית

תיאור האוזניות

אוזניות קשת בגודל מלא. הקשת רחבה ועבה ומרופדת כדבעי. בקצות הקשת מורכבות האוזניות עצמן על ציר סיבובי המקנה תנועה של כל אוזניה בזווית של 180°. בכל ציר קיים גם מפרק אנכי המשמש לקיפול האוזניות פנימה לכיוון הקשת לאיחסון קומפקטי בתוך הנרתיק המצורף או מחוצה לו.

האוזניות בפוזת קיפול אקזוטית

כל אוזניה מתפקדת כחלל סגור המכיל בתוכו דרייבר בקוטר של 45 מילימטר. מסביב לאוזניה נמצאת כרית אובלית מרופדת ורכה הדואגת לבודד אותנו מהסביבה "הרועשת" תוך הנחתה של כ-12dB בממוצע שזה די הרבה (בערך הנחתת רעש הסביבה פי 16). עלי לציין שההנחתה פחותה יותר בתדרים הנמוכים ומשתפרת בעליה בתדר. בכל מקרה לא סבלתי מהפרעת רעש הסביבה וזה היה אפילו בידוד טוב מאוד.

חלל גדול להכלת אפרכסת האוזן וכרית בידוד אקוסטי סביב הדרייבר

דרייבר האוזניה

המשקל הקל ורכות הריפוד של האוזניות מאפשרות למאזין בהן ליהנות שעות רבות ללא הרגשת מועקה על האוזניים או על הקודקוד. הדרייבר הגדול יחסית מכתיב גם את גודל כריות האוזניים ולכן אין תחושת צפיפות ולחץ על אפרכסת האוזן (ולי יש אזניים גדולות באופן יחסי).

האוזניות מכסות את האוזניים בצורה מושלמת

מאוזניית צד שמאל משתלשל לו כבל איכותי שמסוגל להימתח לאורך של 3 מטרים טבין ותקילין. הכבל מסוסל באמצעו כך שהאורך ההתחלתי הוא בערך כמטר וחצי.

יציאת הכבל (אין אפשרות ניתוק) מאוזניה שמאל

האוזניות בפוזת קיפול מלאה עם מפרקים  מכונסים פנימה

בקצה הפתיל אפשר למצוא מחבר PL3.5 מילימטר איכותי ומתכתי. המגעים מצופי זהב מוקשח על מצע ניקל שומרת על ציפוי הזהב לאורך זמן והבלאי עקב הכנסת והוצאת המחבר הוא מזערי. כבל עצמו מושחל אל המחבר דרך קפיץ פלדה גמיש המונע מהכבל "להשבר" ליד המחבר (מאוד אופייני כבלי אוזניות עם מחבר יצוק).

 

מחבר PL3.5

בנוסף, ישנו גם מתאם מתברג ואיכותי מ-PL3.5 מילימטר למחבר אוזניות מקצועי 1/4 אינטש (אולפנים וציוד מקצועי). גם המתאם, כמו המחבר בנוי מאותם חומרים ומצופה זהב במגעיו.

מתאם 1/4 אינטש מתברג

התאמת מתאם 1/4 אינטש על מחבר ה-PL3.5

המחבר המתואם ל-1/4 אינטש

לאוזניות מצורף נרתיק פלסטי דמוי עור. מבנה נרתיק הוא כמו קיטבג עם שרוך מתיחה בפתח העליון. נראה שהשקית הזאת היתה מעין לצאת ידי חובה. הייתה לי ציפיה שאוזניות האמורות להיות מקצועיות יסופקו בלווית אמצעי איחסון קצת יותר מושקע. אולם זה ממש לא גורע מאיכות המוצר. בסופו של דבר האוזניות אמורות לשרת קהל יעד שפועל בדרך כלל באולפן ופחות מתנייד והשקית הנ"ל היא בבחינת פתרון פונקצינאלי לאיחסון בתנאי אולפן. הייתי מייעץ למי שעתיד לרכוש את האוזניות וגם להתנייד עימם באופן תדיר, להצטייד במארז אוזניות קשיח שניתן לרכישה בנפרד אצל המשווקים של ציוד אודיו מקצועי ול-DJ.

ליכאורה ממבט ראשון האוזניות נראות די פשוטות ו"פלסטיקיות" משהו. אין עיצוב מיוחד והוא פונקציונאלי לחלוטין. פשוט אין את אשר אין בו צורך. אולם אין הנחתום מעיד על עיסתו וכמאמר הפתגם: "אל תסתכל בקנקן אלא מה שיש בו".

ארגונומיה

ככלל האוזניות ארגונומיות בצורה טובה מאוד ואינן מעיקות בהאזנה ארוכת זמן. הכריות בעלות מפתח גדול דיו אפילו להכיל את "מניפות הפיל שלי". הקשת מונחת יציב על הפדחת ואינה יוצרת לחץ על הגולגולת.

גם אוזן "מניפת הפיל" נדחקת לתוך חלל האוזניה

אין לחץ מעיק למרכיבי משקפיים

הקשת רחבה, מרופדת היטב ונשענת רק על הפדחת

מבט מלמעלה

הכבל איכותי ומסולסל (יש דגם עם כבל שאינו מסולסל) מה שיוצר משקל מעיק משהו ואי נוחות. אך פרט זה נסלח כי הכבל עצמו מהווה כנראה נדבך חשוב לאיכות הסאונד. היתרון של הכבל המסולסל בא לידי ביטוי באורך שמאפשר ניידות עד 3 מטר מהחיבור למערכת כמו גם אורך מכווץ שאינו מהווה מטרד משתרך על הריצפה או מסתבך בריהוט.

הכבל המסולסל מסוגל להמתח עד ל-3 מטר

הבידוד האקוסטי מהסביבה הוא טוב מאוד אך לא מוחלט. בהאזנה בווליום סביר וסביר+ ניתן עדיין לשמוע אם מישהו קורא לכם בקול רם. בווליום מעט גבוה יותר רעש הסביבה ממש זניח.

עם כרית כזאת מתקבל בידוד אקוסטי טוב מאוד

המפרקים מעט מסובכים ולא אחת קורה שפתיחת האוזניות מקיפול ולקיפול מלא מסובך מעט. לקח לי כמה תירגולים להבין לאן נושבת הרוח בטכניקת הקיפול.

המפרקים "שיגעו" אותי בהתחלה אבל התרגלתי אליהם בהמשך (אני לומד לאט)

המפרק הסיבובי (180 מעלות)

המפרק המתקפל

האוזניות זכו למעט מנוחה

במבחן אמיתי – מדידות

מאחר ואיני יכול לבצע בדיקת ספקטרום לאוזניות בשל העדר ציוד מתאים למשימה הנ"ל, לא נותר לי אלא להסתמך על הנתונים שהבאתי לעיל מהאתר http://www.headphone.com/.

ספקטרום היענות לתדר (באדיבות Headphone.com)

מתוך עקום ההיענות אפשר לראות שתחום התדרים הנמוכים יורד יפה לאיזור ה-15Hz-20Hz ויש שם "בשר". אכתוב על הבסים בהמשך הפרק. איזור ה-MID מאוזן מאוד ואיזור התדרים הגבוהים מעט "גלי" ובעוצמות משתנות. הגליות הנ"ל היא לא ממש נוראה כפי שהיא נראית בעקום ההיענות כי תכונות כאלו ניתן למצוא בהמון סוגי אוזניות מיצרנים שונים. חשוב שהגליות הנ"ל לא תחרוג מהתחום של +-10dB.

גרף עיוותים הרמוניים (באדיבות Headphone.com)

בהקשר לגרף העיוותים ההרמוניים אין לי אלא להסיר את הכובע בפני המתכננים של האוזניות. בדיקת אחוז העיוותים נעשית ע"י השמעת גל סינוס של 500Hz ובדיקת עוצמת ההרמוניות של התדר הבסיסי הנ"ל. פשוט אין כמעט הרמוניות והאוזניות מפיקות את הסאונד המקורי כמעט לחלוטין. בדקתי להשוואה גרפים של אחוזי עיוותים מול אוזניות מאותו הסוג של יצרנים אחרים והם לא עומדים בטיב הפרמטרים של ה-M50. מפאת כבוד היצרנים האחרים איני מביא את נתוני ההשוואה נ"ל ותוכלו לעשות זאת בעצמכם דרך האתר Headphone.com.

גרף היענות כעומס מתואם עכבת (באדיבות Headphone.com)

גרף תיאום העכבה של האוזניות פשוט מעולה. העכבת נשמרת לאורך כל ספקטרום התדרים מה שמאפשר לנצל במיטבו את מגבר האוזניות ולקבל עוצמה אחידה בכל התדרים. לא כל סוגי האוזניות מהיצרנים השונים עומדות בביצועים כאלה ויש שינויי עכבה בתדרים השונים, מה שגורר בעיקבותיו חוסר תיאום עם מגבר האוזניות ושינויי עוצמה משתנים לאורך ספקטרום התדרים (לעיתים זה משמשעותי ולעיתים פחות משמעותי). מכיוון שבזמן ההאזנה אנחנו לא יודעים מה היתה עוצמת ההקלטה המקורית בכל תדר ותדר אנו לא מתייחסים לשינויי העוצמה הללו. כאשר העכבה לינארית ואינה משתנה בתדר, אנו פשוט שומעים נאמן למקור וללא "צביעה" של הסאונד.

גרף היענות לגל ריבועי 500Hz (באדיבות Headphone.com)

בבדיקה הזאת מספקים לאוזניות סאונד של 500Hz בגל ריבועי ובודקים את מידת העקיבה של האוזניות לגל הריבועי. בבדיקה הזאת נבדקים בעצם בו זמנית שני פרמטרים חשובים: מידת העיוותים ההרמוניים ולינאריות העכבה במימד התדר. אמנם הגרף נראה לכאורה לא גל ריבועי בדיוק, אך אם "מתעלמים" מהשפיצים (החיובי והשלילי) במעברי הגל הריבועי, אפשר לראות שהגל הריבועי עובר טוב מאוד. גם כאן ערכתי השווה לאוזניות אחרות וגיליתי שה-M50 פשוט משאירות מאחור דגמים יקרים ויוקרתיים מהם (לכאורה).

במבחן אמיתי – האזנה

האזנה למוזיקה

לצורך בחינת האוזניות השתמשתי משני מקורות. מקור אחד היה המחשב עליו אני עובד עם מערכת הסאונד להאזנה ולהמרה של התקליטים. המקור השני היה IPOD. במחשב מותקן כרטיס קול CREATIVE X-FATALITY בעל ערוץ הגברה נפרד לאוזניות (בקרת עוצמה נפרדת מהרמקולים. ניתן להנחית את הרמקולים ולהגביר את עוצמת האוזניות ולהפך).

האזנה למוזיקה ממקור אנלוגי – תקליטי ויניל

בחלוף הזמן הרב של כתיבת המאמר (לצערי) הספקתי להאזין להמון תקליטי ויניל בהשמעה ישירה לפני ההמרה לפורמט הדיגיטלי ולאחר ההמרה. מכיוון שאת ההמרות שאני מבצע בפס רחב של 96KHz ו-24 ביט אין הבדל באיכות הסאונד שאני יכול להבחין בו. לכן האמור לגבי ההאזנה לתקליטים תופסת בשני מצבי ההאזנה.

כפתיחה אנלוגית בעלת משמעות הנחתי אחר כבוד את אחד התקליטים היותר איכותיים הנמצאים ברשותי בהדפסה סופר איכותית של חברת ERATO (למי שמכיר את האיכויות שלהם). כמובן שבחנתי את קטעי המוזיקה. 

Erato Hi Fi Test Record

רוב הקטעים בתקליט הם איסטרומנטליים. התחום הדינמי פשוט גובל בקצה התחום האפשרי בתקליט והאוזניות העבירו ללא הנחות כל ניואנס של צליל חזק כחלש בצורה מדוייקת להפליא. זאת היתה פשוט חוויה. יש בתקליט מספר קטעי מוזיקה קלאסית שנתנו חוויה של אולם קונצרטים. כבר עברו תחת אוזני מספר סוגי אוזניות, אך איכות סאונד כזאת לא חוויתי.

התקליט הבא היה Los Machucambos

Los Machucambos

על אף היות הדפסת התקליט בארץ והקלטת מקור מתחילת שנות השישים, חווית המוזיקה הלטינו אמריקנית עם כלי הנגינה המקומיים העניקו חוויה נהדת של צלילים ססגוניים. פשוט גיליתי צלילים חדשים בתקליט ואני מכיר אותו מצויין על כל גבשושית ושריטה. רגישות האוזניות פשוט לא מאפשרת לשום צליל לחמוק מהן.

Dire Straits - Brothers In arms

ה-Dire Straits סיפקו חווית האזנה יוצאת דופן. הבסים היו סופר מדוייקים, נמוכים (בתדר) ובעוצמה עם "בשר" בלי להשמע "בומי" ומרוח. לא שמעתי בחיי בסים כאלו מאוזניות. הבטחתי לספר על הבס המצויין של האוזניות – אז בתקליט הזה זה פשוט מכניע את האוזן ומהפנט את הנשמה. פשוט בסים שתענוג להאזין להם. לא אכביר מילים על שאר מרכיבי הסאונד בתקליט הזה (רשום עליו שהודפס באנגליה). גם כאן גיליתי את התקליט מחדש.

מספר קישורים לקטעי תקליטים להם האזנתי והעליתי ל-YouTube:

 

רשימת ההאזנה לתקליטים ארוכה מלתאר אותה כאן. תוכלו להתרשם מהרשימה כאן. פשוט נהניתי מכולם בשעות (ימי) האזנה רבים. 

האזנה למוזיקה ממקור דיגיטלי

את בדיקת יכולת האוזניות עם מדיה דיגיטלית התחלתי עם האזנה לדיסק האודיופילי מאת Chesky Records. אני אולי אשמע חוזר על עצמי, אבל אין לי פשוט מילים לתאר את החוויה ואני אהפוך למשעמם.

הדיסק הזה מאופיין בהקלטות אולפן מיוחדות באיכות מירבית. האוזניות הכניסו אותי ממש לסאונד של עבודת המאסטרינג. בקלות ניתן להבחין באיזון טונים, פירוט שהוא חוויה מענגת. הכלים האקוסטיים, כלי הנשיפה, הווקאלס והתופים פשוט נשמעו פנטסטי וטבעי.

עברתי להאזין למוזיקה קלאסית. יכולתי להבחין בקלות דרך האוזניות בהקלטות באיכות טובה לעומת הקלטות באיכות פחות טובה. ההקלטות הטובות היו ללא HISS כרעש רקע לעומת ההקלטות הטובות יותר שהיו שקטות לחלוטין. האוזניות פשוט אוזניות משגוח (מוניטורינג) מעולות.

 

לא יכולתי לוותר על סדרת הסימפוניות של גוסטב מהלר וקפצתי ישר לסימפוניה החמישית. הקלטה מעולה, ביצוע תיזמורתי מושלם בניצוחו של ליאונרד ברנשטיין.

 

עברתי להאזין לג'אז ווקאלי. ההאזנה לשיר The Summer Wind של הזמרת  Madeleine Peyroux היה כיף עצום (הקליקו על התמונה מטה להאזנה לקטע דרך YouTube)

 

שיר אחר של אותה הזמרת Dance Me To The End Of Love. פשוט סאונד מהמם שריתק אותי לכורסא (הקליקו על התמונה מטה להאזנה לקטע דרך YouTube).

 

Ana Caram היתה המשך ישיר והשיר The Shadow Of Your Smile היה בבחינת היהלום שבכתר.

ואיך אפשר שלא להאזין ל- Carmen McRae. השיר You Are The Sunshine Of My Life היה הדבר הבא. איזו עוצמה ודינמיקה…

Celine Dion – The Power Of Love ניחן בבסים פשוט מעולים (זוכרים שסיפרתי על הבסים? זה גם כאן) ופירוט מעולה.

גם ההאזנה לכותרים דיגיטליים היתה במשך זמן רב וחלק מהכותרים מובאים להלן. בכולם היתה חתימת סאונד איכותית ביותר בהאזנה דרך האוזניות ואין לי ספק שהדגם הזה הוא אחד האיכותיים הקיימים כיום בשוק.

תחת אוזני עברו עוד כהנה וכהנה כותרים מסוגים וסגנונות שונים ואת חלקם שירשרתי להלן:

 

 

 

 

האזנה למוזיקה מנגן iPod

על אף שהנגן מוגבל להאזנה למוזיקה שעברה דחיסה כגון MP3 הצלחתי ליהנות ממנה כדבעי. כמובן שאיני יכול להשוות את איכות הסאונד מהנגן (עם כל הכבוד) לאיכות הסאונד מהמערכת המשמשת אותי להאזנה רצינית למוזיקה. ישנם הבדלים כשהמרכזי הוא דינמיות פחותה בנגן מאשר השימוש במגבר האוזניות של כרטיס הקול במערכת המחשב לה אני מאזין בדרך כלל. אף על פי שאיכות הסאונד מהנגן היא "צוואר הבקבוק" ההאזנה לנגן היא בהחלט חוויה מיוחדת וטובה מאוד. האוזניות הללו נשמעות בהחלט טוב יותר מסטים של אוזניות אחרות שנמצאות ברשותי.

סיכום

איכות הסאונד מרשימה ביותר ומנחיתה את המאזין לרצפת האולפן גם אם הוא אינו נוכח בו בזמן ההאזנה. איזון מושלם לאורך כל ספקטרום התדרים ובסים מדוייקים בצורה מדהימה. ציון: 10/10

בידוד אקוסטי פסיבי מצויין אם כי פחות טוב מאוזניות עם בידוד אקוסטי אקטיבי (האוזניות ללא ביטול רעש סביבה עם מעגל אלקטרוני Noise cancellation). עלי לציין שאוזניות עם בידוד אקוסטי אקטיבי משפיעות "לרעה" על איכות הסאונד (מתוך ניסיון עם מספר סטים). לכן הבידוד הפסיבי עדיף אם מחפשים סאונד אמיתי ומהימן. ציון: 9/10

הבנייה טובה מאוד, מסיבית אך לא כבדה או מכבידה. כבל ומחברים באיכות מקצועית ולתפארת. ציון: 9/10

נרתיק האיחסון  עומד בניגוד לאיכות האוזניות אך איני מייחס לכך חשיבות כפרמטר מרכזי. ציון: 7/10

הנדסת האנוש בקיפול האוזניות סבירה. ציון: 8/10

ארגונומיה טובה מאוד. ציון: 9/10

ציון כולל: 8.8/10

האוזניות הן תמורה מצויינת של איכות למחיר. אני לא יכולתי להתאפק ורכשתי את ה-ATH-M50

מחיר: 950 ש"ח כולל מע"מ.

 

להמשך דיון בנושא המאמר: אוזניות Monitoring של אודיוטכניקה: ATH-M50, קסם הצליל

תודה ל"שמע (ג.ר. בע"מ)" היבואן של אודיוטכניקה על השאלת האוזניות לצורך הכנת המאמר.

 


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

7:00
  /  
26.03.2012
  
מאת: חנן לשנובולסקי

1