Toshiba 55LY863 – אחד מעל כולם

טושיבה מציגה את מסך הדגל שלה, זהו ה- 55YL863. עם איכות תמונה מרשימה, סטרימר מובנה, מקלט עידן+ מובנה, תלת מימד ...


הקדמה

הקדמה

טושיבה השנה עשתה לא מעט. ההתקדמות שלה בתחום התלת מימד סוף סוף מראה תוצאות ואנחנו רואים קפיצה קדימה של החברה בכל הנוגע למסכים שלה. כמובן שספינת הדגל הרשמית היא ה-55ZL2 – המסך הראשון המסחרי ללא משקפיים, וכנראה שגם מסך ה-4K הראשון שיהיה זמין בהמשך השנה.

אבל כידוע, למכשיר הזה יהיה תג מחיר לא קטן, וכמובן שטושיבה מבינה שהיא צריכה מסך דגל מעט ראלי יותר. לכן, ה 55YL863G ממלא את התפקיד הזה – מדובר במסך ספינת הדגל הרשמי של טושיבה, לפחות עד שה-ZL2 תהפוך לזמינה…

ה-55YL863 הוא מסך LED עם תאורה אחורית בעלת 32 איזורים. הכוונה היא שלכל איזור ניתן לקבל עוצמת תאורה אחורית שונה, ובכך להתגבר במידת מה על המגבלות של יחס הניגודיות המוגבל של פאנל ה-LCD. מכיוון שטושיבה שמה פחות איזורים, היא יכולה גם לשים פחות לדים (מה שמוזיל את כל המסך), אך כדאי לשים לב שעוצמת האור עדיין נשמרת על מספרים גבוהים למדי: המסך מגיע ל-383cd/m2, בהיר למדי ומתאים לחדרים מוארים, אך לא לחדרים שממש שטופי אור שמש.

העיצוב של המסך ממשיך את הקו שסוף סוף משנה את השמרנות של החברות היפניות (טושיבה, שארפ, פנסוניק) בעיצוב – על ידי עיצוב של ג'ייקוב ג'נסן אשר משתמש בזויות שונות בכדי להקנות למסך הדקיק תחושה של עומק מסויים גם במסגרת. מעל הבסיס יש פס שחור שכולל איזור מגע (נגיעה מדליקה אותו ומאפשרת הדלקה ושימוש בסיסי ביכולות המסך). במרכז המסך יש את משדרי ה-IR לתלת המימד, וכן מצלמה מובנית וסנסור האור החיצוני.

בעוד שהעיצוב החיצוני מזכיר מעט את הדור הקודם של המסכים (כמו את ה-ZL800 למשל) בפועל נעלם ה-SOUND BAR, עובי המסך הפך לדקיק ומפלסטיק עברנו למסגרת מסך עם בזל דק העשוי אלומיניום. כמובן שיש צורך לוותר בכמה דברים, ואחד הנפגעים הוא איכות הסאונד שהפכה לדומה למסכים אחרים אך לא טובה כמו ב-ZL800E שהשתמש בבר סאונד משל עצמו. 

מבחינת חיבורים, לא הפסדנו כלום, המסך כולל כל חיבור שאפשר לדמיין, כולל DVB-S2 וחיבור לאנטנה ל-DVB-T, שני חיבורי USB, חיבור רשת, ובעצם כל חיבור שרק אפשר לדמיין, כולל אפילו SCART!

שלט וממשק

השלט החדש של טושיבה הוא באמת משהו מיוחד. הוא מורכב מבסיס פלסטיק מוארך שדומה לשלטים רגילים אך על זה רץ כאילו על מסילה – פס מתכת (או פלסטיק דמוי מתכת) מוברש. העיצוב מדהים, הנוחות גם כן.

שני חסרונות לשלט הזה – הוא אינו זוהר בחושך בשום דרך וצורה, מה שדרש ממני בחדר חשוך להביא איתי מקור אור משלי (האייפון שלי) והעובדה שכפתורי ה-EXIT וה-BACK צמודים לכפתורי החיצים, מה שגרם לי ללחוץ עליהם כאשר ניסיתי להקליד מספר דברים דרך השלט.

ממשק ההקלדה פשוט מאוד ונוח, בסופו של דבר מדובר בשלט מהמוצלחים שאפשר רק לקוות שבגירסאות עתידיות שלו יפתרו את הבעיות הללו.

הממשק של המסך עבר Remake ואינו דומה לגרסאות קודמות. מדובר בממשק מתוחכם, תלת מימדי ונעים מאוד למראה ולשימוש. הוא לא משתלט על המסך, נוח ואלגנטי. בקיצור, נקודה חזקה לחיוב.

בניגוד למה שכרגע אמרתי, הממשק לא מקריב את היכולות החזקות של עיבוד התמונה ואפשרויות השונות לשנות הגדרות. אלה פשוט נדחקו לתפריטים מתקדמים שהמשתמשים הרציניים בלבד יגיעו אליהם. מומלץ מאוד לחפור בתפריטים שכן יש כאן לא מעט פנינים שנתאר בהמשך ושהם יחודיים למסך הזה.

מדידות ובדיקות

הפאנל והתאורה האחורית

טושיבה לא מדווחת על סוג הפאנל שנמצא בקרבי המסך, אך ניתן לזהות מספר מאפיינים של הפאנל. מאפיין אחד פחות מוצלח שזיהינו הוא בכיווניות של המסך. שינוי זוית יחסית קל נותן גוון מעט כחלחל לתמונה ומבהיר אותה. התופעה קיימת בשני הצירים: האופקי והאנכי, מה שאומר שצופים במסך צריכים לשים אותו רחוק ככל הניתן ולשמור על קו צפיה ישר ולא לצפות בו מזוית קהה מאוד.

במדידות מצאנו שהאחידות של המסך עומדת על 73%, כאשר עיקר הירידה בתאורה נמצא בתחתית האזור המרכזי ובגבולות המסך ביחס למרכז שלו. זו אינה תוצאה מזהירה.


מפת התאורה האחורית של המסך (צולם עם חשיפה ארוכה ועם עיבוד תמונה להקצנה)

יתרון אחד של הפאנל הוא בכך שהוא תומך ב-800HZ, מה שאומר שתוכן רגיל מקבל לא רק החלקה, אלא גם שיפור אנטי-מריחתי על ידי הבהובי עזר.


הזויתיות של המסך

מעל הפאנל נמצאת זכוכית קדמית אשר משפרת את איכות התמונה ושומרת על המסך ביחס למסכי LCD זולים יותר. המסך כולל ציפוי מונע החזרי אור, אך לא בטוח שזה יספיק במצב של חלון מאוד בהיר שנמצא בדיוק ממול למסך. כדאי לשים לב ולשמור את איזור הצפיה נקי יחסית מהחזרי אור. דבר זה, אגב, מאפיין את המסכים החדשים מהסדרות הגבוהות של מרבית היצרנים כיום.

למסך תאורה אחורית Local Dimming, כאשר טושיבה היא אחת היצרניות היחידות שעדיין מתקדמת עם נושא זה. חבל מאוד, מכיוון שהרעיון של Local Dimming – תאורה אחורית מקומית שיכולה לשנות עוצמות בהתאם לתוכן שנמצא בכל איזור, היא המפתח לקונטרסט גבוה במסכי LED/LCD. הסיבה? עלות – ככל שמספר האיזורים גדול יותר, כך יש צורך בדיפיוזר טוב יותר, ומנגנוני עיבוד סבוכים ויקרים יותר, וכמובן, יותר מקבצי תאורת LED מאוזנים. בעוד שחברות כמו LG וסמסונג צמצמו כמעט לאפס את השימוש בטכנולוגיה, טושיבה עד לאחרונה היתה המוהיקן האחרון שאפילו הדגים מוצרים עם 512 איזורי תאורה אחורית שונים. ב-YL863, צומצמו מספר האיזורים השונים ל-32. גם ההבדל בין האזורים הוא עדין מאוד, וקשה מאוד להבחין בו גם כאשר מדליקים את האופציה הזו למקסימום. במדידות, עם זאת, הדבר בהחלט מתבטא. יחס הניגודיות ANSI של המסך עומד על כ-2500:1, גבוה בהחלט.

עם זאת, כדאי לסייג ולומר שבשביל להגיע לשחורים עמוקים במסך, נחוץ משחק עם מספר פרמטרים, בעיקר עם כל המנגנונים של זיהוי תאורה חיצונית, וכן מנגנון התאורה הלוקאלי. במצבים האחרים, המסך נטה להעדיף תאורה אחורית בהירה ולכן השחורים היו בהירים מדי לטעמי.

נקודה אחת ראויה לציון: כהרגלם בקודש, טושיבה נוטה לסמן את החדות בסימון מיוחד משלה, כאשר ה-0 שלה מפעיל עדיין מנגנונים עדינים לעיבוד תמונה ולחידודה. למי שהדבר אינו מפריע, כדאי להשאיר את המצב כמו שהוא, אך מי שמחפש דיוק מושלם, כדאי להוריד את החדות, כאשר בבדיקות שלי ראיתי שב- 20- התוצאות דומות למצב שבו החדות אינה מופעלת.

מדידות

במדידות שנערכו על מצבי holywood, ניתן לראות שהן לא מגיעות לדיוק הרצוי בתחום הירוקים והאדומים (בפרט בתחום האדומים החסרים). הדבר מתבטא בטמפרטורת צבע גבוהה מדי (6800K) והחוסר באדומים נראה לאורך כל הבדיקות.

הגאמה במצב hollywood pro מצויינת – 2.26.

ניתן לראות את החוסר באדומים גם בגרפים הבאים:

ניתן לשים לב שבסה"כ הכיול הוא טוב, והבעיה היחידה היא החוסר של האדומים שניתן לכזז אותו על ידי תיקון כיול פשוט יחסית.

יתכן מאוד שבכיול Primaries ניתן היה לשפר את המצב, אך הנושא לא נבדק לעומקו.

החתימה הספקטרלית של המסך:

כיול

המסך מגיע עם יכולות כיול מרשימות – כולל יכולות לכייל את עצמו, תוך שימוש בסנסור טריכרומטי שמתחבר בחיבור USB למסך. המסך אינו מגיע עם כיול ISF, אך טובת חובבי הכיול יש לו מצבי holywood שהן בעצם בדיוק מצב ISF, אך נטולי אישור הרשמי של חברת ISF עצמה. לטובת כך, המסך כולל מצב holywood pro כללי), ושני מצבים נוספים שמיועדים ל-DAY ול-NIGHT. שימושי בהחלט.

במסך יש תבניות מובנות למרבית השימושים:

ניתן להתכוונן ישירות ל-BT601 מול REC709:

ניתן לכייל ב-10 נקודות או ב-2 נקודות, כאשר בשני המקרים, ניתן להשתמש בתבנית מובנית או חיצונית. הקלות בביצוע היא מדהימה.

יש גם מצב Control Visualization שמציג את התאורה הנוכחית בתמונה דרך היסטוגרמה. באותה מידה ניתן גם לכוונן את התאורה האחורית לתאורות רקע ברמות שונות. כך ניתן להתאים את ה Backlight Level לעוצמות האור בחדר במצבים שונים.

איכות תמונה

איכות תמונה – HDTV

לצורך הבדיקה השתמשתי במספר ממירים ומקורות: YES MAX HD, סטרימרים של DUNE ושל TVIX, ונגן בלוריי OPPO BDP93.

במקרה של יס, איכות התמונה היתה מצויינת, אם כי מצאתי שצריך היה לשחק לא מעט עם ההגדרות בכדי להגיע לתוצאות טובות באמת, אחרת התמונה היתה נוטה לצד החלבי. לצורך זה היה צריך להדליק באופציות המתקדמות את התאורה האחורית הדינמית ולהקצין אותה. כך השחורים הפכו לכהים יותר. במצב holywood night המצב השתפר, אך עדיין היה נחוצה התערבות ידנית.

ממקור בלוריי וסטרימר, התמונה השתפרה עוד יותר.


התמונה בחלק השלישי של SW היתה מעולה


הקונטרסט ב-SIN CITY דרש משחק בהגדרות כפי שצויין למעלה


מושלם.

DTT – עידן פלוס

ה-55YL863 כולל ממיר DTT מובנה שהוא אחד מהטובים שנתקלתי בו עד כה. חיברתי אנטנה מוגברת למסך והמסך התחיל בסריקה. ניתן גם לחבר למסך חיבור לוייני ולקלוט ערוצים חופשיים ללא צורך בממיר כלשהו.

השיפורים בתשתית באיזור שלי גורמים לכך שאיכות הקליטה מצויינת כעת… תודה לרשות השניה!


מקבלים את מלוא היכולות של עידן+, כולל תרגום ומידע נוסף

ללא עברית, לוח השידורים קשה מאוד לקריאה.

יש מספר אפשרויות למתיחת התמונה, כולל הגדרות בתפריטים שמאפשרים מתיחה קבועה

הקלטה

פיצ'ר חזק מאוד זה היכולת של המסך להקליט שידורי DTT. הדבר נעשה על ידי חיבור של  דיסק קשיח (או דיסק-און-קי) לחיבור USB 2.0. ניתן להגדיר שכניסה זו מיועדת ספציפית לצורך התקן הקלטה. לאחר פירמוט הדיסק (לצערי הוא לא ניתן לשימוש ב-WINDOWS) אפשר להתחיל להקליט.

ניתן להקליט על ידי כפתור ה-REC בשלט. זה מאפשר כמובן לא רק הקלטה אלא מעבר קדימה ואחורה בזמן – בקיצור, אפשר לעשות Pause ולהמשיך בצפיה אחרי שחוזרים מהשירותים. הכל עובד חלק ומהיר, בדיוק כפי שאפשר לצפות. ההקלטה גם מתחשבת בלוח השידורים, כך שאם תלחצו REC, הוא יקליט עד סוף התוכנית הנוכחית, וגם יגיד לכם עוד כמה זמן נשאר לה.

מעבר לזה, ניתן לסדר הקלטות קבועות לפי ערוץ ותחנה ברמה יומית, שבועית או חד פעמית.

סידור ההקלטות מסמן את שם התוכנית, רק שאין דרך ממש להבין את זה בגלל חוסר בעברית. מה שכן, תוך כדי מעבר על התוכניות המוקלטות, ניתן לראות ברקע את הוידאו שרץ ברקע וכך לדעת שזו ההקלטה הנכונה.

במסך ניתן לשייך הקלטה למשתמש מסויים ולראות את ההקבצות של ההקלטות. כך למשל ניתן שהמבוגרים יראו את התוכן שהם הקליטו, בעוד שהילדים יכולים לראות את הדרדסים מערוץ 1. שיטת מיון זו מוצלחת מאוד, הלוואי והיה אפשר להוסיף יכולת זו ל-YES MAX HD שאצלנו בבית מלא בעשרות שעות של בובספוג.

תלת מימד ומדיה

תלת מימד

אם בדורות הקודמים של מסכי LED של טושיבה, הם השתמשו במשקפיים ללא עיצוב מיוחד שהיו די סטנדרטיות (של RealD), כאן מדובר כבר במשהו חדש לחלוטין. המשקפיים נוחות להפליא (אך לא מתאימות לילדים קטנים), בעלי מרווח בקצה לבעלי משקפיים, הן מעוצבות נהדר, נוחות ונותנות תמונה מצויינת.

כמו בדור הקודם, מדובר במשקפי IR, אך כאלה שהן מוצלחות משמעותית – שידור הסיגנל הוא עדין מאוד, ובכל זאת, המשקפיים תפסו סינכרון ללא שום בעיה בכל מקום בחדר, וללא איבוד סינכרון.

מנגנון העיבוד התלת מימדי האוטומטי הוא מהטובים שנפגשנו בהם. המנגנון עושה שימוש באלגוריתם שראינו לפני שנתיים אשר רץ על מנוע CEVO (מעבד ה-CELL של טושיבה). בניגוד למסכים אחרים שלרוב רק מעבים את הסצינה אך לאחר כמה דקות שוכחים שמדובר בתמונה תלת מימדית, כאן המנגנון פעל מצויין.

חסרון אחד הוא שכאשר תוכן 50HZ הוצג לו (כגון שידורי YES HD), הוא הבהב ועבד ב-50HZ לכל עין. זו תופעה נפוצה מאוד במסכי תלת מימד כיום.

המקום שבו הוא באמת הצליח להפתיע אותי היה בסרט star wars 3, שבו סצינות הלחימה המהירות והעומקים השונים מהווים אתגר אמיתי למנגנון הדמיית תלת מימד. לא רק שהמסך הצליח בגדול, הוא הצליח לרגש אותי ובאמת להביא תוצאות שלא ראיתי בעבר. ספינות חלל חלפו על פני והחלל ברקע נשאר רחוק מאוד. סצינת פיצוץ על גבי ספינה הביא שבבי מתכת ממש קרובות אלי.

החלון הכחול שדרכו ניתן לראות את פנים החללית שימש כחלון לכל דבר. המסך לא התבלבל ונתן עומק מפתיע לתכולת הספינה!

תלת מימד מקורי

אין הרבה מה לפרט כאן עם סופרלטיבים מיותרים. המסך מצויין בתלת מימד, והסייג היחיד שראיתי הוא העובדה שיש מעט cross talk במשקפיים. מדובר על תופעה זהה לכמעט כל מסכי ה-LCD/LED שראיתי ולא משהו חריג. מדובר על באמת משהו שדקדקנים מביננו יזהו ורק במקרי קצה.

התמונה נעימה מאוד, ולא חשתי עומס בעיניים – עדות לקצב עדכון מהיר במיוחד לתכני ה-60HZ/24FPS שצפיתי בהם. המשקפיים משנות את כהותן לפי זוית הראש כאשר ב-90 מעלות (המשקפיים במצב אנכי) הן לא מעבירות אור בכלל. משמעות הדבר היא שצריך לשבת זקוף כאשר רואים את הסרט ולא לשכב על הספה…

מדיה ורשת

מדיה ורשת

מסך ה-LED של טושיבה ה-55YL863, כולל נגן מדיה מובנה. הוא יכול למשוך תוכן מ-USB ומ-DLNA. מ-USB הוא עבד מצויין. הכנסתי דיסק און קי והוא זוהה מיד ושאל אותי אם אני רוצה להפעיל את נגן המדיה. כמובן שתרגום בעברית לא פעל, אך כל השאר עבד ללא בעיות. MKV עבד מצויין, אבל המסך תומך אך ורק בסאונד דולבי (אין תמיכה ב-DTS).

כשמדובר ברשת, הסיפור מסתבך. המסך זיהה רק חלק משרתי ה-DLNA ברשת, בעיקר את אלה של מיקרוסופט שלא עשו בעיות מיוחדות. את שירות ה-DLNA של ה-NAS הוא לא זיהה.

כתוצאה מכך לא היה אפשרי לבדוק תמיכה ב-MKV דרך הרשת, פשוט כי המסך לא היה מוכן לזהות שרתים שהיו מסוגלים לכך.

בסופו של דבר, התכנים מהרשת היו מוגבלים בפורמט ובתוכן. ככל הנראה לא מדובר כאן בתחליף מספק למזרימדיה.

תכנים מהרשת

כידוע, מסך חכם משמעותו מסך שמאפשר הורדה ושימוש של שירותים או אפליקציות מהרשת. המסך של טושיבה כולל בעצם שני כלים שונים. הראשון הוא YouTube שמקבל אפליקציה משל עצמו. מדובר באפליקצית YouTube XL (למי שמכיר) ב-SD בלבד. היא נוחה וקלה לשימוש אך ניכר שמדובר בדפדפן שמריץ את גרסאת ה-XL של YouTube ולא אפליקציה יעודית.

ניתן להכנס למשתמש ה-YouTube שלכם וכך לראות בזריזות את הוידאו שצילמתם לאחרונה…


התוכן מוצג ב-SDTV בלבד


ניתן לראות שמדובר בדפדפן.

Toshiba places

Toshiba places זה בעצם הסביבה האמיתית של הסמארטTV של טושיבה. מדובר בסביבה שבעצם מדמה הרצת אפליקציות, אך ככל הנראה גם כאן מדובר בפיתרון שמשלב שרתים ולא מריץ אפליקציות מקומיות. יש מספר מוגבל של אפליקציות שניתן להריץ בישראל כרגע. בארה"ב ובאירופה יש לשירות הזה לא מעט יישומים מעניינים וחלקם גם זמינים ברמה כזו או אחרת כאן. 

הממשק יפה ונוח ומפריד בין פונקציות שונות שתהיו מעוניינים בהם: וידאו, מוזיקה, אפליקציות ו-social (כלומר, פייסבוק/טוויטר).

במקרה של פייסבוק וטוויטר, בעצם צריך להתחבר לחשבון טושיבה דרך הטלויזיה והאפליקציה של טושיבה בעצם עושה את החיבור לפייסבוק. ניתן לעדכן ולקרוא סטטוסים, אך כאמור ללא עברית היכולת הזו לא ממש יכולה להלקח בחשבון.

בעולם הוידאו יש מספר קטן של שירותים כרגע, אך ככל שטושיבה תוסיף שירותים, הם יעלו מעצמם. שירות Daily motion הוא סוג של קטלוג וידאו דמוי Youtube אך שמעלה את התוכן הפופולרי במיוחד אוטומטית. לרוב הוא מלא בקטעי וידאו קצרצרים ומשעשעים. 

Viewster כולל כבר סרטים באורך מלא, לרוב כאלה שאין עליהם זכויות יוצרים. משום מה גם אלה לא פעלו עבורי, מעבר לטריילרים שלהם.

ומה חסר?

מה שהפתיע אותנו היה החוסר הברור של סקייפ מרשימת האפליקציות. כאחד המסכים הראשונים עם מצלמה מובנית, היינו מצפים בהחלט לראות את סקייפ מובנה בתוך המסך.

המצלמה והתאמה אישית

המצלמה

מסך ה-55YL863 של טושיבה הוא כאמור אחד המסכים הראשונים עם מצלמה מובנית. כפי שצויין – אין למסך סקייפ, אז למה משמשת המצלמה?

זיהוי פנים ותנועה!

זה כבר מתחיל להיות מעניין – המסך יודע לא רק שיש מישהו שצופה בו, הוא גם יודע להגיד מי זה.

התהליך מתחיל בשלב הרישום ל-Personal TV. אחרי שמאשרים את השימוש במצלמה, ניתן לצלם את הפנים של כל צופה ספציפי (עד 4 צופים שונים). ניתן כאמור להוסיף מספר תמונות לכל אדם, או לאפס את התמונות אם הן לא טובות.

לאחר תהליך הרישום, אפשר להשאיר מישהו ספציפי או לרשום עוד אנשים. מה שלא ניתן היה לעשות הוא לרשום את אותו פרצוף כשני אנשים שונים…

עכשיו מה ניתן לעשות עם היכולת הזו? נתחיל בזה שאפשר להתאים דברים כמו ווליום למשל. נניח ואני אוהב לשמוע חלש, בעוד שהבן שלי (סהר) מעדיף ווליום גבוה. כאשר נדליק את הטלויזיה, המסך יזהה את הצופה שהדליק ויתאים את הווליום בהתאם. 

לגבי איכות זיהוי הפנים, זה עבד לא רע, אם כי אני והבן שלי דומים אחד לשני וקרו מקרים שהוא זיהה אותו כאילו היה אני.

עוד פיצ'ר נחמד, הוא שאם המסך מזהה שאין אף אחד שצופה בו (אין תנועה או זיהוי פנים), לאחר כ-10 דקות הוא יחשיך את המסך ולאחר חצי שעה יכבה אותו! כמובן שניתן לשלוט ביכולת הזו, אבל היא באמת חיונית לבית שבו שוכחים מכשירים דלוקים!

מה עוד אפשר לעשות עם הזיהוי?

יש כאן מספר של יכולות מעניינות שכן בעצם לא צריך לעשות LOGIN, הטלויזיה מזהה מי עומד מולה. מעניין גם שכאשר מזוהים שני אנשים שונים, המסך לא מתבלבל ומשאיר את ההגדרות כפי שהעדיף הראשון שזוהה. כך אם אני צופה במשהו וסהר יכנס לחדר, זה לא יגביר לי את הווליום. 

כאשר מסמנים משהו להקלטה, המסך יזכור מי היה מול המסך ויתייג בהתאם. אפשר גם לתייג סט של הקלטות מתוזמנות בהתאם.

כאשר צופים ברשימת ההקלטות (הספריה), אפשר למיין לפי personal grouping וכך לראות את ההקלטות שאני סימנתי מול אלה של סהר או של שאר הצופים בבית. זה שיטת מיון מעולה וקלה במיוחד לשימוש.


שימו לב ששם המקליט מופיע בפינה הימנית העליונה של המסך

לא רק שהגדרות הווליום משתנות, גם העדפות נוספות אחרות, כגון בהירות, העדפות וידאו וכו' – כולן משתנות לפי הצופה. כך, אם אני לא אוהב את מנגנון Smooth Video בעוד שסהר מעדיף לעבוד איתו במצב Dynamic, כל אחד מאיתנו יכול לסמן סט הגדרות שונה. כאשר נדליק את המסך (או כאשר המסך יזהה שסהר אינו צופה במסך יותר ואני כן) הוא יעביר את ההגדרות בהתאם. 

זה נשמע משונה אבל זה עובד מעולה, וזה רעיון גאוני.

מן הסתם גם ההגדרות שלנו של פייסבוק ודומיהם יכול להעזר מזיהוי אישי אוטומטי. כך לא נוכל לצפות בהודעות של ביתי המתבגרת, בעוד שהיא לא תוכל לצפות בהודעות שלי.

מסקנות

מדובר במסך טוב מאוד, לדעתי הטוב ביותר שטושיבה שווקה בישראל. הוא אינו נטול בעיות וחסרונות, שעיקרן הוא בכך שבשביל למצות את הפוטנציאל המצוי במסך יש צורך ככל הנראה במתקין מוכשר למדי ובלא מעט זמן בגלל עודף האופציות. מי שמחפש מסך עם אופציות רבות ימצא את מבוקשו כאן. זיהוי הפנים הוא פיצ'ר מעולה וחסכוני, גם בזמן וגם בחשמל.

מקלט ה-DTT הוא מהטובים שראיתי בארץ, גם באיכות הקליטה ובאיכות התמונה – וכן הפיצ'רים שלו כגון יכולות ההקלטה. החסרון שלו הוא בעיקר במחסור בעברית. גם הסטרימר מוצלח, בעיקר ב-USB, כאשר גם כאן החוסר בעברית הוא עיקר הבעיה. ברשת נתקלתי בלא מעט בעיות זיהוי תוכן, ושרתים – ואינני ממליץ על עבודה בשיטה זו עם המסך הזה. לבסוף, היכולות שלו כמסך חכם מוגבלות למדי בישראל, גם בגלל החוסר בעברית וגם בחוסר ההתאמה של התוכן לישראל.

מבחינת איכות התמונה, מספר אזורי התאורה נמוך מגרסאות קודמות וחבל, זויות הצפיה של המסך מעט מוגבלות ולכן חשוב לצפות בו מזוית צפיה ישירה.

ציונים

  • איכות בנייה: 9.5
  • עיצוב: 9
  • HDTV איכות תמונה: 9 (מוגבל זויתיות)
  • SDTV איכות תמונה: 9
  • תלת מימד: 9
  • שלט: 9
  • יכולות כיול: 9.5
  • יחסי מסך: 9.5 (כולל יכולות מלאות לשליטה גם במצב 1080i)
  • חיבורים: 9
  • ממשק: 8.5 (פשוט למדי, מתאים למרבית האנשים).
  • המרת 2D לתלת מימד: 9 (מעולה!)
  • פונקציות נוספות: 9.5 (DLNA, חיבוריות USB, יוטיוב,זיהוי אוטומטי של הצופים)
  • תאורה אחורית: 9 (מעט פחות קונטרסטית ממסכים קודמים של טושיבה, רק 32 איזורי תאורה)
  • שירותי תוכן מהרשת: יש (אך מוגבלות בישראל)
  • עברית: אין

תמיכה בפורמטים

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס – yes HD: כן
  • תמיכה ב-HDMI 1.4: כן
  • תלת מימד 3D: כן
  • המרה אוטומטית 2D ל-3D: כן  (מהבהבת בתכני 50HZ)
  • תמיכה ב-DTT: כן (אך ללא עברית בלוח השידורים)
  • תמיכה ביחסי מסך ב-1080i: כן
  •  תאורה אחורית: מקומית Local Dimming עם 32 איזורים שונים

מחיר מומלץ לצרכן: 14,900 ש"ח, ברשתות חשמל ובחנויות מתמחות נבחרות

תודה לחברת ניופאן, יבואנית טושיבה בישראל, על השאלת המסך לצורך הבדיקה

לדיון בנושא: Toshiba 55LY863 – אחד מעל כולם


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

7:00
  /  
13.05.2012
  
מאת: עפר לאור

1