עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

מבחן הרמקולים: Canton Vento 820.2 - הגרמני המשוקלל

מאת: איתי חזום
04/07/2012 - 07:00



 
 

  הכרזה: מבחן הרמקולים המדפיים הגדול של HT לשנת 2012

על היצרן

Canton Elektronik או פשוט Canton, הם יצרן הרמקולים הכי גדול בגרמניה. החברה הוקמה ב 1972 על ידי ארבעה חובבי אודיו גרמנים - Hubert Milbers, Otfried sandy, Günther Seitz ו Wolgang Seikritt, שמטרתם המשותפת היתה לתכנן ולבנות את הרמקולים הטובים ביותר בקבוצתם. השם Canton מקורו בשתי מילים: Cantara בלאטינית שמשמעותה "שירה", ו Ton בגרמנית שמשמעותה "טון" (כמו באיזון טונאלי). Canton לא רק מתכננים בעצמם את הרמקולים והדרייברים שבהם, אלא גם בונים אותם בגרמניה, וצריך להודות ש Made in Germany נראה טוב בהרבה דברים (למרות שקראתי שיש להם גם מפעל בצכ'יה). כיום החברה מייצרת מגוון עצום למדי של רמקולים בגדלים שונים לכל המטרות הנפוצות, כולל סאטלייטים, מדפיים, רצפתיים, סנטרים, סאבוופרים, In wall, In celling, רמקולים לשימוש חיצוני, ורמקולים לרכב, שמתפזרים על פני לא פחות מ 16 סדרות שונות. זהירות לא ללכת לאיבוד.

על הדגם

סדרת ה Vento היא הסדרה מספר שתיים של היצרן וממוקמת רק מתחת לסדרת ה Reference. הליין כולל שלושה מדפיים (אחד מיועד לתלייה על הקיר), שני סנטרים, שלושה רצפתיים, וסאב אחד. כל הרמקולים כוללים שלושה גימורים מבריקים לבחירה (שחור, לבן, ו Cherry veneer).

אלמנטים טכנולוגים בסדרה:

  • כל הרמקולים (מלבד אחד) כוללים תיבות מעוקלות עם מבנה רב שכבתי (6 שכבות דקות של MDF שמודבקות יחדיו). לטענת היצרן זה תורם לקשיחות התיבה, ובעל מינימום בעיות של רזוננסים טבעיים.
  • הטוויטר שמשמש את הסדרה משתמש בממברנה מ Aluminum ceramic oxyd (שעשוייה כמקשה אחת עם השרוול של הסליל, על מנת להפחית נקודות הדבקה), עם חזית מסוג Transmission front plate (סוג של Waveguide), שמשפר את פיזור הסאונד.
  • וופרים גם כן משתמשים בממברנות מאליומיניום, עם סראונד (הגומי שמקיף את הממברנה) יחודי שמכונה "Wave" בגלל צורתו, ולפי היצרן, מאפשר באס ומידריינג' אופטימליים.
  • פורט מסוג Downward facing: הדגמים הרצפתיים עושים שימוש בפורט שפונה כלפי מטה, ולפי Canton, בשילוב עם הבסיס המובנה, מאפשר להגדיל את גודל הנוכחות הנשמעת של הרמקול, ולהפחית את הכיווניות של הסאונד שיוצא מהפורט.

 

 

איכות בנייה

ה Vento 820.2 הוא מדפי יחסית קטן, בתצורה הנפוצה כיום, כלומר עם תיבה בצורה מעוקלת ונאה. איכות ההרכבה והחומרים מצויינת, ה 820.2 הגיעו אלי בגימור שחור מבריק מושלם למדי (אך אפשר לקבל גימורים גם בגוונים אחרים). טוויטר שכולל גריל רשת ממתכת (זה יעזור עם ילדים סקרנים שאוהבים לדחוף אצבע), וחזית עם Waveguide קטן, וופרים שכוללים סראונד שחציו הראשון עולה כלפי חוץ, וחציו השני יורד כלפי פנים (זה למה Canton קוראים לזה Wave), וכיסוי אבק הפוך (גם זה יעזור עם הילדים). מאחור הרמקול כולל פורט עם Flare די צנוע, וזוג אחד בלבד של טרמינלים. הרמקולים מגיעים עם גריל מגנטי שחור שנצמד מצויין.

מפרט טכני

  • תצורה: 2way.
  • טוויטר: 25mm כיפתי, ממברנה מ Aluminum ceramic oxyd.
  • וופר: 160mm, ממברנה מאליומיניום.
  • תדר חיתוך בקרוסאובר: 3kHz.
  • עכבה נומינלית: 4-8Ω.
  • טווח תדרים: 32Hz-40kHz (לא נאמר באיזה טווח עוצמה).
  • רגישות: 85dB.
  • עוצמת הגברה מקסימלית: 60W נומינלי, 100W תוכן מוזיקלי.
  • מידות: גובה 300mm, רוחב 195mm, עומק 280mm.
  • משקל: 8.4kg.

מדידות

עכבה

למי שלא יודע, העכבה (או Impedance) זו בעצם ההתנגדות של הרמקול שבו זורם זרם חילופין או AC (בשונה מזרם ישר או DC). מדובר על עכבה ולא התנגדות (או Resistance), מכיון שזו משתנה עם התדר ואינה קבועה.

העכבה של הרמקול מסוגלת לומר לנו כל מיני דברים:

  • עד כמה קשה "להניע" את הרמקול, או במילים אחרות האם הרמקול יזדקק למגבר "בשרני" על מנת לעבוד במיטבו? אמנם נהוג לומר שרמקול כלשהו הוא נניח 8Ω, אבל בפועל מכיון שהעכבה משתנה עם התדר, גם רמקול שמוגדר כ 8Ω יכול להציג בתדרים מסויימים עכבה הרבה יותר נמוכה או הרבה יותר גבוהה. נוסף על כך צריך לשים לב גם לפאזה בכל תדר, מכיון שבעכבה מסויימת, הפאזה יכולה להיות קיצונית, מה שעוד יותר מעמיס על המגבר (זה יותר משחק תפקיד בערכים מתחת ל 6Ω ).
  • עכבה מאפשרת לנו לראות את תדר הכיוון של הפורט ברמקול (שמוצג כשקע בין שתי גבעות), או לחילופין את תדרי הכיוון של שופרים.
  • עכבה מאפשרת לנו לזהות בעיות של רזוננסים בתיבה, אלו בדר"כ מופיעים כבליטות קטנות לרוב באיזור המידריינג'.


קו שחור: עכבה
קו אדום: פאזה

ה Vento קשה להנעה רק מעט מעל הממוצע, ישנו שילוב של 5.9Ω ופאזה של -41 מעלות ב 125Hz, ומלבד בתחום של 160-300Hz ששם העכבה יורדת ל 3.6Ω, רוב תחום העבודה נמצא מעל ל 4Ω. תדר הכיוון של הפורט הוא 53Hz, כאשר ישנן שתי בליטות - אחת קצת מעל ל 200Hz, ושניה ב 700Hz, אלו יכולות להעיד על רזוננסים בתיבה (זאת ב 700Hz מופיעה גם בהמשך כבליטה בעקומה של הוופר).

דרייברים


קו שחור: טוויטר + וופר
קו כחול: פורט

ללא שני זוגות של טרמינלים אפשר למדוד את הטוויטר רק עם הוופר, אך התוצאה חלקה למדי. בוופר ישנה בליטה מוזרה ב 700Hz. העליה בעוצמה מתחת ל 1kHz נובעת מפיצוי בקרוסאובר (אופייני כמעט לכל רמקול 2way שהוופר שלו נמדד מקרוב), תחום העבודה של הפורט יחסית חלק למעט בליטה ב 840Hz, אך מכיון שהפורט ממוקם מאחורי התיבה, הסיכוי שהנושא יפריע אינו גבוה.

דרייברים מאוחד

 

 

תוצאה יפה ודי חלקה, מלבד הבליטה המוזרה ב 700Hz.

השפעת גריל


קו אדום: ללא גריל
קו שחור: עם גריל

ניתן לראות שהגריל מרסן את הטוויטר מעל ל 4kHz ולא משפיע לטובה, זה כולל הנחתה של 2-4dB בין 4-7kHz, והנחתות נוספות בהמשך. ההמלצה היא להאזין ללא הגריל.

חלון האזנה בנקודת הישיבה

 

 

ממוצע מוחלק של תשע מדידות לכל רמקול בנקודת ההאזנה. התוצאה מראה ירידה הדרגתית בעוצמה מעל ל 3kHz, אך עקומה בסה"כ מאוזנת להפליא. העליות/ירידות בתדרים הנמוכים הם תוצר של החדר (הנושא משתנה מחדר לחדר, תלוי במיקום הרמקול ונקודת ההאזנה).

האזנה


ציוד

  • ממיר DAC/ קדם מגבר: Burson audio HA-160D.
  • מגבר הספק: Sanders sound systems - Magtech.
  • אינטרקונקט: HiDiamond - D4.
  • כבל רמקול: HiDiamond - D4.
  • כבלי חשמל: Audience - PowerChord.

האזנה נעשתה בסלון ישראלי ממוצע, 3.25 מטר רוחב על 10.5 מטר אורך (7.5 בנקודה מסויימת). נקודת ההאזנה היתה במרכז החדר לאורכו (מספר מטרים מהקיר האחורי), כל רמקול כחצי מטר מהקיר הצדדי, ומספר מטרים מהקיר האחורי. צורת ההאזנה הזו (שאינה משמשת ביום יום) נבחרה מכיון שככה התקבלה התוצאה הכי מאוזנת באותו החדר. הרמקולים במבחן עבדו ללא הגרילים. בכל האזנה במבחן הקבוצתי נעשה שימוש פחות או יותר באותם קטעי המוזיקה, על מנת לשמור על עקביות.

על מנת לתאר במילים יפות את חווית ההאזנה שלי קיים פה ושם שימוש במונחים סובייקטיביים כמו בהיר/קטיפתי/חד/במה וכו', אלו נתונים לפרשנות אישית, ולכן אינם תמיד מתארים את מה שאתם חושבים שזה אומר. מדובר על הרשמים האישיים שלי, עם המוזיקה שאני בחרתי, עם הציוד שברשותי, וחדר ההאזנה שלי, ולמישהו אחר עם טעם מוזיקלי אחר, ציוד אחר, וחדר אחר הרמקולים יכולים להישמע שונה לגמרי, אז נא לקחת את זה בחשבון. מי שרוצה לדעת אם הרמקולים נשמעים לטעמו פשוט יצטרך ללכת ולהאזין להם.


 

ה Vento 820.2 הפיקו תחושה של במה רחבה בקטע Hotel california מההופעה של Eagles, קריספי אבל לא יותר מדי, גיטרות מלאות, סה"כ מאוזן. בקטע Dance to the drums again של Cassandra wilson הורגשה הפרדת כלים טובה, קול ברור, גבוהים מעט מחוספסים, היתה חסרה לי מעט תחושת Space.

בקטע Aniron בביצועה של Enya, הכל היה חלק ונעים, קסום למדי הייתי אומר (בהתחשב בסרט שממנו לקוח השיר). ב Gotcha החי בביצועה של Patricia barber, קולה של הזמרת נשמע מלא ובעל נפח, תחושה אוורירית אך לא מוגזמת, באס מעט רזה ממה שהייתי רוצה לשמוע. Love is my condition של Faithless היה קצבי עם במה רחבה, נעים יחסית לטרק בסגנון הזה, עם Cajun lunch של OST & Kjex הרגשתי מחסור יותר רציני בנמוכים אך עדיין כיף להאזנה.

 Would you break my heart של Sara K היה ממש במקום, מיד באס טוב, גיטרות חלקות, קול חם, מהנה למדי. קולה של Jevetta Steele בקטע Calling you נשמע חם ובעל עומק, עם הפרדה ומיקום מצויינים.
בתנאי ההאזנה שלי, הייתי מאפיין את ה 820.2 כרמקול מאוזן למדי, לא מנסה להיות גדול יותר ממה שהוא באמת, עובד טוב גם עם הקלטות בהירות, עלול להיות מעט משעמם עבור חלק מהמאזינים.

עוד בנושא: מבחן הרמקולים: B&W 685 - סטריאו אנגלי 

סיכום

ה- Canton Vento 820.2 הוא סוג של מדפי Allrounder, נוטה לכיוון הנעים יותר לטעמי. הוא לא מנסה לצעוק או למשוך תשומת לב אל עצמו. עם עיצוב אלגטי, והכיתוב האלמותי Made in Germany, ה 820.2 בהחלט קולע.

מחיר מומלץ לצרכן: 8,000 ש"ח.

תודה ליבואן SG על השאלת הרמקולים לטובת הכתבה

לדיון בנושא: מבחן הרמקולים: Canton Vento 820.2 - הגרמני המשוקלל


עוד מ: HazooM
תגיות


דרגת קושי: 4
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

100

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht