האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

מאת: איתי חזום
21/07/2013 - 14:00



 
 
 

על היצרן 

GoldenEar הוא יצרן רמקולים צעיר שנוסד ב 2010 על ידי Sandy gross ו Don Givogue. Sandy הוא אחד מהמייסדים של Polk audio ו Definitive Technology, כאשר Don היה שותף שלו גם בחברה השניה.

קו המוצרים של GoldenEar כולל רמקולים מכל הסוגים, כאשר ישנם אלמנטים מרכזיים שחוזרים על עצמם, כגון השימוש בטוויטר Ribbon "מקופל", ראדיאטורים פאסיבים במקום Ports, ועיצוב שחור ומינימליסטי.

על הרמקולים 

ה Triton Two הם ספינת הדגל הנוכחית של Goldenear, והרמקולים שמדגימים את כל הטכנולוגיות של היצרן במוצר אחד.  

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

טוויטר HVFR: כל הרמקולים של היצרן משתמשים בטוויטר ה HVFR או High-Velocity Folded Ribbon. מדובר בטוויטר בטכנולוגיה דומה לזו של ה Air motion transformer הוותיק בתכנונו של Dr. Oskar Heil.
הרעיון שעומד מאחורי העיצוב הוא ממברנה מאד דקה ומאד קלה, אשר מקופלת בצורה של זיגזג (או אקורדיון), ויושבת בתוך שדה מגנטי. היתרון באותו קיפול הוא ממברנה בעלת שטח הרבה יותר גדול משל טוויטרים סטנדרטיים, אך כזו שאינה תופסת יותר מקום, ובנוסף, מאפשרת התאמה יותר טובה מבחינת עכבה אקוסטית.
 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

מידריינג': דרייבר המידריינג' משתמש במה שהיצרן מכנה MVPP או Multi vaned phase plug - עיצוב יחודי ל Phase plug שמחליף את כיסוי האבק הנפוץ. הדרייבר משתמש בשלד מ Cast Aluminum במקום ה Stamped Steel הנפוץ והזול יותר, ולדברי היצרן, בעל עקומת היענות לניארית וחסרת רזוננסים לא רצויים. 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

סאבוופר: דרייבר הסאבוופר מגיע במידות לא שגרתיות של 5X9 אינץ', זאת על מנת לקבל שטח ממברנה גדול, אבל רוחב שמאפשר לשמור על רמקול צר. הרמקול מצוייד בשני דרייברים כאלו שעובדים בשיתוף פעולה עם שני ראדיאטורים פאסיבים בקוטר 7X10 אינץ'. השימוש בראדיאטורים במקום ב Port הנפוץ, מאפשר לדלג על רעשי אויר או רזוננסים לא רצויים שעלולים להתרחש בתיבות Ported, ובאותו הזמן מקבלים רמקול במידות מעט קטנות יותר. 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

מגבר: המגבר שמניע את זוג הוופרים ברמקול מסוגל לספק 1200W Peak, עובד בטופולוגית Class D, ומצוייד ב DSP. המגבר אינו כולל מתג כיבוי/הדלקה ובדומה לרוב הסאבוופרים, נדלק רק כשנכנס סיגנל ונכנס להמתנה לאחר זמן מה ללא סיגנל. 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

תיבה: התיבה מורכבת מסוג של עץ סיבית שמכונה High density medite, בעלת חיזוקים פנימיים, וללא קירות מקבילים על מנת לשבור גלים עומדים. כיסוי הבד שמקיף את הרמקולים משמש בן היתר להפחתה של רזוננסים לא רצויים מהתיבה. בחלק הקידמי של התיבה ישנו גריל מתכת גדול שמגן על הדרייברים מכל פולש סקרן.  

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

ה Triton Two לא נראים כמו זוג רמקולים שנהוג לראות אצל רוב היצרנים. אלו אמנם רמקולים צרים, אבל מעט גבוהים מדי לטעמי.  Sandy gross הוא תומך נלהב של תיבות צרות, ולטענתו רמקולים בתיבות צרות מפיקים את הבמה ופיזור הסאונד המוצלחים ביותר.  

ה Triton Two בנויים בפרופורציות נאות ואלגנטיות, אך אלו אינם רמקולים נאים. כיסוי הבד של הרמקולים, שנפוץ גם בדגמים של Definitive Technology, עוטף את הרמקולים מכל הכיוונים, קיים רק בשחור, ואינו מיועד להסרה. לפי היצרן לא רק שכיסוי הבד עוזר לטפל ברזוננסים לא רצויים בתיבה, הוא גם מוזיל עלויות שכן כיסוי בד יותר זול מגימור עץ יוקרתי.

 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

כשחושבים על זה, היצרן הצליח לדחוס לא מעט לתוך הרמקולים האלו שמלכתחילה אינם גדולים במיוחד. גם טוויטר, גם שני וופרים למידריינג', גם שני וופרים לבס, גם שני ראדיאטורים פאסיבים, וגם מגבר? מרשים. 

השימוש ב Triton Two זהה לשימוש בזוג רמקולים רגילים. מחברים אותם למגבר, והקרוסאובר הפנימי דואג להפריד בין מה שהולך למידריינג' ומעלה, ומה שהולך למגבר שדואג למיץ שהסאבוופר זקוק לו. במובנים מסויימים יש כמה יתרונות לשימוש בסאבוופר פנימי: 

  • לא צריכים מגבר עם יציאת סאבוופר (שניים במקרה הזה), שכן הסאונד מגיע למגבר הפנימי ישירות מיציאות הרמקולים בהגברה החיצונית. מי שעדיין מעוניין, לרמקולים כן יש כניסת LFE ששימושית לרסיברים עם מערכת כיול לשני סאבוופרים, אבל לא מעבר לזה.
  • לא צריכים לדאוג לשידוך עם הרמקולים הקידמיים, שכן השידוך נעשה בתוך הרמקול עצמו. הקרוסאובר ברמקול כויל על ידי היצרן על מנת לספק את השידוך הכי מוצלח לדעתו, וזה חוסך למאזין התעסקות מיותרת.
  • שני סאבוופרים הם בעלי פוטנציאל להישמע מאוזנים יותר בחלל ההאזנה בהשוואה לסאבוופר אחד.
  • חובבי הבסים יכולים לשנות את עוצמת הסאבוופרים עם בורר העוצמה מאחורי הרמקול ולהתאים את הסאונד לפי טעמם האישי.
  • הרמקולים מורידים עומס ממקור ההגברה החיצוני, שכן את כל העבודה הקשה עושה המגבר הפנימי. 

חסרונות? סאבוופרים שבנויים בתוך הרמקולים לא מאפשרים שדרוג במידה ורוצים, ולא מאפשרים משחק עם המיקום בחדר על מנת לקבל תוצאה אופטימלית. 

מפרט טכני

  • טוויטר: HVFR High-Velocity Folded Ribbon.
  • מידריינג': שני וופרים בקוטר 4.5 אינץ'.
  • סאבוופר: שני וופרים בקוטר 5X9 אינץ'.
  • ראדיאטור פאסיבי: שניים בקוטר 7X10 אינץ'.
  • תדר חיתוך בקרוסאובר: 3.5kHz, 150Hz.
  • עכבה: 8Ω.
  • טווח תדרים:16Hz-35kHz (לא נאמר באיזה טווח עוצמה).
  • רגישות: 91dB.
  • עוצמת הגברה מומלצת: 20-500W.
  • מידות: גובה 1220mm, רוחב 19mm (בחלק האחורי), עומק 381mm.
  • משקל: 27.2kg. 

מדידות

הערות:

  •  המדידות האלו מיועדות להראות רק חלק מהתנהגות הרמקול, ולעשות זאת ללא ההשפעה של חדר כזה או אחר, וטעמו האישי של המאזין.
  • המדידות האלו אינן מראות בשום אופן כיצד רמקול ישמע בחדר, או איך הוא יגיב לציוד אליו הוא משודך.
  • אלו רק חלקים בודדים ממכלול הפרמטרים שמרכיבים את הסאונד שרמקול מפיק.

עכבה

על עכבה אפשר לקרוא כאן. עכבה מסוגלת להראות לנו כמה הרמקול "קשה" להנעה בשביל המגבר, האם ישנם רזוננסים לא רצויים ברמקול, לאיזה תדר מכוון ה Port (מה שרומז כמה נמוך הרמקול מיועד לרדת בבסים), ועוד. 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

מכיון שדגם ה Triton Two כולל סאבוופר פנימי, העכבה רלוונטית רק לתחום המידריינג' ומעלה. 

ה Triton אינו רמקול קשה להנעה במובן הקלאסי. מצד אחד הוא אמנם יורד למינימום עכבה של 3.5Ω, אבל הפאזה אינה קיצונית בתחום העבודה של הדרייברים, והשילוב של עכבה נמוכה/פאזה קיצונית ב 118Hz נמצא מחוץ לטווח העבודה של הוופרים הקטנים.

כל העומס שבדר"כ מגיע באיזור הבס כאמור מטופל על ידי המגבר פנימי, ולכן יש פחות עומס על ההגברה החיצונית.

Frequency response

על Frequency response אפשר לקרוא כאן. פה ניתן לראות דברים כגון האיזון הטונאלי של הרמקול, כמה נמוך הוא יורד בבסים, האם ישנם רזוננסים לא רצויים, ועוד. 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

אני מודה, לא בדיוק הרמקולים הכי מאוזנים שראיתי. 

  • תחום העבודה של הטוויטר נראה "זיגזגי" בגלל גריל המתכת הגדול שנמצא מתחת לכיסוי הבד. אני בספק אם זה משחק תפקיד בחדר ממוצע.
  • התחום העליון של הטוויטר נראה כאילו הוא מכוון גבוה מדי מה שעלול להוביל לסאונד בהיר, אבל מכיון שהעוצמה שלו יורדת מהר מחוץ לציר האזנה ישיר (לא מופיע בגרף), בפועל אני לא מצפה לסאונד בהיר.
  • שקע די בולט באיזור ה 500-600Hz, עלול לקחת מעט "בשר" באיזור המידריינג'.
  • עושה רושם שנקודת החיתוך בין המידריינג' לסאבוופר אינה אופטימלית.
  • הסאבוופר יורד מעט מתחת ל 30Hz, רחוק מאד מה 16Hz במפרט הטכני. שקע באיזור ה 40Hz עלול להשפיע על האיזון הטונאלי בבסים, אך מצד שני, לחדר ישנה השפעה עצומה בנושא.

אני חושב שהיצרן יכל לעשות עבודה טובה יותר כמו לעצב גריל שפחות ישפיע על הסאונד, לשפר את השילוב עם הסאב ועוד, אבל בסופו של דבר ההאזנה קובעת. 

האזנה

האזנה נעשתה בסלון ישראלי ממוצע, 3.25 מטר רוחב על 10.5 מטר אורך (7.5 בנקודה מסויימת). כל רמקול מוקם כ 30 ס"מ מהקיר האחורי, ומספר מטרים מהקירות הצדדיים.  

ציוד:  רסיבר: Onkyo TX-NR818.

רמקולים שמגיעים עם סאבוופר פנימי בדר"כ ישמשו יותר לסרטים ופחות לחובב המוזיקה הקפדן, ולכן הוחלט לשדך את ה Triton Two לרסיבר קולנוע ביתי. כן, הדעה הרווחת היא שמגבר סטריאו יעודי יצליח להוציא יותר מהרמקולים, אבל במקרה הזה אני חושב שרסיבר הוא הבחירה הנכונה. המגבר שמשודך ל Triton Two מניע רק את החלק העליון של הרמקולים, מה שבעצם שקול לזוג של רמקולים סטייל סאטליטים גדולים. 

הרמקולים חוברו לרסיבר בצורה המקורית (ללא שימוש בכניסות ה LFE), ולא נעשה שימוש במערכת האודיסי. הרמקולים נבדקו גם עם מוזיקה וגם עם סרטים. 

על מנת לתאר במילים יפות את חווית ההאזנה שלי, קיים פה ושם שימוש במונחים סובייקטיביים כמו בהיר/קטיפתי/חד/במה וכו', אלו נתונים לפרשנות אישית, ולכן אינם תמיד מתארים את מה שאתם חושבים שזה אומר. מדובר על הרשמים האישיים שלי, עם המוזיקה שאני בחרתי, עם הציוד שברשותי, וחדר ההאזנה שלי, ולמישהו אחר עם טעם מוזיקלי אחר, ציוד אחר, וחדר אחר הרמקולים יכולים להישמע שונה לגמרי, אז נא לקחת את זה בחשבון. מי שרוצה לדעת אם הרמקולים נשמעים לטעמו פשוט יצטרך ללכת ולהאזין להם.


מוזיקה 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

Tears for Feras - The Seeds of Love: בעוד שהאלבומים הראשונים של הלהקה התחילו יותר בכיוון של סינת'פופ, האלבום הזה כבר פזל יותר לכיוון של רוק. הפתיחה המצויינת של הקטע Badman's Song הבהירה לי ישר על ההתחלה מול איזה רמקולים אני יושב. הסאונד היה נקי וצלול, קריסטלי, אבל בשום אופן לא נשמע לי בהיר או צורם. הבס היה פאנצ'י, הגיטרות נשמעו נקיות, וקולה של Oleta adams היה מנוגד לקולו של Orzabal בדיוק כמו שצריך. בקטע Woman in Chains שבו מנגן גם פיל קולינס, התחושה היתה דומה רק עם בס מעט יותר שמן, ובמה רחבה ואוורירית. 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

Patricia Barber - Companion: פה מדובר בהקלטה של הופעה אינטימית ב Green Mill, וזה בדיוק מה שקיבלתי עם ה Triton Two. ב The Beat goes on הבס היה בשרני ושמן, אולי לא רך מספיק, אבל עדיין מספק. ב Black magic woman היית אולי מעט הרגשה של Distance, אבל הסאונד עדיין היה צלול להפליא, ו Patricia נשמעה חלקלקה לגמרי. ברוב האלבום הכלים היו בעלי איכות "מיידית" ובעלי Snap מספק למדי, כאשר ההרגשה היא של ישיבה על הבמה יחד עם הלהקה, או לפחות בשורה הראשונה

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

Depeche Mode - Delta Machine: הקטע Long Time Lie הפיק מיד בס חזק, לא חם או רך, אבל כן בעל Snap. הקטע בעל סאונד מחוספס וה Trition Two היו נאמנים, מחוספסים איפה שצריך, וחדים איפה שצריך. Anegl, אחד הקטעים הכבדים באלבום, נשמע מאד "אנלוגי" ושמן, Dave Gahan בלט יפה מעל כל המהומה, ולרמקול היו יופי של רזרבות. בקטע Happens all the time הבס היה בהחלט מספק, אבל היה חסר את ה Thump והרכות שאני אוהב לשמוע בקטע הזה. מה שכן, הבמה היתה רחבה, והסאונד הכללי היה מאד חלק וצלול.

סרטים

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

Batman - The Dark Knight Rises: ארבעים וחמש דקות לתוך הסרט, ההרגשה היתה של Triton Two יש פשוט המון רזרבות לתת. הבס היה מספק ברמה כזו שרוב המאזינים פשוט לא ירגישו צורך בסאב. בסדר, בקטע היציאה של "המסוק", או בקטע הפיצוץ באיצטדיון, לא היה מזיק עוד קצת תוספת של עומק ו Thump, אבל רוב האנשים סביר להניח לא יתלוננו. פס הקול המצויין של האנס זימר לא נבלע בתוך האפקטים, והרמקולים שמרו על במה רחבה למדי.
 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

The Incredible Hulk: חמישים ושתיים דקות לתוך הסרט וה Triton Two שוב מציגים רזרבות שלא מצפים מרמקולים בגודל הזה. אפקטים של תתי מקלע, זכוכית מתנפצת, ברזלים מתעמקים, כולם היו חדים ונקיים. בקטע הקרב בין Hulk ל Abomination הבס היה פאנצ'י, אך לא עמוק ובשרני כמו שאני אוהב.


בגדול הייתי מאפיין את הסאונד של ה Triton Two כנקי וצלול, לא הכי מאוזן אמנם, אבל כזה שבעל רזרבות גם בעוצמות האזנה גבוהות. הרמקולים כוללים סאבוופר חזק, אך לא הכי מאוזן. הפאנץ' היה מצויין, אבל היה מעט חסר לי השילוב הזה של Thump ורכות בבסים, ומכיון שהסאבוופרים בנויים בתוך הרמקולים לא יכולתי לשחק עם המיקום בכדי למקסם את התוצאה. מה שכן, זה עדיין לא משנה את העובדה שרצפתיים אחרים ברמה הזו עומדים כאן מול תחרות קשה בכל הקשור ליכולת בתדרים הנמוכים, בן היתר בגלל העובדה שאת עוצמת הבסים ברמקולים האלו ניתן לכוון בנפרד וככה לקלוע לטעם אישי.

הרמקולים מגיעים בתצורת וופר/טוויטר/וופר, ותמיד מומלץ לשבת בגובה הטוויטר של הרמקולים שעובדים ככה, אבל ה Triton Two עלולים להיות מעט גבוהים מדי בכדי שזה יקרה, אז כדאי לשים לב. בנוסף, אני מרגיש שעדיף כמה שיותר להטות את הרמקולים אל המאזין אחרת עלולים לאבד מהניצוץ בגבוהים. 

GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

סיכום

ה GoldenEar Triton Two הם לא רמקולים שגרתיים, והייתי מגדיר אותם כזאב בעור כבש. כבש כי מצד אחד אלו רצפתיים בעלי צורה די אלגנטית, אך מצד שני נראים כמו סתם שני עמודים שחורים שיושבים לנו באמצע הסלון. אחלה לקולנוע ביתי עם מקרן כי כיסוי הבד שלהם לא מחזיר אור, אבל בעייתי בחלל המעוצב.

אז למה זאב? כי היצרן דחס לתוך הרמקולים האלו את כל מה שהוא יכל - טוויטר, וופרים, סאבוופרים, ראדיאטורים פאסיבים, קרוסאובר, ומגבר. שילוב של כל הגורמים אינו פשוט, ואני שמחתי לגלות שה Triton Two הפיקו סאונד מעבר למספק. 

מי שמעוניין לדלג על רכישת סאבוופר חיצוני מקבל פה אופצייה מעניינת. אמנם לא מדובר באלטרנטיבה לסאבוופר גדול שאפשר למקם איפה שנשמע הכי טוב, אבל עדיין עדיף על המאמצים של רוב הרצפתיים בגודל דומה. 

מי שנמאס לו מרמקולים סטנדרטים, מלבניים, ומצופי גימור עץ, הולך לקבל משהו שונה ומעניין עם ה Triton Two, זה בטוח. 

 

מחיר מומלץ לצרכן: 18,900 ש"ח. 

מוצרי Goldenear משווקים בישראל על ידי גולן מערכות. 


לדיון בנושא: GoldenEar Triton Two - זאב בעור כבש

 




עוד מ: HazooM
תגיות


דרגת קושי: 5
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht