אני אוהב (לא חובב, אוהב) מכוניות מאז שאני זוכר את עצמי. תמיד החלומות שלי סבבו סביב העולם הזה.
לנהוג. לשפר. לשפץ. לראות. לנהוג (כבר אמרתי?). לשמוע. סרטים קשורים. הכל!
לפני כמה שנים הצבתי לעצמי מספר יעדים לא קלים שברגע שאני משיג אותם אני טס לתערוכת רכב בחו"ל.
אגב, ההעדפה שלי הייתה דווקא תערוכת פרנקפורט שהתקיימה בספטמבר 2015 אבל היעד האחרון הושג מעט מאוד אחרי.
התערוכה אמנם קטנה יותר מפרנקפורט ופריז אך עדיין מתפרשת על שטח לא קטן בכלל.
ניתן לראות בתמונה את הגודל של קומת הכניסה (תלוי מאיפה נכנסים…) כשאני עומד בקומה השנייה.
הקומה השנייה מעט קטנה יותר מהראשונה ובנוסף לשתיהן יש עוד שני אולמות וממש בכניסה יש עוד מתחם גדול שמיועד לבעלי מקצוע בו מוצגים כלי עבודה, ליפטים, ציוד למוסכים, מכונות שטיפה ושאר פינוקים.
בתור חובב כלי עבודה גם שם התעכבתי, ושמתי את עיני על ליפט שהייתי מעוניין להתקין בחצר כשיום יבוא ואעבוד על איזה רכב מעניין.
אז מה היה לנו שם…
גם סדנאות שמשפרות רכבים קיימים או מתבססות עליהם מציגות בתערוכה.
כך למשל, היו אזורים בהם הציגו BRABUS את המרצדס המשופרות שלהם, ABT שמשפרים בעיקר את הוואגים (VAG מתייחס לקונצרן פולקסווגן), ALPINA שמשפרת את BMW והציגה את ה-B7 – גרסה מחוזקת ל-750i שהיה סביבה באזז גדול לפני התערוכה, MANSORY ואחרות.
MANSORY בגרסה שלהם למרצדס
MANSORY בגרסה שלהם לפרארי
תא הנהג של ה-B7 ALPINA
חדי העין ישימו לב ללוחית בקונסולה המרכזית בה מצוינים פרטים על הרכב כמו מספר היחידה וכמה יחידות יוצרו
RIMAC Concept One
RIMAC Concept One
ARASH – השחורה היא דגם AF10 והצהובה היא דגם AF8 (אם מישהו רוצה להזמין)
השקות
לצד הונדה הצ'בק חדשה, סמארט וסיטרואן היו גם השקות מעניינות באמת.
כך הוצגה הבוגטי שיירון, שעל אף שאינני נמנה על חובבי העיצוב של המותג, עם 1,480 כוחות סוס ו-0-100 ב-2.5 שניות כבודה במקומה מונח. מדובר ברכב מרשים לכל הדעות ומכל זווית.
לצערי הרכב היה מגודר ולא היה ניתן להיכנס ולהתרשם מתא הנהג, גימורי הפנים ואיכות החומרים וההרכבה אבל אני מתאר לעצמי שלא נעשה שימוש בפלסטיקה זולה.
גם הקאמרו, היותר מועדפת בעיני, הוצגה לצד בחורה אמריקאית אמיתית מדטרויט (מה לעשות, שוויצריות וצרפתיות לצד מכונית אמריקאית פשוט נראה לא אמין…)
BMW השיקה אחרי הרבה יותר מדי זמן גרסה מחוזקת לסדרה 7 שלה.
יותר מדי זמן כי כבר שנים מרצדס משווקת את ה S63 AMG ואאודי את ה-S8 – גרסאות ספורט לרכבי הפאר שלהן.
מדובר בגרסה מחוזקת לדגם הבכיר בסדרה ה- 760, ולא באמת ב-M טהורה – הרכב מגיע עם הנעה כפולה ולא הנעה אחורית כפי שנהוג ב-M.
אני מתאר לעצמי שבשנה-שנתיים הקרובות נראה M7 אמיתית, כמו שעשו עם הסדרה 2 לאחרונה וגם עם סדרות אחרות בעבר (5 ו-6 בשנות השמונים).
בכל אופן, לא חסכו ואבזור הרכב מדהים.
מושב הנוסע הקדמי מתקפל קדימה ושולף הדום לרגליים לנוסע במושב האחורי, ממשענת היד במושב האחורי נשלף טאבלט ומגש עבודה, איכות הבנייה והחומרים ברמה גבוהה מאוד.
פשוט תענוג לשבת ברכב.
תא הפנים מאובזר ברמה גבוהה ביותר
ה-M2 אגרסיבית יותר גם במראה וגם בהתנהגות.
עם מנוע 3 ליטר מוגדש, 6 צילינדר בשורה "סטרייט סיקס", ה-M2 מייצרת 370 סוסים ועושה 0-100 ב-4.3 שניות.
מבחינתי היה מדובר באחד הרכבים שהכי ציפיתי להם בתערוכה.
רכב קופה קטן, בעל מראה שובב ואגרסיבי, עם הנעה אחורית ועם המון, המון כח. והמנוע המוגדש רק מאפשר להוסיף עוד.
חיצונית, לטעמי הרכב עונה על כל הציפיות, פשוט רכב יפה, רחב במקומות הנכונים, בעל פרופורציות נכונות.
מאוד קרוב ל-1M שיצאה בשנת 2011 (שעדיין קצת יותר יפה לדעתי).
מבפנים, לצערי עדיין מדובר בגרסת הכניסה למותג ולכן הרבה דברים לא באותה רמת איכות כפי שניתן לראות בסדרות הבכירות יותר של המותג, החל כבר בסדרה 3.
אבל ברגע שיגיע הרגע (לא אם, כשהוא יגיע והוא יגיע) אני אתגבר על זה.
אחת הסיבות שחשוב להציג אותו היא שבצוות העיצוב שלו היה שותף חבר טוב ומעצב רכב ישראלי מוכשר ביותר – ניר זיגל.
ניר היה חלק מצוות העיצוב שהיה אחראי בעיקר על עיצוב הפנים של הפורד GT ואף כתבו עליו במגזיני עיצוב רכב נחשבים.
לצערי ניתן היה לראות את הרכב רק מבחוץ ואת עיצוב הפנים יחשפו בתערוכה הבאה.
כמו כן, פורש הציגה מספר גרסאות של ה-911, בייבי קאיין "מקאן" ואת ה-718 ספיידר, אלפא הציגה את הג'ולייטה…
כמובן שהיו עוד פרמיירות רבות, חלקן אירופאיות וחלקן בינלאומיות אבל בלתי אפשרי למנות את כולן.
הנה עוד כמה תמונות של דברים מעניינים שראיתי שם
Ford GT
אופנוע עם מנוע V8 של מזרטי
Koenigsegg
לא היה רכב אחד בתערוכה שלא כלל מסך (לפחות אחד) בגזרת הנהג.
חלק מהיצרנים הציגו לוחות מחוונים דיגיטליים לחלוטין, פסי OLED מעטרים את תאי הנוסעים וכמובן רכבים חשמליים והיברידיים.
RIMAC למשל הציגה את הConcept One (תמונה לעיל) – רכב ספורט חשמלי מלא.
לקסוס הציגה את שלדת רכביה ההיברידיים והראתה איך החשמל והבנזין מתפקדים בסינרגיה.
BMW הציגה את קו ה-i שלה עם ה i8 וה-i3 הכבר-לא-כל-כך-חדשות (אבל חכו חכו, בקרוב i8 רודסטר).
Quant הציגה רכב ספורט חשמלי.
בגדול, היו הרבה רכבי ספורט חשמליים מה שמוכיח שרכב חשמלי לא חייב להיות מכוער כמו הפריוס.
Quant FE
כמה טיפים לאלו שחושבים על זה וגם רוצים
לגבי התערוכה חשוב לי להגיד לכל אחד שחושב על זה – זה לא כזה יקר! ממש לא!
אני לא האמנתי כשכל הסיפור לטוס לתערוכה, כולל לינה וארוחת בוקר עלה לי פחות מ-1500 ש"ח (שישי-שני).
ואגב, זה יכל לעלות גם סביבות 50 דולר פחות, אם הייתי מזמין את הכרטיסים שבוע לפני.
צריך לקחת בחשבון שהמחיה שם לא זולה בכלל. אם אני מנטרל מתנות ושטויות הוצאתי בערך 200 פרנק שוויצרי (800 שקל).
הכניסה לתערוכה גם לא יקרה במיוחד – 16 פרנק למבוגר ואם נכנסים אחרי 16.00 המחיר נחתך ל-8 פרנק (50%).
אני טסתי בסוף שבוע ובדיעבד, זו הייתה טעות.
ביום שישי אחה"צ (מיד אחרי הטיסה) התערוכה הייתה ריקה והיה תענוג לטייל אבל בשבת התערוכה הייתה מלאה ברמה מטורפת ואפילו בלתי נסבלת. היה קשה לראות את הרכבים, קשה להסתובב, קשה לצלם.
לכן ביום ראשון (היום האחרון) הלכנו לתערוכה רק מ-16.00 כי ראינו שבסביבות הצהריים הללחץ יורד משמעותית.
בסוף שבוע התערוכה גם פתוחה עד 19.00 במקום עד 20.00 כמו בימים רגילים.
אני הייתי שני חצאי ימים ויום שלם.
וכן, הייתי בקלות יכול להיות שם עוד יום…
שנה הבאה התערוכה מתקיימת ב-9-19 למרץ.
מי מצטרף?
לדיון בנושא: תערוכת ג'נבה 2016
חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.