האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

מקרן Epson EH-TW5500

מאת: יניב דיין
21/01/2010 - 07:00


הקדמה | המאמר המלא | עמוד הבא: בדיקה, סיכום וציונים >

 
 
 

הקדמה

גם השנה, כמו בכל השנים הקודמות, יצאה חברת אפסון בסדרה חדשה של מקרני קולנוע ביתי, החל מה-EH-TW2900, שהוא מקרן כניסה לעולם ה-FHD, דרך ה-EH-TW3500 וה-EH-TW4400, שני מקרני ביניים ולבסוף ספינת הדגל - ה-EH-TW5500. השיפורים העיקריים שהוכנסו השנה הם שיפור הקונטרסט שקפץ למספר המדהים של 1:200,000, שיפור במנגנון ה-FI שדי קרטע בדור הקודם ולבסוף הכנסת תכונת ה-Super Resolution. במאמר זה נעבור על מבנה המקרן ותכונותיו, תהליך הכיול שביצענו, ההשוואה ל-5000 (השוואה שבוצעה ב-Shootout), ולבסוף המסקנה: האם נמצא יורש ל-5000?

תכונות המקרן

מערכת הקרנה: 3 פאנלים מסוג LCD בטכנולוגיית ה-Deep Black של אפסון וברזולוציה טבעית של 1920X108 ונורה מסוג E-TORL בעוצמה של 200W.

עוצמת תאורה: 1600 אנסי לומנס
קונטרסט: 1:200,000
חיבורים: 2 כניסות HDMI בתקן 1.3, כניסת קומפוננט, כניסת VGA למחשב, כניסת S-Video, כניסת קומפוזיט, טריגר 12 וולט, כניסת RS-232.
עדשה: זום/פוקוס ידנית, הכוללת יכולת תזוזה בציר האופקי והאנכי באופן ידני. מאפשרת הקרנת תמונה ממרחק 1.9-6.0 מטר תמונה בגדלים 76-508 ס"מ (אלכסון)
מידות: אורך 45 ס"מ X גובה 14 ס"מ X עומק 39 ס"מ
משקל: 7.3 ק"ג
חיי נורה: 4000 שעות

מבנה המקרן

המקרן מגיע באריזה מלבנית מעוגלת בקצוות וצבעו שחור בגימור מט, להבדיל מה-5000 שמגיע בגימור שחור פיאנו. זהו לא מארז מרשים כמו ה-JVC, אך הוא לא משעמם ומיושן כמו הפנסוניק.

בחזיתו של המקרן מצד ימין נמצאת העדשה. תפעול הזום והפוקוס כאן הוא ידני. מצד ימין לעדשה (בתחתית) נמצא אחד מחיישני האינפרא לשלט. משמאלה של העדשה נמצאים פתחי שחרור האוויר החם.

בחלקו העליון של המקרן נמצאות חוגות הזזת העדשה בכיוונים האופקי והאנכי, שתי נוריות חיווי למצב המקרן, לחיץ ההפעלה ולחיץ בחירת מקור. דלת הנורה גם היא נמצאת בחלקו העליון של המקרן ובנוסף בקצה נמצא חיישן אינפרא נוסף לשלט.

מצידו הימני נמצא את פאנל השליטה, המאפשר גישה לכל הפעולות ללא צורך בשלט. בפאנל נמצאים 4 לחיצי כיוון שמרכזם לחיץ אישור, לחיץ תפריט ולחיץ ביטול.

בחלקו האחורי של המקרן, נמצא פאנל החיבורים (סטנדרטי לחלוטין, ולא עשיר כמו הפנסוניק 4000) ופתח כניסת אוויר לקירור המקרן. המקרן מגיע עם אלמנט פלסטי לכיסוי הכבלים שמסתיר אותם לגמרי, אבל מוסיף לאורכו כ-10 ס"מ.

השלט

שלט בצבע שחור, כמובן שמואר ע" לחיצת כפתור, מכיל לחיצים ישירים לכל כניסות הוידיאו במקרן, לחיצי חצים ואישור, ומספר לחצני קיצור למצבי תמונה וכיולים שונים של המקרן. השלט מרגיש נוח ביד.

ההבדלים בין מקרן זה לקודמו ה-ET-TW5000

חיצונית שני המקרנים זהים לגמרי למעט צבע המארז שכרגע הוא שחור מאט. ההבדלים המרכזי הוא שיפור הקונטרסט מ-1:75,000 ל-1:200,000. השיפור נעשה ע"י החלפה ושיפור במנגנון הצמצם האוטומטי. השיפור לא רק שיפר משמעותית את הקונטרסט, אלא גם פתר לחלוטין את בעיית הרעש מהצמצם בחלק מהמקרנים בדור הקודם.

כאמור, יש שיפור במנגנון עיבוד התמונה וה-FI. כזכור, בדור הקודם התמונה קרטעה בסצנות קשות, דבר ששופר ותוקן בדור הנוכחי. להבדיל מהדגם האמריקאי שם נוסף שלב נוסף למנגנון, בדגם זה עדיין יש שלושה שלבים. בנוסף, תכונת ה Split שקיימת בדגם האמריקאי, חסרה בדגם זה וחבל.

תכונת ה-Super Resolution היא תכונה חדשה שקיימת רק ב-5500. מדובר באלגוריתם חדש לשיפור חדות התמונה, שהוא מוצלח במיוחד בתכני SD.

תפריטים כיולים ומדידות

לאפסון תפריטים נוחים ומפורטים מאוד, וקל למצוא את מה שמחפשים. מכיוון שהמקרן הוא ISF Certified, תוכלו למצוא את כל הכיולים המתקדמים כדי להביא אותו למצב כיול מושלם.

ישנם מספר עזרים בתפריט לכיול כמו גרף הגמא, יכולת הקפאת התמונה ואז כיול הגמא ולבסוף גם מספר Test Patterns. למקרן עשרה זיכרונות למצבי כיול.

כמו תמיד לפני ביצוע Shootout, הבאנו את מומחה הכיול, מר עפר לאור, לביצוע כיול אופטימלי לשני המסכים. לצורך כיול המקרן השתמשנו בציוד הבא:

  • ACCUPEL3000 Signal Generator.
  • ספקטרומטר של Gretag McBeth.
  • Test Patterns מקודדים ב MPEG-2 שרצו מתוך TVIX 6500.

הבסיס לכיול שלנו היה מצב Cinema Night. כיילנו בהירות, קונטרסט, רווית צבעים, גוונים וחדות.

במדידות שערכנו קיבלנו מה-5500 קונטרסט של 1:1461
ה-5000 שעבר כיול זהה, נתן נתון של 1:622. עוצמת האור שקיבלנו מה-5500 היה 280CD למטר מרובע.

Out of the box המקרן היה במצב סביר יחסית ולא נאלצנו לבצע שינויים משמעותיים.
גרף ה-CIE סביר למדי, אך מרחיב באופן משמעותי את טווח הירוק (מה שנהוג לעשות כש-XVYCC דלוק) גם כשלא ביקשנו זאת...

כפי שניתן לראות, צריך לעשות מעט מאוד תיקונים בכדי להגיע ליעדים של 100% בכל הצבעים. המקרן מגיע קרוב מאוד ל-D65, אם כי מעט משחקים יכולים בהחלט לשפר את המצב אפילו יותר.

 

 

כאמור, מעט מאוד עבודה היה צריך לעשות בשני המקרנים, אך בהחלט ניתן לראות הבדלים בינהם (תוכלו לראות זאת בתמונות בפרק הבא), וזאת בשל העובדה שבשל קוצר הזמן רק ניסינו להביא כל מקרן למקסימום יכולות שלו ולאו דווקא למצב שבו התמונות זהות לחלוטין בעוצמתן ובטמפ´ הצבע שלהן. מהתרשמותנו, ניתן היה להגיע לתמונה דומה מאוד על ידי משחקים קלים בפרמטרים.


הקדמה המאמר המלא עמוד הבא: בדיקה, סיכום וציונים >


נושאים מקושרים

4K ו-UHD
4K ו-UHD
וידאו
וידאו




עוד מ: ride
תגיות


דרגת קושי: 3
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

4.7
(3) הצבעות

בהקשר זה

 עוד על מקרן


המאמר הפופולרי ביותר בתחום מקרן:
מקרן Epson EH-TW5500
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht