מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



תוספת חלבונים לאימון בחדר כושר


עמוד 2 מתוך 4
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  הבא 
   פורומים > תוכן (סרטים/מוזיקה) > ספורט
מחבר הודעה
Rino
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 19, 2007
הבעות תודה: 132
מספר הודעות: 5436

 #16  נשלח: ה' 13/01/2011 16:04

מוצרי חלב , ביצים , דגים , עוף...
יש מספיק מזון זמין כדי לתת לגוף מה שהוא צריך ללא תוספים,

חשוב להגדיר מה רוצים , יש הרבה מעבר לתוסף כזה או אחר.....

אני לא משתמש בכלום , ממש לא צריך את זה,
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tomer_h (תומר הוברמן)
כתב אתר
כתב אתר

הצטרף בתאריך:
  Apr 24, 2010
הבעות תודה: 101
מספר הודעות: 1792

 #17  נשלח: ה' 13/01/2011 16:36

ziv_r כתב:
6. אין כמות מוסכמת לאכילת מנת חלבון. הדבר תלוי בפיזיולוגיה של המתאמן, משקלו וסוג ההתאוששות אותו הוא זקוק (tomer_h, זה עבורך - אני מאמין שתסכים איתי כי צעיר בן 17 ששוקל 60 קילו שרק התחיל להתאמן זקוק למנה שונה מבן 30 ששוקל 100Kg ומתאמן כבר שנים).


אני מסכים שכל דבר הוא תלוי מצב ותלוי אדם. אבל יש מוסכמות רפואיות ועובדתיות, כמו זה שאדם שמתאמן צריך יותר חלבונים לשיקום השריר מאדם רגיל, כמו שכולנו אמרנו. ומה שאני טענתי הוא שבשינוי תזונתי נכון, אפשר בהחלט להשיג מהמזון את כל מה שמתאמן צריך (כל עוד הוא מתאמן רגיל ולא באופן תחרותי).

אכן, זה צריך שינוי תפריט והתאמה למזון קבוע ומותאם, אבל זה גם חלק מאורח חיים של המתאמן (לדעתי גם אורח חיים תקין ונכון.. אם שומרים על תזונה נכונה וטובה).
מצד שני, אכן יש את תוספי המזון שמקלים על החיים וטובים למי שצריך. אני אישית מתאמן אבל לא משתמש בהם, בעיקר בגלל שיש לי ארוחות מסודרות שנותנות לי כמות מתאימה של חלבון.

ד"א, שיקים של אבקת חלבון יכולים להיות בעיתיים לרגישים לחלב.. (לי אישית יש בעיה עם העיכול שלהם).
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ziv_r (זיו רוזנפלד)
עורך ראשי HomeTheater
עורך ראשי HomeTheater


הצטרף בתאריך:
  Jan 05, 2005
הבעות תודה: 1675
מספר הודעות: 30933

 #18  נשלח: ה' 13/01/2011 16:38

tomer_h,
אתה טענת כי הגוף מסוגל לפרק מקסימום 30 גרם חלבון, על זה הגבתי ולכן הדוגמה שהבאתי.

_________________
עזרו לכם? הודו על ידי לחיצה על כפתור ה- "תודה"
גם אתה יכול להיות כתב אתר!
קהילות HT - הצטרפו!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tomer_h (תומר הוברמן)
כתב אתר
כתב אתר

הצטרף בתאריך:
  Apr 24, 2010
הבעות תודה: 101
מספר הודעות: 1792

 #19  נשלח: ה' 13/01/2011 16:45

אה, אוקי

אז בעיקרון גם כאן מדובר במשהו שהוא מוסכם רפואית, אבל כתבתי שזהו סוג של ממוצע. זה כמובן תלוי באדם, ביכולת הגוף שלו ובמצבו. באופן כללי, למתאמן שמתחיל, זה סמן שאפשר ללכת לפיו.
בכל מקרה, אתה מסכים איתי שאם תאכל את כל כמות החלבון היומית בארוחה אחת זה לא יועיל לך, נכון? זה משהו שהוכח מדעית, שיש כמות מוגבלת לארוחה אחת, בה הגוף יכול להשתמש בחלבון שמתקבל.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ziv_r (זיו רוזנפלד)
עורך ראשי HomeTheater
עורך ראשי HomeTheater


הצטרף בתאריך:
  Jan 05, 2005
הבעות תודה: 1675
מספר הודעות: 30933

 #20  נשלח: ה' 13/01/2011 16:49

tomer_h,
חיובי, אני גם רשמתי את זה לאורך השרשור, אבל אני לא מדבר על זה בכלל.
אתה עדיין רושם כי 30 גרם הינו קבוע - ואני אומר שלא, זהו שום סמן.

_________________
עזרו לכם? הודו על ידי לחיצה על כפתור ה- "תודה"
גם אתה יכול להיות כתב אתר!
קהילות HT - הצטרפו!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mulder
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 30, 2008

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 86
מספר הודעות: 2712

 #21  נשלח: ה' 13/01/2011 17:03

אני חושב שאתם טועים במידות שהזכרתם, הכוונה היא שהגוף יכול לפרק 20%-30% מכמות החלבון לארוחה, לא גרם.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ziv_r (זיו רוזנפלד)
עורך ראשי HomeTheater
עורך ראשי HomeTheater


הצטרף בתאריך:
  Jan 05, 2005
הבעות תודה: 1675
מספר הודעות: 30933

 #22  נשלח: ה' 13/01/2011 17:05

mulder,
שלילי, אחוז הפירוק נקבע לפי סוג החלבון, פרופיל חומצות האמינו והפיזיולוגיה של המשתמש.

_________________
עזרו לכם? הודו על ידי לחיצה על כפתור ה- "תודה"
גם אתה יכול להיות כתב אתר!
קהילות HT - הצטרפו!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tomer_h (תומר הוברמן)
כתב אתר
כתב אתר

הצטרף בתאריך:
  Apr 24, 2010
הבעות תודה: 101
מספר הודעות: 1792

 #23  נשלח: ה' 13/01/2011 17:13

אוקי, בוא נתעלם ממספרים, אני נתתי משהו שהיה נתון כדעה רווחת אבל בהחלט לא משהו קבוע מדעית. העיקרון הנכון הוא שיש לאכול חלבונים במהלך כל היום, על מנת שהגוף יעכל זאת בצורה טובה.

מעבר לכך, אני קראתי גם מחקר שביצעו, על כך שעיכול חלבונים בתוספת של כמות גדולה יותר של פחמימות (בערך 1 ל-4) משפרת מאוד את תגובת הגוף ושיקום השרירים.

בחיפוש מהיר מצאתי כתבה עם מקורות מידע לגבי זה אם זה מעניין -
http://sportsmedicine.about.com/cs/nutrition/a/aa081403.htm
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Lior_M (ליאור)
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Mar 07, 2006

מיקום: נס-ציונה
הבעות תודה: 120
מספר הודעות: 5689

 #24  נשלח: ה' 13/01/2011 17:22

ziv_r כתב:

3. אבקות חלבון הן בסך הכל מזון, אין מה לפחד מהן.


בהנחה שאתה לא מפחד גם מניתוח להשתלת כלייה.

בסופו של דבר, הגוף יכול לספוג רק כמות מסויימת של חלבון. האבקות המדוברות ( ביננו, מדובר בקריאטין )
גורמות לעומס רב על הכליות. אני מכיר כמה שגמרו עם בעיות בכליות. מכיר גם כאלה שלא קרה להם כלום.

אם אתה יכול להכניס את החלבונים האלה ממזון רגיל, זה עדיף ברוב המקרים מאבקה.
בנוסף, רוב האבקות מלאות בצבעי מאכל וממתיקים מסוגים שונים.
קיצר, לא הכי בריא בעולם.

ליאור

_________________
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק.
My Setup
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
ziv_r (זיו רוזנפלד)
עורך ראשי HomeTheater
עורך ראשי HomeTheater


הצטרף בתאריך:
  Jan 05, 2005
הבעות תודה: 1675
מספר הודעות: 30933

 #25  נשלח: ה' 13/01/2011 17:29

Lior_M,
מה הקשר קריאטין? זה חומר שונה.
הגוף מתייחס לאבקות חלבון בדיוק כמו לכל מזון אחר. זה בדיוק כמו שתגיד כי אדם "גמר עם בעיות בכליות" כי הוא אכל הרבה עוף או ביצים.
דווקא לאבקות חלבון יש יתרון שהן בעלות פחות אחוזי שומן ופחמימות מכל מאכל אחר באותו משקל. לגבי צבעי מאכל וממתיקים, אני מציע כי תסתכל על התוית של אחד מהם. צבעי המאכל הינן מן הטבע ולגבי כמות הממתיקים, אתה יכול לראות לפי כמות הפחמימות שהן הרבה פחות מגרם בודד.
בכל תוספת למנה עיקרית שרוב האנשים אוכלים בצהרים במסעדה יש הרבה יותר פחמימות וצבעי מאכל מאשר במנה ממוצעת של אבקת חלבון.

_________________
עזרו לכם? הודו על ידי לחיצה על כפתור ה- "תודה"
גם אתה יכול להיות כתב אתר!
קהילות HT - הצטרפו!
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mulder
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 30, 2008

מיקום: תל אביב
הבעות תודה: 86
מספר הודעות: 2712

 #26  נשלח: ה' 13/01/2011 17:36

היות ואף אחד מאיתנו לא מומחה בנושא, יש 3 אפשרויות:

1. להאמין שתוספים זה טוב

2. לצרוך רק מזון טבעי ולהשיג תוצאות לאורך זמן

3. להתייעץ עם תזונאי מומחה
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Huber (ערן)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  May 23, 2005
הבעות תודה: 490
מספר הודעות: 18871

 #27  נשלח: ה' 13/01/2011 18:40

קראתי כרגע אתה המאמר הנ"ל:

http://www.israelbody.org/Index.asp?CategoryID=81&ArticleID=333

הכמויות של החלבון שהוא מדבר עליהן שם מטורפות:

אז כמה בודיבילדרים באמת צריכים?

בזמן שאתה תקרא את זה, המעבדה שלי תשלים עוד לפחות 5 מחקרים הסובבים סביב תיסוף חלבון ואימוני התנגדות. [15-18]

במחקרים אלו כל הבודיבילדרים צרכו את כמות החלבון הגבוהה הרגילה שלהם (לפחות 1.5 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל הגוף ביום) ושילבו את זה עם מנת מרשם של 1.5 גרם של whey isolate לכל ק"ג ממשקל הגוף לכל יום.

לבודיבילדר של 80 ק"ג זה אומר לפחות 120 גרם של חלבון מאוכל ועוד 120 גרם מחלבון מי גבינה, בכל יום.

הנה מה שהמחקר גילה לנו:

במחקר הראשון, [15] הבודיבילדרים אשר עקבו אחרי השיטה הפשוטה הזו במהלך אימונים עלו בממוצע של 5 ק"ג של שריר טהור ואיבדו מעל ק"ג של שומן טהור, ללא דיאטה.

במחקר השני, [16] ארבע קבוצות של בודיבילדרים שקולים ומותאמים, כולם צרכו כמות גבוהה של חלבון (לפחות כפול מה-RDA) לפני התיסוף.

למרות זאת, הקבוצה שניתן לה Whey Isolate חוותה כפול מעלייה במסה הנקייה ותוצאות טובות יותר ב-300% בכוח מאשר הקבוצה שניתן לה תיסוף פחמימתי.

_________________
"ההבדל בין גאונות לטיפשות הוא שלגאונות יש גבולות."
"רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח בקשר ליקום."
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
HazooM
כתב אתר
כתב אתר

הצטרף בתאריך:
  Jan 20, 2005
הבעות תודה: 459
מספר הודעות: 5736

 #28  נשלח: ה' 13/01/2011 19:22

אני רק אוסיף/אחזק דברים שנאמרו:

אם מתאמן רוצה לצרוך יותר חלבון (לדוגמא - מיד אחרי אימון) אבקת חלבון עדיפה על אוכל מכמה מובנים. אם נשווה
אותה למשהו כמו קופסא של טונה במים (לא בשמן) או גביע קוטג' 3%-1% האבקה יוצאת יותר זול פר מנה ככה
שבעצם חוסכים מעט כסף, האבקה נספגת הרבה הרבה יותר מהר (שזה מה שצריכים מיד אחרי אימון), האבקה דלה
בפחמימות ושומן, את האבקה שותים בצ'יק (למי שאין זמן לאכול).
אבקה מאפשרת שליטה בכמון החלבון ללא צורך להתחשבן בפחמימות/שומנים או לחילופין הם ניתנים לשליטה כמו
לדוגמא מיד אחרי אימון אפשר לערבב אבקה עם כמות X שהוחלטה מראש של סוכר ענבים (שגם נספג מאד מהר).
האבקה אינה תוסף שנותן "כח" (לא באופן ישיר בכל אופן), בשביל זה יש דברים אחרים.
האבקה בדר"כ מכילה כמות כזו או אחרת של לקטוז ככה שמי שרגיש לעניין יכול או לרכוש אבקות דלות בלקטוז או
לחילופין לקחת את האבקה בצירוף של לקטזין (או כל מוצר דומה אחר) שעוזר גם למי שאוהב הרבה חלב בקפה.
המקום היחידי בו אוכל "מנצח" אבקה זה כשרוצים חלבון שנספג לאט (קזאין) וגם לזה יש אבקה אגב....
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
Strength
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל

הצטרף בתאריך:
  Jan 13, 2011
מספר הודעות: 1

 #29  נשלח: ה' 13/01/2011 22:14
http://www.kilogram.co.il/2024/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%99%D7%A9%D7%A0%D7%95-

tomer_h כתב:
אתה בטוח שאתה לא מתקרב לכמות? המזון שאנו אוכלים היום עשיר מאוד בחלבון (פרוסת לחם רגילה מכילה כמה גרם למשל).

אם אתה מתכנן לך תפריט נכון (עבור אדם המתאמן מספר פעמים בשבוע), בעזרת 3 ארוחות מלאות, שבכל אחת יש כ-30 גרם חלבון (הממוצע של מקסימום החלבון שאדם יכול לספוג בארוחה אחת) אתה בקלות מגיע לכמות הזאת, אם לוקחים בחשבון שאתה גם אוכל בין הארוחות, וגם מוסיף חלבון אחרי אימון.

אני לא מסכים איתך.

http://www.kilogram.co.il/2024/האם-ישנו-גבול-לכמות-החלבון-שהגוף-יכול-ל/

המאמר הנ"ל בעל לא מעט מקורות.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
tomer_h (תומר הוברמן)
כתב אתר
כתב אתר

הצטרף בתאריך:
  Apr 24, 2010
הבעות תודה: 101
מספר הודעות: 1792

 #30  נשלח: ה' 13/01/2011 23:24

אם תקרא הכל, תראה שכבר עברנו על זה. כמו שכתבתי כבר -

ציטוט:
היה נתון כדעה רווחת אבל בהחלט לא משהו קבוע מדעית. העיקרון הנכון הוא שיש לאכול חלבונים במהלך כל היום, על מנת שהגוף יעכל זאת בצורה טובה.


וגם המחקרים שהפנית אליהם מודים שעוד אין מחקר שהוכיח הכל סופית, מתוך הכתוב -
ציטוט:

לסיכום, הסתכלו על כל המידע – במיוחד על תאוריות חדר כושר ומחקר על השפעות מיידיות – בזהירות....... נקווה שמחקר עתידי ייענה באופן חד משמעי על השאלה באיזה אופן חלוקה שונה של חלבון ביחד עם סוגי חלבון שונים משפיע על תוצאות כמו גודל וכח.


ולסיכום אני חושב שכמו כל דבר בחיים, עדיף לא להגזים, צריך לעשות דברים במינון, בטח עם דברים שאתה מכניס לגוף.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > ספורט עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  הבא 

  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
  קוד: קוד אבטחה
  הקש קוד:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht