שלוש נקודות בסיסיות אך חשובות בהקשר הזה:
1. צריך להפריד בין המונח
"דחיסה" במובן תורת האינפורמציה (דחיסת קבצים, MP3, FLAC, Lossless, Lossy וכו') לבין
"דחיסה" של הטווח הדינאמי (DRC, לימיטינג, יחס אות לרעש, Loudness War) - אלה שני דברים שונים לחלוטין במהותם ואין קשר ישיר ביניהם, למעט המילה "דחיסה".
זה אולי טריויאלי, אבל כבר ראיתי אודיופילים שעושים סלט ואומרים אמירות מביכות כמו "טוענים שה-CD לא דחוס אבל בפועל יש דחיסה" כתוצאה מבלבול בין שני המושגים.
2. בהקשר למושג השני, של דחיסת הטווח הדינאמי, צריך לזכור שבשימוש נכון יש לה יתרונות וחשיבות רבה, ואף חיוניות. הקומפרסור הוא מכשיר חשוב מאוד ושימושי מאוד באולפן, גם לשיפור טיב הקלטות של ערוצים או פרוסות-ערוצים הסובלים מדינאמיות גבוהה מדי (כן, יש דבר כזה), וגם כאמצעי אומנותי (קומפקסיה מוגזמת במתכוון של כלי נגינה מסוימים, או הפיכת לחישת זמרת לאינטימית, למשל). יתרה מזו, קומפרסיה מוסיפה עיוות הרמוני, שבאופן מסוים ובמינון נכון - עשוי להיות נעים לאוזן. אז נכון שכמו ש- amite מתאר, נעשה שימוש מוגזם וכוללני בעת האחרונה בטכניקה של הקומפרסינג, אבל זה בפירוש לא אומר שכל שימוש בקומפרסור הוא פסול - וכבר ראיתי טענות כאלה בפורומים שונים.
3. כמשתמע מהדיון הזה ממש, יש אנשים שמבצעים השוואות בין גרסאות שונות של הוצאות - שעברו רימסטרינג ושונו, ומסיקים מכך לגבי עליונות של הפורמט (מדיה, עומק ביט, תדר דגימה) בו הגרסאות השונות אוחסנו. זוהי השוואה בלתי-ראויה. על מנת להשוות בין שני פרמטרים, יש לבודד אותם, ורק אותם, ממושאי ההשוואה.
נניח למשל, שכתוצאה מ-Loudness War ורצון הטכנאים לרַצות את המפיקים, הדינאמיות שעל גבי גרסת ה-CD הצטמצמה מאוד בהשוואה לגרסת הפטיפון שיצאה 30 שנה קודם-לכן. אם אודיופיל יסיק מכך ש-CD פחות טוב מפטיפון - הרי שמסקנתו זו מעוותת.
אגב, הדבר דומה להשוואה בין שני מגברים שונים לחלוטין זה מזה - שאחד מהם אינו כולל משוב שלילי - והסקה מכך שמשוב שלילי הוא מזיק לצליל. איש לא הוכיח שהמשוב השלילי הוא הגורם להרעה בצליל.