FLAC - פורמט שמעורר שאלות....

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #91 

תשמע , אני לא בר וויכוח אתך בהנדסה , אבל אני כן שומע ושמעתי המון מכשירים בכול הרמות , ובמציאות (לא בספרי הלימוד ההנדסיים :lol: ), אם יש קומפרסיה של הסאונד , היא בד"כ יותר בss מאשר במנורות . כמובן שלא כול המנורות , יש מגברי מנרות שעובדים כדי שיהיו מקומפרסים , אבל הטובים שבהם , לא .

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #92 

truejoker,
למה גיטריסטים אוהבים צליל שפופרות?
מה יש בו? למה הם לא רצים אחר SS?

לעניות דעתי, אינך יודע לזהות צליל שהוא מקומפרס. שוב, לא מדובר באסוציאציה איזוטרית מופשטת של איזה "כתב", כמו "צליל נכון/צליל אנליטי/מיקרודינמיקה", אלא באפקט מוגדר היטב.
אני תמיד שמעתי ההיפך ממך. אבל אני ואתה לא קובעים פה מה מקומפרס, אלא מקבלים את הקביעה ההנדסית ולומדים איך זה נשמע. אם אתה רוצה לערער על הקביעה ההנדסית, השתמש בכלים הנדסיים, לא באסוציאציות.

וכדי שאהיה יותר ברור: לא מגדירים דינאמיקה ב"שמעתי" אלא באמצעות אופיין תמסורת. אופן פעולה של אלגוריתם קומפרסיה, כמו גם אנליזה של רכיב שמקמפרס - אלה לא בגדר וודו פסאודומדעי כמו שקעים ופיוזים - אלא עיבוד אותות אמיתי.
נערך לאחרונה על ידי DigiSUN ב 09/12/2012 15:53, נערך 3 פעמים בסך הכל.

amiti
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1176
הצטרף: נובמבר 2007
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 28 פעמים

נושא שלא נקרא #93 

מעניין איך מתגלגל הדיון בשרשורים אל נושאים שלא קשורים כלל לנושא שבגינו נפתח השרשור. השרשור החל בנושא טכני מאוד מוגדר ופשוט והתגלגל בסוף להבדל בין סוגי מגברים . האם יש מגבר LOSSLESS? ומה השלב הבא בדיון - האם יש רמקולים LOSSLESS?

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #94 

:mrgreen:

Jonny123 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1526
הצטרף: אוגוסט 2008
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #95 

לי אישית אין בעיה עם ההתגלגלות של הדיון....
זה רק מוסיף ידע...

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #96 

DigiSUN כתב:truejoker,
למה גיטריסטים אוהבים צליל שפופרות?
מה יש בו? למה הם לא רצים אחר SS?

לעניות דעתי, אינך יודע לזהות צליל שהוא מקומפרס. שוב, לא מדובר באסוציאציה איזוטרית מופשטת של איזה "כתב", כמו "צליל נכון/צליל אנליטי/מיקרודינמיקה", אלא באפקט מוגדר היטב.
אני תמיד שמעתי ההיפך ממך. אבל אני ואתה לא קובעים פה מה מקומפרס, אלא מקבלים את הקביעה ההנדסית ולומדים איך זה נשמע. אם אתה רוצה לערער על הקביעה ההנדסית, השתמש בכלים הנדסיים, לא באסוציאציות.

וכדי שאהיה יותר ברור: לא מגדירים דינאמיקה ב"שמעתי" אלא באמצעות אופיין תמסורת. אופן פעולה של אלגוריתם קומפרסיה, כמו גם אנליזה של רכיב שמקמפרס - אלה לא בגדר וודו פסאודומדעי כמו שקעים ופיוזים - אלא עיבוד אותות אמיתי.
...
אני אומר לך פעם אחת וזהו , אתה עד כמה שידיעתי מגעת , לא שמעת מערכות היי אנד בחיים , ואאל"ט גם סירבת לשמוע כאלו . במקרה וזה נכון , אזי להשאר בגבולות מגדל השן של הנוסחאות , ולא לבדוק אם המציאות היא ככה , זה בסדר , בתנאי כמובן שלא תקבע דברים בכזו נחרצות לאנשים שכן רוצים לשמוע .
עכשיו אני אומר לך , אם שומעים המון מערכות היי אנד , הן מגישות את המוסיקה בצורה שונה , ואם אתה שומע את ההופעה המקורית , ואתה רגיל לשמוע הופעות , אתה כבר יכול לדעת לבד אם הסאונד מקומפרס או לא .
ולכן אני לא הולך להתייחס לכלי ההנדסי כי כבר מזמן למדתי שזה מאוד נוח ,לשים הכול בתיבות/מגירות/קטגוריות/נוסחאות , הבעיה היא שבמציאות הדברים לא כל כך שחור ולבן כמו שאתם רוצים שיהיו .
אתם רוצים לחסום את עצמכם מהתנסויות שיראו לכם שהמציאות היא הרבה יותר מגוונת ממה שהנוסחאות מכילות, by my guest , אבל אני לא נכנס למלכודת הזו .
וצליל מקומפרס או לא מקומפרס , ניתן לדעת היטב במערכת היי אנד ששוה את עצמה .
ועובדתית , פרה מנורות טוב , הרבה פחות מקומרס מפרה SS גם במחירים שגבוהים פי ארבע ,
ומגברי הספק מנורתיים טובים להחריד יתנו בית ספר למגברי ss באך מגישים מוסיקה קגם עם רמקולים קצת קשים להנעה .
אז לבוא ולנסות לספר , כשלא שמעת, שמגברי מנורות מקמפרסים רק בגלל נוסחאות הנדסיות , וללכת לומר לי שהנוסחות ההנדסיות קובעות מה אני שומע , זה תסלח לי, שטויות, ונסיון לסגור עצמך מפני המציאות

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #97 

truejoker,
התקיפה האישית הבלתי-עניינית שאתה בוחר לנקוט בה - מגיעה ממקום אנושי מובן.
יצויין כי כלל אינך מכיר אותי ואינך יודע מי אני. עם הכמות בה שמעתי מנורות, עסקתי בקומפרסיה ותכננתי אלגוריתמים כאלה, אני לא מרגיש שאני צריך ללכת במיוחד לעוד סלון של חובב וודו ראוותן זה או אחר, על מנת שישכנע אותי עם ה"שמעתי" שלו שרואים רק אצלו בסלון צבע שטרם נראה בספקטרום בשום דיסציפלינה אחרת.
מעבר לכך, אני לא חושב שזה קונסטרוקטיבי להתייחס ללעז האישי הזה.

מכל וכל, העיסוק באנשים אינו רלבנטי. אז באשר לתוכנם של דברים:

זה יכול למצוא חן בעיניך ויכול לא-למצוא חן בעיניך, אבל זה המצב:
צליל דחוס - אינו מוגדר על פי אסוציאציה של 'כתב אודיו' יומרני זה או אחר, אלא נובע מהגדרה מתימטית הנדסית. קומפרסיה נוצרת ע"י עקום תמסורת (עוצמת מוצא כפונקציה של עוצמת מבוא) שהוא אינו ליניארי. את עקום התמסורת הזה ניתן לחשב אנליטית וגם למדוד באופן פשוט יחסית. היותו של רכיב מסוים מקמפרס או לא - תיקבע עפ"י נתונים מדידים אלה בראש ובראשונה. החוויה הסובייקטיבית יכולה להמחיש איך נתונים אלה מתורגמים לשמיעה - וזה ידוע ומוכר. טכנאי סאונד טוב יידע לזהות איך קימפרוס נשמע.
אם החוויה הסובייקטיבית שלך (או של אדם אחר) סותרת את הנתונים הללו, סימן שאינכם יודעים לתאר נכון את החוויה שלכם. אולי זה צליל יותר "קר", יותר "צנום", יותר "עגול" או יותר "סגול", אבל קימפרוס זה כנראה לא.

האפשרות השנייה היא שהנתונים אינם נכונים. אם זה המצב, אשמח לראות נתונים אחרים, הנדסיים.

השימוש במגברי גיטרה שפופרתיים וציוד סאונד שפופרתי ממגוון סוגים (פרה-אמפים, קומפרסורים, וכו') נובע מאופיין השפופרת, שמפיק עושר הרמוני בהיותו יוצר עיוות הרמוני (קימפרוס) מעודן שמדגיש בעיקר את ההרמוניה השניה (אוקטאבה מעל) בשל חוסר הסימטריה של האופיין. זה הצליל הכה מיוחד של שפופרות שמוסיקאים אוהבים. ע"ע Soft Clipping. אז נכון שלא חייבים להגיע לנקודת העבודה הזאת, אבל זה המאפיין באופן כללי. אם מישהו יודע אחרת, שיביא נתונים, ולא יגיד "שמעתי".

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #98 

DigiSUN כתב: truejoker,
התקיפה האישית הבלתי-עניינית שאתה בוחר לנקוט בה - מגיעה ממקום אנושי מובן.
יצויין כי כלל אינך מכיר אותי ואינך יודע מי אני. עם הכמות בה שמעתי מנורות, עסקתי בקומפרסיה ותכננתי אלגוריתמים כאלה, אני לא מרגיש שאני צריך ללכת במיוחד לעוד סלון של חובב וודו ראוותן זה או אחר, על מנת שישכנע אותי עם ה"שמעתי" שלו שרואים רק אצלו בסלון צבע שטרם נראה בספקטרום בשום דיסציפלינה אחרת.
מעבר לכך, אני לא חושב שזה קונסטרוקטיבי להתייחס ללעז האישי הזה.

מכל וכל, העיסוק באנשים אינו רלבנטי. אז באשר לתוכנם של דברים:
...
מסכים . רק שזה לא היה אישי בצורה שאתה בוחר לנסות לשים את זה , זה היה בפשוטות גמורה להבהיר לך שכול המילים ההנדסיות שלך , לא מתארות את העולם האמיתי . ולא לתכנן קומפרסיות ו/או אלגוריתמים , לא אומר שאתה יודע איך הדברים נשמעים , כי פשוט לא טרחת להשוות .
וחובבי הוודו הראוותניים כלשונך , פשוט שומעים מגברים שבהם אין קומפרסיה . אז נכון זה לא מגבר מנורות לגיטרה ו/או לכלי מוסקאי אחר , וזה לא מגבר מנורות שאולי שמעת באיזשהו מקום , אלא מגבר מנרות היי אנד . אבל זה בדיוק מה שאמרתי שהחל מרמה מסויימת , מגברי מנרות אינם מקומפרסים
DigiSUN כתב:
זה יכול למצוא חן בעיניך ויכול לא-למצוא חן בעיניך, אבל זה המצב:
צליל דחוס - אינו מוגדר על פי אסוציאציה של 'כתב אודיו' יומרני זה או אחר, אלא נובע מהגדרה מתימטית הנדסית. קומפרסיה נוצרת ע"י עקום תמסורת (עוצמת מוצא כפונקציה של עוצמת מבוא) שהוא אינו ליניארי. את עקום התמסורת הזה ניתן לחשב אנליטית וגם למדוד באופן פשוט יחסית. היותו של רכיב מסוים מקמפרס או לא - תיקבע עפ"י נתונים מדידים אלה בראש ובראשונה. החוויה הסובייקטיבית יכולה להמחיש איך נתונים אלה מתורגמים לשמיעה - וזה ידוע ומוכר. טכנאי סאונד טוב יידע לזהות איך קימפרוס נשמע.
אם החוויה הסובייקטיבית שלך (או של אדם אחר) סותרת את הנתונים הללו, סימן שאינכם יודעים לתאר נכון את החוויה שלכם. אולי זה צליל יותר "קר", יותר "צנום", יותר "עגול" או יותר "סגול", אבל קימפרוס זה כנראה לא.


האפשרות השנייה היא שהנתונים אינם נכונים. אם זה המצב, אשמח לראות נתונים אחרים, הנדסיים.

השימוש במגברי גיטרה שפופרתיים וציוד סאונד שפופרתי ממגוון סוגים (פרה-אמפים, קומפרסורים, וכו') נובע מאופיין השפופרת, שמפיק עושר הרמוני בהיותו יוצר עיוות הרמוני (קימפרוס) מעודן שמדגיש בעיקר את ההרמוניה השניה (אוקטאבה מעל) בשל חוסר הסימטריה של האופיין. זה הצליל הכה מיוחד של שפופרות שמוסיקאים אוהבים. ע"ע Soft Clipping. אז נכון שלא חייבים להגיע לנקודת העבודה הזאת, אבל זה המאפיין באופן כללי. אם מישהו יודע אחרת, שיביא נתונים, ולא יגיד "שמעתי".
...
סליחה שאומר את זה , אבל שוב , אתה מנסה להכביר מילים "טכנוקרטיות" להסביר מדוע מגברי מנורות מקמפרסים , ואתה גם קובע שאם אנו לא שומעים קימפרוס של צליל , זה לא בגלל שאין אלא בגלל תיאור לא מדוייק שלנו .
אז תמשיך , אבל במציאות , לאנשים ששומעים הבדלים בין מגברים , צריכים לדעת שמגברי מנרות אינם מקומפרסים , ובוודאי לא יותר ממגברי SS
ואני בזה מסיים את הדיון בנושא , כי ממש לא רוצה להמשיך בפינג פונג הזה . כאשר תחליט שאתה מוכן לשמוע מה האלגורתמים שלך עושים/לא עושים במציאות ולא במעבדה/בתאוריה /מגדל השן של האקדמיה , אני בטוח שאם תהיה מנומס תמצא חובבי וודו שכן שומעים ויודעם מה זה קומפרסיה ואיך היא נשמעת בעולם האמיתי . עד אז אתה סתם מסתתר מאחורי הידע הטכנוקרטי שלך , בלי לנסות להבין שהמציאות היא אחרת
בפינג פונג הזה כבר היינו , ומיציתי

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #99 

truejoker כתב:... , לא אומר שאתה יודע איך הדברים נשמעים , כי פשוט לא טרחת להשוות .
...
זה אתה אמרת.
שוב, אינך מכיר אותי, ולפיכך אין לך כל מושג כמה שמעתי, השוותי, חקרתי, מימשתי.

תגיד, truejoker,
ב"היי אנד", מה נותן עושר הרמוני רב יותר, מגברי מנורות או טרנזיסטוריים?

shayze
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2626
הצטרף: מאי 2011
נתן תודות: 169 פעמים
קיבל תודות: 139 פעמים

נושא שלא נקרא #100 

חברה, גלשנו...
תתנהגו יפה :roll:
עלינו לשמור על איכות הסביבה למען ילדינו. לפעמים פעולות קטנות כל יום עושות שינוי גדול.

The story of stuff
http://www.storyofstuff.com/

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #101 

shayze, אם לדעתך התנהגתי לא-יפה איפשהו, תצביע על המקום (או תדווח למנהלים),
ואם אתה צודק, אהיה הראשון להתנצל. :)

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #102 

DigiSUN כתב:
truejoker כתב:... , לא אומר שאתה יודע איך הדברים נשמעים , כי פשוט לא טרחת להשוות .
...
זה אתה אמרת.
שוב, אינך מכיר אותי, ולפיכך אין לך כל מושג כמה שמעתי, השוותי, חקרתי, מימשתי.

תגיד, truejoker,
ב"היי אנד", מה נותן עושר הרמוני רב יותר, מגברי מנורות או טרנזיסטוריים?
...
אמנם אמרתי שמיציתי , אבל אני אענה לך , בתנאי אחד ויחיד , שתגדיר לי למה אתה מתכווין ב"עושר הרמוני רב יותר " ולא בשפה טכנית . ברגע שנבין למה אתה מתכווין אענה לך

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #103 

truejoker כתב:אני אענה לך , בתנאי אחד ויחיד , שתגדיר לי למה אתה מתכווין ב"עושר הרמוני רב יותר " ולא בשפה טכנית.
...
להגדיר ולא בשפה טכנית?
צליל מלא, עשיר, עם נפח וחמימות, עם אינטימיות כזאת, עם הדגשה של ניואנסים קטנים.

truejoker
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5738
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 72 פעמים
קיבל תודות: 52 פעמים

נושא שלא נקרא #104 

צליל מלא ועשיר יש במגברי מנורות היי אנד , את הנפח וחמימות יש יותר במגברים של ar ו cj (הם די מפורסמים בזה ), ובחלק ממגברי ה SS שרוצים להשמע כמו מנורות. במגברי מנורות טובים אין נפח ואין חמימות הם נייטרליים אבל עם אקסטנשיין שלהשיג אותו במגבר SS יעלה הרבה יותר

DigiSUN
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 551
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 200 פעמים
קיבל תודות: 187 פעמים

נושא שלא נקרא #105 

truejoker, באומרך:
truejoker כתב:צליל מלא ועשיר יש במגברי מנורות היי אנד
...
מה דעתך על האפשרות ש"הצליל המלא והעשיר" שאתה מתאר נובע מקומפרסיה? הרי זה מה שקומפרסיה עושה, בין השאר.
העושר ההרמוני - מקורו בעיוותי אופיין. האין זה ייתכן?

------
ולגבי יתר התיאורים שלך:

1. אני מבין שלדידך "צליל מלא ועשיר" ו"נפח" זה שני דברים שונים. מה ההבדל ביניהם?
2. ומה זה "אקסטנשיין"?
3. נייטרלי ביחס למה?
4. ובכלל, איך כל התיאורים הללו מתיישבים עם "נייטרליות"? האם צליל נייטרלי הוא צליל מלא ועשיר?

אם עוד לא הבנת לאן אני חותר:

לדעתי התיאורים שנתת הם אסוציאטיביים, מופשטים וסובייקטיביים לגמרי.
זה סבבה וזה כיף וזה מותר, אבל חווייתך אינה בגדר "עובדות".
לעניות דעתי, בגלל אהבתך (הלגיטימית) לשפופרות אתה נותן להן כל תיאור שהוא בעל קונוטציות חיוביות בעיניך (צליל מלא, עשיר), ומתקומם נוכח תיאור שהוא בעל קונוטציות שליליות בעיניך (עיוות הרמוני, קומפרסיה).
אבל הרי יש הרבה מן המשותף בין אלה:
קומפרסיה יוצרת עיוות הרמוני - כלומר מוסיפה הרמוניות - כלומר מוסיפה עושר הרמוני. זה לא חוות דעת - זו מתימטיקה. וזה שמיע.
משמעות הדבר היא שאין שום דבר שלילי בעיוות הרמוני ובקומפרסיה אם הם נעשים באופן מבוקר ונעים לאוזן.
(6)

המילים שלך עצמך מסכמות את הבעייתיות שקיימת, לדעתי, בגישה שלך ושל עוד לא מעט אודיופילים:
truejoker כתב:אני אענה לך , בתנאי אחד ויחיד , שתגדיר לי למה אתה מתכווין ב"עושר הרמוני רב יותר " ולא בשפה טכנית.
...
כיצד ניתן להגדיר באופן שיהיה חד-משמעי (explicit) אך "לא בשפה טכנית"? זה פותח את הדרך להגדרות עמומות, מפולספות וחסרות תכלית.
אין לי בעיה שתגדיר לעצמך מה שאתה רוצה, גם לי יש הגדרות סובייקטיביות משלי שלא ניתנו כאן. אבל אם אתה בא לסתור הגדרות הנדסיות באמצעות חוויותיך הסובייקטיביות - זה לא תופס, ידידי.
:roll:

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”