שאלה לגבי אחריות והחלפה טלוויזיה - י.שלום. סמסונג. - עבור הורי....
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
לא צריך להחיות דיון מלפני שנתיים כדי לשאול את השאלה, מה גם שאין קשר בין הדיון הזה לשאלתך.
בכל זאת,
יבואנים מקבילים מסויימים מקבלים מסכים דרך צינורות שהם לא אמורים לעבוד מולם. כל מיני מפיצים בחו"ל שמוכנים לעבוד עם יבואן בארץ למרות שהיצרן אוסר עליהם לעשות כך. כשמוחקים את המספר מהמוצר היצרן לא יכול לאתר בוודאות מי הוא הסוכן או המפיץ שבוחר לפעול מחוץ לגבולות ההסכמים.
הנה קרא את זה:
http://www.nadel-law.co.il/Index.asp?Ar ... goryID=236
בכל זאת,
יבואנים מקבילים מסויימים מקבלים מסכים דרך צינורות שהם לא אמורים לעבוד מולם. כל מיני מפיצים בחו"ל שמוכנים לעבוד עם יבואן בארץ למרות שהיצרן אוסר עליהם לעשות כך. כשמוחקים את המספר מהמוצר היצרן לא יכול לאתר בוודאות מי הוא הסוכן או המפיץ שבוחר לפעול מחוץ לגבולות ההסכמים.
הנה קרא את זה:
http://www.nadel-law.co.il/Index.asp?Ar ... goryID=236
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
1. למה לא להחיות דיון ? מה הנזק שנגרם ? סטורייג' ?
2. דווקא כן קשור - הוזכרו סריאלים מחוקים.
3. קראתי והחכמתי. כל העסק מסריח. מדוע לא מוחקים סריאלים ביבוא מקביל של טלפונים ? או מספרי שלדה של מכוניות ביבוא מקביל ? אני בטוח שאם נציג שרפ ייכנס לכל סניף שופרסל הוא יוכל לראות בקלות מי היבואן הסורר : זה רשום בחוברת המצורפת. פס"ד שהבאת תומך בצד היבואן המקביל.
2. דווקא כן קשור - הוזכרו סריאלים מחוקים.
3. קראתי והחכמתי. כל העסק מסריח. מדוע לא מוחקים סריאלים ביבוא מקביל של טלפונים ? או מספרי שלדה של מכוניות ביבוא מקביל ? אני בטוח שאם נציג שרפ ייכנס לכל סניף שופרסל הוא יוכל לראות בקלות מי היבואן הסורר : זה רשום בחוברת המצורפת. פס"ד שהבאת תומך בצד היבואן המקביל.
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
@sathack
לא לא נגרם כמובן שום נזק, הכוונה שלי סה"כ היתה שהיית יכול פשוט לפתוח פוסט עם שאלתך. אין לה באמת קשר ישיר לשאלה של הדיון המקורי. זה הכל.
הנושא של הסיריאליים המחוקים אכן קצת "מריח לא טוב", אבל למיטב הבנתי לא כל היבואנים המקבילים משווקים כך. חלקם כן משווקים עם המספרים הסידוריים. זה תלוי בסוכן שמוכר להם את הסחורה בחו"ל..
לא לא נגרם כמובן שום נזק, הכוונה שלי סה"כ היתה שהיית יכול פשוט לפתוח פוסט עם שאלתך. אין לה באמת קשר ישיר לשאלה של הדיון המקורי. זה הכל.
הנושא של הסיריאליים המחוקים אכן קצת "מריח לא טוב", אבל למיטב הבנתי לא כל היבואנים המקבילים משווקים כך. חלקם כן משווקים עם המספרים הסידוריים. זה תלוי בסוכן שמוכר להם את הסחורה בחו"ל..
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
כל יבואן עושה את השיקולים שלו, אני מניח. או לקנות מותג מוכר מסוחר במלזיה, או לקנות מכשיר סיני עלום ישירות בסין.Nemesis כתב:המטרה היא לא להסתיר את היבואן הסורר. המטרה היא להסתיר את המקום ממנו היבואן הסורר קנה את הסחורה, כי אותו גורם יכול לחטוף סקנצית קשות מהיצרן....
אגב, פניתי בשאלה בעניין זה לשופרסל, מהם נקנה המכשיר, אך הם טרם חזרו אלי (מפתיע ?).
·הנה משהו ישן מגלובס :
http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000316538
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
@sathack
לא מפתיע שהם לא עונים לך (עצוב, אבל זה הסטנדרט בארץ), אבל לא ברור לי איזו תשובה אתה מצפה לקבל מהם. לא חושב שזה מעניין אותם או מהווה שיקול מבחינתם. הם סה"כ מהווים צינור קישור בין הצרכן ליבואן.
תגובות היבואנים הרשמיים בכתבה שעשו בגלובס הן פשוט מגוחכות. "לקחו לי, שתו לי, עשו לי.." אני לא יודע על איזה מערך איכות, מערך שירות, מעבדות וחלקי חילוף הם מדברים. הרבה מהיבואנים הרשמיים סובלים מרמת שירות גרועה (חלקם אפילו הוציאו את השירות שלהם לקבלן משנה שישבור את הראש עם הלקוחות ורמת השירות ירדה אפילו עוד יותר) והם כמעט לא מחזיקים חלקי חילוף (או לא מחזיקים מספיק), כשיש תקלה הם ברוב המקרים שאני מכיר מציעים ללקוח החלפה של המסך למסך זהה חדש או מציעים שדרוג לדגם אחר בתשלום. כשהם כן "מתקנים" בהרבה מקרים המוצר חוזר ללקוח עם אותה תקלה או פתאום צצה לה תקלה חדשה.
בוא נגיד ככה, אם רמת השירות של היבואנים הרשמיים היתה טובה (שוב, חלקם נותנים שירות סביר מאד, אז אני לא מכליל כאן את כולם) והתמחור שלהם לא היה מוגזם לא היו קמים בכלל יבואנים מקביליים בגלל שלא היה משתלם להם לנסות להתחרות בהם. יבואנים מקביליים צצים במותגים ומוצרים בהם יש נתח הרווחים נאה.
יש לציין אבל שייבואנים מקבילים בדרך כלל נותנים רק שנה אחריות על מסך בעוד יבואניים רשמיים נוהגים לתת שלוש (גם כאן יש חריגים, אלקטרה נותנים רק שנתיים, ישפאר במבצעים מסויימים נותנים 4 ויורוקום נותנים 5(!!) שנים). תקופת אחריות היא בהחלט פקטור משמעותי כשמשקיעים כל כך הרבה כסף על מסך. אני הייתי חושב שבע פעמים אם להשקיע אלפי שקלים על מסך שמגיע עם רק שנה אחת. אם יילך הפאנל או איזה לוח במסך אחרי שנה, אתה בצרות צרורות ויש סיכוי גבוה שתאלץ לזרוק את המסך לפח.
לא מפתיע שהם לא עונים לך (עצוב, אבל זה הסטנדרט בארץ), אבל לא ברור לי איזו תשובה אתה מצפה לקבל מהם. לא חושב שזה מעניין אותם או מהווה שיקול מבחינתם. הם סה"כ מהווים צינור קישור בין הצרכן ליבואן.
תגובות היבואנים הרשמיים בכתבה שעשו בגלובס הן פשוט מגוחכות. "לקחו לי, שתו לי, עשו לי.." אני לא יודע על איזה מערך איכות, מערך שירות, מעבדות וחלקי חילוף הם מדברים. הרבה מהיבואנים הרשמיים סובלים מרמת שירות גרועה (חלקם אפילו הוציאו את השירות שלהם לקבלן משנה שישבור את הראש עם הלקוחות ורמת השירות ירדה אפילו עוד יותר) והם כמעט לא מחזיקים חלקי חילוף (או לא מחזיקים מספיק), כשיש תקלה הם ברוב המקרים שאני מכיר מציעים ללקוח החלפה של המסך למסך זהה חדש או מציעים שדרוג לדגם אחר בתשלום. כשהם כן "מתקנים" בהרבה מקרים המוצר חוזר ללקוח עם אותה תקלה או פתאום צצה לה תקלה חדשה.
בוא נגיד ככה, אם רמת השירות של היבואנים הרשמיים היתה טובה (שוב, חלקם נותנים שירות סביר מאד, אז אני לא מכליל כאן את כולם) והתמחור שלהם לא היה מוגזם לא היו קמים בכלל יבואנים מקביליים בגלל שלא היה משתלם להם לנסות להתחרות בהם. יבואנים מקביליים צצים במותגים ומוצרים בהם יש נתח הרווחים נאה.
יש לציין אבל שייבואנים מקבילים בדרך כלל נותנים רק שנה אחריות על מסך בעוד יבואניים רשמיים נוהגים לתת שלוש (גם כאן יש חריגים, אלקטרה נותנים רק שנתיים, ישפאר במבצעים מסויימים נותנים 4 ויורוקום נותנים 5(!!) שנים). תקופת אחריות היא בהחלט פקטור משמעותי כשמשקיעים כל כך הרבה כסף על מסך. אני הייתי חושב שבע פעמים אם להשקיע אלפי שקלים על מסך שמגיע עם רק שנה אחת. אם יילך הפאנל או איזה לוח במסך אחרי שנה, אתה בצרות צרורות ויש סיכוי גבוה שתאלץ לזרוק את המסך לפח.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".