אכן נראה לי שהגיע הזמן לעשות השוואה בחדר+רמקולים נתונים בין מערכת RC היי אנד כמו הTACT לבין טיפול אקוסטי פאסיבי.
קראתי מעט על הTACT בעצת מרטין וסרג', נשמע מרשים, גם זה שכתוב עניין ה TIME DOMAIN, אבל גם אחרי ששאלתי קולגות, אני עדיין לא מבין איך ואם בכלל הRC /TACT יכולים לטפל בהחזרות, התאבכויות, COMB FILTERING, "ניקוי" בוץ אקוסטי ויצירת אמביאנס מתאים וכו' וכו'.
אני חלילה לא מזלזל וגם לא מטיל ספק, וסביר להניח שפני העתיד הם בהתפתחות האלקטרו-אקוסטיקה (אך לאו דווקא ביטול מוחלט של אקוסטיקה פאסיבית, באותה מידה שיש נהירה לצליל אנלוג, וכמו שה"ציור לא מת" כמו שטענו בפוסט מודרניזם), אבל אני בהחלט כן סקרן ומעוניין לחוות ולהשוות בין שני הגישות באופן מעשי בשטח.
משהו יודע על השוואה כזו שנעשתה איפשהו?
יאללה מרטין, פרוייקט ייחודי לפורום?
מה יותר חשוב?האקוסטיקה או או המגבר?
- yairf
- עוסק בתחום
- הודעות: 9363
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: בנימינה
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 199 פעמים
דובר על זה רבות בעבר. ה-TACT לא מיועד להתגבר על החזרות וגם לא על בעיית ה-COMB FILTER - את זה אתה אמור לפתור עם אמצעים טקטיים פשוטים כגון שטיחים, משטחים סופגים וכו', שמשפיעים על תחום ה-MID והגבוהים.
אלא שכל אותם אביזרים טקטיים לא יכולים להתמודד עם בעיות שונות בתחום הנמוך (נניח 250HZ ומטה) עקב ארכי הגל הארוכים. כאן מתבלטים פתרונות ה-RC למיניהם, המאפשרים לתפור גרף אקווליזציה בהתאם להענות החדר, ואפקטיוים במיוחד בתחום הנמוך.
אלא שכל אותם אביזרים טקטיים לא יכולים להתמודד עם בעיות שונות בתחום הנמוך (נניח 250HZ ומטה) עקב ארכי הגל הארוכים. כאן מתבלטים פתרונות ה-RC למיניהם, המאפשרים לתפור גרף אקווליזציה בהתאם להענות החדר, ואפקטיוים במיוחד בתחום הנמוך.
שלום יאיר,
ואם זאת, כאמור לעיל, אני עדיין צריך שכנוע, ורצוי המחשה...
פה אני נאלץ לחלוק עליך (אלא אם כן אתה מדבר ספציפית על שטיחים וחומרי בליעה דקים אחרים).
זה מה שאני חשבתי, אבל מרטין טוען אחרת, ואכן באתר של TACT הם מדברים על התייחסות גם לTIME DOMAIN, לא רק FREQUENCY DOMAIN.yairf כתב:דובר על זה רבות בעבר. ה-TACT לא מיועד להתגבר על החזרות וגם לא על בעיית ה-COMB FILTER - ........
ואם זאת, כאמור לעיל, אני עדיין צריך שכנוע, ורצוי המחשה...
את זה אתה אמור לפתור עם אמצעים טקטיים פשוטים כגון שטיחים, משטחים סופגים וכו', שמשפיעים על תחום ה-MID והגבוהים.
אלא שכל אותם אביזרים טקטיים לא יכולים להתמודד עם בעיות שונות בתחום הנמוך (נניח 250HZ ומטה) עקב ארכי הגל הארוכים....
פה אני נאלץ לחלוק עליך (אלא אם כן אתה מדבר ספציפית על שטיחים וחומרי בליעה דקים אחרים).
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
- yairf
- עוסק בתחום
- הודעות: 9363
- הצטרף: נובמבר 2004
- מיקום: בנימינה
- נתן תודות: 42 פעמים
- קיבל תודות: 199 פעמים
נעים מאד...עדוא כתב:שלום יאיר,...
לא מכיר את ה-TACT לעומק, אבל גם ה-DEQX פועל במישור הזמן, הפאזה והתדר בו זמנית. אלא שעבודת התיקון שהוא עושה במישור הזמן והפאזה נועדה לקזז שגיאות פאזה ובעיות Group Delay ברמקול עצמו (כמו למשל ביצוע Alignment בין יחידות שונות), ומתעלמת (באמצעות חלון מדידה מוגבל בזמן) מההחזרות בחדר.עדוא כתב: זה מה שאני חשבתי, אבל מרטין טוען אחרת, ואכן באתר של TACT הם מדברים על התייחסות גם לTIME DOMAIN, לא רק FREQUENCY DOMAIN.
ואם זאת, כאמור לעיל, אני עדיין צריך שכנוע, ורצוי המחשה......
אמממ... דקים? אם אתה מגדיר עובי של 100 מ"מ בתור דקים אז כן...עדוא כתב: פה אני נאלץ לחלוק עליך (אלא אם כן אתה מדבר ספציפית על שטיחים וחומרי בליעה דקים אחרים)....
מאה
[/quote] פה אני נאלץ לחלוק עליך (אלא אם כן אתה מדבר ספציפית על שטיחים וחומרי בליעה דקים אחרים).[/quote]
אמממ... דקים? אם אתה מגדיר עובי של 100 מ"מ בתור דקים אז כן...[/quote]
100 מ"מ זה יוצא אחד ס"מ?-כי אם רושמים אחד ס"מ זה פחות ממאה.
ולעצם העניין- לא תמיד הגודל קובע אבל לפעמים כן.
אצלי הסתדר עם חומר בליעה של מעל ל-2000 מ"מ ובפינות החדר יש יותר (אני צריך את משפט פיתגורס לצורך זה)
תלוי מה הצורך מה שטח משטח הבליעה, מקומו וסוג החומר כמובן.
אמממ... דקים? אם אתה מגדיר עובי של 100 מ"מ בתור דקים אז כן...[/quote]
100 מ"מ זה יוצא אחד ס"מ?-כי אם רושמים אחד ס"מ זה פחות ממאה.
ולעצם העניין- לא תמיד הגודל קובע אבל לפעמים כן.
אצלי הסתדר עם חומר בליעה של מעל ל-2000 מ"מ ובפינות החדר יש יותר (אני צריך את משפט פיתגורס לצורך זה)
תלוי מה הצורך מה שטח משטח הבליעה, מקומו וסוג החומר כמובן.
- MartinHSabag
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
100 מ"מ זה יוצא אחד ס"מ?-כי אם רושמים אחד ס"מ
מי שלא הבין- 100 מ"מ זה לא אחד ס"מ
גם 2000 זה לא
מידות העובי אינם אומרות כלום כשלעצמם.פעם יכול לעזור ,פעם "להרוג את החדר" פעם לא לשנות.
החומר, שטח, מיקום, גודל החלל, מידת הבעיה וסוגה.
גם 2000 זה לא
מידות העובי אינם אומרות כלום כשלעצמם.פעם יכול לעזור ,פעם "להרוג את החדר" פעם לא לשנות.
החומר, שטח, מיקום, גודל החלל, מידת הבעיה וסוגה.
- dart-vader
- חבר שרק התחיל
- הודעות: 47
- הצטרף: מרץ 2006
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 0
- אילפור
-
- עוסק בתחום
- הודעות: 1029
- הצטרף: פברואר 2005
- מיקום: ירושליים /ת"א
- נתן תודות: 0
- קיבל תודות: 13 פעמים
השוואה כזו בוצעה.
הן בהאזנה והן על ידי מדידה.
הבעיה היא שאתה תמיד יכול להגיד "אולי אם הייתי שם עוד עשרה עמודים סופגים בקוטר של 30 ס"מ תוצאות הבדיקה היו משתנות".
הבעיה היא שאתה תמיד יכול להגיד "אולי אם הייתי שם עוד עשרה עמודים סופגים בקוטר של 30 ס"מ תוצאות הבדיקה היו משתנות".
איל פור
אני הבנתי אותו כך שהוא ניסה להגיד שלא צריך להיתפס יתר על המידה על דקויות אבסולוטיות של מידות כאלה ואחרות, אלא שכל מקרה לגופו , כיוון שישנם פרמטרים נוספים כגון שטח, מיקום, וכו', שגם להם השפעה ממשית על מידת הבליעה ועל התדר הנבלע (הבן בליעל).yairf כתב:בחיי שלא הבנתי מה אתה מנסה לאמר......
...ועל כך איני יכול לחלוק .
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
20 ס"מ כבר בהחלט מתחיל לדגדג ל-50 הרץ, ושוב, זה כבר תלוי בדברים נוספים, כפי שכבר ציין DIZ.serge כתב:לבעיות בתדרים של כ 50 HZ חומר פסיבי בעובי 100 מ"מ לא יספיק, גם כפול מכך לא בטוח יספיק. ....
תודה סרג', אני לגמרי בעניין, ואני גם זוכר שדיברנו על החדר שלך (צר וארוך ),serge כתב:עדוא, אם אתה רוצה אתה מוזמן אלי להתרשם מהפתרון שנותן ה TACT....
אני בד"כ לא ממש מגיע לאזור חיפה, אבל אם מתישהו זה יקרה, אשמח.
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
Re: השוואה כזו בוצעה.
אילפור כתב:הן בהאזנה והן על ידי מדידה.
הבעיה היא שאתה תמיד יכול להגיד "אולי אם הייתי שם עוד עשרה עמודים סופגים בקוטר של 30 ס"מ תוצאות הבדיקה היו משתנות"....
תודה אייל,
אני חושב שזה מאד מעניין כל הסיפור הזה, והשוואה כזאת נראית לי מתבקשת.
היית בעצמך בהשוואה כזו? זה משהו שפורסם בציבור? רשמים אישיים/סובייקטיביים של אנשים שהיו?
אני אגיד לך, אותי פחות מעניין מדידות אקוסטיות של שתי הגישות השונות, אלא דווקא מבחן האוזן, כיוון שאני גם יודע מה אני מחפש מסטאפ נתון, ומה הציפיות שלי ממשהו שאמור לתת "מענה אקוסטי".
בשביל זה גם פחות קריטי בעיני באם יש יותר או פחות "עמודים סופגים".
מדידות עשויות לבלבל במקרה כזה.
אם האלקטרו-אקוסטיקה יכולה להתקרב לשילוב הכולל של הטיפול הפאסיבי, ז"א לא רק ריסון תדרים נמוכים בעייתיים אלא מעבר לכך, אז זה מרשים בעיני והייתי שמח להתרשם מכך (ושוב תודה לסרג').
עדוא יאיר
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com
מרחב מוסיקלי
musical-environment.com