אגב, יש לי חבילה שנצאת בארץ מ 22 ואין שינוי, כתוב רק המוצר הגיע מסנגפור.
התקשרתי לדואר כמה וכמה פעמים, נאמר לי להתקשר למכס לבדוק, שם לא עונים כמובן.
שלחתי פקס נאדה, עצה?
העיצומים בדואר מחריפים
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים
- avilior
- חבר ותיק
- הודעות: 1629
- הצטרף: יולי 2007
- מיקום: עכו
- נתן תודות: 192 פעמים
- קיבל תודות: 134 פעמים
הייתי יכול להסכים איתך אם המדינה הייתה מצליחה להשתלט על המצב. משלא כך הדבר, אין דרך אחרת מלבד הפרטה.iakovl כתב:היום הם בישיבה נוספת בערב מהעדכון שקיבלתי
בגדול כל הבלגן עומד על ה2 או 3 ימי חלוקה וזה בלגן בין משרד האוצר לתקשורת ולא הדואר עצמו
הם סיכמו את רוב הדברים האחרים
את הדואר אסור להפריט בשום פנים ואופן, דואר זה משהו בסיסי שצריך להיות בשליטה של המדינה...
למה זה משהו שצריך להיות בשליטה של המדינה? רשויות החוק אמונות על החוק והדואר על הדיוור, אני לא רואה שום קשר בין השניים.
הפרטה תיצור תחרות, שירות טוב יותר ללקוח וגם תייצר פרנסה לאלפי עובדים. כל מה שקשור למדינה לא יעיל. וזה טבעי. מונופול מרגיש נוח לבדו ואין לו שום מוטיבציה להשתפר ולהתייעל. מצב אבסורדי שבו מחכים שעה וחצי בתור לחבילה בלתי מתקבל על הדעת. איחורים של חודש במשלוח אינם מתקבלים על הדעת. מצב שבו לא עונים שעות לטלפון לא מקובל. בדרך הזאת נישאר שבויים לנצח בידי הדואר.
- iakovl
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5403
- הצטרף: מרץ 2009
- שם מלא: יאן לנגרמן
- מיקום: טבריה
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 229 פעמים
המדינה עשתה משהו טיפשי לפני כמה שנים, הפריטה חלקית את הדואר, מהלך די מטומטם
אי אפשר להפריט את הדואר כי באותה שניה הוא יקרוס, הדואר מראש לא כלכלי
תחרות בדואר יש, אבל רמז... אתה הלקוח הפרטי לא מעניין אף אחד חוץ מהדואר הרגיל
לקוחות עסקיים לעומת זאת? יש תחרות כי שם נמצא הכסף, לקוח פרטי ששולח פעם בX פשוט לא כלכלי
תסתכל בכל מדינה שהיא, כל מדינה.... אין תחרות לדואר הרגיל, אקספרס? בבקשה... שם נמצא הכסף, דואר בסיסי הוא של המדינה בלבד
אחרי הכל, הדואר הוא הגוף הרשמי היחיד שמדפיס בפועל כסף (בול הוא נייר שווה ערך לכסף, כלומר הוא עצמו כסף) שאיננו שטרות רגילים
דוגמא להתאבדות הכלכלית הנחמדה שהדואר מחוייב לה הוא דואר נא, ישובים שאין בהם סניף דואר מקבלים רכב שנוסע ומביא דואר, אבל זה פשוט לא מצדיק את עצמו, ברגע זה תגיד לעצמך אבל זאת זכות בסיסית לקבל ולשלוח דואר, ולכן זה אמור להיות מדיני ולא פרטי
קח דבר אחר, חבילות מחול... הדואר הוא צינור, מבזבז כסף על מיון, חלוקה, הפצה אבל הוא הרי לא מקבל שקל על חבילה שאתה מקבל מחול.... זה לא FEDEX שאתה משלם להם עמילות על השרות בארץ... הם מביאים לך חבילה אחרי שמשקיעים כסף בה אבל לא רואים שקל
יחד עם העליה בכמות החבילות שנכנסות לארץ זה אחד הגורמים בשחיקה שלהם, יש גם תוכניות להתחיל לגבות כסף כנראה על חבילות מחול
אי אפשר להפריט את הדואר כי באותה שניה הוא יקרוס, הדואר מראש לא כלכלי
תחרות בדואר יש, אבל רמז... אתה הלקוח הפרטי לא מעניין אף אחד חוץ מהדואר הרגיל
לקוחות עסקיים לעומת זאת? יש תחרות כי שם נמצא הכסף, לקוח פרטי ששולח פעם בX פשוט לא כלכלי
תסתכל בכל מדינה שהיא, כל מדינה.... אין תחרות לדואר הרגיל, אקספרס? בבקשה... שם נמצא הכסף, דואר בסיסי הוא של המדינה בלבד
אחרי הכל, הדואר הוא הגוף הרשמי היחיד שמדפיס בפועל כסף (בול הוא נייר שווה ערך לכסף, כלומר הוא עצמו כסף) שאיננו שטרות רגילים
דוגמא להתאבדות הכלכלית הנחמדה שהדואר מחוייב לה הוא דואר נא, ישובים שאין בהם סניף דואר מקבלים רכב שנוסע ומביא דואר, אבל זה פשוט לא מצדיק את עצמו, ברגע זה תגיד לעצמך אבל זאת זכות בסיסית לקבל ולשלוח דואר, ולכן זה אמור להיות מדיני ולא פרטי
קח דבר אחר, חבילות מחול... הדואר הוא צינור, מבזבז כסף על מיון, חלוקה, הפצה אבל הוא הרי לא מקבל שקל על חבילה שאתה מקבל מחול.... זה לא FEDEX שאתה משלם להם עמילות על השרות בארץ... הם מביאים לך חבילה אחרי שמשקיעים כסף בה אבל לא רואים שקל
יחד עם העליה בכמות החבילות שנכנסות לארץ זה אחד הגורמים בשחיקה שלהם, יש גם תוכניות להתחיל לגבות כסף כנראה על חבילות מחול
- meninblack
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 171
- הצטרף: יוני 2005
- נתן תודות: 2 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
·מבחינתי זה אותו דבר. אם אני רוצה לדוגמא להזמין כבל לאייפון שעולה נגיד 20 ש"ח, אבל אני אצטרך לחכות לו חודש ימים ואחר כך עוד איזה מינימום שעה בדואר לקחת אותו, מבחינתי אני מעדיך להשקיע עוד 20 שקל וללכת לקנות אותו בחנות הקרובה לביתי.Itsik_G כתב:meninblack,
עופר התייחס לעניין המחיר ואתה מתייחס לעניין בזבוז הזמן.
אני מאמין שרוב האנשים מזמינים מחו"ל כדי לשלם פחות ואז כל החסכון מתנדף ברגע שאתה משתמש בשירותי שילוח יקרים.
הרי אם הזמן חשוב לך יותר מהמחיר, אתה יכול פשוט לגשת לחנות לשלם ולקחת במקום....
היתרון של להזמין מוצרים מחו"ל בזול אבד מבחינתי כבר מזמן. תחשוב עולם יפה שאתה מזמין מוצר מחו"ל, מגיע תוך שבוע שבועיים לביתך, אתה הולך לקיוסק האוטומטי בדואר ומושך אותו מתי שאתה רוצה בלי תור. טוב התעוררתי, צריך לקום לעבודה.
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@iakovl
·
מהצד השני הדואר קיבל אישור להפעיל בנק, כל שירותי התשלומים (עירייה, קנסות, שירותי מדינה) שווקו כהטבת שירות האפשרות לשלם בדואר, כמו כן חנות למוצרי משרד ותקשורת ועוד. הדואר לא היה צריך בהשקעה תשתית נוספת לרוב השירותים הנוספים. המשמעות, פתיחה לשווקים חדשים במינימום השקעה וללא מחסומים רגולטוריים.
איכשהו, הדואר "הצליח" להיות לא ריווחי, כשהוא מונופוליסטי בחלק מהתחומים עד לא מזמן.
הסיבה לכך היא שאנשים בחרו ובוחרים להמנע מלהיכנס לדואר בגלל שירות ירוד.
הדואר לא נתפס כהטבת שירות ביחס למשרד הפנים, תחבורה או כל משרד ממשלתי אחר, מהסיבה הפשוטה שמשרדי ממשלה הידועים ברמת שירות מענה הצליחו להתעלות על הדואר. או שלהפך...
כל מה שציינתי לעיל הם תוכניות הצלה והטבות שקיבל הדואר מהמדינה כדי שיוכל להתמודד עם החוסר רווחיות של שירותיו לאזרח הקטן, אבל הדואר כשל פעמיים. הן במתן שירות על גבול העינוי, והן התדרדרות כלכלית מהירה.
·
מהצד השני הדואר קיבל אישור להפעיל בנק, כל שירותי התשלומים (עירייה, קנסות, שירותי מדינה) שווקו כהטבת שירות האפשרות לשלם בדואר, כמו כן חנות למוצרי משרד ותקשורת ועוד. הדואר לא היה צריך בהשקעה תשתית נוספת לרוב השירותים הנוספים. המשמעות, פתיחה לשווקים חדשים במינימום השקעה וללא מחסומים רגולטוריים.
איכשהו, הדואר "הצליח" להיות לא ריווחי, כשהוא מונופוליסטי בחלק מהתחומים עד לא מזמן.
הסיבה לכך היא שאנשים בחרו ובוחרים להמנע מלהיכנס לדואר בגלל שירות ירוד.
הדואר לא נתפס כהטבת שירות ביחס למשרד הפנים, תחבורה או כל משרד ממשלתי אחר, מהסיבה הפשוטה שמשרדי ממשלה הידועים ברמת שירות מענה הצליחו להתעלות על הדואר. או שלהפך...
כל מה שציינתי לעיל הם תוכניות הצלה והטבות שקיבל הדואר מהמדינה כדי שיוכל להתמודד עם החוסר רווחיות של שירותיו לאזרח הקטן, אבל הדואר כשל פעמיים. הן במתן שירות על גבול העינוי, והן התדרדרות כלכלית מהירה.
אני לא מעורה בדיוק בפרטי הסיכסוך הנוכחי אבל הממשלה היא זו שגרמה לפשיטת הרגל של הדואר.
כל עוד הדואר היה חלק מהממשלה ענייני רווח והפסד לא היוו שיקול בהיתנהלותה וזה גרם להרבה דברים שליליים שהבולט בהם הוא השירות הקלוקל ועוד דברים שצויינו כבר פה.
מצד שני החלק החיובי היה מחירים זולים משמעותית לרב השירותים ממה שחברות פרטיות יכולות להציע (=מחיר מסובסד) .
הדואר גם חויב לספק שירותים לא כלכליים בעליל כגון דואר נע, חלוקה לבתים פרטיים שכולנו נהנים ממנה ומתן שירותים בחינם לשאר גופי הממשלה.
כאשר הממשלה החליטה להפוך את הדואר לחברה ממשלתית היא דרשה ממנו להיות רווחי מצד אחד אבל מצד שני:
1) הדואר לא הורשה להעלות מחירים לשירותים גם בצורה מינורית, וגם כשאר המחירים של הדואר רחוקים מאד מאד משירותים פרטיים.
דוגמא: תנסו לשלוח חבילה לחו"ל בדואר או בכל שירות פרטי אחר. אתם תדהמו מההפרש. גם אם ה דואר היה מכפיל את המחיר שלו הוא עדיין היה סופר תחרותי.
2) הדואר עדיין מחוייב לספק שירותים לא כלכליים.
3) דווקא שירותים שבהם יש רווח כלשהו (כגון חלוקת דואר ממסדי - bulk mail) הממשלה פתחה לתחרות וכמובן שהדואר הפסיד חלק ניכר מהם.
4) החברה חייבת לקיים את חוזי העסקה עוד מהתקופה הקודמת.
אין לי שום קשר לדואר ואני עצמי נחשפתי רבות לשירות הקלוקל והמזלזל בדואר אבל זה נראה לי מגוחך שמצד אחד מצפים מחברה להיות תחרותית ומצד שני שמים עליה כל כך הרבה מגבלות.
כשהחברה כמובן קורסת אז כולם מתפלאים איך הגענו למצב הזה. זה היה מצב ברור מראש וחבל שכל האזרחים והעובדים של הדואר צריכים לסבול מהטמטום של הממשלה.
אין זה אומר שלא צריכים לבצע התייעלות מסיבית בדואר, אבל אין צעד התייעלות שיצליח כל עוד מוטלות המגבלות הללו.
כל עוד הדואר היה חלק מהממשלה ענייני רווח והפסד לא היוו שיקול בהיתנהלותה וזה גרם להרבה דברים שליליים שהבולט בהם הוא השירות הקלוקל ועוד דברים שצויינו כבר פה.
מצד שני החלק החיובי היה מחירים זולים משמעותית לרב השירותים ממה שחברות פרטיות יכולות להציע (=מחיר מסובסד) .
הדואר גם חויב לספק שירותים לא כלכליים בעליל כגון דואר נע, חלוקה לבתים פרטיים שכולנו נהנים ממנה ומתן שירותים בחינם לשאר גופי הממשלה.
כאשר הממשלה החליטה להפוך את הדואר לחברה ממשלתית היא דרשה ממנו להיות רווחי מצד אחד אבל מצד שני:
1) הדואר לא הורשה להעלות מחירים לשירותים גם בצורה מינורית, וגם כשאר המחירים של הדואר רחוקים מאד מאד משירותים פרטיים.
דוגמא: תנסו לשלוח חבילה לחו"ל בדואר או בכל שירות פרטי אחר. אתם תדהמו מההפרש. גם אם ה דואר היה מכפיל את המחיר שלו הוא עדיין היה סופר תחרותי.
2) הדואר עדיין מחוייב לספק שירותים לא כלכליים.
3) דווקא שירותים שבהם יש רווח כלשהו (כגון חלוקת דואר ממסדי - bulk mail) הממשלה פתחה לתחרות וכמובן שהדואר הפסיד חלק ניכר מהם.
4) החברה חייבת לקיים את חוזי העסקה עוד מהתקופה הקודמת.
אין לי שום קשר לדואר ואני עצמי נחשפתי רבות לשירות הקלוקל והמזלזל בדואר אבל זה נראה לי מגוחך שמצד אחד מצפים מחברה להיות תחרותית ומצד שני שמים עליה כל כך הרבה מגבלות.
כשהחברה כמובן קורסת אז כולם מתפלאים איך הגענו למצב הזה. זה היה מצב ברור מראש וחבל שכל האזרחים והעובדים של הדואר צריכים לסבול מהטמטום של הממשלה.
אין זה אומר שלא צריכים לבצע התייעלות מסיבית בדואר, אבל אין צעד התייעלות שיצליח כל עוד מוטלות המגבלות הללו.
- iakovl
- חבר מכור קשה
- הודעות: 5403
- הצטרף: מרץ 2009
- שם מלא: יאן לנגרמן
- מיקום: טבריה
- נתן תודות: 4 פעמים
- קיבל תודות: 229 פעמים
·אתה ברצינות מנסה להשוות שרות אקספרס בין לאומי עם צי מטוסים פרטי לדואר ישראל?integral כתב:iakovl
אין שום סיבה שהדואר לא יהיה כלכלי מלבד התרבות הארגונית ההסתדרותית החולה וניהול ותכנון כושל. רק עניין של ארגון התהליכים ואוטומציה נכונה. מבטיח לך שאם יועבר לידיים נכונות עם תשתית מתאימה (טכנולוגית, ניהולית ואנושית) יהיה יעיל ורווחי.
...
- Itsik_G
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1178
- הצטרף: יולי 2005
- מיקום: מרכז הארץ
- נתן תודות: 38 פעמים
- קיבל תודות: 81 פעמים
סוף לעיצומים? תוכנית ההבראה בדואר צפויה להיסגר הערב
מתוך כלכליסט
פריצת דרך לקראת חתימה על הסכם ההבראה בדואר. ל"כלכליסט" נודע כי הערב (ב') צפויים להיפגש שר התקשורת גלעד ארדן, מנהל רשות החברות אורי יוגב, ראש אגף תקציבים אמיר לוי, יו"ר הדואר חזי צאיג והמנכ"ל חיים אלמוזנינו, ולסכם סופית את הפרטים האחרונים בתוכנית ההבראה. הערכה היא שהחתימה על עקרונות התוכנית תהיה עוד לפני ערב חג סוכות.
מסתמן כי משרדי האוצר והתקשורת יסכימו על 2.5 ימי חלוקת דואר בשבוע. בנוסף, חברת הדואר תצטרך למצוא עוד 100 משרות בהם ניתן יהיה להתייעל מבלי לפגוע בשירות לאזרח...
זאת תגובה שאני מסכים איתה ב 100%.dvdrw1024 כתב:אני לא מעורה בדיוק בפרטי הסיכסוך הנוכחי אבל הממשלה היא זו שגרמה לפשיטת הרגל של הדואר.
כל עוד הדואר היה חלק מהממשלה ענייני רווח והפסד לא היוו שיקול בהיתנהלותה וזה גרם להרבה דברים שליליים שהבולט בהם הוא השירות הקלוקל ועוד דברים שצויינו כבר פה.
מצד שני החלק החיובי היה מחירים זולים משמעותית לרב השירותים ממה שחברות פרטיות יכולות להציע (=מחיר מסובסד) .
הדואר גם חויב לספק שירותים לא כלכליים בעליל כגון דואר נע, חלוקה לבתים פרטיים שכולנו נהנים ממנה ומתן שירותים בחינם לשאר גופי הממשלה.
כאשר הממשלה החליטה להפוך את הדואר לחברה ממשלתית היא דרשה ממנו להיות רווחי מצד אחד אבל מצד שני:
1) הדואר לא הורשה להעלות מחירים לשירותים גם בצורה מינורית, וגם כשאר המחירים של הדואר רחוקים מאד מאד משירותים פרטיים.
דוגמא: תנסו לשלוח חבילה לחו"ל בדואר או בכל שירות פרטי אחר. אתם תדהמו מההפרש. גם אם ה דואר היה מכפיל את המחיר שלו הוא עדיין היה סופר תחרותי.
2) הדואר עדיין מחוייב לספק שירותים לא כלכליים.
3) דווקא שירותים שבהם יש רווח כלשהו (כגון חלוקת דואר ממסדי - bulk mail) הממשלה פתחה לתחרות וכמובן שהדואר הפסיד חלק ניכר מהם.
4) החברה חייבת לקיים את חוזי העסקה עוד מהתקופה הקודמת.
אין לי שום קשר לדואר ואני עצמי נחשפתי רבות לשירות הקלוקל והמזלזל בדואר אבל זה נראה לי מגוחך שמצד אחד מצפים מחברה להיות תחרותית ומצד שני שמים עליה כל כך הרבה מגבלות.
כשהחברה כמובן קורסת אז כולם מתפלאים איך הגענו למצב הזה. זה היה מצב ברור מראש וחבל שכל האזרחים והעובדים של הדואר צריכים לסבול מהטמטום של הממשלה.
אין זה אומר שלא צריכים לבצע התייעלות מסיבית בדואר, אבל אין צעד התייעלות שיצליח כל עוד מוטלות המגבלות הללו....
בנוסף: לתומכי ההפרטה באוצר ובממשלה יש שיטה ידועה: הם מייבשים את השירות הממשלתי (או חצי-ממשלתי) על ידי הקפאת תקנים לכוח אדם וחסמים נוקשים עד שהשירות הופך לבילתי נסבל ולציבור נמאס מימנו ובסופו של דבר כולם תומכים בהפרטה.
אם ייאפשרו לדואר להרוויח ע"י העלאת תעריפים (דבר שיקרה בוודאות אם יפריטו) ותחרות הוגנת בתחומים הרווחיים אז הם יכולים להשתפר. כמובן, צריך גם הנהלה טובה.
ההפרטה תגרום להרעת השירות באופן משמעותי: מחירים גבוהים בהרבה וצימצום ימי החלוקה בצורה דרסטית
גיל
- ufffnick
- גורו
- הודעות: 4623
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: Fiat 500 שחוטה (כשר), ברחוב סומסום
- נתן תודות: 127 פעמים
- קיבל תודות: 466 פעמים
@dvdrw1024
·
נראה שאתה צודק,
ההחלטה על הפרטה נלקחה כבר ב2006, ומה שיושם מאז היה הפיכת רשות הדואר לחברה בבעלות ממשלתית.
אי יישום ההפרטה נתקע בחוסר הסכמה בין משרדי הממשלה על אחוז האחזקה וההפרטה.
כך או כל, מהרגע שהדואר הפך מהיותו רשות להיותו חברה, בשטח דברים היו צריכים להשתנות, כי הבעלות היא לא רלוונטית לקיומה של חברה בשוק הפרטי, אלא רלוונטית לפרסונות של הדריקטוריון (המנומנם) של הדואר.
בפועל, חברת הדואר לישראל מתנהלת כמו חברת החשמל לישראל, ומגלה שלא כמו חברת החשמל, יש לה אלטרנטיבות.
מה שבדואר לא למדו מחברת החשמל, זו לפחות רמת השירות הגבוהה.
זו הסיבה שהאזרח הקטן מגלה אפטיות למאבק של עובדי הדואר.
·
נראה שאתה צודק,
ההחלטה על הפרטה נלקחה כבר ב2006, ומה שיושם מאז היה הפיכת רשות הדואר לחברה בבעלות ממשלתית.
אי יישום ההפרטה נתקע בחוסר הסכמה בין משרדי הממשלה על אחוז האחזקה וההפרטה.
כך או כל, מהרגע שהדואר הפך מהיותו רשות להיותו חברה, בשטח דברים היו צריכים להשתנות, כי הבעלות היא לא רלוונטית לקיומה של חברה בשוק הפרטי, אלא רלוונטית לפרסונות של הדריקטוריון (המנומנם) של הדואר.
בפועל, חברת הדואר לישראל מתנהלת כמו חברת החשמל לישראל, ומגלה שלא כמו חברת החשמל, יש לה אלטרנטיבות.
מה שבדואר לא למדו מחברת החשמל, זו לפחות רמת השירות הגבוהה.
זו הסיבה שהאזרח הקטן מגלה אפטיות למאבק של עובדי הדואר.