גם לי יש תחושה של מעגל כזה. אבל מהצד השני.
גם לי חשוב שהלוחות ייתקיימו, ואם תגבילו את התגובות (מעבר להגבלה בסיסית של תרבות הדיון) הלוחות פשוט ייאבדו את הייתרון של הקהילה שבאה איתם.
עוד ייתרון בפרסום מודעה כאן היא שכאן הקהל מכיר את החומר ומאוד קל למכור ומהר בתנאי שהמוצר אטרקטיבי.
התגובות גם יוצרות עוד מקור עניין וסיבה להתעניין בפורום.
כל אלה סיבות מספיקות להשאיר את המצב כמו שהוא
ויכוחי מחיר בלוחות יד שניה
- psibeast
-
- חבר במועדון HT
- הודעות: 1943
- הצטרף: דצמבר 2005
- מיקום: חיפה
- נתן תודות: 52 פעמים
- קיבל תודות: 162 פעמים
אם הטענה היא שבלי הגבלה כזאת לוחות לא יתקיימו אז קל להראות דוגמאות נגדיות.oferlaor כתב:הדיון כאן מזכיר לי את הדיון עם הבן שלי שהוא צריך לעשות שיעורים.
אני אומר לו שהשיעורים זה דבר חשוב עבורו כי בלי שיעורים יהיה לו רע בעתיד. אז הוא אומר, אבל למה אני צריך לעשות שיעורים? אני מסביר לו שזה עוזר לו לחזור על החומר ולהתאמן. התשובה שלו: אבל למה אני צריך לעשות את זה? אני מסביר לו שהוא ככה יבין את החומר טוב. בקיצר, לא בא לו לעשות שיעורים.
גם כאן, מסבירים שזה חשוב בשביל שהלוחות יתקיימו ואתם מתעקשים לשאול למה אתם צריכים לעשות שיעורים...
בסופו של דבר אני נשבר ואומר "כי אני אבא שלך ואני אמרתי לך לעשות שיעורים, זה למה"....
סתם דוגמא שעולה לי לראש היא הקבוצה גיק-שוק בפייסבוק שהיא קבוצת מכירות מאוד מאוד פעילה.
בהודעה הפותחת שלה רשום כך:
הקבוצה ממשיכה להתקיים ומאוד פעילה.שלום חברים,
אני מקבל הרבה הודעות בזמן האחרון בנושא אז תנו לי להבהיר משהו.
כמו שלכל אחד יש זכות לשים איזה מחיר שהוא רוצה על המוצר שלו, יש זכות לאנשים אחרים לתת דעה על המחיר אם לדעתם הוא לא הוגן. האם הם צודקים, או לא? מי יודע. מי שרוצה לקנות את הפריט שלכם יחליט או תחליט בעצמה אם המחיר פייר עבורם. כל עוד הם לא עושים זאת בצורה פוגענית או מגעילה, יש לכל אחד זכות להעיר על המחיר. אני לא ממליץ לעשות את זה ולגרור לדיון על כל מוצר, אבל זו זכותכם. אחרי הכל זו קבוצת פייסבוק ולא לוח יד 2.
יום דדפול שמח....
בכל אופן, התחושה היא גם כזאת מהצד השני - שההנהלה מעוניינת במגבלה כזאת ולא תתן לשכנע אותה. אך מכיוון שהאתר שלכם, תעשו בו כרצונכם. רק מביע דעתי כחבר ותיק מאוד בקהילה.
- MarioMan
-
- עוסק בתחום
- הודעות: 3538
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: יונתן פת-יה
- מיקום: תל-אביב
- נתן תודות: 19 פעמים
- קיבל תודות: 195 פעמים
אני במהלך השנים פרסמתי פה בערך כל ציוד אודיו\וידאו שהחלטתי לשדרג ועל אף שלא זכורה לי התערבות בצורה כזו שהיה בה פוטנציאל לפגוע בסיכויי המכירה במחיר המבוקש למעט של ליצן אחד שאני בטוח שכל מי שניסה למכור מקרן כאן לאחרונה מכיר (יצויין כי חלק לא מבוטל ממה שפרסמתי למכירה פה אלו לא מוצרים נפוצים במיוחד אז זה מקשה את העבודה למחבלי המכירות הפוטנציאלים פה שפועלים במסווה של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן) כן יש לי כמה תובנות, שלדעתי אחת מהן מאוד מעניינת, ממכירות של חבר'ה אחרים פה שיצא לי לעיין בהן:
מה שקורה, לא אחת ולא שתיים, זה שאותן תגובות "חבלה" שבהן אנו עוסקים שנראות לגיטימיות לכאורה היות שמציגות אלטרנטיבה (לכאורה) למעשה לא רלוונטיות לנושא מכוון שלעתים לא נדירות המכירה לא מתקיימת באותם תנאים. דוגמאות:
1. המוצר שמוצע למכירה עדיין נמצא תחת תקופת ומנגד מציעים מוצר מאמזון (בכוונה לקחתי את הדוגמא הזו) - גם אם הם נותנים שירות עדיין לחלק מהרוכשים זה שירות שהוא נחות יותר מהשירות כאן בארץ מכוון שעבור אנשים מסוימים זה מייצר קשיי תקשורת בגלל השפה השונה. בנוסף זה אומר לרוב שהתקשורת צריכה להיות בהתכתבות, שזה לא בהכרח מיידי וכמובן שיש גם משא ומתן מסוים ולבסוף לרוב צריך לשלוח אליהם את המוצר שזה עניין בפני עצמו ביחס לליסוע עם המוצר לחנות פה בארץ ולקבל שירות במקום.
2. מוצע מוצר אחר שהוא לכאורה אלטרנטיבה למוצר במודעת המכירה כשבפועל יש למוצר במודעת המכירה פיצ'רים שבכלל לא קיימים באותה אלטרנטיבה לכאורה שהוצעה. בהחלט יכול להיות שלרוכש פוטנציאלי דווקא אותו פיצ'ר יגרום לו לרכוש את המוצר שבמודעת המכירה
3. ככל שמוצע מוצר אלטרנטיבי בתחום האודיו וידאו אז גם איכות התמונה ו\או האודיו לא בהכרח יהיו לטובתה של אותה אלטרנטיבה לכאורה
בקיצור, לא חסרות דוגמאות בעניין.
אז גם אם כבר יש פה לכאורה שירות לציבור לפחות לעשות את זה הוגן.
מה שקורה, לא אחת ולא שתיים, זה שאותן תגובות "חבלה" שבהן אנו עוסקים שנראות לגיטימיות לכאורה היות שמציגות אלטרנטיבה (לכאורה) למעשה לא רלוונטיות לנושא מכוון שלעתים לא נדירות המכירה לא מתקיימת באותם תנאים. דוגמאות:
1. המוצר שמוצע למכירה עדיין נמצא תחת תקופת ומנגד מציעים מוצר מאמזון (בכוונה לקחתי את הדוגמא הזו) - גם אם הם נותנים שירות עדיין לחלק מהרוכשים זה שירות שהוא נחות יותר מהשירות כאן בארץ מכוון שעבור אנשים מסוימים זה מייצר קשיי תקשורת בגלל השפה השונה. בנוסף זה אומר לרוב שהתקשורת צריכה להיות בהתכתבות, שזה לא בהכרח מיידי וכמובן שיש גם משא ומתן מסוים ולבסוף לרוב צריך לשלוח אליהם את המוצר שזה עניין בפני עצמו ביחס לליסוע עם המוצר לחנות פה בארץ ולקבל שירות במקום.
2. מוצע מוצר אחר שהוא לכאורה אלטרנטיבה למוצר במודעת המכירה כשבפועל יש למוצר במודעת המכירה פיצ'רים שבכלל לא קיימים באותה אלטרנטיבה לכאורה שהוצעה. בהחלט יכול להיות שלרוכש פוטנציאלי דווקא אותו פיצ'ר יגרום לו לרכוש את המוצר שבמודעת המכירה
3. ככל שמוצע מוצר אלטרנטיבי בתחום האודיו וידאו אז גם איכות התמונה ו\או האודיו לא בהכרח יהיו לטובתה של אותה אלטרנטיבה לכאורה
בקיצור, לא חסרות דוגמאות בעניין.
אז גם אם כבר יש פה לכאורה שירות לציבור לפחות לעשות את זה הוגן.
- oferlaor (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 75318
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
מה שאתם מפספסים זה העובדה שאני מקבל דווחים מאנשים שקלקלו להם את המכירה סתם בשביל הכיף ("יקר מדי") ושמבקשים להסיר את ההודעה מהלוחות לחלוטין. יש לי אין ספור כאלה. אני לחלוטין מבין אותם, זה מוציא את כל החשק.
בקיצור, אם ברצונכם לקלקל לאנשים מכירות, בבקשה לא לעשות זאת כאן. אף אחד לא ביקש מאנשים להיות משטרה מטעם עצמם. זה שוק חופשי - אם משהו יקר מדי, אנשים לא יקנו.
אנחנו כידוע לא עושים דברים בדיוק כמו אחרים. כשהקמנו את האתר אמרו לנו שוב ושוב שזה לא ילך ככה. תרבות דיון? למה אתם סותמים פיות. תנו לנו להגיד מה שבא לנו ואם בא לנו לרדת אחד על השני מה רע? אחת ההחלטות שעשינו כאן על ההתחלה היא שתרבות דיון והתנהלות בכבוד זה הבסיס של הפורומים וכך פעלנו מהיום הראשון.
נקפיד על כך גם כאן. תודה על ההבנה. תרבותיות לא נתונה כאן לדיון בכלל, זה הבסיס לדיון עצמו.
בקיצור, אם ברצונכם לקלקל לאנשים מכירות, בבקשה לא לעשות זאת כאן. אף אחד לא ביקש מאנשים להיות משטרה מטעם עצמם. זה שוק חופשי - אם משהו יקר מדי, אנשים לא יקנו.
אנחנו כידוע לא עושים דברים בדיוק כמו אחרים. כשהקמנו את האתר אמרו לנו שוב ושוב שזה לא ילך ככה. תרבות דיון? למה אתם סותמים פיות. תנו לנו להגיד מה שבא לנו ואם בא לנו לרדת אחד על השני מה רע? אחת ההחלטות שעשינו כאן על ההתחלה היא שתרבות דיון והתנהלות בכבוד זה הבסיס של הפורומים וכך פעלנו מהיום הראשון.
נקפיד על כך גם כאן. תודה על ההבנה. תרבותיות לא נתונה כאן לדיון בכלל, זה הבסיס לדיון עצמו.
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
·oferlaor כתב:הדיון כאן מזכיר לי את הדיון עם הבן שלי שהוא צריך לעשות שיעורים.
אני אומר לו שהשיעורים זה דבר חשוב עבורו כי בלי שיעורים יהיה לו רע בעתיד. אז הוא אומר, אבל למה אני צריך לעשות שיעורים?
בסופו של דבר אני נשבר ואומר "כי אני אבא שלך ואני אמרתי לך לעשות שיעורים, זה למה"....
עשית לי דז'וו רציני
אני מסכים עם 2 הצדדים. צריך למנוע תגובות ספאמיות שסתם נועדו סתם להטריל. מצד שני כפי שציינו פה, צריך לאפשר לקהילה לתת חוו"ד (הרי זה ההבדל בין הפורום פה לשאר הלוחות ברשת), כל עוד היא "אובייקטיבית". איך? מודרציה. שמישהו יקח על עצמו את ניהול הלוחות ושיעבור הודעה הודעה ויצנזר (עם משלוח הודעה פרטית למי שצונזר למה צונזר ואזהרה - על מנת שלא יחזור על זה בעתיד) את התגובות המיותרות. פשוט.
מי מתנדב?
- Huber
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70331
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- sufgi
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3743
- הצטרף: ינואר 2005
- מיקום: הריביירה הישראלית
- נתן תודות: 255 פעמים
- קיבל תודות: 218 פעמים
לא מדוייק.offerbk1 כתב:@Huber
·
לא חושב שצריך לנהל את זה. אם מישהו מנסה למכור ומישהו רשם שזה יקר אז במידה וזה לא נכון המוכר יכול להצדיק את המחיר ולרשום בזאפ עולה ככה באמאזון עולה ככה ולכן אני חושב שזה מחיר טוב. אני חושב שאי אפשר לחבל באמת במכירה כשהמחיר הוגן....
לפני מספר חודשים פירסמתי כאן בלוחות חלקי מחשב מעט ישנים שכבר לא נמכרים בשום מקום (מלבד בחנויות מסויימות בזאפ שבהן המחיר נשאר גבוה כי לא דאגו למחוק/לעדכן את מחיר המוצר).
המכירה כללה מחיר לכל פריט.
מישהו כאן קפץ וכתב שהכל לא שווה יותר מ 150 ש"ח - בלי שום סימוכין, והציע את המחיר הזה כדי שיוכל לרכוש (בעוד שהמחיר הכולל לכלל המוצרים שביקשתי היה כ 1000 ש"ח).
ברור שמודעה כזאת נועדה
1. להרוס את המכירה
2. לתת אפשרות להורס המכירה לרכוש במחיר שהוא נקב
כשיש תגובה כזאת מאוד קשה למכור במחיר שאתה מבקש גם אם הוא ריאלי.
במקרה הזה מנהלי הפורום מחקו את ההודעה הזאת, והרכיבים נמכרו ל 4 אנשים שונים במחיר שביקשתי (מה שמהווה אינדיקציה שהמחיר שביקשתי היה ריאלי) .
אתן לכם דוגמא להמחשה:
פלוני מציע מסך פלזמה בן 5 עד 8 שנים ומצרף מלל כמו: "דגם שעלה 42000 שח. עם שחור פנומנלי . תמונה מדהימה " וכו' וכו'..
ודורש עליו 8000 ש"ח פלוס
ויש כאן כמה כאלו
תגידו לי אם הודעה כזו לא מחייבת תגובה של קפיצה מעל הפופיק במחיר?
אז מביני עניין מאירים את שימת ליבם לכך (ולא חסר נימוקים למה המחיר הזה לא רלוונטי בכלל למצב כיום בשוק המסכים,ולא אוסיף יותר)
והצורך במחיר הרבה יותר ריאלי שגם ימכור את המסך
אז מוחקים להם את התגובות
ובשורה התחתונה,המודעה שלהם ,מעלה אבק" כמו שאומרים
כצפוי...
פלוני מציע מסך פלזמה בן 5 עד 8 שנים ומצרף מלל כמו: "דגם שעלה 42000 שח. עם שחור פנומנלי . תמונה מדהימה " וכו' וכו'..
ודורש עליו 8000 ש"ח פלוס
ויש כאן כמה כאלו
תגידו לי אם הודעה כזו לא מחייבת תגובה של קפיצה מעל הפופיק במחיר?
אז מביני עניין מאירים את שימת ליבם לכך (ולא חסר נימוקים למה המחיר הזה לא רלוונטי בכלל למצב כיום בשוק המסכים,ולא אוסיף יותר)
והצורך במחיר הרבה יותר ריאלי שגם ימכור את המסך
אז מוחקים להם את התגובות
ובשורה התחתונה,המודעה שלהם ,מעלה אבק" כמו שאומרים
כצפוי...
- sufgi
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3743
- הצטרף: ינואר 2005
- מיקום: הריביירה הישראלית
- נתן תודות: 255 פעמים
- קיבל תודות: 218 פעמים
זה דווקא דוגמה מצויינת למקרה שלא צריך להתערב.moss5 כתב:אתן לכם דוגמא להמחשה:
פלוני מציע מסך פלזמה בן 5 עד 8 שנים ומצרף מלל כמו: "דגם שעלה 42000 שח. עם שחור פנומנלי . תמונה מדהימה " וכו' וכו'..
ודורש עליו 8000 ש"ח פלוס
ויש כאן כמה כאלו
תגידו לי אם הודעה כזו לא מחייבת תגובה של קפיצה מעל הפופיק במחיר?
אז מביני עניין מאירים את שימת ליבם לכך (ולא חסר נימוקים למה המחיר הזה לא רלוונטי בכלל למצב כיום בשוק המסכים,ולא אוסיף יותר)
והצורך במחיר הרבה יותר ריאלי שגם ימכור את המסך
אז מוחקים להם את התגובות
ובשורה התחתונה,המודעה שלהם ,מעלה אבק" כמו שאומרים
כצפוי......
אין מחיר "ריאלי" למסך בן 5-8 שנים שעלה 42,000 ש"ח .
גם מחיר של 8,000 וגם מחיר של 4,000 הוא סביר.
אין מקום שבו אפשר להשוות את המחירים ולהחליט אם הם סבירים.
יש בהחלט מחיר ריאלי למסך כזה והוא גג 4000 ש"ח אם הוא מחברה מותגית.sufgi כתב:זה דווקא דוגמה מצויינת למקרה שלא צריך להתערב.......
אין מחיר "ריאלי" למסך בן 5-8 שנים שעלה 42,000 ש"ח .
גם מחיר של 8,000 וגם מחיר של 4,000 הוא סביר.
אין מקום שבו אפשר להשוות את המחירים ולהחליט אם הם סבירים....
מעל למחיר הזה הוא לא יימכר כל כך מהר אם בכלל
וגם לא צריך להשוות מחירים...
החלופות העכשוויות בשוק כדאיות פי כמה מבחינת מחיר,ביצועים,אחריות וכד'
·
- sufgi
- חבר מביא חבר
- הודעות: 3743
- הצטרף: ינואר 2005
- מיקום: הריביירה הישראלית
- נתן תודות: 255 פעמים
- קיבל תודות: 218 פעמים
לדעתך המחיר הוא גג 4,000 ש"ח, וזאת לפי הרגשתך בלבד.moss5 כתב:יש בהחלט מחיר ריאלי למסך כזה והוא גג 4000 ש"ח אם הוא מחברה מותגית.......
מעל למחיר הזה הוא לא יימכר כל כך מהר אם בכלל
וגם לא צריך להשוות מחירים...
החלופות העכשוויות בשוק כדאיות פי כמה מבחינת ביצועים,אחריות וכד'
·...
לדעתי המחיר יכול להיות גג 3,000 ש"ח, ומישהו אחר יהיה מוכן לשלם 6,000 ש"ח.
במקרה שנתת אין דרך לדעת מה המחיר הנכון למוצר כזה כי אין מול מה להשוות.
המספר 4,000 שנתת הוא סתם הרגשה שלך ולא משהו מבוסס, ולכן במכירה כזאת לא נכון לכתוב למוכר שהמוצר לא שווה יותר מ X , כי אין לך דרך לאמת את זה.
הויכוח הזה כל כך ארוך ואין לזה סוף.
ולכל טענה אפשר להביא טענה שכנגד.
מצאתי את הפתרון הטוב ביותר לכל הצדדים...אני חושב...
פלוני רוצה X כסף על מכשיר מסויים.
זה מה שהוא רוצה. זכותו. ריאלי , מחיר שוק, יקר, זול.
לא צריך לעניין את הקהילה אחרי הפרסום.
רושם הודעה.
אם יימצא מישהו שישלם לו את המחיר הזה, אז שישלם ושיסגרו עסקה.
אם מישהו רוצה לשלם פחות שינהל עם המוכר משא ומתן.
עד פה הכל טוב.
ולא צריך להיות צרי עין ורובין הודים.
כי אף אחד לא ביקש ממך ואתה לא שמאי.
אתה לא צד בעסקה אם אתה לא רוצה לקנות.
לכן אתה גם לא צריך להגיב.
זה בדיוק כמו שאתה עובר ברחוב ליד חנות פלאפל ורואה שמוכרים שם מנה פלאפל ב 50 שקל.
אתה לא עומד בכניסה לעסק או שם דף A4 על הדלת של העסק
ואומר לכולם שהמחיר יקר וזה עושק ומנה לא צריכה לעלות יותר מ 7 ש"ח...
מתי כן הקהילה שלא צד בעניין המכירה כן יכולה ורשאית להתערב?
אם מישהו שמעוניין לקנות, לא מבין ורוצה לדעת אם המחיר שווה, מחיר השוק, יקר מידי, זול מידי...עושק...
שיבקש באשכול עזרה מהקהילה במפורש לדעת אם המחיר הוגן,
ומי שעוזר מהקהילה יסביר גם למה הוא חושב שהמחיר שהוא רשם הוא הנכון לעסקה
(כולל לינק למחירים ב zap, amazon וכו' למוצר חדש אותו דבר או דומה)
ומפה הוא גוזר את מחירו של המוצר המשומש.
וזהו. מפה שכל אחד ימשיך ויעשה מה שהוא רוצה.
המוכר יתקן את המחיר או לא... הקונה יקנה או לא.
פניטו.
ולכל טענה אפשר להביא טענה שכנגד.
מצאתי את הפתרון הטוב ביותר לכל הצדדים...אני חושב...
פלוני רוצה X כסף על מכשיר מסויים.
זה מה שהוא רוצה. זכותו. ריאלי , מחיר שוק, יקר, זול.
לא צריך לעניין את הקהילה אחרי הפרסום.
רושם הודעה.
אם יימצא מישהו שישלם לו את המחיר הזה, אז שישלם ושיסגרו עסקה.
אם מישהו רוצה לשלם פחות שינהל עם המוכר משא ומתן.
עד פה הכל טוב.
ולא צריך להיות צרי עין ורובין הודים.
כי אף אחד לא ביקש ממך ואתה לא שמאי.
אתה לא צד בעסקה אם אתה לא רוצה לקנות.
לכן אתה גם לא צריך להגיב.
זה בדיוק כמו שאתה עובר ברחוב ליד חנות פלאפל ורואה שמוכרים שם מנה פלאפל ב 50 שקל.
אתה לא עומד בכניסה לעסק או שם דף A4 על הדלת של העסק
ואומר לכולם שהמחיר יקר וזה עושק ומנה לא צריכה לעלות יותר מ 7 ש"ח...
מתי כן הקהילה שלא צד בעניין המכירה כן יכולה ורשאית להתערב?
אם מישהו שמעוניין לקנות, לא מבין ורוצה לדעת אם המחיר שווה, מחיר השוק, יקר מידי, זול מידי...עושק...
שיבקש באשכול עזרה מהקהילה במפורש לדעת אם המחיר הוגן,
ומי שעוזר מהקהילה יסביר גם למה הוא חושב שהמחיר שהוא רשם הוא הנכון לעסקה
(כולל לינק למחירים ב zap, amazon וכו' למוצר חדש אותו דבר או דומה)
ומפה הוא גוזר את מחירו של המוצר המשומש.
וזהו. מפה שכל אחד ימשיך ויעשה מה שהוא רוצה.
המוכר יתקן את המחיר או לא... הקונה יקנה או לא.
פניטו.