וולו הכריזו - אין יותר מנועי בנזין
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
שינוי הכיוון בהחלט מבורך לדעתי. פשוט כי אין ממש מנוס.
בתור חובב מוטורי (ורוכב אופנוע ביום-יום של התקופה האחרונה) ואדם שמאוד מודאג מהמצב האקלוגי בו העולם נמצא אני מוכרח להודות שבסופו של יום חייבים לוותר על מנועי הבעירה הפנימית, עם כל הכיף שגלום בהם.
פשוט אי אפשר להמשיך לפלוט לאוויר העולם את הפחמן (שלא לדבר על גזים מזהמים אחרים) ולהתעלם מההשלכות ההרסניות לחיים שלנו. תכל'ס אנשים נוטים לדבר על "לשמור על כדור הארץ שלנו" ו- "לשמור על הטבע", אבל תכל'ס מי שהכי ייפגע מזה בסופו של יום אלו בני האדם, אנחנו. "כדור הארץ" ממש לא מעניין אותו עם חיים עליו או לא. לא ממש משנה לכוכב עם הטמפ' עליו היא מאה מעלות מתחת לאפס (או מעל) והאם יש עליו אוויר ראוי לנשימה או לא.
בקיצור,
יש מדינות שפשוט מבינות את זה מהר יותר. מדינות בהן התרבות והאופן שבה המדינה מתנהלת מאפשרים שינויים דרסטיים כאלה בצורה חלקה יותר. נורבגיה למשל (או בכלל מדינות אירופה וצפון אירופה)
https://www.economist.com/news/business ... rk-support
משם, לאט לאט זה יחלחל למדינות מפגרות יותר, כמו ארה"ב וכו'..
בתור חובב מוטורי (ורוכב אופנוע ביום-יום של התקופה האחרונה) ואדם שמאוד מודאג מהמצב האקלוגי בו העולם נמצא אני מוכרח להודות שבסופו של יום חייבים לוותר על מנועי הבעירה הפנימית, עם כל הכיף שגלום בהם.
פשוט אי אפשר להמשיך לפלוט לאוויר העולם את הפחמן (שלא לדבר על גזים מזהמים אחרים) ולהתעלם מההשלכות ההרסניות לחיים שלנו. תכל'ס אנשים נוטים לדבר על "לשמור על כדור הארץ שלנו" ו- "לשמור על הטבע", אבל תכל'ס מי שהכי ייפגע מזה בסופו של יום אלו בני האדם, אנחנו. "כדור הארץ" ממש לא מעניין אותו עם חיים עליו או לא. לא ממש משנה לכוכב עם הטמפ' עליו היא מאה מעלות מתחת לאפס (או מעל) והאם יש עליו אוויר ראוי לנשימה או לא.
בקיצור,
יש מדינות שפשוט מבינות את זה מהר יותר. מדינות בהן התרבות והאופן שבה המדינה מתנהלת מאפשרים שינויים דרסטיים כאלה בצורה חלקה יותר. נורבגיה למשל (או בכלל מדינות אירופה וצפון אירופה)
https://www.economist.com/news/business ... rk-support
משם, לאט לאט זה יחלחל למדינות מפגרות יותר, כמו ארה"ב וכו'..
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
למה אין תמריץ?
למשל, חזרתי עכשיו מטיול בו קיבלנו יונדאי איוניק היברידית ופג'ו 308 רגילה.
נסענו פחות או יותר לאותם מקומות ובאחד מהימים רק האיוניק נסעה.
הדלק? כמעט חצי באיוניק!
כמה עולה איוניק בארץ? בערך כמו משפחתית רגילה בסדר הגודל הזה, אולי אלפים בודדים יותר.
אז חסכון כספי בדלק זה לא שיקול?
למשל, חזרתי עכשיו מטיול בו קיבלנו יונדאי איוניק היברידית ופג'ו 308 רגילה.
נסענו פחות או יותר לאותם מקומות ובאחד מהימים רק האיוניק נסעה.
הדלק? כמעט חצי באיוניק!
כמה עולה איוניק בארץ? בערך כמו משפחתית רגילה בסדר הגודל הזה, אולי אלפים בודדים יותר.
אז חסכון כספי בדלק זה לא שיקול?
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"
דווקא בישראל יש תמריצים מעולים לעניין ההיברידי / חשמלי.
על רכבים רגילים יש מס קנייה של 82%
היברידיים 30%
נטענים 20%
חשמליים 10%
זאת בתופסת להטבת שווי שימוש של 400-1000 ש"ח לחודש במס הכנסה.
בדר"כ זה מאפשר לאנשים לקנות רכבים טובים יותר באותו מחיר של רכבים אחרים.
וכמו תמיד חוץ מהיבואנים, המרוויחים הגדולים הם אלה שיכולים ליבא BMW i8 ב-630K או מרצדס נטענת במחיר קרוב יחסית למחירי חו"ל.
על רכבים רגילים יש מס קנייה של 82%
היברידיים 30%
נטענים 20%
חשמליים 10%
זאת בתופסת להטבת שווי שימוש של 400-1000 ש"ח לחודש במס הכנסה.
בדר"כ זה מאפשר לאנשים לקנות רכבים טובים יותר באותו מחיר של רכבים אחרים.
וכמו תמיד חוץ מהיבואנים, המרוויחים הגדולים הם אלה שיכולים ליבא BMW i8 ב-630K או מרצדס נטענת במחיר קרוב יחסית למחירי חו"ל.
- jacko-il
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8340
- הצטרף: אפריל 2007
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 1182 פעמים
מחירי הדלק בארץ לא כאלה מוגזמים.
כן, יקרים. אבל לא מוגזמים. יש לא מעט מדינות בהן מחירים הדלק די דומים.
הבעיה שלי היא לא עם כמה מיסים לוקחים ממני כאזרח. הבעיה שלי היא עם מה אני מקבל בתמורה לזה חזרה מהמדינה. ולצערי זה מרגיש לי שמה שאני מקבל מהמדינה... טוב, בוא נסכם כך שאני מרגיש שאני צריך להביא וזלין.
כן, יקרים. אבל לא מוגזמים. יש לא מעט מדינות בהן מחירים הדלק די דומים.
הבעיה שלי היא לא עם כמה מיסים לוקחים ממני כאזרח. הבעיה שלי היא עם מה אני מקבל בתמורה לזה חזרה מהמדינה. ולצערי זה מרגיש לי שמה שאני מקבל מהמדינה... טוב, בוא נסכם כך שאני מרגיש שאני צריך להביא וזלין.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
·קרמריקה כתב:דווקא בישראל יש תמריצים מעולים לעניין ההיברידי / חשמלי.
על רכבים רגילים יש מס קנייה של 82%
היברידיים 30%
נטענים 20%
חשמליים 10%
זאת בתופסת להטבת שווי שימוש של 400-1000 ש"ח לחודש במס הכנסה.
...
אז איך זה שבסוף היום רכבים היברדיים עולים פחות או יותר אותו דבר או יותר מרכבי בנזין בארץ? איך נעלם הפרש של 52 אחוזי מיסוי?
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
אתה לא מעודכן:קרמריקה כתב:דווקא בישראל יש תמריצים מעולים לעניין ההיברידי / חשמלי.
על רכבים רגילים יש מס קנייה של 82%
היברידיים 30%
נטענים 20%
חשמליים 10%
זאת בתופסת להטבת שווי שימוש של 400-1000 ש"ח לחודש במס הכנסה.
בדר"כ זה מאפשר לאנשים לקנות רכבים טובים יותר באותו מחיר של רכבים אחרים.
וכמו תמיד חוץ מהיבואנים, המרוויחים הגדולים הם אלה שיכולים ליבא BMW i8 ב-630K או מרצדס נטענת במחיר קרוב יחסית למחירי חו"ל....
גם הפסקה האחרונה שלך לא נכונהאתר כספיט כתב:המס על רכב היברידי בשנת 2014 עמד על 30% בלבד, מינואר 2015,הוא עלה ב–15% והגיע לגובה של 45%, בשנת 2016 המשיך שיעורו לטפס ל-60% ובשנת 2017 החל לחול עליו מס בשיעור מלא...
היבואנים מתמחרים את הדגמים השונים לפי מיצובו של הדגם בשוק הרגב בארץ, ללא קשר מה עלותו האמיתית הכוללת לפני או אחרי המיסוי.
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
- Huber (פותח השרשור)
- חבר במועדון HT
- הודעות: 70328
- הצטרף: מאי 2005
- שם מלא: ערן
- נתן תודות: 518 פעמים
- קיבל תודות: 4198 פעמים
·קרמריקה כתב:·צר לי, אך מי שלא מעודכן זה אתר כספית. על רכב היברידי יש את אותה הקלה (בתנאי שהוא רמה 2 בזיהום)..........
כן, מסתבר שזה נכון, רק שכרגע זה לא רלוונטי לפשוטי העם כמונו (מתנצל מראש אם יש פה טייקונים):
http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1001123124
עדיין, 30% מס במקום 82% מס אמור להתבטא בהפרש לא קטן במחיר הסופי - למה לא רואים את זה בשום דגם היברידי בארץ?
ד"א - רצוי לקרוא גם את זה, מדינת חלם במיטבה:
http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%9 ... D7%A8.aspx
- Amir64
-
- גורו
- הודעות: 10043
- הצטרף: אוגוסט 2012
- נתן תודות: 178 פעמים
- קיבל תודות: 1733 פעמים
בכל מקרה, ההטבה במס היא זמנית - עוד שנה, פחות שנה, לא משנה.
וזו בדיוק הסיבה:
וזו בדיוק הסיבה:
ציטוט מ- http://www.calcalist.co.il/local/articl ... 35,00.htmlבכל שנה מעדכת רשות המסים את מתווה המס הירוק כך שהירידה בפליטת המזהמים הנגרמת בעקבות ההתייעלות בתעשיית הרכב לא תפגע בהכנסות המסים...