וולו הכריזו - אין יותר מנועי בנזין

נושאים שאינם קשורים בהכרח לתחום הקולנוע הביתי או האודיו אך עדיין עשויים לעניין את הקהל שלנו.

חשוב שלא לערב נושאים שנויים במחלוקת (פוליטיקה למשל).
legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

אז הבעיה המרכזית היא תשתית

TANDBERG
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4591
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 184 פעמים
קיבל תודות: 205 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

@legopart
·
זו תמיד הבעיה, תראה את החשמליות, מעולות אבל ללא תשתית בעיתיות מאוד.
אגב - זה לא כזה סיפור רציני בסופו של יום כשהממשלה באמת רוצה.

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

שינוי הכיוון בהחלט מבורך לדעתי. פשוט כי אין ממש מנוס.
בתור חובב מוטורי (ורוכב אופנוע ביום-יום של התקופה האחרונה) ואדם שמאוד מודאג מהמצב האקלוגי בו העולם נמצא אני מוכרח להודות שבסופו של יום חייבים לוותר על מנועי הבעירה הפנימית, עם כל הכיף שגלום בהם.
פשוט אי אפשר להמשיך לפלוט לאוויר העולם את הפחמן (שלא לדבר על גזים מזהמים אחרים) ולהתעלם מההשלכות ההרסניות לחיים שלנו. תכל'ס אנשים נוטים לדבר על "לשמור על כדור הארץ שלנו" ו- "לשמור על הטבע", אבל תכל'ס מי שהכי ייפגע מזה בסופו של יום אלו בני האדם, אנחנו. "כדור הארץ" ממש לא מעניין אותו עם חיים עליו או לא. לא ממש משנה לכוכב עם הטמפ' עליו היא מאה מעלות מתחת לאפס (או מעל) והאם יש עליו אוויר ראוי לנשימה או לא.

בקיצור,
יש מדינות שפשוט מבינות את זה מהר יותר. מדינות בהן התרבות והאופן שבה המדינה מתנהלת מאפשרים שינויים דרסטיים כאלה בצורה חלקה יותר. נורבגיה למשל (או בכלל מדינות אירופה וצפון אירופה)
https://www.economist.com/news/business ... rk-support

משם, לאט לאט זה יחלחל למדינות מפגרות יותר, כמו ארה"ב וכו'..
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

dima_vy
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 5902
הצטרף: מרץ 2008
מיקום: מרכז
נתן תודות: 135 פעמים
קיבל תודות: 298 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

אם כבר הזכירו את נורבגיה, אז אתמול קראתי איזה מאמר על טסלה, (מאמר ברוסית) ובו צויין, שבנורבגיה רוכשי מכוניות חשמליות מקבלים פטור מהמיסים ועוד מגןן ענק של הטבות. ואלה הן הסיבות לרכישות כלי רכב חשמליים בכמויות כאלה. וזאת מדינה שמייצאת נפט...

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

בישראל עם המיסוי הטורף על דלק ועל רכבי בנזין, אין שום אינטרס לעודד מעבר לחלופות הגיוניות יותר.

shaulch
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 404
הצטרף: פברואר 2005
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

Huber כתב:בישראל עם המיסוי הטורף על דלק ועל רכבי בנזין, אין שום אינטרס לעודד מעבר לחלופות הגיוניות יותר.
...
·בדיוק ! אבל כדאי למדינה לאט לאט להוריד את ההתמכרות כי תוך 15 שנה הקרובה המיסים מרכבים ודלק הולכים לרדת ובגדול ואם לא יהיה תכנון נכון נמצא את עצמינו עם בור תקציבי ...

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

למה אין תמריץ?
למשל, חזרתי עכשיו מטיול בו קיבלנו יונדאי איוניק היברידית ופג'ו 308 רגילה.
נסענו פחות או יותר לאותם מקומות ובאחד מהימים רק האיוניק נסעה.
הדלק? כמעט חצי באיוניק!
כמה עולה איוניק בארץ? בערך כמו משפחתית רגילה בסדר הגודל הזה, אולי אלפים בודדים יותר.
אז חסכון כספי בדלק זה לא שיקול?
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

קרמריקה
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום קפה
אחראי תחום קפה
הודעות: 4098
הצטרף: אפריל 2005
נתן תודות: 92 פעמים
קיבל תודות: 285 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

דווקא בישראל יש תמריצים מעולים לעניין ההיברידי / חשמלי.
על רכבים רגילים יש מס קנייה של 82%
היברידיים 30%
נטענים 20%
חשמליים 10%

זאת בתופסת להטבת שווי שימוש של 400-1000 ש"ח לחודש במס הכנסה.

בדר"כ זה מאפשר לאנשים לקנות רכבים טובים יותר באותו מחיר של רכבים אחרים.
וכמו תמיד חוץ מהיבואנים, המרוויחים הגדולים הם אלה שיכולים ליבא BMW i8 ב-630K או מרצדס נטענת במחיר קרוב יחסית למחירי חו"ל.

jacko-il
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8340
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 783 פעמים
קיבל תודות: 1182 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

מחירי הדלק בארץ לא כאלה מוגזמים.
כן, יקרים. אבל לא מוגזמים. יש לא מעט מדינות בהן מחירים הדלק די דומים.
הבעיה שלי היא לא עם כמה מיסים לוקחים ממני כאזרח. הבעיה שלי היא עם מה אני מקבל בתמורה לזה חזרה מהמדינה. ולצערי זה מרגיש לי שמה שאני מקבל מהמדינה... טוב, בוא נסכם כך שאני מרגיש שאני צריך להביא וזלין.
אין צורך לצטט כדי להגיב. בשביל זה יש "הגב".

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

קרמריקה כתב:דווקא בישראל יש תמריצים מעולים לעניין ההיברידי / חשמלי.
על רכבים רגילים יש מס קנייה של 82%
היברידיים 30%
נטענים 20%
חשמליים 10%

זאת בתופסת להטבת שווי שימוש של 400-1000 ש"ח לחודש במס הכנסה.
...
·

אז איך זה שבסוף היום רכבים היברדיים עולים פחות או יותר אותו דבר או יותר מרכבי בנזין בארץ? איך נעלם הפרש של 52 אחוזי מיסוי?

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

קרמריקה כתב:דווקא בישראל יש תמריצים מעולים לעניין ההיברידי / חשמלי.
על רכבים רגילים יש מס קנייה של 82%
היברידיים 30%
נטענים 20%
חשמליים 10%

זאת בתופסת להטבת שווי שימוש של 400-1000 ש"ח לחודש במס הכנסה.

בדר"כ זה מאפשר לאנשים לקנות רכבים טובים יותר באותו מחיר של רכבים אחרים.
וכמו תמיד חוץ מהיבואנים, המרוויחים הגדולים הם אלה שיכולים ליבא BMW i8 ב-630K או מרצדס נטענת במחיר קרוב יחסית למחירי חו"ל.
...
אתה לא מעודכן:
אתר כספיט כתב:המס על רכב היברידי בשנת 2014 עמד על 30% בלבד, מינואר 2015,הוא עלה ב–15% והגיע לגובה של 45%, בשנת 2016 המשיך שיעורו לטפס ל-60% ובשנת 2017 החל לחול עליו מס בשיעור מלא
...
גם הפסקה האחרונה שלך לא נכונה
היבואנים מתמחרים את הדגמים השונים לפי מיצובו של הדגם בשוק הרגב בארץ, ללא קשר מה עלותו האמיתית הכוללת לפני או אחרי המיסוי.

קרמריקה
סמל אישי של משתמש
אחראי תחום קפה
אחראי תחום קפה
הודעות: 4098
הצטרף: אפריל 2005
נתן תודות: 92 פעמים
קיבל תודות: 285 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

Amir64 כתב:
...
...
גם הפסקה האחרונה שלך לא נכונה
היבואנים מתמחרים את הדגמים השונים לפי מיצובו של הדגם בשוק הרגב בארץ, ללא קשר מה עלותו האמיתית הכוללת לפני או אחרי המיסוי.
...
·צר לי, אך מי שלא מעודכן זה אתר כספית. על רכב היברידי יש את אותה הקלה (בתנאי שהוא רמה 2 בזיהום).

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

Amir64 - הרבה יותר הגיוני, גם לפי המחירים שאני מכיר כיום וגם לפי החמדנות המתבקשת של הממשל ושל היבואנים.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70328
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

קרמריקה כתב:
...
...
·צר לי, אך מי שלא מעודכן זה אתר כספית. על רכב היברידי יש את אותה הקלה (בתנאי שהוא רמה 2 בזיהום).
...
·

כן, מסתבר שזה נכון, רק שכרגע זה לא רלוונטי לפשוטי העם כמונו (מתנצל מראש אם יש פה טייקונים):

http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1001123124

עדיין, 30% מס במקום 82% מס אמור להתבטא בהפרש לא קטן במחיר הסופי - למה לא רואים את זה בשום דגם היברידי בארץ?


ד"א - רצוי לקרוא גם את זה, מדינת חלם במיטבה:

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%9 ... D7%A8.aspx

Amir64
גורו
גורו
הודעות: 10043
הצטרף: אוגוסט 2012
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 1733 פעמים

נושא שלא נקרא #30 

בכל מקרה, ההטבה במס היא זמנית - עוד שנה, פחות שנה, לא משנה.
וזו בדיוק הסיבה:
בכל שנה מעדכת רשות המסים את מתווה המס הירוק כך שהירידה בפליטת המזהמים הנגרמת בעקבות ההתייעלות בתעשיית הרכב לא תפגע בהכנסות המסים
...
ציטוט מ- http://www.calcalist.co.il/local/articl ... 35,00.html

שלח תגובה

חזור אל “ללא קשר”