מדפים או רצפתיים?

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
Gad007
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 648
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

Re: מעניין מה שעשית עם המגבר של PS

נושא שלא נקרא #16 

vaksil כתב:תוכל לפרט מעט על גוון הסאונד של CLASS D כזה מוציא
...
·

אני לא טוב בתיאורים אקזוטיים כי אני לא אודיופיל. מה גם שעשיתי יותר מידי שינויים במכה אחת. החלפתי רמקולים דאלי צנזור ב FOCAL ARIA ובו זמנית החלפתי את ההגברה של דנון X6400H ב CLASS D שבניתי. עבור סרטים לאחר כיול אודיסי, אין ממש הבדל מורגש. שומעים מצויין בשני הסטאפים. אבל במצב PURE DIRECT במוסיקה כאשר שני הסאבים SB2000 חתוכים עי הרסיבר על 60 הרץ, יש ללא ספק הבדל משמעותי בין ZENSOR 3 עם ההגברה הפנימית של ה דנון לבין ה FOCAL 906 וההגברה החיצונית של ה ICE.

למשל, תופעת SIBILANCE שהיא שריקה בהבהרות של האות S בהקלטות מסויימות. כך למשל את השיר HUMAN NATURE מתוך THRILLER של מייקל ג'קסון (קובץ FLAC מאתר TIDAL). תקשיב לשיר בין שניה 10 ל 20. שים לב למשפט שהוא אומר The city winks a sleepless eye. דגש על המילה winks ו sleepless שבקושי אפשר להבין אותם מרוב האפקט השרקני הזה. כך זה תמיד נשמע לי עם הדנון והצנסור הסוועתי. לאחר המעבר ל FOCAL והגברה חיצונית (על הדרך כל כבילה טובה יותר), האפקט אמנם עדיין קיים, אבל בצורה מופחתת משמעותית עד שממש צריך להתאמץ בכדי להבחין בו.

כעקרון מה שבחור שהוא מהנדס הקלטות אמר לי זה שאפקט ה SIBILANCE הוא אפקט נגרר ומוקצן כמו כדור שלג. הוא מתחיל בהגהה בעייתית של הזמר, ממשיך במיקרופון ההקלטה שאינו איכותי מספיק ולכן מגביר את האפקט. שם זה אמור לעצור, אבל ברגע שגם ציוד ההאזנה שזה ה DAC, ההגברה והרמקולים לא איכותיים, האפקט מוגבר ומוקצן.


אותו הכנ"ל עם הפפוחית של בוב דילן שלפני כל השדרוגים לא ההיתי מסוגל להאזין לה (גמרה לי לצמרמורת כאילו משהו מגרד לוח ישן). עכשיו זה הרבה יותר טוב.

פלאפי
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 372
הצטרף: יולי 2018
נתן תודות: 11 פעמים
קיבל תודות: 67 פעמים

Re: מעניין מה שעשית עם המגבר של PS

נושא שלא נקרא #17 

Gad007 כתב:
...
...
·
כעקרון מה שבחור שהוא מהנדס הקלטות אמר לי זה שאפקט ה SIBILANCE הוא אפקט נגרר ומוקצן כמו כדור שלג. הוא מתחיל בהגהה בעייתית של הזמר, ממשיך במיקרופון ההקלטה שאינו איכותי מספיק ולכן מגביר את האפקט. שם זה אמור לעצור, אבל ברגע שגם ציוד ההאזנה שזה ה DAC, ההגברה והרמקולים לא איכותיים, האפקט מוגבר ומוקצן.


אותו הכנ"ל עם הפפוחית של בוב דילן שלפני כל השדרוגים לא ההיתי מסוגל להאזין לה (גמרה לי לצמרמורת כאילו משהו מגרד לוח ישן). עכשיו זה הרבה יותר טוב.
...
·
ממה שאני יודע על סיבילנס, זה תופעה שמתרחשת כשתחום תדרים מאוד צר, בדרך כלל באזור הגבוהים בין 4K ל-10K, מושמע בעוצמה הרבה יותר גבוהה משאר התדרים שמנוגנים באותו הזמן. בדרך כלל זה קורה כשאתה מכוון את הווליום לעוצמה מסויימת על בסיס כמה חזק המוזיקה נשמעת רוב הזמן, ואז כשהיא מגיעה לחלק הזה עם התדר הבולט זה נשמע גבוה בצורה לא פורפורציונאלי.
זה אכן תופעה שיכולה להיות מועצמת במיוחד על ידי רכיבים שמדגישים מאוד את תחום התדרים שעושה את הבעיה. זה מתחיל מזמר שהקול הטבעי שלו מגביר תדרים מסוימים (בדרך כלל בהגייה של S ו-SH), ומקרופון עם רגישות גבוהה יותר בתדרים האלה יכול להגביר אותם עוד יותר. בהשמעה, רמקול שתחום התדרים הזה מוגבר אצלו יכול להעצים את האפקט, וגם אקוסטיקה בעייתית שמדגישה את התדר הזה יכולה להחריף את הבעיה עוד יותר.

מצד שני, זה מאוד ספציפי לתדר המסויים שעושה את הבעיה. אותו רמקול בשני שירים שונים יכול להישמע פעם אחת עם סיבילנס ופעם אחת בלי, כי בשיר אחד התדר המועצם נופל על תדר מוגבה ברמקול ובאחר לא. ובאותו אופן, אותו שיר עם סיבילנס יכול להישמע על שני רמקולים שונים פעם כבעייתי ופעם כלא, כי כל רמקול מדגיש תדרים אחרים.

מה שלא צריך להשפיע בכלל זה דברים כמו DAC, מגבר, ובטח שלא כבלים. הדברים האלה הם בעלי השפעה מזערית על תגובת התדרים של המערכת, במיוחד בהשוואה לרמקולים. גם איכות הציוד לא קשורה לעניין - יכול להיות רמקול סופר איכותי ויקר אבל שעקומת התדרים שלו מגבירה תדר מסוים שבדיוק נשמע סיבילנסי עם שיר מסוים.
בגלל זה רכיבים שהם בעלי עקומת תדרים שטוחה הם בדרך כלל עדיפים, כי אז הם נוטים לא ליצור סיבילנס איפה שאין, ולא להעצים סיבילנס שקיים. אפשר בהחלט למצוא קשר בין כמה שטוח הFR של רמקול לבין האיכות שלו (ולפעמים זה גם קשור למחיר אבל לא תמיד...), אבל איכות לא בהכרח אומרת שהוא אכן שטוח.

אגב, שמעתי את השיר שדיברת עליו. במוניטורים Yamaha HS8 שלי, שנחשבים שטוחים מאוד, ואני לא שומע שם שום סיבילנס בשיר. ואפילו באוזניות focal clear שיש להן נטייה חזקה לסיבילנס בגבוהים, לא שמעתי משהו שהתקרב לזה. יצא לי לשמוע דברים הרבה יותר סיבילנטיים מזה.
בקיצור, יש מצב שהרמקולים האחרונים שהיו לך עשו את הבעיה עם השיר הספציפי הזה.

vourtex (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 301
הצטרף: ספטמבר 2006
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #18 

בקיצור, מכל השרשור שהתפתח בכיוון מדהים ומעניין, מבין שהfocal aria מומלצים מאד וללכת לשמוע לפני שקונה :-) דווקא אחרי השרשור הזה וההבנה שמנכלית בבית כנראה תתמוך יותר במדפיים (לבנים!), ובנוסף שכבר יש לי רמקול מעולה לצלילים הנמוכים (Monitor Audio Silver W12), הולך לנסות ולשמוע ולכוון למדפיים טובים (רק בצבע לבן הכי חשוב כמובן).

תודה רבה!

Gad007
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 648
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

יש aria לבנים אם כי פחות פופולריים בגלל שלבן פחות משתלב עם צבע האלמנטים הבהיר. אבל עם הגריל זה נראה טוב.

vourtex (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 301
הצטרף: ספטמבר 2006
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #20 

@Gad007
·אתה מתכוון ל Focal Aria 906 ?

Gad007
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 648
הצטרף: יולי 2019
נתן תודות: 27 פעמים
קיבל תודות: 82 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

vourtex כתב:@Gad007
·אתה מתכוון ל Focal Aria 906 ?
...
·
כן. זה מה שרשמתי לא? 906 מדפיים או 926 רצםתים, ויש גם 946 אם אתה מוכן למכור כליה עבורם...

Sourc3
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1299
הצטרף: יוני 2017
נתן תודות: 120 פעמים
קיבל תודות: 138 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

Gad007 כתב:
...
...
·

ה LS50 הרבה צלצולים ורעש ומעט מאד ביצועים בפועל. ואני אומר את זה מבדיקה שעשיתי גם בחנות וגם אצלי בבית.

נכון ה LS50 אם שומעים ממש מקרוב והופכים אותם לזוג אוזניות ענקייות לשולחן עבודה, הם נשמעים טוב ועוצמתיים כי אתה קרוב. אבל אם מתרחקים הם נשמעים כמו סטלייטים שמתקשים למלא את החדר בנפח ובעלי תחום תדרים מאד צר של מיד באס ומעלה. נשמעים אנמיים בעוצמות גבוהות. אפקט דומה מאד להרחקת אוזניות מהאוזניים. הם גם משווקים כמוניטורים לשימוש ב NEAR FIELD.

בהשוואה ל FOCAL ARIA 906 הבדלים של שמיים וארץ כולל בבמה ודיוק למרות כל הרעש סביב יכולות ה IMAGING שלהם. הם גם סובלים מעוד מגבלה של חשיםת ייתר של מגרעות ההקלטות. נשמעים מעולה בשיר אחד ונורא בשיר אחר. ממש לא מתאימים לרוק ופופ. יותר טובים למוסיקה קלאסית בשולחן מחשב לדעתי.

רוב הביקורות הטובות של ה LS50 ממומנות ואינן אוביקטיביות. יש כאן ללא ספק אפקט של עדר. אגב ה R300 של KEF ממש טובים ונשמעים דיי דומה ל ARIA 906 אבל נמכרים במחיר כמעט כפול בארץ בהזמנה מיוחדת.


עריכה: עכשיו ראיתי שרשמת לפינת עבודה. זה כבר סיפור אחר. אז מתנצל על ה"טון" העצבני, כי יש לא מעט הזויים שמשבחים את ה LS50 כאילו היו רמקולים אולטימטיביים לכל שימוש וזה גורם להמון אנשים לרכוש אותם מבלי לבדוק. לא פלא שהם הםכו לרמקול הכי נמכר ביד שניה בחול... אנשים רוכשים לסלון ומתאכזבים. ההיתי משווק אותם כאוזניות מסוג DESKTOP - מוצר חדש...
...
בעלים של ls50 כאן.
אין לי מספיק מילים כדי לתאר איזה רמקול מדהים זה באוזניי (במיוחד כשרוכשים אותו במחיר יד 2..).
כל ההשוואות שלך למול הפוקאל הן אישיות שלך, לא עובדה.
אני גם בחנתי את קף מול אותו פוקאל,שהוא ממש אחלה של רמקול, אבל תראה מה בחרתי בסוף.

מצד שני אני כבר מזהה בשנייה את הכתיבה שלך,
שחוזרת לפורום הזה כל כמה זמן בשם משתמש אחר..ויחד עם זה troll time.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”