האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

הצצה ראשונה – מיצובישי HC5000 - מקרן FHD !

הסקירה נכתבה ע"י מרטין סבג ונערכה ע"י LiorC, צילום: מרטין סבג
09/12/2006 - 21:05



 
 
 

אני כותב שורות אלו בשעה 04:20 בבוקר, לאחר מספר שעות צפייה באחד ממקרני ה-LCD המסקרנים ביותר שנחתו בארץ: מיצובישי HC5000.
האם היה שווה להיות ער כל הלילה ?
תשובות בהמשך...


לפני כיומיים אני מקבל טלפון נרגש מהעולם-הדיגיטלי: "מרטין, המיצו נחת, בוא לקחת אותו".
מיותר לציין שבאותו רגע, עזבתי הכל וטסתי לרמת-השרון לקחת את המקרן שכל כך הרבה חיכו לו.

כשמיצובישי הכריזו על ה-HC5000, מקרן FHD (רזולוציה של 1920X1080) במחיר של מעט מתחת ל-4,500$, היה זה המקרן ה-Full HD הזול ביותר בשוק.


מכיון שהמבחר של מקרני FHD מהדור האחרון (2006) בארץ דיי מוגבל (נכון להיום נמכרים סוני Pearl, מרידיאן-פרודג'ה, שארפ 21K ועתה גם המיצובישי HC5000), הגעתו של מקרן FHD ברמת המחירים הזו לארץ הינה בשורה משמחת ביותר.



נתוני המקרן

· עוצמת הארה: 1000 אנסי לומנס.
· יחס ניגודיות (Full On/Off): 1:10,000
· פאנל: LCD לא אורגני (על כך יותר מאוחר).
· רזולוציה טבעית: 1920X1080
· נורה: UHP סטנדרטית של W160.
· פורמטי וידאו נתמכים: 1080p/60/50/24, 1080i, 720p, 576p, 576i, 480p, 480i. NTSC/PAL/SECAM.
· אופטיקה: זום של 1.6:1, זום, פוקום והטית עדשה ממונעים ונשלטים מהשלט.
· אורך חיי מנורה: עד 5000 שעות במצב חסכוני.

המקרן יצא בשתי גירסאות, אמריקאית (HC5000BL), כאשר ה-BL מציין BLACK, כלומר, הדגם האמריקאי מגיע בצבע שחור והגרסה האירופאית (HC5000) בצבע לבן פנינה.

מתחת למכסה מסתתרים שלושה פאנלי LCD מהדור החדש (זהו אחד המקרנים הראשונים שעושה שימוש בפאנלים הללו) – לא אורגניים. ב-LCD רגילים עושים שימוש בחומרים אורגניים אשר עם הזמן נוטים לאבד מהתכונות שלהם (צבע וניגודיות); בשימוש בחומרים לא-אורגניים, נמנעות תופעות אלו.

הבה נראה מה אנחנו מקבלים באריזה

1. מקרן+מכסה עדשה.
2. שלט ושתי סוללות.
3. מדריך התקנה ומשתמש.
4. כבל VGA ל-VGA (לחיבור למחשב).
5. כבל RS-232 (לשליטה על המקרן ממחשב)
6. מדף קרטון להחלפת נורה.
7. 2 כבלי מתח (אמריקאי ואירופאי).


מבט כללי

קדימה:
1. מכסה עדשה ומתחתיו העדשה (מן הסתם).
2. עינית IR לשלט.
3. רגליות לכיוון גובה בהעמדה על שולחן.


אחורה:

1. כניסת וידאו קומפוזיט.
2. כניסת וידאו S-Video.
3. כניסות קומפוננט.
4. כניסת D-Sub (מה שכולם קוראים VGA) לחיבור למחשב. מחבר זה יכול לקבל גם קומפוננט בעזרת מתאם.
5. כניסת DVI-D הכוללת HDCP.
6. כניסת HDMI.
7. חיבור סריאלי RS-232.
8. חיבור TRIGGER להפעלת מסכים ממונעים.
9. כניסת כבל מתח.
10. עינית IR אחורית.




השלט
:

כיאה למכשירים מודרנים בתחום הקולנוע-ביתי, השלט מואר, ארגונומי, הכפתורים גדולים ונוחים ולא חסר לי שום כפתור. הכל קל למצוא, השלט רגיש והמקרן קולט את הפקודות ללא מאמץ רב.


התקנה


למרות שטווח הזום הוא "רק" 1.6:1 (לפנסוניק 900AE יש 2.0:1), ניתן לקבל פתיחה של מסך בגודל של "100 אלכסון במרחק שבין 3.1-5.0 מטרים, לדעתי, למרבית האנשים, זה יותר ממספיק.
מה שמפתיע הוא ה-Lens Shift של המקרן שמעבר לזה שהוא נשלט לגמרי ע"י השלט (העדשה ממונעת), הטווח שבו ניתן להזיז את התמונה הוא פשוט מדהים (2.5 פעמים גובה התמונה מלמעלה למטה).
זה יותר מאשר כל מקרן שיצא לי לראות עד כה, מה שמאפשר התקנה יחסית פשוטה.
בעת כיוון פוקוס/זום/הזזה ניתן לקבל מסך משבצות אשר מקל מאוד על כיוון הפוקוס והזום ע"מ למלא את המסך.


רעש

המקרן הזה פשוט אילם.

אין שום רעש במצב LOW גם ממרחק של עשרות סנטימטרים בודדים, כל שכן כשהוא מותקן בגובה של מטר מעל הראש.
זהו המקרן השקט ביותר שאני שמעתי (למעשה לא שמעתי....).


הסטאפ הנבדק

- המקרן חובר בכבל HDMI של 10 מטרים ליציאת ה-HDMI של הרסיבר (דנון 2807), אליו חובר ה-TVIX בחיבור DVI-HDMI ברזולוציה של 1080i (ב-1080p הכבל לא סחב והתחילו רעשים על התמונה), הממיר (ADB3100S של YES) חובר בעזרת טראנסקודר לכניסות הקומפוננט של הרסיבר.
- המסך – Da-Lite Insta-theater deluxe 100 עם GAIN של 2.2.

התרשמות שלי מהביצועים

הבהרה: ביצעתי כיול בסיסי ביותר בעזרת InHD שהוא כמו DVE אבל ל-HD לבהירות וניגודיות.

מדידות וכיול מקצועי ייתבצעו במעמד אחר, אי לכך זו לא ממש ביקורת אלא יותר התרשמות אישית שלי.

נתחיל ב-SD – במילה אחת – WOW !
רוב האנשים שראו את הפיונייר PDP5000EX (מסך פלזמה FHD) בשידורי טלויזיה התאכזבו קשות. אני ציפיתי לרע מכל, אבל ההפתעה היתה רבה.
ה-UPSCALING וה-DEINTERLACING פשוט מושלמים וזה לא פלא, הפרוססור שבחרו לשלב הוא ה-HQV של Silicon Optix, שהינו לא פחות מהמעבד הכי טוב בשוק כיום...
זה גם אומר שאם יש לכם נגן DVD שמוציא פרוגרסיב, רוב הסיכויים שהמקרן יעשה DEINTERLACING ו-UPSCALING טוב יותר, ולכן, אני ממליץ לכם להעביר אותו למצב
576i.

אם יש לכם פרוססור יקר וחשבתם לשדרג את המקרן, תתחילו לחפש קונה...



למקרן מספר מצבי ZOOM, כאשר יש מצב STRECH (מה שאולי אתם מכירים מהמסכים שלכם כ-JUST או SMART) שמותח את התמונה בצורה לא לינארית ופה הוא עושה את זה מצויין.
עיוות שבהחלט אני יכול לחיות איתו (הכוונה היא למתיחה של שידורי 4:3 ל-16:9).
בהשוואה לטלויזית CRT 32" של סוני שלי, המקרן עושה את זה טוב יותר.
ערוצי הסרטים נראו מצויין ללא צורך במתיחה מסויימת (שידורי 16:9) וערוצים כמו ערוץ 10 נראו פשוט פנטסטיים.
HDTV – ניגנתי מ-TVIX ומ-HD-DVD של טושיבה HD-AX1 והתמונה מדהימה, חדה ומפורטת אך לא מעייפת כלל.

אני כותב שורות אלו בשעה 04:20 בבוקר, לאחר מספר שעות צפייה וללא שום תופעות לוואי (כמו שחשו חלק מהצופים ואני בצפיה בשארפ 21K).
ה-DEINTERLACING ל-1080P היה גם מושלם, ללא שום תופעות לואי או ארטיפקטים.
מקורות ב-1080i/p נראו מעולה. כמות הפרטים פשוט לא תאמן.
המעבר ממקרן 720P הוא דרמטי ביותר, בעיקר ב-FILL RATIO וחוסר מוחלט של SDE.

מבחינת קונטראסט ורמות שחור, פה חשוב להבין שהרפרנס שיש לי (השארפ 21K) לא ממש רלוונטי סובייקטיבית עקב מספר סיבות:

1. הכיול לא שלי לא אופטימלי.
2. לא יצא לי לשחק הרבה עם מצבי האיריס הדינאמי (3 מצבים) ואין ממש פירוט עליהם במנואל (רק כתוב לשחק בינהם ולבחור את הכי טוב...)
3. החדר שלי בהיר מאוד (סלון...) כך שהיו המון החזרים מהקירות, יחסית לחדר הכהה ב"עולם הדיגיטלי".
4. הזיכרון יכול לתעתע....


עם כל זאת, רמות השחור והתלת מימדיות מצויינים ועוצרי נשימה ובהחלט יותר מ"מספקים".
את פעולת האיריס הדינאמי הצלחתי לראות ב"ספיידרמן 1", בקטע בו פיטר מוציא את הזבל החוצה והמצלמה עוברת בינו לבין הבחורה שמעבר לגדר.
הרקע שלו חשוך מאוד והרקע שלה יותר בהיר.
בהחלט שמים לב לאיריס שקופץ שתי קפיצות בכל מעבר. יכול להיות שבמצבי איריס שונים זה היה משתפר, שוב, זה דורש בדיקה נוספת.
אחרי צפייה בשארפ 21K, בעל הצבעים העזים והאופייניים ל-DLP, ציפיתי לרכות ולחלביות שכ"כ אופינית ל-LCD, אך גם כאן הופתעתי. הצבעים חזקים ועזים (לפחות לטעמי) ומעניין יהיה להשוות את הגאמוט של המיצובישי אל השארפ במדידה.
עוצמת ההארה די גבוהה, או לפחות כך עושה רושם, גם במצב מנורה נמוך וחסכוני (מה שנותן אורך חיים של 5000 שעות !!!).
עם GAIN כמו של המסך שלי, הייתי שם פילטר ND בקלות ומשפר את השחורים עוד יותר.
עם מסכים סטנדרטיים בעלי GAIN של 1.0-1.3 לא אמורה להיות שום בעיה של עוצמת הארה על גודל מסך של 2-2.5 מטר רוחב.


בחינה בפועל

1. בקטעי DEMO או קטעים שמצולמים בתנאי תאורה אופטימאליים, התמונה תלת-מימדים וכמות הפרטים פשוט לא תאמן. בקטע ההדגמה של Pioneer ניתן לראות כל סיב ושערה על הבובות כולל דפקטים בטקסטורה של העץ הצבוע על הצעצועים.

לחץ להגדלה




2. הסרט Hollow Man, סרט שיש בו הרבה גרפיקה ממוחשבת נראה פנטסטי. כמות הפרטים פשוט פנומנלית והקטע בו הגורילה הופכת חזרה לנראית, פשוט תלת מימדי וקופץ מהמסך.



3. i-robot הפך לאחרונה סרט בדיקה אהוב עלי לבחינה של HD, גם בגלל שההעברה ל-HD מוצלחת למדי וכן בזכות סצינות דיי קשות (כהות ותנועות מהירות). גם כאן, התמונה מרהיבה.







4. בסרט Tears of the Sun אני נוהג לבדוק חדות ופרטים בסצינות התקריב על הפנים של ברוס וויליס שנעשות בתנאי תאורה לא אופטימליים. לא חסרו לי פרטים כלל.



5. הסרט The 5th Element, למען האמת, כבר מתחיל להיות דיי שחוק ונדוש במבחני אמצעי תצוגה, אולם כמה סצינות דיי בעייתיות הן אלו שהופכות אותו למבחן קלאסי (הסצינה במנהרה בו לילו בורחת, הקטע בו היא עומדת על הביניין לפני שהיא קופצת, קטע השירה של הדיווה וכו'). רמת הפרטים בצילום התקריב של לילו מראים מה סרט ב-1080p ומקרן תואם מסוגלים להוציא....



6. ב-LOTR FOTR, הסצינה בה פרודו יושב ביער הוא מדד מבחינתי לתלת מימדיות של התמונה. התמונה כאן היתה עמוקה ויפייפיה ואני משוכנע שלאחר כיול ובחדר כהה, אפשר היה ממש לגעת בפרודו....



שימו לב לפרטים ולטקסטורה של הכובע של גנדאלף....



7. קינחתי עם פרק של Insectica מערוץ DiscoveryHD בנושא עקרבים, ובתור חובב בעלי חיים וחיות אקזוטיות בפרט, נשארתי פעור פה. מי צריך מיקרוסקופים בכלל ?....



סיכום

We have a winner...

אני חושב ששוב "חוק מרטין למקרנים" הוכיח את עצמו.
אנו מקבלים במחיר RETAIL של 4.5K$ (בארה"ב) מקרן FHD, עם פרוססור שרק עבורו עד לא מזמן היה צריך לשלם משהו כמו 15K$.
התמונה פנטסטית, גם ב- SDTV (ופה החידוש הגדול והיתרון מבחינתי) ולבטח ב-HDTV, אריזה אסטתית, נוחות בהפעלה ובהתקנה.

מסקנתי היא שלמתמודדים הישירים (סוני Pearl, פאנסוניק AE1000, אופטומה HD80 וכו') ישנה תחרות לא קטנה...

אין עדיין זמינות של המכשיר בארץ שכן בעקבות מחסור עולמי, כל מדינה מקבלת כמות של מכשירים בודדים בכל משלוח, ואלו שהגיעו לישראל נמכרו מראש.

המקרן נבדק באדיבות Videoset וחנות העולם הדיגיטלי.




תגיות

דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

3.9
(7) הצבעות

בהקשר זה

 עוד על מקרן


המאמר הפופולרי ביותר בתחום מקרן:
מקרן Epson EH-TW5500
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht