פרוייקט הרמקולים של yuda_gur – חלק 4 ואחרון!

החלק הרביעי והאחרון של פרוייקט "רמקולים רצפתיים מהליגה הלאומית" של yuda_gur והפעם הציפור הכחולה ממריאה אל המסע המופלא לעולם שמתנהל ...




במזל טוב הסתיים הפרויקט ובהצלחה יתרה.
בחלק זה של המאמר אנסה לסגור קצוות ולחדד נקודות לגבי הפרויקט.

חיווט .

החיווט בקרוסאוור היה של נחושת מצופה כסף. חיווט שהסתבר שאיננו מתאים. התייעצות מהירה עם מועצת החכמים (משה, שי ) הוחלט , מחליפים חיווט. 4 כבלים שהיו שאריות באורך 120 ס"מ כל אחד של חברת אודיוקווסט הכבל הירוק ארבע גידי cv-4 .
פורקו (מהפלסטיק העוטף אותם) וחוברו בזוגות לקרוס.
הזוגות לטויטר ולשני המידים הם באורך של 120 ס"מ כל אחד חשוב שאורכם יהיה שווה.
הזוגות לוופר ולטרמינלים הם באורך של 60 ס"מ כל אחד.




הבסריפלקס

בדיקה נוספת של הנתונים מצאה שאורכו של הבסריפלקס הוא 21 ס"מ מקצה שופר אחד לקצה שופר שני.
ההדבקה של השופרים בשני הקצוות נעשתה עם דבק מגע. ורק בזמן ההרכבה של הדרייברים.





צבע ולכה.

הצביעה של הרמקולים שלי נעשתה אצל צבעי רכב. מהמידע שנתקבל ממנו הצביעה של הרמקולים היא כמו צביעה של מרצדס שחורה.
ראשית צבע ראשון, בסיס , תוצרת חוץ, הגוון המתקבל ממנו הוא אפור.
בכדי לא לקבל אפקט הנקרא "אפקט תפוז" יש לבצע החלקה של המשטחים בנייר זכוכית דק מאוד המשמש את פחחי הרכב. רק לאחר תיקונים בשפכטל (אם יש) והחלקה נוספת .
עוברים לצביעה בצבע הנבחר ( כל גוון המשמש את עולם הרכב אפשרי) , ניתן אפילו להתאים לצבע המכונית שלנו.
את הצבעים אפשר לרכוש בחנויות המתמחות בצבע לרכב . עדיף שתי שכבות צבע, גם הראשוני וגם הצבע הסופי .
לגימור אחרי תיקוני "נזילות " אם יש, לכה תוצרת חוץ. תהליך התייבשות של הלכה
לפחות יום עדיף שלושה . צורת הצביעה הזו נקראת בעגת הצבעים "שלייפלק" .










rn


תהליך ההרכבה.

תהליך ההרכבה של הדרייברים אורך בין שלוש לחמש שעות צריך המון סבלנות כדי שלא נשגה בחיבור החיווט, ההברגה היא ידנית אין להשתמש עם מברגה. (סטיה קטנה ודפקנו דרייבר).
בתחילה יש לקדוח בקופסאות חורים דקים לברגים של הדרייברים, הטרמינל מאחור והבסריפלקס.
מומלץ מאוד אחידות במיקום הברגים בשני זוגות הרמקולים.
לאיטום סופי של הקופסאות עם הדרייברים . מומלץ להדביק ספוג המשמש לאיטום על החלק העגול של הדרייבר שנוגע בקופסא (כך שבנקודות החיבור המגע של הדרייבר לקופסא יש ספוג לאיטום , כמו זה ששימש אותנו באיטום החלונות והדלת במלחמת המפרץ).
קודם כל חובר הקרוס עם בורגי עץ שחורים באורך של 1.5 ס"מ , למיקום שלו על התיקרה של תיבת הוואפר.
ממנו הועבר החיווט דרך החורים של החוצצים (בין הדרייברים) אל שני המיידים והטויטר.

תהליך החיבור היה כדלקמן : ראשית הבסריפלקס חובר למקומו. לאחר מכן הולחמו החוטים לטרמינל.
והוא הוברג למקומו בחלק האחורי התחתון של הקופסא.
ואז לפי הסדר הולחם החיווט של המייד העליון והברג הדרייבר למקומו .
התהליך חוזר על עצמו עם הטויטר המייד השני והוופר. כלומר מלחימים את החיווט ומבריגים את הדרייבר.
הברגים הם בורגי עץ שחורים באורך 3 ס"מ למיידים ולטויטר
ובאורך 5 ס"מ לוופר.

אז איך קוראים להם?

אחרי שהסתימה ההרכבה והרמקולים חוברו לאחר כבוד למערכת עם כבלים של אודיוקווסט.
לפאוור NAD 2000, פריי NAD 1160, ונגן AMC cd6 .
בדחילו ורחימו הוכנס הדיסק של הזמרת פטרישיה בארבר זמרת שלא הכרתי עד לאותו היום לסידי.
לחיצה על הפעל ומהרמקולים פרץ קולה של פטרישיה כאלו היא נמצאת בחדר.
השעה 00:30 שקט בחוץ ובחדר פירוט מדהים של צלילים , וכך במשך עשר השעות הבאות הוחלפו המבצעים . וההרגשה של הופעות חיות אצלי בחדר לא השתנתה.
סוגי המו סיקה שנוסו : רוק בלוז ,
החיפושיות ,הקצפת , דייר סטרייט , סטינג , אריק קלפטון, סנטנה ,הסמייט, החונקים פול סיימון.
אתני : דאלאראס , בואנה ויסטה . קלאסי: מוצרט . צילאאוט מערוץ וואלה באינטרנט.
כולם נשמעו מפורטים צלולים , ריאלים.
אחרי כל זה שאלתי את עצמי מה יהיה השם בישראל של הרמקולים. איך קוראים להם ? ואז נזכרתי בציפור הכחולה הדוגמנית שלי לאורך הפרויקט., ובסיפור המחזה הציפור הכחולה על שני
ילדים שיוצאים לחפש את הציפור הכחולה , ציפור הנפש האושר ובסוף מוצאים אותה בביתם .
ובום נפל האסימון זהו קוראים להם " הציפור הכחולה " .

תודה

לסיום הייתי רוצה להודות לכל מי שעזר ל"צפור הכחולה " לשיר.
למשה שבלעדיו הפרויקט לא היה יצא לפועל. כבודו שימש לו עוזר בבנית הקופסא.
לדולה שהסכימה שנהפוך את המטבח שלה לנגריה לזמן קצר.
לדודו על הצביעה המדהימה.
לשי על ההרכבה המקצועית.
לשחר וטל ילדיי שהעלו והורידו מקומה שניה בלי מעלית את הקופסאות הכבדות , מה אתה צריך רמקולים של ה TLV ? הם שאלו.
לפאול וטוביה על חוות הדעת שנתתם.
ולאתר אודיו וקולנוע ביתי שפרסם את המאמרים ובזה תרמו את תרומתם הצנועה ליצירת עולם שעובד לכל אחד באהבה אכפתיות ושיתוף פעולה.

לסיום הנני מאפשר לכל מי שרוצה להרכיב לו "ציפור כחולה " לעצמו להשתמש במידע שפורסם
בארבעת חלקי המאמר. ובתנאי שלא ישמשו למטרות סחר.

Yuda_gur
עולם שעובד לכל אחד באהבה איכפתיות ושיתוף פעולה.

נ.ב
אז כמה זה עלה ?
דרייברים וקרוס. 3,700 ₪ .
קופסא וחומרים : 700 ₪ .
צבע : 1,100 ₪.
בסריפלקס , טרמינלים , ספייקים : 500 ₪ .
סה"כ עלות : 6.000 ₪ .
ובתמורה : סיפוק , הנאה, וסאונד חלומי.


7:00
  /  
29.01.2006
  
נכתב על ידי Yuda_gur rnנערך על ידי דרור אנגל

1