מקרן קולנוע ביתי Panasonic PT-AE7000U

מקרן 3D LCD חדש מבית פנסוניק ובתלת מימד - האם ההמתנה הארוכה למקרן מפנסוניק השתלמה בסופו של דבר?


הקדמה

הקדמה

אחרי שהתרגלנו בשנים האחרונות לכך שכל שנה פנסוניק מוציאה מקרן קולנוע ביתי חדש, בשנת 2010 היה שקט תעשייתי אצל הענק מיפן.

השנה, לעומת זאת, הם לא אכזבו ובחודש ספטמבר הוכרז מקרן חדש בעל לוק חדש ומנוע אופטי חדש שכמובן תומך בתלת ממד. שמו בישראל PT-A7000U והוא מקרן התלת מימד הראשון בטכנולוגית LCD שאנחנו בוחנים באתר.

לא לחינם חיכתה פנסוניק שנתיים עד להוצאת דגם חדש לסדרת המקרנים הפופולארית שלה. שנת 2010 הייתה שנת הפריצה של תלת הממד בעולם והיו חברות שמיהרו והכריזו על מקרנים כאלה. רוב התוצאות היו בינוניות במקרה הטוב ואם כבר היה מדובר במקרן סביר, הוא עלה הון תועפות. בשנת 2011 הטכנולוגיה כבר הבשילה, והפאנלים שפנסוניק עושה בהם שימוש, תוצרת חברת אפסון כבר מזה שנים רבות, הכריזה על סדרת פאנלי LCD חדשים העובדים בתדר של 480 הרץ, מה שסוף סוף איפשר להם להוציא מקרן התומך בתלת ממד ברמה מאוד גבוהה, ועל כך בהמשך.

מאחורי הקלעים של מקרני תלת ממד

בעיקרון, מקרני תלת ממד עובדים בדיוק באותה שיטה של תצוגת תלת ממד בטלוויזיות LCD ופלזמה. בכל שיטת תלת מימד צריך להקרין שתי תמונות ולדאוג שכל עין תקבל את התמונה המתאימה לה, ללא זליגה לעין השניה. לצורך כך יש לרבב את אות הווידיאו בין שתי תמונות, אחת השייכת לעין ימין ואחת השייכת לעין שמאל. כמובן שיש גם לשלוח אות המסנכרן את אמצעי ההקרנה לבין המשקפיים האקטיביות. Crosstalk מתרחש כאשר לא ההפרדה אינה מוחלטת לאחת מהעיניים, והתמונה מהעין השנייה "זלגה" אליה. למה שתהיה זליגה שכזו? לרוב בגלל שבשביל מניעה מוחלטת של זליגה, צריך לסגור את המשקפיים לאורך זמן רב מדי (זמן התייצבות הפאנל) מה שיגרום להבהוב וירידה משמעותית בבהירות התמונה ולכן יש ליצרניות עבודה לא פשוטה למנוע זליגת Crosstalk מצד אחד ולשמר תמונה בהירה דיה מצד שני.

לקריאה נוספת אני ממליץ בחום על המאמר של מוטי כהן: כל מה שרצית לדעת על תלת מימד… והעזת לשאול – חלק ה'.

מבנה המקרן

אחרי שנים של שחרור מקרנים בעלי מארז מלבני, מיושן ומשעמם, הפתיעו פנסוניק עם מארז מודרני, עגלגל במקומות הנכונים, בצבע אפרפר נוצץ המשדר יוקרה. בחזיתו של המקרן מצד ימין נמצא מכלול העדשה שהוא חשמלי בחלקו, משמע את הזום והפוקוס של המקרן נשלטים חשמלית מהשלט או מפנל השליטה.

מימין לעדשה ישנו מכסה שאם נפתח אותו נמצא ידית דמוית ג'ויסטיק שתפקידה להזיז את כל מכלול העדשה בשני הצירים. בכדי לעשות זאת, יש לשחרר הברגה שנמצאת במרכז הידית ואז פשוט להזיז את העדשה. המנגנון הזה מרגיש קצת "זול", התזוזה היא די גסה אבל בסך הכול זה עושה את העבודה.

מתחת לאותו ג'ויסטיק נמצאים לא פחות מ 12 לדים אינפרא אדומים לסנכרון משקפי התלת ממד. תפקידם של מקורות האור הוא לשלוח אות סנכרון למשקפיים שידעו איזו עין להסתיר ומתי. אות האינפרא היוצא מהמקרן נשלח למסך, ומשם הוא חוזר אל הצופה – מה שאומר שבחדר סביר לא נזדקק לשום דבר מעבר למקרן בכדי לקלוט את הסיגנל בתלת מימד. בחדרים גדולים ישנה אפשרות לחבר יחידה חיצונית, המרחיבה את טווח אות הסנכרון.

המכסה כולל חלון כהה, ככה שאין להן בעיה לעשות את העבודה כאשר המכסה מורכב.

מצד ימין של העדשה נמצא הגריל לשחרור האוויר החם מהנורה, מה שמאפשר להתקין את המקרן על מדף שכמעט וצמוד לקיר. חיישן ה-IR לשלט הוא האלמנט האחרון בחזית המקרן, ולמרבה הפלא הוא חיישן ה-IR היחיד.

בחלקן העליון של המקרן נמצאות שלוש נורות חיווי למצב המקרן, הטמפרטורה, והנורה. הפאנל עצמו מתפרק בקלות לצורך החלפת הנורה.
בצד ימין של המקרן נמצא לוח הבקרה הידני של המקרן. הוא מכיל את כל הפונקציות הרגילות (הדלקה/כיבוי, תפריט, החלפת כניסת וידאו, לחצן 4 כיווני ואשרור) ובנוסף לחצנים ישירים לביצוע פוקוס וזום של העדשה. צמוד אליו נמצא פתח יניקת אוויר ומכסה הפילטר. את המכסה פותחים ע"י שחרור בורג אחד.

בחלקו האחורי של המקרן נמצא פאנל החיבורים העשיר (פירוט כניסות במפרט הטכני) וכפתור הדלקה ראשי. היציאה שאתעכב עליה היא 3D shutter out: למרות שהמקרן מכיל יחידת סנכרון משקפיים פנימית, מומלץ למי שמקרין ממרחק של מעל 4.5 מטר להשתמש ביחידה חיצונית הנמכרת בנפרד מהמקרן.

השלט

לפנסוניק שלט קטן וחמוד. לחיצה על כל לחצן מאירה אותו בצבע כתום, והוא נוח מאוד ביד. בגלל גודלו הקטן הוא לא מכיל גישה ישירה לכניסות הוידיאו וגם לא גישה ישירה לפונקציות כמו בהירות וקונטרסט וזהו בעצם החיסרון היחיד שלו, שצריכים לא מעט לחיצות עבור פונקציות שבדרך כלל כן משתמשים בהן ביום יום.

זיכרון העדשה

במקרן זה יש אפשרות אוטומטית לשנות את הזום ואת הפוקוס ולחתוך קצוות של התמונה, כך שסרטים המוצגים ביחד של 1:2.35 יוצגו על כל המסך! זה סוג של הקרנה אנמורפית לעניים (בלי עדשה ובלי ניצול של כל הפיקסלים). איך זה עובד?… נניח שאתם מעוניינים לכוון את המקרן לסרטים ביחס של 1:2.35, אתם מקרינים את הסרט, מבצעים זום של העדשה כך שלמעשה הפסים השחורים נמצאים מחוץ למסך, מסדרים את הפוקוס במידת הצורך ולבסוף מבצעים מיסוך של התמונה בצדדים. כשהגעתם לתוצאה הרצויה, שומרים את המצב באחד מששת זיכרונות העדשה. עכשיו רק נותר לכם להחליט אם אתם מעוניינים שהמקרן יעבור למצב זה באופן אוטומטי, ברגע שהוא מזהה סרט כזה.

חשוב להזכיר שתכונה מעולה זו קיימת רק במקרנים בעלי מכלול חשמלי של זום ופוקוס, ובמקרנים שמכלול זה הוא ידני, זה פשוט לא אפשרי.

המשקפיים

המשקפיים שקיבלתי היו מדגם TY-EW3D10W. הזוג הנ"ל יחסית כבד (63 גרם) ולאחד כמוני שכבר מרכיב משקפי ראייה הם לא נוחים במיוחד, אבל בכל הנוגע לסינכרון ותפקוד, לא היו לי שום טענות. אפילו פעם אחת במהלך הבדיקות שלי לא יצאו המשקפיים מסינכרון עם המקרן, כולל מעבר לקצוות החדר והליכה בחדר, פשוט מושלם. המשקפיים אינם נטענים ועובדים על סוללה מסוג CR2032 המספיקה ליותר מ-70 שעות צפייה. הסינכרון נעשה אוטומטית ע"י הדלקת המשקפיים (לחיצה לזמן של שנייה על לחצן ההדלקה).

הרוכשים של המקרן בארץ יקבלו משקפיים הרבה יותר מתקדמים מדגם TY-EW3DLW השוקלים רק 26 גרם! המשקפיים נטענים בעזרת כבל מיני USB, וכל טעינה מספיקה ל-25 שעות צפייה.

כיול ומדידות

תפריטים 

גם במקרן זה, פנסוניק משאירה את כל המתחרים הרחק מאחור בכל הנוגע לתפריטים, אפשרויות כיול ונוחות הכיול. התפריטים צבעוניים, ברורים, ומחולקים לקטגוריות ברורות. למקרן יש Wave Form Monitor פנימי, כך שבשילוב עם תבניות מתאימות יכול להיות כל מה שצריך כדי לכייל אותו.

בנוסף, ישנה אפשרות כיול ע"י בחירת חלק בתמונה ופיצולה לשתיים. בדרך זו קל מאוד לכייל את התמונה כך שתתאים להעדפת הצופה. קיימת יכולת לכייל פרופיל צבע ע"י הקפאת תמונה וסימון בעזרת סמן את הצבע הרצוי, ולאחר מכן שינוי הפרמטרים השונים של אותו צבע. יש גרף אקטיבי לכיול הגמא של המקרן. כמעט לכל מצב כיול יש מצב Simple ומצב Advance. ההבדל הוא שבמצב הראשון קבעו פנסוניק כמה ערכים קבועים מראש היכולים להתאים כמעט לכל משתמש רגיל, ובמצב Advance מתאפשר כיול עד לרמה הגבוהה ביותר.


התפריטים בשילוב ה-Waveform Monitor


כיול מתקדם של הגמא

כיול ומדידות 

הבסיס לכיול שלנו היה מצב Cinema1. ראשית, בדקנו את מצב הפאנלים וראינו שיש למקרן Misconvergence אנכי של בערך פיקסל גם בצבע האדום וגם בצבע הכחול. במקרן זה (ובכלל במקרני LCD) לא ניתן לכייל את הפאנלים. חשוב להדגיש שבהקרנה ממרחק סביר לא ניתן להבחין בזה, אבל עדיין לא ברור מדוע אין אפשרות להעלים תופעות שכאלה על חשבון ביטול פיקסלים בקצוות (יש להניח שניתן לבצע זאת דרך מעבדים יעודיים) – כמובן שהתופעה היתה ספציפית למכשיר שבדקנו ואין שום סיבה לחשוב שיחידות אחרות יסבלו גם הן מתופעה דומה.

לגבי אחידות (Uniformity), במצב שחור לא היו שום זליגות של אור, אבל בהקרנה של תמונה לבנה, יכולנו לראות שינויי גוון קטנים ממרכז התמונה לכיוון הקצוות. זה היה מאוד עדין וזה לא משהו שאמור להפריע.

הפוקוס של המקרן היה טוב מאוד אבל לא החדות לא היתה טובה כמו במקרן לדוגמאת האפסון 5500.

עוצמת התאורה שמדדנו במצב נורמל הייתה רק Foot-lambert 9.8, ובמצב חיסכון ירדנו ל 8.4FL על גבי מסך 118" בעל gain של כ-1.2 ראלי. מה שזה אומר בשפת העם זה שמדובר במקרן יחסית חשוך! המצב משתפר במצב Game ועולה לנתון של 14FL.

כאמור, הבדיקה בוצעה על מסך של Carada בגודל של 118 אינץ ב-Gain מוצהר של 1.4 (אבל אפקטיבי 1.2). מה שהנתונים האלה אומרים זה שהמקרן מתאים לחדרים בעלי מסך של 80-100 אינץ. למסכים גדולים יותר הוא עלול להיות כהה מידי.

טמפרטורת הצבע שמדדנו לפני כיול הייתה מעט מעל 6500 מעלות קלווין. המקרן בעצם לא דורש באמת כיול מעבר לשימוש במצב FILM. התוצאות בגרף הטמפ' ישרות מאוד וכאמור, לשמחתנו אין ממש צורך בכיול מיוחד בשביל להגיע לתוצאות טובות.


החתימה הספקטראלית של המקרן מיוחדת במינה


במצב Cinema הגרף בול על הקווים


בכיול ידני אין בעיה להביא את הגרף בדיוק על ציר

הגמא שמדדנו הייתה 2.08, מעט נמוך – מה שאומר שהתמונה תהיה פחות פאנצ'ית ויותר חלבית. ניתן כמובן להגביר זאת מעט וזה יועיל למקרן לתת תמונה יותר קונטרסטית.

הקונטרסט של הפאנל במצב בו הצמצם הדינאמי מכובה היה 1:2700. זה נחמד, אם כי בפאנלים חדשים יותר של LCD אפשר כבר להגיע לתוצאות טובות יותר.

הצמצם הדינאמי של המקרן שקט ביותר, והפעמים היחידות שניתן לשמוע אותו ממש עובד, זה במעבר בין מצבי התמונה השונים. בתבנית שאמורה לשמוע את הצמצם על ידי הבאתו למצבים קיצוניים, הוא כמעט ולא הורגש.

מדידות האנסי קונטרסט הביאו אותנו ל 1:200 – תוצאה לא מאוד גבוהה ובהחלט פחות ממה שהיינו מצפים.

לגבי רעש המאוורר, מדובר במקרן שקט, שגם במצב Normal הוא כמעט ואינו נשמע. במהלך הבדיקה שמענו רעשים לא ברורים ולבסוף התברר שזה בכלל נגן הבלוריי.

איכות התמונה

הקרנה בדו מימד 

המקורות שהשתמשנו היו נגן בלוריי של פנסוניק מדגם DMP-BDT110, סטרימר TVIX 6500 וסוני PS3.

בממזרים חסרי כבוד נראתה כל צלקת על פניו של בראד פיט וכל סיב במעיל הצמר שלו. גווני העור טבעיים מאוד.

בסרט רטאטוי בסצנת הגשם, הפירוט ברחוב הכהה היה טוב מאוד. החיסרון היחיד היה שהתמונה הייתה אפרפרה במקומות שהייתה צריכה להיות שחורה.

בסרט עיר החטאים ה-Shadow Details היו טובים מאוד, אך הבעיה היא שהתמונה הייתה אפרפרה היכן שהייתה צריכה להיות שחורה.

הסרט רווי הצבעים ספיד רייסר נראה פשוט נהדר. המקרן התמודד מצוין גם בסצינות המרוץ עם תמונה נקייה ועשירה.


להזכירכם, כל התמונות צולמו בזמן תנועה ולכן הטשטוש

הקרנה בתלת מימד

אין ספק שהשימוש בפאנלים של 480 הרץ עושה רק טוב למקרן בתלת מימד בהשוואה למקרנים המוגבלים ל-240 הרץ או מקרני דור ראשון העושים שימוש ב-120 הרץ. שימוש במהירות גבוהה מאפשר להשאיר את המשקפיים פתוחות יותר זמן ובכך גם הפחית Crosstalk, אך כל זה במחיר של תמונה חשוכה יותר בתלת מימד.

כדאי לציין ששני הפרמטרים הבעייתיים בתלת מימד הם עוצמת בהירות ו-Crosstalk. שתי הבעיות הללו תלויות זו בזו ביחס הפוך: ככל שרוצים להפחית Crosstalk צריך לשמור על המשקפיים סגורים יותר זמן, מה שגורם להפחתה בעוצמת האור של המקרן בתלת מימד, וההיפך – הפשרה שנדרשת בשביל להעלות את עוצמות האור זה פתיחת המשקפיים ליותר זמן, מה שמוסיף Crosstalk. השיפור הנוסף ב-480 הרץ הוא בכך שהוא מהיר דיו בשביל למנוע כל תחושה של הבהוב בעת הצפייה בתלת מימד, תופעה שהיתה קיצונית מאוד ב-120HZ אך עדיין לא מושלמת ב-240HZ.

התחלנו כמובן בסרט אוואטר ובדקנו סצנות רבות מהסרט. התלת ממד הוא פשוט מצוין, כמעט חף מכל בעיה של Crosstalk. התמונה חלקה מאוד אבל… וזה אבל גדול – היא יחסית כהה ובגלל זה בסצינות היער החשוכות בפרקים הראשונים של הסרט ממש חסרים פרטים. מן הסתם, מסך קטן יותר או בעל GAIN גבוה יותר היה בהחלט משפר את המצב, אבל בתנאים שקבענו, נעלמו לנו פרטים בגוונים הכהים.

לדוגמא, התחושה של זוהר ביער החשוך כמעט ונעלמת לטובת אפקט התלת מימד. סצנות בהירות בסרט נראו כמו סצנות בין ערביים. במעוף הדרקונים, המקרן עשה עבודת עיבוד פשוט מרשימה, ושוב – רק אם התמונה הייתה קצת יוצר בהירה זה היה פשוט מושלם.


התרגום בתלת מימד היה חד כתער

עברנו לדיסק הדגמה של פנסוניק שיש בו כ-20 קטעי תלת ממד. בקטעים הבהירים העין מתרגלת מאוד מהר לזה שהמקרן חשוך ומקבלים תמונה נהדרת וחדה שהצבעים בה נראים טבעיים למרות הרכבת המשקפיים. בדומה למסכי הפלזמה של פנסוניק, גם במקרנים הם הצליחו להגיע לשלמות בכל הנוגע ב crosstalk – מה שמניב, בסרטים הבהירים, תוצאות מרהיבות.

בקטעים הכוללים  תמונה כהה ובהירה מורגשת אי היכולת של המקרן לרדת לשחור מוחלט, וגם יש איבוד פרטים בגלל כהות התמונה. עוד בעיה מציקה היא בכך שהלבן של המקרן בתלת מימד מרגיש אפרפר בשל הורדת הבהירות שנגרמת ממשקפי תלת המימד. הלבן מאוד חסר כאן. במצב GAME דווקא יש בנושא הזה שיפור משמעותי, כך שמי שמתכנן להשתמש במקרן למטרות גיימינג ירוויח עוצמת אור משמעותית.

בסרט ריו, שאצלי הוא בפורמט Side By Side, המקרן לא הצליח לזהות אוטומטית את הפורמט, אבל 2 לחיצות על השלט וקיבלתי תמונה בתלת מימד. סצינת הפתיחה ביער נראתה נהדר, ושוב כמצופה שום בעיית Crosstalk. חשוב להדגיש, שכל תוכן שנוגן מנגן בלוריי זוהה אוטומטית כתלת מימד. הדבר נכון גם למשחקי תלת ממד בפלייסטיישן. התוכן היחיד שלא זוהה אוטומטית היה SBS שנוגן דרך הסטרימר.

בסך הכול בגלל איכות התלת מימד הגבוהה של המקרן, החווייה היא מדהימה.

המרת דו מימד לתלת מימד

כדי לבדוק איך המקרן מתמודד בהמרה של דו מימד לתלת מימד, השמתשתי בבלו ריי של Planet Earth, סידרת המופת מבית BBC. בפרק הראשון Pole to Pole בתחילתו יש קטע מאוד קשה אפילו בדו מימד בו אלפי ציפורים עפות לצורך הגירה. המקרן הצליח להפיק תמונה תלת מימדית אבל היו לא מעט תופעות של Ghosting.


ככה נראות אלפי ציפורים בהמרה מדו ממד לתלת ממד

בקטעים אחרים מאותו הפרק, כמו דובי הקוטב, או פריחת הדובדבן, המקרן ביצע את העבודה ועל הצד הטוב ביותר. תמונה נקייה, אפקט תלת מימד מורגש ואפס ארטיפקטים.

לצורך הבדיקה השתמשתי ב-Mode 3 (מתוך חמישה אפשריים, כל Mode מגביר במידה את תחושת התלת ממד) ובנוסף הכנסתי תרגום כדי לוודא שהוא חד וברור.

תוכן SD

גם הפעם לא הקדשתי הרבה זמן לתוכן דו מימדי (מישהו עדיין עושה בזה שימוש, אלא אם כן הוא מעוניין להשתמש בזה כתחליף למסך דק עבור קליטת יס/הוט?). בדקתי 2 סרטי אקשן בפורמט DVD, ספיידרמן ו-Hellboy. ב-2 המקרים המקרן הגיב מצוין בסצינות אקשן, התמונה הייתה נקייה לגמרי מארטיפקטים, מאוד טבעית ועשירה בצבעים, וגווני עור טבעיים.

גיימינג

במצב גיימינג המקרן הוא במצב הבהיר ביותר, מה שנותן תמונה טובה גם במסך גדול יחסית. את החוויה של לשחק בתלת ממד קשה לתאר במילים, וצריך פשוט לחוות. שיחקתי ב-GT5 וממש נכנסתי למשחק. התמונה הייתה טובה מאוד, חדה, צבעונית וללא Crosstalk. פשוט כיף.

 

מנגנון ה-Frame Creation

מנגנון החלקת התנועה שהוצג כבר לפני 2 דורות במקרן ה-3000 שופר משמעותית ועכשיו גם עובד לא רק בדו מימד אלא גם בתלת מימד. התפקיד של המנגנון, כפי שרשמנו רבות בעבר, הוא להכניס תמונה נוספת לפחות, בין התמונה הנוכחית לתמונה הבאה. את דבר זה הוא מבצע בעזרת אלגוריתם מתוחכם המחשב את ממוצע התנועה בין שתי התמונות העוקבות (ולפעמים גם ניתוח של אלה שקדמו או הגיעו לאחר התמונה הבאה). הכנסת התמונה הנוספת "מחליקה" את התנועה, מה שיוצר וידאו מאוד ריאליסטי שלעיתים נראה כמו CCTV או "אופרת סבון".

במקרן של פנסוניק יש למנגנון שלושה מצבים, כאשר מצב 1 ומצב 2 מומלצים לסרטי קולנוע ומצב 3 מומלץ לספורט, סרטי אנימציה וכל וידאו שיש בו תנועה מהירה. מהבדיקה שלנו ראינו שמצב 1 ממש נוח, כך שגם אלה שלא אוהבים את המנגנון לא הוטרדו ממנו.

מצב 2 עשה עבוד מאוד יפה במעוף של הדרקונים באוואטר והתחיל להפריע למי שאוהב את האפקט הקולנועי ופחות אוהב את האפקט האולטרה ראליסטי. לדוגמא ב-AVATAR החדר שבו נשלט האווטאר נראה קטן ומלאכותי יותר ביחס לגרסא שלו במצב 1.

מצב 3, לעומת זאת, יכול להעיק בוידיאו רגיל, אבל בסרטי אנימציה כמו Bee Movie (שאיתו בדקתי את המנגנון), זה ממש מרשים. לסיכום, בהשוואה לדורות קודמים, יש בהחלט הרגשה של שיפור, וה-Judder כמעט ולא קיים. המנגנון מורגש הרבה יותר בסרטי דו מימד מאשר בתלת מימד. 

סיכום

מפרט טכני

  • ערכת הקרנה: 3 פאנלי LCD בגודל 2 ס"מ ברזולוציה טבעית של 1920×1080 ונורה מסוג UHM בעלת הספק של 200 וואט.
  • עוצמת תאורה: 2000 אנסי לומנס
  • קונטרסט: 300,000:1
  • חיבורים:
    – 3 כניסות HDMI בתקן 1.4
    – כניסת קומפוננט
    – כניסת VGA למחשב
    – כניסת s-video
    – כניסת קומפוזיט
    – שני טריגרים 12 וולט
    – יציאת משדר סנכרון משקפיים חיצוני
    – כניסת SERIAL למחשב
  • עדשה: זום/פוקוס חשמלית זום של X2.0, יכולת תזוזה ידנית בציר האופקי והאנכי.
  • מידות: רוחב 47 ס"מ X גובה 15 ס"מ X עומק 36 ס"מ
  • משקל: 8.7 ק"ג
  • חיי נורה: 5000 שעות במסך חיסכון, 4000 שעות במצב רגיל

סיכום וציונים 

מדובר במקרן מצויין שהוא בעל Value for money מהטובים שיש בשוק. הוא נותן תמונה טובה מאוד בדו מימד, בעיקר בסצינות בהירות. קשה לו קצת לרדת לשחור והקונטרסט שלו הוא מעט נמוך, אבל בפירוש לא מאבדים פרטים כי ה-Shadow Details שלו טובים. עיבוד התמונה של המקרן מרשים אבל לא מושלם.

בתלת מימד, הוא אחד מהמקרנים הטובים שראיתי עד כה. תמונה פשוט מצוינת ונקייה מבעיות נטולת cross talk לחלוטין. נקודת התורפה של המקרן היא שהתמונה לא בהירה דיה בשביל המסך שבדקנו איתו. המשקפיים שבדקנו איתם אמנם לא הכי נוחים וגם לא נטענים, אבל לשמחתי לא היו שום בעיות סינכרון כמו במקרנים מדורות קודמים, וכל זאת למרות שפנסוניק בחרה ב-IR בתור שיטת סנכרון על פני שיטת שידור ב-RF.

ההמלצה שלי למי שמתכוון לרכוש את המקרן היא להקרין על מסך של 80-100 אינץ' ורצוי עם Gain גבוה. המקרן פשוט מעולה למי שמתכנן להשתמש בו למטרות גיימינג, ובפרט לגיימינג בתלת מימד.

  • עיצוב: 9.5 – המקרן נראה טוב מאוד, במארז מודרני.
  • איכות בנייה: 9 – מנגנון תזוזת העדשה הוריד את הציון.
  • נוחות שימוש והתקנה: 10 – מאוד נוח להתקנה בזכות עדשת זום חזקה (X2) וחשמלית.
  • תפריטים: 10 – אין עוד מקרן ברמת המחיר הזו, עם תפריטים כל כך יפים ומפורטים.
  • איכות תמונה דו מימד: 8.5 – חסר למקרן קונטרסט, הוא לא יורד מספיק לשחור.
  • איכות תמונה בתלת מימד: 9 –  תמונה נהדרת, נקייה כמעט תמיד מ-Crosstalk, משקפיים מסתנכרנים מיד. במידה והמקרן היה בהיר יותר, הוא בקלות היה מקבל ציון 10.
  • עיבוד תמונה: 9.5 – Frame Interpolation טוב מאוד, מטפל יפה בכל המצבים.
  • שלט: 8.5 – חמוד, קטן, אבל חסר גישה ישירה למגוון פונקציות.
  • חיבורים: 10 – כל סוגי הכניסות האפשריות.

מחיר הערכה במבצע לסוף שנה (מקרן + נגן בלוריי תומך תלת ממד + 2 זוגות משקפיים מדגם TY-EW3D3LW) הוא 22,900 ש"ח.

אחריות לשנה ע"י יורוקום.

תודתנו לחברת יורוקום על השאלת המקרן לצורך הבדיקה

לדיון בנושא: מקרן פנסוניק 7000


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

20:10
  /  
26.12.2011
  
מאת: יניב דיין

1