עפר לאור

טלויזית פלזמה פנסוניק 55VT50 - ענקית ומדהימה
תאריך: 10/06/2012 - 08:00
נושא: תלת מימד + VR



מאת: עפר לאור



לקחנו את טלויזיית הדגל החדש של פנסוניק לסיבוב.

האם ה-55VT50 מצליחה להשתפר מעל הדורות הקודמים של פנסוניק?




הקדמה


תקציר מנהלים

פנסוניק הצליחה כאן ובגדול להגיע לרמה של KURO המיתולוגית. זו טלויזיה עם שחורים שסוף סוף מצליחים לגעת בשלמות, וכך גם הטיפול של המסך בתלת מימד. בתחום איכות התמונה לא ראינו מסך טוב מה-55VT50, שכן יחס הניגודיות הטבעי שלה גבוה מכל מתחריה - וכך גם האחידות (אין זליגות אור).

החוסר בעברית ובמקלט DTT מובנה מורגשים וחסרים מאוד. האפליקציות עדיין לא מרגישות בשלות כמו בפלטפורמות של המתחרות הקוריאניות, אך ביצועי המזרימדיה המובנית יוצאים מהכלל.

הקדמה

כמו שאר החברות היפניות, פנסוניק סולדת מהמספר 4 ודילגה עליה כאשר שדרגה את סדרת VT30 ועברה ישירות ל-VT50. הדילוג על המספר סימל הרבה יותר מסתם דילוג על מספר מודל אלא על שינוי די מהותי בקונספציה. פנסוניק בעבר הפרידה את עצמה, לרוב באופן מוצדק, ועבדה לפי Cycle משלה. כך למשל, כל נושא המסכים החכמים היו כינור שני ליכולות שבהן לפנסוניק היו יתרונות טכנולוגיים מובנים: תלת מימד ואיכות התמונה.

 

די מרענן היה לראות שבהשקת הסדרה החדשה באקסודיה, הדגישו לא פעם נציגי יורוקום פנסוניק את העובדה שפנסוניק פועלת באופן נמרץ לשפר את איכות התמונה. אם בין סדרה 20 ל-30 לא ראינו כמעט הבדלים בפאנלים, השיפור מורגש מאוד בין ה-VT50 ל-VT30. פנסוניק גם התחילה להתייחס לטרנדים העולמיים בעיצוב באופן רציני יותר, ומציגים מסך דגל חדש ומעוצב להפליא - מסגרת BEZEL דקיקה וכסופה, פאנל גדול יותר (55" במקום 50" לספינת הדגל) ומסך פשוט דקיק. ההבדל בפרופורציות בין העובי של המסך לבין גודלו מפתיעים ביותר בפעם הראשונה שרואים את המסך. זה מסך באמת גדול ומרשים מאוד בסלון. 

העיצוב לא עצר במסך עצמו, וכולל גם מעמד חדש ומרשים.

הפאנל הקדמי של ה-55VT50 כולל מנגנון בליעת אור, אך בבדיקה מול חלון בהיר היו לא מעט החזרי אור. בנושא פילטר אנטי רפלקטיבי יש מסכים טובים יותר, אם כי ניתן לראות שאם המסך לא בדיוק מול החלון, אין שום בעיה (כלומר, אין החזרי אור משמעותיים ממשהו שאינו פולט אור). כדאי לשים לב שכאשר מדובר במסכים גדולים, פילטר כזה יכול להיות משמעותי ביותר (למשל בסדרות הזולות יותר של פנסוניק הפילטר הוסר).

סאונד

הסאונד של המסך מעולה לצרכי טלויזיה, וכמו תמיד אנחנו ממליצים על מערכת קולנוע ביתי ורמקולים למי שרוצה חוויה קולנועית מלאה. מה שכן, איכות הסאונד והעוצמה הן מהטובות שראינו במסכי טלויזיה.

הפתעה מעניינת בתחום זה היא שפנסוניק הוסיפה רכיב Bluetooth אשר מתפקד לא רק לצרכי חיבור למשקפי התלת המימד החדשות, אלא גם ניתן להשתמש בו בכדי לחבר כל אוזניות סטריאופוניות למסך. תהליך ה-PAIRING פשט למדי ודורש לרוב קוד. ניתן להשתמש באוזניות שתומכות בחיבור סטריאו בלבד. איכות הסאונד מצויינת, וניתן בקלות לשמוע טלויזיה במיטה מבלי להפריע לבנות הזוג (הרי אנחנו יודעים מי באמת עושה רעש בבית). רלוונטי במיוחד בעונת היורו, רק צריך לזכור שאם אתם צועקים גול, אתכם דווקא כן ישמעו.

הממשק והשלט

הממשק של ה-55VT50 כמעט ולא עבר שינוי מסדרת ה-VT30. הוא מרגיש מבוגר והיה ראוי שהוא יעבור מתיחת פנים. עם זאת, הוא נעים לשימוש ובסה"כ מרבית הזמן נבלה מול הטלויזיה בתוכן ופחות בממשק...

השלט משקף את התפיסה הזו. הוא דומה עד מאוד לדורות הקודמים של שלטי פנסוניק, קרי: פלסטי, פשוט ופונקציונלי. היינו רוצים לראות גישה ישירה לכניסות ה-HDMI הרבות, במקום להקדיש את מרבית השלט לכפתורי הערוצים המיושנים.

בנוסף לשלט הראשי, הטלויזיה מגיעה גם עם שלט מגע ייחודי. מסכים חכמים דורשים הרבה יותר אינטרקציה מדוייקת ולכן כל היצרניות מנסות שיטות שונות ומשונות לקבל מאיתנו יכולות שליטה מדוייקות יותר. LG משתמשת בשלט שניתן להזיז אותו באוויר וכך לשלוט במיקום החץ. פנסוניק מאפשרת שליטה בעזרת הזזת היד, ושיטות שליטה בקול ודרך הסלולרי מוסיפות עוד אפשרויות שליטה. מצאתי שהשיטות הללו מסורבלות ודורשות ריכוז ולא מעט זמן ואימון. 

שלט המגע של פנסוניק מנסה להתגבר  על כך בעזרת סוג של משטח מגע שמאפשר גלילה, שליטה והזזה, עם עקומת למידה ואמינות גבוהים יותר.

השלט נוח מאוד למגע ומזכיר את השלט הקטן של מסכי LG. איזור המגע הוא בעצם סוג של איזור עגול שמאפשר לנו לגלול ולעבור בין האפשרויות בקלות רבה יותר. במצבים מסויימים זה דורש הסתגלות. למשל בתפריטים הרגילים, החוסר בחוץ והעובדה שאנחנו גוללים בין האפשרויות מעט מבלבל. בדפדפן היה לי מעט קשה להגיע לגלילה אמינה. אולם בסה"כ מדובר בקונספט מעט יותר אמין מהשיטות האחרות. עם זאת, הוא רחוק משלמות ויש עוד הרבה מקום לשיפור כאן. הדוגמא שמצליחה לשבור את כל שיטות השליטה היא הנסיון להקליד משהו ספציפי. בשלט של LG התייאשתי מהר למדי והתעייפתי מלנפנף את השלט ולנסות להגיע לדיוק גבוה. כך גם בשיטת הנפנוף ידיים של סמסונג - זה לקח הרבה זמן והיה מעייף מאוד. בשלט החדש של פנסוניק המצב היה בהתחלה מעט טוב יותר, אך מהר מאוד גיליתי שאני עושה טעויות ובוחר מקשים במקום לגלול. בקיצור, גם כאן חזרתי לשלט הבסיסי הישן, ולמי שזקוק להקלדה יותר ממושכת, מומלץ להוריד אפליקציה של מסכי פנסוניק לטלפון הסלולרי להקליד את הכל שם.

המסך נדיב במספר החיבורים שלו וכולל אפשרויות רבות. ראויים לציון שהחיבורים החשובים אינם "מוקטנים" (קרי: אינם דורשים מתאם מיוחד). למסך 4 חיבורי HDMI, שלושה חיבורי USB וכניסה לכרטיס זיכרון SD. מה חסר לי? חיבורי SCART ו-S-Video היו יכולים להיות תוספת נחמדה.


איכות תמונה


אז כפי שקראתם בהקדמה, ה-55VT50 הוא בעצם מסך הטלויזיה הראשון שמצליח להגיע לרמת השחורים של KURO2 (ז"ל) של פיוניר - אותו מסך מיתולוגי שגם שנים לאחר מותו בטרם עת, עדיין מהווה את תו התקן לטלויזיות באשר הן.

מה שייחד את ה-KURO2 היו מספר פרמטרים שביחד הצליחו לגרום לנו להזיל ריר: קונטרסט טבעי מטורף (KURO זה שחור ביפנית), צבעים מדוייקים להפליא, פילטר קדמי לבליעת אור אפקטיבית במיוחד וחדות מעוררת השראה.

בכל אחד מהפרמטרים, היו מסכים שהצליחו להגיע קרוב, אך שילוב כולם ביחד היה מעבר ליכולות של המסכים לאחר מותו של ה-KURO. פנסוניק עצמה רכשה את מרבית הפטנטים המעורבים ב-KURO והציגה לא פעם הדגמות בסגנון KURO בתערוכות. עם זאת, המסכים בפועל לא שודרגו ולא כללו את מלוא הטכנולוגיה, ככל הנראה בגלל ההתמקדות בשנים האחרונות בתלת מימד. עכשיו שנושא תלת המימד הגיע לכדי שלמות (עוד על כך בהמשך), אפשר היה להתקדם להטמעת הטכנולוגיה הזו במלואה וסוף סוף זה הגיע. 

מבחן הפסים השחורים הוא המבחן האולטימטיבי לכל תצוגה: האם בחדר מוחשך לחלוטין ניתן להבחין בפסים השחורים מעל ומתחת לתמונה (במרבית הסרטים יש פער בין היחס 2.35 הקולנועי לבין היחס הרחב של המסך 16:9). במרבית המקרים ניתן להבחין ששני הפסים הללו הם אפרפרים ולכן ניתן להגיד בדיוק איפה התמונה מסתיימת והיכן המסגרת של המסך מתחילה. הייחודיות של ה-KURO היה בכך שהגבול היה מטושטש ולא ניתן היה להבחין בפסים האפורים. כך גם כאן. במצב THX בחדר חשוך לחלוטין, הסרטים פשוט נגמרו היכן שהם נגמרו, לא היו פסים אפורים כלל. בקטעי מעבר (שעוברים למסך שחור), המסך דווקא כן מציג מסך אפרפר, ככל הנראה מתוך מטרה מוצהרת למנוע ממך לחשוב שמשהו תקול או מלהחשיך לחלוטין את החדר...

ללא ספק, זה הבשורה הגדולה ביותר שה-55VT50 מביא, אך במקביל אליו הוא מצליח גם לשחזר את ההצלחה של מודלים קודמים. המסך גדל ב-5" ולמרות זאת, התמונה חדה להפליא. לא מדובר במסך שהייתי ממליץ עליו לסלון קטן. זהו מסך מרשים לסלון של 4-5 מ'.

איכות התמונה SD

55" זו טלויזיה גדולה. במיוחד אם מתכוונים לצפות בתכני ה-SD של יס והוט. אם מרבית התוכן שלכם הוא כזה, כדאי אולי לקחת מסך מעט קטן יותר, שכן כל בעיה בשידור הנורא של ערוצים 2+10, נראית כאן בבירור. אין הרבה לאן לקחת את איכות התמונה הזו או לשפרה, למעט התקווה שנותרה לנו שבשלב כלשהו הערוצים הללו ישודרו באיכות HD...

השרדות היתה פחות חדה מכפי שהייתי רוצה לראות אותה. מקור הבעיה כמובן לא במסך אלא בתוכן הרע. ממרחק צפיה הגיוני של כ-3 מ' ומעלה, הבעיה נפתרת.

המסך תומך ביחסי מסך שונים גם במצב 1080i, מה שבהחלט עוזר עם ממירי יס למינהם. עם זאת, אנחנו עדיין ממליצים לעבוד במצב AUTO בממירים אלה.

אחד החסרונות המשמעותיים של המסך הוא החוסר במקלט DTT מובנה. בעוד שכל היצרניות הגדולות משקיעות בכך, פנסוניק אינה מטפלת בנושא והמסכים עדיין כוללים אך ורק מקלט אנלוגי PAL. מכיוון ששידורים כאלה אינם קיימים עוד בישראל, כואב הלב שזה מה שאנחנו רואים כשמחפשים ערוצי טלויזיה במסך:

כדאי לציין שה-55VT50 משנה שוב את טכנולוגיית הטיפול בפריימים ביניים (IFC או כפי שפנסוניק מכנים זאת, Intelligent Frame Creation). במצב מינימלי התמונה היתה מצויינת, אך במצב מקסימלי היו תופעות לוואי שכדאי להמנע מהן. בקיצור, המנגנון שופר, אך רצוי להשאיר אותו ברמה נמוכה.

איכות תמונה בשידורי HD

כאן באמת ניתן להרגיש את היתרון של המסך על קודמיו. החדות המופלאה של ה-55VT50 מורגשת בכל פינה.

כידוע פלזמה פועלת על ידי הבהוב בין מצב דלוק לכבוי של תאי האור. הבהוב זה כולל גם תופעות לוואי לא רצויות שנקראות לפעמים "נמלים זוחלות" שכן הפיקסלים נראים כאילו הם רוחשים להם. האצת קצב ההבהוב לא רק משפר את היכולת של הטלויזיה לשחזר את הצבע השחור באופן עמוק יותר, אלא גם מורידה כמעט לחלוטין את התופעה הזו. 

משום מה נושא האודיו בערוצי ה-HD של יס עשה בעיה למסך והוא התקשה לפענח את פורמט האודיו (Dolby Digital 2Ch). שינוי של ההגדרות הממיר ל-PCM סידר את העניין בזריזות.

הבעיה במשחקי הטניס הוא מעקב אחרי הכדור הקטן. במרבית המקרים, הגוף המשדר מדגיש אותו בצבע יותר בולט ולמרות זאת, הוא עדיין נראה קטן ולא נעים לעקוב אחריו. ב-55VT50 לא היתה בעיה כזו והשילוב עם מצב Intelligent Frame Creation במצב נמוך שיפר זאת אף יותר.

איכות התמונה בבלוריי

נבדקו מספר רב של כותרים בבלוריי, שהאהוב עלי הוא כמובן SIN CITY. סרט זה שנערך וצולם בגוונים קיצוניים במיוחד, דורש מכל מסך טלויזיה שצופה בו להיות מדויק מאין כמוהו. איכות התמונה שראיתי מודגמת על ידי הבעת פניו של ברוס וויליס...

שימו לב לחוסר היכולת להפריד בין הגבולות של התמונה לקצה המסך.

תמונת פניו של ברד פיט בממזרים חסרי כבוד היה יוצא מהכלל.


תלת מימד ומדידות מסך


תלת מימד

פנסוניק היתה מהראשונות שהצליחו באמת לכבוש אותנו עם תלת מימד פשוט, איכותי וללא פשרות. עם זאת היו מספר חסרונות גם לתלת מימד של פנסוניק:

  • המשקפיים היו כבדים, אם כי כל דור שיפר זאת משמעותית.
  • המשקפיים לא זולים
  • שימוש בשיטת השידור IR גרמה לשיבושים בקליטה של המשקפיים אך גם הקשו על שליטה על מכשירים אחרים שכן האותות היו משבשים את אות השידור של השלט האלחוטי.

המעבר של חברת סמסונג ל-Bluetooth איפשרה לה לראשונה להקטין ולהפחית את משקלן של המשקפיים ובמקביל להעלות את האמינות שלהן. פנסוניק הלכה בכיוון זהה ומשתמשת בתקן אוניברסלי חדש שאמור להיות זהה בין כל החברות. במקביל, הופחת משקלן של המשקפיים עד מאוד. הן כמעט ואינן מורגשות על הפנים ומזכירות לכל היותר משקפי שמש אופנתיות.

בניגוד לדור הקודם של משקפיים, אין למשקפיים החדשות יכולת טעינה, ככל הנראה הסוללה של המשקפיים מחזיק מספיק זמן שאין כל כך צורך בכך ושימוש בסוללה לא נטענת מאפשר הפחתת משקל נוספת.

לבסוף, מתג אחד בראש המשקף מאפשר הדלקה וכיבוי, אך משיכה לימין תאפשר למי שסובל מתלת מימד לבטל את האפקט ולעבור למצב דו מימדי רגיל. בגלל השינוי הטכנולוגי, המשקפיים אינן תואמות את הדורות הקודמים של מסכי פנסוניק וחשוב לרכוש מודל מתאים.

איכות התמונה בתלת מימד של פנסוניק יוצאת מהכלל. כאמור, החברה כבר הגיעה מבחינתנו לרמת שלימות בשידורים שכן בשני הדורות האחרונים של המסכים לא היו יותר תופעות של זליגה מעין לעין (Crosstalk). מה שתווסף לדור הנוכחי הוא גם יכולת החלקת תנועה אשר משפר את החוויה ועדיין אינו זמין אצל מרבית המתחרות.

ההמרה מדו מימד לתלת מימד של המסך מצויינת ומורגש שיפור כלשהו מהדור הקודם, אם כי היו כמובן מספר מקרים שהמנגנון כשל. ככלל ההמרה עובדת מצויין במצב עומק MID.

חסרון שהיה בדורות קודמים ובמסכים רבים הוא שבהמרה מדו מימד לתלת מימד בשידורי טלויזיה רגילים, התמונה מהבהבת באופן מאוד לא נעים. פנסוניק מאפשרים ב-55VT50 לעבור למצב 120HZ ובאופן מפתיע הדבר פותר לחלוטין את כל התופעות הלוואי הללו. מוזר שזו אינה ברירת המחדל של המסך ויש צורך לחפור מעט בתפריטים בכדי להגיע אליה. 

מכיוון שאין המון טעם להציג תמונות תלת מימד מטושטשות, נסתפק באחת בודדת של שאול מופז בסרט דרדסים בתלת מימד...

מדידות ובדיקות

תחילה כדאי להתחיל בחדשות הטובות: לא ניתן היה למדוד את הקונטרסט של המסך, גם לא במצב ANSI. השחורים של המסך כל כך עמוקים גם במצב הזה שמכשירי המדידה פשוט לא מסוגלים להתמודד איתה. כך שטכנית, יחס הניגודיות שלה מסך שואף לאין סוף... זו פעם ראשונה מאז ה-KURO שהגענו למצב כזה שבו לא ניתן למדוד כלל את יחס הניגודיות של המסך. 

כמו כן, גם האחידות של המסך היתה מדוייקת באופן מפתיע ועברה את ה-95%. גם כאן, מדובר בנתון שמסכי LED למשל אינם יכולים להתמודד איתו בגלל בעיות אחידות במרכז אל מול הפינות (שלא לדבר על זליגות אור למשל). 

במצב CINEMA ו-THX קיבלנו מדידות CIE מדוייקות להפליא, בעצם המסך מגיע לגמוט צבעים מושלם כמעט לחלוטין. כמובן שבמצב VIVID ניתן להרחיב את המשולש ולקבל עוד מגוון צבעים נוסף למי שרוצה תמונה פחות טבעית, אך יותר מרשימה.

המסך מגיע עם יכולות ISF CCC, וכן מגיע עם שני מצבי THX (רגיל ושל אור יום). מצבי THX הם מצבים מכויילים אצל החברה ומגיעים לרמת כיול גבוהה. יש מספר חסרונות במצב הזה, שמסתכמים בכך שחלק מההגדרות המתקדמות מנוטרלות בכדי לשמור על טוהר הכיול... הגדרות כגון טמפ' צבע, גאמה מקובעים לפי מספרים לפי העדפת THX והכי מרגיז - במצבים אלה הגדרות ה-IFC בעצם מנוטרלות.

יורוקום הצהירה שמסכים ברמות הגבוהות של החברה יכללו כיול של מתקיני החברה בעזרת תוכנה וסנסור. כיול כזה נעשה במצבי PRO1 ו-PRO2 אשר כוללים אפילו עוד הגדרות שחסרות במצב CINEMA. לדוגמא, ניתן להגביר את רמת הגאמה, אשר בד"כ מקובעת סביב 2.06 (כפי שנמדד כאן במצב CINEMA).

כמובן שעדיף להעלות את ההגדרה זו ולהגיע לסביבות 2.2 שאפילו ישפר את התמונה במסך עוד יותר.

במצב THX ו-CINEMA טמפ' הצבע (במצב WARM) צריכה לעמוד על 6500 מעלות קלווין, אך נמדדה סביב 6526K, הודות לאדומים מעט מודגשים יתר על המידה.

עוצמת האור של המסך מגיעה לכ-175cd/m2, מספק בהחלט לחדר רגיל או ממוצע, אך בחדר בהיר במיוחד התמונה לא תהיה בוהקת דייה.

החתימה הספקטרלית של המסך מפתיעה, ניתן לראות גבעה רביעית סביב אורך הגל 700 ננו מטר. תדר זה קרוב מאוד לקצה תחום הראיה של העין האנושית ולכן גם הדבר השפיע על טמפרטורת הצבע של הלבנים. לא ממש ברור מה הסיבה לפליטת Near IR מטעם המסך...

 


מסך חכם


סטרימר מובנה

למסך שלושה מחברי USB ואף מקום להכניס כרטיס SD. כל זה מיועד לאפשר למסך להריץ תכנים ולא להזדקק לסטרימר. פרט לנושא התרגום העברי שחסר, מדובר כאן באחד הסטרימרים החזקים ביותר שראיתי במסך חכם.

חיברתי דיסק און קי והתחלתי להריץ קטעי בדיקה. 

המסך פיענח בקלות אודיו בפורמטים שונים ובקצבים שונים, כולל ערוצי אודיו DTS!

בתכני ה-MKV שבדקתי (למשל של סדרות וסרטים) הפיענוח היה מעולה.


תרגום בעברית חסר


ניתן לעבור בין ערוצי סאונד שונים

בבדיקת קצבי הנתונים הגעתי לכ-40Mbps שהמסך מסוגל להזרים מבלי לגמגם:

אחד החסרונות של מרבית היצרנים הוא התלות שלהם ב-DLNA ובמימוש חלקי או גרוע של הטכנולוגיה הזו.

המצב גרוע וממשיך להדרדר כבר מספר רב של שנים - מרבית היצרנים מכריזים על תמיכה במינימום יכולות של DLNA, מה שהופך את היכולת הזו לקוריוז ולא לתחליף אמיתי לסטרימר.

כאן הופתעתי לטובה ובגדול. התמיכה ב-DLNA במסך קיבלה קפיצה דרמטית לטובה. תחילה, כמעט כל התכנים שזרקתי על המסך עבדו והוזרמו ללא כל הפרעה (פרט לתכנים בעלי קצב נתונים גבוה). אם במרבית המסכים אני אומר תודה אם ה-NAS שלי מזוהה בכלל, כאן המסך לא רק זיהה את המאגרשת בקלות, אלא הזרים תכני MKV וקבצים שונים ומשונים ללא קושי!

מסך חכם?

ה-55VT50 הוא מסך חכם, אלא כזה שאינו כולל עברית. זה חסרון משמעותי על פני המתחרים: סמסונג, LG וסוני, כבר הכניסו את העברית למסכים החכמים שלהם. בניגוד לדגמים קודמים, כאן הדבר באמת פוגע בפונקציונליות ובתחרותיות שכן לא ניתן בעצם לגלוש באתרים בעברית, לראות תרגום בעברית בתוכן או להריץ אפליקציות בעברית, לפחות עד אשר הנושא יפתר.

מקלט ה- Wi-Fi של המסך סירב משום מה להתחבר לי לרשת הביתית ונאלצתי להשתמש בחיבור קוי, אשר אמין יותר ממילא. גם כאן היו לי מספר בעיות, והייתי צריך להגדיר את כתובת ה-IP ידנית. במכשירים ובמסכים אחרים לא היתה לי בעיה כזו, אך מרגע שביצעתי זאת הכל עבד כשורה וכל התהליך ארך כשתי דקות.

ממשק המסך החכם בנוי לפי קומות, לפי המודל שהוצג כבר בדורות הקודמים של מסכי פנסוניק. הממשק די בסיסי וקל להתרגל אליו.

האפליקציות חביבות, אך באיזורנו מספר האפלקיציות הרלוונטיות מעט מוגבל. בארה"ב ניתן להוריד אפליקציות מהענן כגון NETFLIX שכוללות תוכן אמיתי ושימושי. בארץ התכנים הרבה יותר מוגבלים.

כמה אפליקציות מוצלחות כגון מזג אוויר, חיבור לפייסבוק, יוטיוב או Break כוללות מספיק תכנים בשביל לעניין.

התכנים עובדים ללא כל קושי וניכר שכח העיבוד של המסך הוא משמעותי. לא חוויתי גמגומים, עצירות או בעיות אחרות.

כמובן שיש גם דפדפן, מבוסס Apple Webkit (קרי: תואם לכרום). הדפדפן עובד מצויין, כולל פלאש במהירות שהפתיעה אותי לטובה! מצד שני, ללא עברית זה הפך להרבה פחות מעניין בארץ.

הגלישה היתה מהנה במיוחד תוך שימוש בשלט החדש עם משטח המגע היה כאן סופר נוח. קל מאוד לגלול (סיבוב עם או נגד כיוון השעון) וגם להגיע ולקליק על פרטים שונים על גבי המסך. שיחקו אותה.

ממשק ההקלדה באפליקציית YouTube חדשנית ומעניינת. מתחילים להקליד וסביב כל אות שאתם עומדים עליה ניתן לנווט סביבה לאותיות שהמסך חושב שאתה הולך להקליד. מנסיוני הוא קולע מצויין וזה מזכיר מעט את ממשק T9 למי שאוהב זאת מהתחום הסלולרי.

החסרון העיקרי ביוטיוב היא העובדה שהתכנים כרגע באיכות SD, דבר שאפשר לקוות שישתנה עם שדרוגי הקושחה הבאים.

כאמור, יש עוד אפליקציות רבות בסגנונות שונים, כגון חדשות מ-AP ואף תכני וידאו ואודיו (shoutcast למשל כולל מאות ערוצי רדיו מרחבי העולם ומכל ז'אנר אפשרי).

אפשר רק לקוות שבתחום התוכן פנסוניק תמשיך בכיוון של מתחרותיה (כרגע רק LG וסמסונג) אשר משקיעות בשיתופי פעולה על מנת לגרום לתוכן מקומי להגיע למסך. בינתיים יש לנו תכנים מיושנים למדי, או כאלה שזכויות היוצרים שלהם כבר פגו.

ניתן לראות שאיכות התמונה בחלק מהתכנים לא ברזולוציה גבוהה:


סיכום


סיכום

אם בעבר הייתי צריך להתפתל כאשר שאלו אותי לגבי מחליף אפשרי ל-KURO, אז אפשר רשמית להפסיק. ה-55VT50 מצליח להגיע לרמות שחור מושלמות, יחס ניגודיות מטורף, עיצוב מרהיב, סטרימר מובנה איכותי ותלת מימד הכי מוצלח שראיתי עד היום.

הנקודות החלשות של המסך הוא בחוסר מוחלט עברית, חוסר של מקלט DTT איכותי מובנה וחוסר של תכנים מקומיים מעניינים. כמו כן, חבל שמצלמת הסקייפ אינה מובנית.

ממשק המשתמש פשוט למדי (או פשוט מדי), אך שלט המגע החדש בהחלט מרענן את העניינים ומאוד נעים לשימוש.

ציונים

  • איכות בנייה: 9.5
  • עיצוב: 9.5
  • HDTV איכות תמונה: 10
  • SDTV איכות תמונה: 8.5
  • תלת מימד: 9.5
  • שלט: 8 + 9 (שלט המגע משדרג את החוויה ל-9)
  • יכולות כיול: 9.5
  • יחסי מסך: 9.5 (כולל יכולות מלאות לשליטה גם במצב 1080i)
  • חיבורים: 8
  • ממשק: 8.5 (פשוט למדי)
  • המרת 2D לתלת מימד: 9
  • פונקציות נוספות: 9.5 (DLNA מצויין, חיבוריות USB + SD, יוטיוב, אפליקציות תוכן)
  • שירותי תוכן מהרשת: יש (אך מוגבלות בישראל)
  • עברית: אין

תמיכה בפורמטים

  • חיבוריות HTPC: מצויין
  • תמיכה בהיי דפינישן של יס - yes HD: כן
  • תמיכה ב-HDMI 1.4: כן
  • תלת מימד 3D: כן
  • המרה אוטומטית 2D ל-3D: כן  (חשוב להעביר למצב 120HZ בכדי למנוע הבהוב בתכני 50HZ)
  • תמיכה ב-DTT: לא
  • תמיכה ביחסי מסך ב-1080i: כן

מחירי המסכים הרשמיים (המחירים בפועל עלולים להשתנות בהתאם למבצעים):

  • VT50 בגודל 55" - מחיר 19,990 ש"ח
  • VT50 בגודל 65" - מחיר כ-30,000 ש"ח
  • GT50 בגודל 50" - מחיר 13,990 ש"ח
  • ST50 בגודל 65" - מחיר 19,990 ש"ח
  • UT50 בגודל 60" - מחיר 14,990 ש"ח
תודה לחברת יורוקום, יבואנית פנסוניק בישראל, על השאלת המסך ונגן הבלוריי לצורך הבדיקה

לדיון בנושא: טלויזית פלזמה פנסוניק 55VT50 - ענקית ומדהימה




הידיעה הזאת הגיעה מ מגזין אודיו וקולנוע ביתי
http://www.hometheater.co.il

הכתובת לידיעה היא:
http://www.hometheater.co.il/article3672