עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

היפה והאופה - Trafomatic

26/10/2008 - 07:00



 
 
 


הקדמה

מוסיקת רוק כבד, מטאל ו Fusion מתאפיינת בדינמיות אין סופית, מהירות, שליטה ודיוק. כלי הנגינה הינם חשמליים, הגיטרות עמוסות דיסטורשיין, מתופפים עם דאבל בייס דראם ובאסיסטים שרצים על הבמה כאילו אין מחר. אף קיימת טענה כי אודיופילים רבים המירו את דתם מרוק כבד לסגנונות אחרים ולו מהסיבה שהם לא הצליחו להגיע לתוצאות משביעות רצון עם המערכות המושקעות שלהם. הרצון לשמוע באופן איכותי, להשקיע בציוד יקר ולהגיע לתוצאות הוא המאפיין של כל אודיופיל, אך האם כולם מצלחים להגיע לשם?

דיון עתיק יומין מתייחס להבדלים בין הגברה טרנזיסטורים למנורות. קיימים טיעונים רבים לכאן או לכאן ולא ניכנס לכולם, אלא נתייחס לחלק מהטענות. רבים טוענים כי מגברי מנורות מספקים צבע, רכות ומיד מלטף  וזה לתפיסתם הדבר הנכון.
מצד שני, חובבי הטרנזיסטור מייחסים לו תכונות כגון שליטה, באס הדוק, Attack ודינאמיות. כמו שאתם כבר מתארים כבר לעצמכם, אף הם טוענים כי זאת הדרך בה מוסיקה צריכה להתנגן. אך האם ניתן לבצע הכללה כזו? האם כל מגברי המנורות מביאים איתם את אותם המאפיינים, האם המגברים הטרנזיסטורים גם הם זהים באופיים?
התשובה היא כמובן שלא. ניתן למצוא מכשירים טרנזיסטורים בעלי גוון אופייני המיוחס למגברי מנורות ומגברי מנורות בעלי גוון טרנזיסטורי.
בכתבה זו אסקר סט מעניין של חברת Trafomatic.


החברה והאיש

חברת Trafomatic Audio הינה חברה לייצור שנאים למערכות סטריאו וממוקמת בסרביה.
כידוע, שנאי מהווה חלק מרכזי וחשוב בציוד האודיו, איכותו קובעת בין היתר את איכות המכשיר את איכות הסאונד הסופית שלו. חברת טרפומטיק מייצרת שנאים שאותם ניתן לראות הן בפרוייקטי DIY והן בחברות מסחריות וניראה כי ההחלטה לבנות ציוד אודיו ולבסס אותו על השנאים של החברה הגיונית.


במהלך ביצוע הכתבה ביקשתי מהיבואן לקשר אותי עם המתכנן הראשי של ציוד האודיו וכאמור יצרתי איתו קשר לשיחה קצרה. סשה המתכנן הוא איש חביב אשר מעבר להבנתו הטכנית מוכן לענות לכל שאלה בנינוחות, ניכר כי האיש בעל תשוקה אמיתית לאודיו. במהלך השיחה עימו ביקשתי התייחסות ספציפית לגבי המנורות אותם הוא מספק עם המכשירים, על התשובה שלו תוכלו לקרוא בהמשך.

מבנה המכשיר

מגבר הכוח מבוסס מנורות 6550 שהם בעצם היוו את הבסיס למנורה KT88. המכשיר מגיע עם שני צמדים (match pair) מייצור סיני ומכיל 8 מנורות AU712 כדריברים אף הם מייצור סיני.

אף על פי שקיימת הסתייגות ממוצרים סיניים ואיכותם, ניראה כי בשוק האודיו נימצא פתרון זול יותר ואיכותי כאשר הייצור בסין. המשמעות ליצור בסין אינה מעידה על רמת איכות המנורה ומניסיוני יתכן כי מנורה בייצור סיני תשיג תוצאות טובות יותר על פני אחיה האירופאיים והאמריקאים. גם במקרה של מנורות והחלפתם נושא הסינרגיה הינו נושא מרכזי וחשוב. אני מניח שסשה יכול היה לספק את המנורות ברמת בסיס גם מייצור אחר ותוספת המחיר ל MSRP של היה עומד על עשרות ואולי מאות דולרים בודדים.

לאחר שיחה עם סשה, הובהר לי כי קיימת האפשרות להזמנה המכשיר עם מנורות של חברת "סבטלנה" ולטענת המתכנן, ניתן להשיג את התוצאה הטובה ביותר עם מנורות אלו. הרוכש כמובן יכול מראש לבצע הזמנה עם מנורות אלו.

 

בחלקו האחורי של מגבר הכוח כניסת PRE ואפשרות חיבור רמקולים בעלי התנגדות 4 אום ו 8 אום. אני כמובן חיברתי בכניסות של ה 8 אום מאחר והאודיטוריום בעל עכבה נומינלית של 6 אום. המראה סולידי עץ מנומר מרוח בלקה ופלטה מוזהבת בעלת חריטה בצבע שחור המספקת מראה עשיר. במרכז LED אדום. בחלקו האחורי של המגבר יושב ספק איך לא של חברת Trafomatic. הספק יושב במבנה עץ מרובע אף הוא בגוון מנומר, בשונה משאר מגברי החברה.

הפרה גם הוא בצבע תואם, בעל מראה סולדי וחלק. בחלקו הקדמי כפתור לשליטת עוצמת הקול וסדרת LED המתארים את הערוץ הנבחר. בחלקו האחורי של המכשיר יציאה למגבר הכוח וחיבור מקורות שונים. הכניסות והיציאות הינם RCA, לא קיימת אפשרות לחיבור באלנס.מנורות הפרה הינם 2x 6N1P-EV, 1x EZ80


פרמטרים טכניים

מגבר הכוח - Elegance Experience

Input voltage : 230V (available 115V) 50/60Hz
Power consuption : 250VA
Outputs: 4/8 ohms
Inputs : AUX
Tubes complement : 4x 6550, 4x ECC82
Input sensitivity : 2Vrms
Input impedance: 100K
Output power : 2x40W
THD at 1W/1KHz : 0.85%
S/N ratio: 80dB
Frequency bandwidth: 10Hz(-1dB) - 77KHz(-3dB)

 

קדם מגבר - Experience LINE ONE

Outputs: Line out and Tape out
Inputs: CD, TUNER, TAPE, AUX1, AUX2
Tube complement: 2x 6N1P-EV, 1x EZ80
Input impedance: 47K
Output impedance: 3K
THD: 0.3%, 1 KHz / 4Vef
S/N ratio: 85dB
Frequency bandwidth: 12Hz (-1dB) - 55kHz(-3dB)
Remote controlled select inputs and volume control
Size: 420x320x80 mm
Weight: 7 kg

 לאחר הדלקת המכשיר, מנגנון פנימי מבצע השהיה קצרה של כ 15 שניות לפני כניסתו לעבודה, כנראה מטרתו לאפשר חימום קל של המנורות וייצוב המתח. המכשיר נידלק והתצוגה מראה כי ברירת המחדל הינה ערוץ שני משמע Tuner.

מעבר לערוץ אחד, CDP גורם לפרה להיכנס שוב להשהיה ולהפתעתי לייצוב הווליום.

במכשיר קיים מנגנון פנימי שמוריד את כפתור הווליום עד ל 0 ומעלה אותו עד לרבע סיבוב ולאחר מכן עובר לערוץ הנבחר.
ממש היי טק מנורות. לאחר מכן הדלקת מגבר הכוח, מיד בהדלקה קיימת תחושה של כניסת זרם אימתנית מין צליל מיוחד שקשה לי לתאר במילים. הדרייברים דוחפים, מנורות הכוח מתחילות לעבוד והסטאפ מוכן להאזנה.


האזנה

התחלתי להאזין להופעה חיה של להקת Rainbow מתוך התקליט On Stage. לאלו שיצא להם להאזין להופעה, יצליחו להבין את משמעות הדברים הבאים:
ההופעה מוקלטת באיכות סופר נמוכה, אי אפשר לצפות לחוויה אודיופילית כלל, התופים והקול, הגיטרה של בלקמור הכל נשמע שטוח לגמרי. אולי זה באמת לא הוגן שזה החומר שבחרתי להתחיל איתו. לצערי או לשמחתי, לא מעט מהסגנון שאני אוהב מוקלט באיכות נמוכה.
בסקירה על סטאפ ה 1.2 מליון ₪ שהפגין יכולות מדהימות באופן שאיני יכול לתאר במילים, נקודת החולשה שלו הייתה ההקלטות הללו. ישנם שיגידו שהסטאפ הוציא את מה שהוקלט וכך זה נכון. מאחר ואיני שייך לקבוצה זו ואני מחפש חוויה, אני מעדיף סט סלחני יותר בו גם הקלטות גרועות ישמעו לא רע.

האזנה עם טרפומטיק הייתה מהנה, ואפילו קיבלה גוון שמן. רמת הפירוט הייתה גבוהה, דבר מעניין כשלעצמו כמדובר בסט מנורות. לא חשתי בעיגול פינות, או חמימות יתר, הדינאמיקה נהדרת, הגרוג נישפך מהרמקולים.

המשך האזנה לחומר טיפה כבד יותר, אך באיכות הקלטה טובה יותר, אם כי עדיין לא מדהימה.

Rondineli - our cross our sine
הרכב רוק כבד סטייל בלק סאבאט, דיסטורשיין, דאבל בייס דראם וזמר מדהים העונה לשם טוני מרטין. מבחינת רמת הפירוט והפרדת הכלים הוא ביצע את העבודה נאמנה. לא הורגשה קומפרסיה ולחץ שמאפיין רבים ממגברי המנורות בזמן האזנה לסגנון זה. מבחינה טונאלית המערכת נשמעה מאוזנת אם כי בתחום הנמוך הורגשה מעט מריחה של הבאס בהשוואה ל Myryad הטרנזיסטורי שברשותי אשר מחזיק את הבאס קצר מאוד. זה לא משהו שלא הייתי יכול לחיות איתו וכנראה שהייתי מנסה לשפר את זה באמצעות כבילה מתאימה יותר.

וממשיכים עם טוני מרטין בהרכב העונה לשם Empire מתוך התקליט Trading Souls
המוסיקה מדהימה, השירה מביאה אותי לקתרזיס, הדרייב צובת את ליבי, אני בפסגה.
זה נכון שההקלטה הנ"ל טובה משמעותית מהקלטות הקודמות, אך בדיוק בשביל זה בניתי מערכת ואיכות הסאונד חשובה לי. הטרפומטיק עומד בעומס ומפגין יכולת מדהימות שניתן לקבל במעט מאוד מגברי מנורות, ללא ספק הקנדידט יחידי שעולה בדעתי הוא ה VTL.

לאחר האזנה לשלושת התקליטים הללו אין לי ספק ש Trafomatic can rock!

כמובן שנידרש לבחון אותו בסגנונות פחות טובעניים והבדיקה העלתה כי הוא מצליח להעביר ווקאל באופן מרגש כלים אקוסטיים, הן בתקליטים כגון טרייסי צפמאן, SADE,  AL DIMEOLA - World Symposia ועוד.

נתונים וחלל האזנה

הסלון בצורה מלבנית 4.30\3.90 מטר, שטח של 17 מטר מרובע.
נקודת האזנה ממוקמת במרכז החדר, בחלק הארוך יותר.
החדר אינו חלל סגור, אלא חלק מהקומה הראשונה כך שחלל האזנה גדול בהרבה.
גובה התיקרה עומד על 2.2 מטר.

חלקי המערכת
Berendsen CDP I SE
רמקולים MK2 LivingVoice Auditorium II
כבלים VDH, AR Master reference,Dimartzio M-path.


סיכום

ללא ספק הסט הזה מעניין מאוד, בייחוד לאור המחיר שלו...
מבחינת הביצועים הוא מאוד הזכיר לי את ה VTL הנפלא אך בעלות נמוכה יותר. הוא הצליח לדחוף את הרמקולים שלי ללא מאמץ. הוא בולע כל סגנון - רוק, רוק כבד, FUSION, ג´אז, VOCAL. הסט הפגין  דינאמיות, הפרדה כלים מצוינת, במה גדולה, רצפת רעש נמוכה, יכולת דחיפה, ומראה סולידי. מה עוד אפשר לבקש?
הסט הזה הצליח לרגש אותי.

קיימים גם חסרונות כמובן...  בעיקר תפעוליים. זמן ההשהיה למי שלא קיים דבר כזה במגבר שלו.
העברה של הווליום למצב רבע...  צריך לשים לב לנושא זה המגבר פשוט דוחף, בייחוד דיסקים בעלי GAIN גבוה. הדלקת מכשיר הפרה כאמור מביאה אותו לערוץ השני, כך שאם אתם מדליקים את המכשיר ומחברים לכניסות כפי שהוגדרו, עליכם לחכות 30 שניות, אין זה משמעותי מאחר ובכל מקרה רצוי לתת לציוד מנורתי להתחמם לפחות 15 דקות.

אני יכול לסכם כי לאחר תקופה של שבועיים עם הסט... מאוד נהניתי. אם אתם מעוניינים בסט מנורות שירקיד אתכם עד אור הבוקר בעלות שפויה, אתם בהחלט יכולים להוסיף את הסט לרשימת הבדיקות שלכם.

עלות
מגבר: Trafomatic Experience Elegance
11000 ₪

פרה:Trafomatic Experience LINE ONE 
10000 ₪

הבדיקה בוצעה באדיבות חברת ORAC.


להמשך דיון בנושא הביקורת לחץ כאן.


נושאים מקושרים

אודיו
אודיו


עוד מ: Eyal_W

דרגת קושי: 1
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

2.3
(6) הצבעות

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
למאמר זה בפרקים
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht