עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

TrendsAudio Tube Headphone/Pre Amp

מאת: איתן אבער
11/08/2009 - 07:00



 
 
 


הקדמה

Trends Audio הינה שלוחה של חברת ITOK - MEDIA שנוסדה בשנת 1998 בהונג-קונג ועוסקת בתחום האודיו, וידאו ומולטימדיה. בין מוצריה ניתן למצוא ממיר USB ,DAC, פרה מנורות, מגבר אינטגרייטד\פאוור וקרוס אובר.
חזון החברה הינו להוות גשר בין הטכנולוגיות החדשות קרי Blu-ray, SACD, DVD Audio, הגברת Class T ו HTPC לבין הטכנולוגיות הותיקות: פטיפונים, שפורפרות ועוד.

ציטוט מאתר היצרן: "רצוננו לשבור את החומה בין הטכנולוגיות החדשות לחוכמה המסורתית-ולאחדם,על מנת לספק מכשירי HI-FI איכותיים,במחירים סבירים,ללא ויתור באיכות השמיעה".

שני מוצרים עומדים היום לפנינו, ה TA-10 Class-T, מגבר סטריאופוני קטן וממזר שכבר נסקר אצלנו בעבר וה- Tube Headphone/Pre Amp, פרה שפורפרתי מעניין. ה Pre הינו המוצר האחרון מבית Trends Audio ושילובו יחדיו עם מגבר תואם מתוצרתם, אמור להפיק חווית שמע מסקרנת. אז קדימה ונתבונן מקרוב מה הם מציעים.

נתונים טכניים מאתר היצרן: TA-10 Class-T

  • הספק של 10W ב 8 אום, 15W ב 4 אום.
  • אפשרות לעבודה כאינטגריטד/פאוור בג´ימפור קל.
  • אפשרות למשחק קל בביאס לשם הורדת רחשי הדלקה וכיוונון עדין לקבלת סאונד טוב יותר.
  • תיכנון מעגל חכם-לקבלת איכות צליל גבוהה.
  • שימוש ברכיבים איכותיים.
  • הגנה מפני התחממות ועומס יתר.
  • משקל כ 500 גרם וספק כוח נפרד מסופק.


TA-10 Class-T

נתונים טכניים מאתר היצרן:  Tube Headphone/Pre Amp
  • מעגל Pure Class A,לקבלת סאונד איכותי.
  • אפשרות לכיוונון Bias.
  • אפשרות להחלפה בין שני סוגי שפורפרות.
  • זוג כניסות. 


Tube Headphone/Pre Amp

מבנה חיצוני

מארז זעיר במיוחד ואיכותי למדי. החזית אלומיניום מוברש, לוגו החברה וכמובן היעוד - כפתור ווליום. כניסת אוזניות חותמת את הסיפור.
מבט לאחור, ושף שתי כניסות, חיבור ל Power, סלקטור קטנטן, מתג הפעלה וחיבור לספק חיצוני. סה"כ מאורגן יפה וברור וכן...חף מזהב מיותר. החלק העליון שחור ובמרכזו שפורפרת מתנשאת במלוא הדרה...יותר נכון בחציה, אבל היא זוהרת באותו "אור יקרות" שכולנו מעריכים.
 
המכשיר מסופק עם שפורפרת מתוצרת סינית העונה לשם 6N11,אבל ניתנת להחלפה לשפורפרת רוסית 6H23N הנחשבת איכותית יותר ואמורה לפחות לדבריהם לשפר ולחמם בעיקר את הבאס (וזה המקום לציין שבה השתמשתי לצורך הבחינה).
 
את הסיפור חותם מעגל Pure Class A לקבלת סאונד איכותי, אפשרות לכיוונון BIAS לצורך התאמה טובה יותר וזהו...פחות או יותר.

איכות הבניה טובה לכל הדעות,למי שבכלל יבחין בהם על הסטנד.


בחינה בהאזנה

את הפרה בחנתי על "אחיו התאום" בעיקר, סברתי שיש סיכוי גדול שירכשו כסט. הבדיקה הנוספת בוצעה בחיבור לאינטגריטד הפרטי שלי מסוג יוניסון ריסר´ץ יוניקו 200 ושימוש בו כפאוור.

הסט חובר יחדיו כפרה ופוואר ל CD של יוניסון ריסרץ´ ורמקולים נצילים מאוד, DB-99 של פון שוויקרט. דיסק נכנס,דיסק יצא....וחוזר חלילה והתמונה החלה להתברר.

"הדרדסים" הזעירים הללו-מזיזים אויר - והרבה. מחוג העוצמה אצלי לא עבר את השעה 9 לפי שעון גריניץ.

פתחתי בקטע אגרסיבי מתוך פסקול RUSH, נשמע בהחלט טוב, הפרדה טובה, הבאס היה במקום (פה המקום לציין, שלמרות שהרמקולים שלי מוגברים בחלקם התחתון - למגבר תרומה עזה בגוון הכללי של הבאס). החלפתי הגברות שגרמו לי לתחושה של "ספוגיות" בבאס או יותר נכון חוסר פאנצ´יות - ולמעשה מריחה. מה כן היה חסר? גבוהים ו"אוויר" בחלק העליון. ההפרדה טובה כפי שצינתי, אך לא הייתי מתנגד לקצת יותר עומק.

קלפטון-חזר לאריזה ואת מקומו תפסה Acintha, מולטית יפיפיה עם קול אלוהי, בדיסק מדהים שכולו מחווה ל Ben Webster, זה באמת דיסק שעושה לי את זה. האם גם פה?

טוב, איך הפירסומת? "זה טוב-אבל לא מצויין". הנוכחות של הזמרת בקטע סולו "DANNY BOY",מרשימה וגדולה (ואני שוב מגניב מבט-לעבר גודלם הפיזי הזעיר ). תמונת הסטריאו טובה והמגבר שולט ללא תחושת עיוות גם כשהיא עולה גבוה מאוד בתדרי הקול.גם הסקסופון שמצטרף בתחושה נוגה נשמע מאוד ריאליסטי, אבל חסרים לי גבוהים, חסרות לי מצילות מסוימות שאותן אני כל כך מכיר וכן, שוב קצת עומק.

Getz/Gilberto בקטע המוכר "The Girl from Ipanema", לא עבר כל כך טוב. התחושה היתה של "דחיסות" מסוימת במוסיקה, הסקסופון נשמע חיוור והזמר רדום משהו. לא אהבתי...נמשיך.

לקלאסי-בחרתי ב Lily Laskine -"חטיארית" אמיתית שאני יכול להישבע שדומה 2 טיפות מים לגברת בוץ מועד הבית אצלנו בביניין והיא לשם שינוי פורטת על נבל יצירות של מוצארט ועושה רגוע על הלב.

אז כך...הנבל נשמע חם ומפורט, ממש כל "פיפס", אולי זה הפרה השפורפרתי? ממש תענוג, תחושה של הגברה בריאה ואפילו עומק לא היה חסר. מה שכן, כשכל ה"חברה "הצטרפו, לעיתים היתה תחושה של ברדק. סה"כ -טוב מאוד.

John Lee Hooker ששר לאהובתו בצעירותו Annie Mae, לא שיכנע אותי בכנותו. היה חסר לי את החיספוס בקולו, את העליה הדרמטית בקולו למעלה והצלילה הנמוכה, החרישית הנוגה והמתיסרת. אצלי בסט, זה פשוט מרטיט את כל הנימים, אך לא במיקרה הזה, הוא גדול עליו.

עם Dire Straits, הופתעתי מרמת הבאס ב Sultans of Swing, בהחלט מפתיע. לא הרגשתי מחסור בכוח או משהו. בהחלט מכובד. גם Tunnel of Love ניגן יפה.

אחד הדיסקים ה"אודיופילים" שלי, בו אני נוהג לבחון עומק, במה ובעיקר את "הקול האנושי", הינו "Good Friends", של Livingston Taylor, ההקלטה של צ´סקי רקורדס. נשמע בסדר. שוב היה חסר לי הנפח, הבמה העמוקה, אפילו קצת ה"שקט" שבהקלטה הספציפית הזאת, לא שזה היה רע, בהחלט שמיע ואף למעלה מכך, אבל בנקודת היחוס הלא הוגנת להגברה שלי, זה היה בולט משמעותית. מיותר לציין שגם הבדלי המחירים עצומים.

הקלטה נוספת ואיכותית ברפרטואר שלי מבית Sheffield-Lab, הינה Amanda McBroom and Lincoln Mayorga. בשיר הראשון המוכר, Over The Rainbow, אמנדה נשמעת טוב, אם כי חסרה לי הצלילות בקולה וכשהיא עולה גבוה בפיזמון, ישנה צרידות קלה. מה שכן, הקצב מסביב חי תוסס ואנרגטי.

לסיכום פרק האזנה, בחרתי ב Cesaria Evora, המאופינת בקול עמוק ובשרני ההולם את מימדיה ושם על רקע הסירה ועצי הדקל בהם היא מצולמת, עצמתי את העניים לדמיין את הים, לצלילי Besame Mucho. טוב...ים היה, אבל גבה גלי. היה חסר לי עומק בקולה, הפריטה בגיטרות עברה ככה ככה, לא אהבתי.

האזנה דרך ה Unison Research Unico 200

את חלקה השניה של הבדיקה עשיתי לאחר מיספר ימים בהם בחנתי את הפרה בקומבינציה של Trends Audio,יש לי תחושה שזהו סט הזוי משהו, לא כל כך "יושב טוב בעיניים". אבל לצורך הרפרנס, לפחות Power הוא Power, באשר הוא ובכלל סינרגיה זה מה שרץ היום.
 
לצורך העינין, ביוניסון ישנה אפשרות בלחיצת כפתור, להפוך אותו ל 50 ואט Class A וזו הדרך בה אני שומע, היא עדיפה בעיניי. סיימתי לחבר את הכבלים, בדקתי שלוש פעמיים לפחות שלא תהינה הפתעות והקפדתי על כללי ההדלקה.
 
הופתעתי מכמה פיקים סוררים שהבליחו לחלל עם התחממות הפרה,אבל לא משהו שיש להרחיב את הדיבור בעטיו, שכן כפי שבאו כך גם נמוגו. נס קפה של ג´קובס ועוגה שאישתי קצת שרפה והכול מוכן.
 
מיד נוכחתי שישנה בעיה עם הווליום, בעוד שבקומבינציה הקודמת עמדתי על שעה 9 שעון ישראל, פה כבר בשבע וחצי זה היה חזק, תרתי משמע. מה לעשות, הרמקול נציל בטירוף. בכול זאת עברתי על אותם קטעים בדיוק. המסקנה היתה אחת מבחינתי, בקומבינציה הנ"ל -הסאונד היה אגרסיבי למדי, למרות שהשתדלתי לתאם בעוצמת השמע. הבאס היה חזק ואגרסיבי משמעותית וזה לא לחיוב.
לא הרווחתי במה עמוקה יותר שהיתה חסרה לי קודם. זה לא כל כך עבד לטעמי.

כן, ההתאמה חשובה וחויתי אותה אחת לאחת. המגבר האישי שלי, היבירידי בעצמו, מתנהג אחרת ביום יום,הזיווג לא עלה יפה. 
 

סיום

אם עברתם את "מחסום התפיסה הויזואלית" ומכשיר בגודל שלט לומד יכול להרגיש בטוח אצלכם על הסטנד, ללא ספק תקבלו את התמורה .ברמת מחיר שמתחרה בכבל אודיו איכותי, תקבלו פרה שבשילוב נכון, ינגן מוסיקה טובה ואף טובה מאוד.
 
אפשר להצניע אותו בכול פינה,אישתך לעולם לא תשים לב ששידרגת/החלפתה ותצטרך לא פעם להישבע שמזה יוצא כל זה. החוץ מזה,העוד לא דיברנו על ה "גלר" של השפורפרת שם... למעלה.הכקומבינציה שפויה עם הפאוור TA 10 CLASS T, חולפת במוחי הסיסמא של אובמה" Yes We Can", כניראה שזה העתיד, קופסאות מיניאטוריות ורמקולים אלחוטיים רחמנא ליצלן.
 
הסט נשמע טוב ואף יותר מכך. לא אכחיש שעבר אצלי ציוד יקר שאליו פחות התחברתי.כמו כן, חשוב לציין שהרפרנס שאליו אני מתיחס  בבדיקה, קרי היוניסון 200, עולה עשרות מונים ממנו.
 
בצד השלילי של הסקלה, כפי שציינתי, היה חסר לי עומק ונפח בסט ולפחות על הרמקולים שלי, הוא לא "טיפס" גבוה מידי ולא "ירד" נמוך מידי. נוסף על כך הפרה מתחמם ברמה כזאת שהיה גורם לדני רופ להזיע, צריך לקחת זאת בחשבון כשחושבים על מיקום.

ברגשות מעורבים ומשהות עם הסט הנבדק, לא אשקר שיש לי בעיה עם הקטנטנים הללו. אני מאמין שחלק ממכם, אוהב לראות את המדף "עמוס" ולא פעם מציצים בסעיף המשקל של המגבר כערובה לאיכותו. אז ככל הניראה חגיגות ה"קרל" לא יסתיימו במהרה, אבל החברים הזעירים הללו כניראה יהפכו לנפוצים יותר ואיכותיים יותר.

ימים יגידו...

הפרה Tube Headphone/Pre Amp ניתן לרכישה בשני תצורות. הראשונה, עם מנורה מסוג 6N11 במחיר של $225. התצורה השנייה הינה עם מנורה מסוג 6H23n במחיר של $265.


להמשך דיון בנושא הביקורת לחץ כאן.

Special thanks to Mr. David Ho, from Trends Audio for supplying the unit for the review.


ציוד ותנאי הבדיקה

  • רמקולים-פון שוואיקרט DB 99.
  • מקור-יוניסון ריסר´ץ cdp.
  • הגברה-אינטגריטד היבריד יוניסון ריסר´ץ-יוניקו 200.
  • כבילה-אינטרקונקט/רמקולים פורטק אבולושיין.
  • מעמד-אגורה אקוסטיקס.
  • משך זמן הבדיקה: 10 ימים.
  • חדר ההאזנה: סלון ממוצע ישראלי, 4 על 3 מטר עם תיקרה יחסית גבוהה.
  • אקוסטיקה באדיבות שטיח עבה ספה ושתי תמונות.

נושאים מקושרים

אודיו
אודיו



תגיות


דרגת קושי: 2
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0
(4) הצבעות

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
למאמר זה בפרקים
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht