האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

סאונד אקדמי עם סאבוופר Velodyne Digital Drive PLUS 15

מאת: איתי חזום
08/04/2012 - 07:00



 
 
 


הקדמה

Velodyne הממוקמת בעמק הסילקון נוסדה ב-1983 על ידי David Hall, שעדיין מכהן כיום כמהנדס הראשי של החברה. מאז הקמתה החברה מתמחה בכל הקשור לסאבוופרים, וכיום כל חובב אודיו מכיר את השם. Velodyne מייצרים מגוון רחב של סאבים החל מדגמי כניסה, דרך דגמים שכוללים RC, דגמי In Wall, וכמובן סדרה הדגל ה Digital Drive - זו הוחלפה שנה שעברה בסדרה החדשה Plus - אבולוציה מתמשכת של סאב ה Servo הראשון שלהם שהוצג ב 1984.

על הסדרה

סדרת ה-Digital Drive Plus או פשוט DD Plus היא הסדרה הבכירה ש Velodyne מייצרים. סדרת ה-DD הקודמת הוצגה כבר לפני כמעט עשור, ומעריצי החברה חיכו בהתלהבות להצגת הדגמים החדשים.
גולת הכותרת של הסאבים הבכירים מתוצרת Velodyne היתה תמיד ה-Servo. הרעיון הוא שימוש באקסלרומטר שצמוד לסליל של הדרייבר, זה דואג להעביר למגבר מידע שאותו מצליב המגבר עם הסאונד שנכנס אליו על מנת "להשוות" כמה שניתן את מה שהסאב מפיק יחסית למקור. התוצאה היא עקומת היענות חלקה יותר, שמירה על עקומה חלקה גם בעוצמות גבוהות יותר (במגבלות המגבר והדרייבר כמובן), עיוותים נמוכים יותר ועל הדרך המערכת דואגת להוסיף עוצמה בתדרים הנמוכים, על מנת שהסאב ירד נמוך (בדומה ל EQ קבוע). לדברי היצרן המערכת עוקבת אחרי תנועת הממברנה של הדרייבר אלפי פעמים בשנייה.

הסאבים עצמם מאז ומתמיד עבדו בתיבה סגורה, עם דרייבר מאסיבי ששודך למגבר חזק. במקרה של ה-DD Plus הדגמים מתקדמים לפי קוטר הדרייבר: 15,12,10 ו-18 אינץ' (בתמונה מופיע הדרייבר בקוטר 10"). יחסית לסדרה הקודמת, הדרייברים עלו לא מעט במשקל (מסת שריר, לא שומן) וכעת הם כוללים Motor מאסיבי יותר עם מהלך סליל כמעט כפול. היצרן אמנם לא מציין זאת במפורש, אבל מבט ב-Motor מראה שכנראה מדובר על טופולוגיה מסוג XBL2 בה הסליל נע בתוך פלטה עליונה עבה מהרגיל, שכוללת במרכזה מרווח פנימי המאפשר "פיזור" של השדה המגנטי על גבי שטח נרחב יותר, ועל ידי כך יצירת דרייבר עם "עקומת כח" רחבה יותר. העניין מהווה הכלאה בין טופולוגית Underhung (הלא נפוצה), בה ישנו סליל קצר שנע בתוך מרווח מגנטי גדול, לטופולוגית Overhung (הנפוצה), בה ישנו סליל ארוך שנע מחוץ למרווח מגנטי קצר. הדגמים כוללים Motor וסליל זהים, כאשר בקוטר 15/18 ישנם Motor וסליל מעט גדולים יותר מבקוטר 10/12. Velodyne טוענים לשיפור של עד 5dB ב-SPL יחסית לדגם מקביל מהסדרה הישנה, ובהתחשב במהלך הסליל שמאפשרים הדרייברים החדשים, אין לי שום ספק שהם עומדים בזה.

המגבר המשודך לדרייברים הנ"ל הוא מסוג Class D בעוצמה של 1250W RMS ו-3000W Peak. מדובר בדיוק באותו המגבר ששימש את סדרת ה-DD  הקודמת, מה שמראה ש-Velodyne הלכו בגישת If it ain't broke, don't fix it, ואני לא רואה בזה דבר פסול. המגבר, אגב, זהה. לא חשוב על איזה קוטר דרייבר הולכים (אם המגבר מספיק לדרייבר 18" זה יספיק גם לדרייבר 10").

בדומה לסדרה הקודמת, הסאבים בסדרת ה-DD Plus הם, סביר להניח, הסאבים המשוכללים ביותר שניתן לרכוש כיום. אמנם מאומה לא השתנה במערכת הכיול (שכבר כמעט בת 10), אבל עדיין מדובר על עסק רציני למדי. הכל מבוסס על עיבוד DSP, הכל נשלט על ידי שלט רחוק (הגיע הזמן כבר שיצרנים אחרים יבינו את הרמז) והכל מוצג על מסך הטלוויזיה/מקרן. החידוש היחידי עם מערכת הכיול של הסדרה החדשה היא האופציה של שימוש בתוכנה שמאפשרת כיול מלא של הסאב דרך מחשב (בחיבור USB). בחבילה מצורף מיקרופון המשמש למדידות (שמאד מזכיר את ה ECM8000 מברינגר) יחד עם סטנד שולחני.

המדידות ניתנות לביצוע בשלושה אופנים:

  • אוטומטי מלא: הסאב מכייל לבד את העוצמה, הפאזה, תדר ושיפוע החיתוך בקרוסאובר וה-EQ.
  • מצב Self EQ: הסאב מכייל רק את ה-EQ  ולא נוגע בשאר ההגדרות (במצב זה ישנו שימוש במחולל sweep פנימי שבתוך הסאב).
  • מצב ידני מלא: זה מאפשר את כל הנ"ל פלוס כיוון תדר/שיפוע של פילטר ה-Subsonic (מה שחותך את התדרים מתחת לתחום העבודה של הסאב), ועוצמת ה-Servo.

על מנת לבצע כיול אוטומטי/ידני, הסאב מחייב שימוש בדיסק כיול המצורף בחבילה. זה קצת מעצבן אותי מכיון שאני כבר לא מחזיק בנגן CD או DVD  וזה הצריך אותי לאלתר. אותו דיסק מכיל בסה"כ Sweep תדרים קצר באורך 3 שניות, שפשוט חוזר על עצמו לכל אורך הדיסק (78 דקות). אפשר להבין למה Velodyne בחרו בדיסק כיול - מכיון שהסאב צריך גם "לשמוע" את מה שהרמקולים הקדמיים עושים (על מנת לכייל את השילוב איתם), יש צורך או בחיבור יציאה בסאב אל המערכת או להשתמש בדיסק כיול, והיצרן הלך על האופצייה השניה שברמה העקרונית מתאימה יותר לרוב הסיטואציות.
עוד נושא שמציק לי זה העובדה שעל מנת לשנות פרמטרים מסויימים, התצוגה על גבי הסאב אינה מספיקה והסאב חייב להיות מחובר למסך/מקרן/מחשב.

בנוסף להכל ישנם גם מצבי EQ קבועים מראש (הניתנים לקינפוג מלא) שכביכול מיועדים לסגנונות תוכן שונים: סרטים, רוק/פופ, ג'אז/קלאסי, ומשחקים. כמו שציינתי בביקורת שלי על ה- Monitor Audio PLW15, אני עדיין חושב שמצבי EQ  כאלו הם דבר מיותר שאף גורע מביצועיו של המוצר. הרבה מחשבה הולכת על ייצור סאב שנשמע נקי ושטוח, אז למה שאני ארצה לתקוע EQ המבליט תחום תדרים מסויים?
אותו הדבר אני חושב על השליטה הידנית בעוצמת ה-Servo - למה שאני ארצה שהסאב ישמע פחות טוב? לפי Velodyne עיוותים גבוהים יותר מעניקים לפעמים תחושה של יותר "עוצמה" וישנם כאלו שאוהבים את זה (במיוחד עם סרטים ו/או משחקים).

מאחור הסאב כולל כמות עשירה של כניסות/יציאות ואף אחד לא ירגיש שמשהו חסר (מלבד מי שמחפש חיבור אלחוטי) - ישנן כניסות RCA (גם ימין/שמאל וגם LFE), כניסות XLR, יציאות RCA ו-XLR לשרשור כמה סאבים, יציאות עם פילטר High Pass לחיבור למגבר עם רמקולים קטנים, כניסות ישירות ממגבר (למי שאין יציאות RCA/XLR מתאימות), טריגר 12V, חיבור לחיישן IR בשביל השלט, כניסות/יציאות RS-232 המשמשות בהתקנות בתחום הבית החכם (ישנו גם חיבור Ethernet למטרות דומות), או לחילופין, על מנת לשלוט על סאבים נוספים שמשורשרים.

מלפנים ישנו פאנל קדמי הכולל תצוגה בסיסית, חיישן לשלט, שקע מיקרופון, שקע USB, מתג EQ  אוטומטי, בורר קרוסאובר ובורר עוצמה.

על מנת לחבר את הסאב למסך/מקרן, ישנן יציאות Composite ו S-video (בחבילה מצורף כבל Composite ארוך ואיכותי יחסית למה שנהוג לקבל). אני לא מחפש להיות קטנוני אבל אם כבר הייתי מצפה ליציאת HDMI (כמו זו שמגיעה עם כל רסיבר AV מצ'וקמק...). היצרן אומר שאפשר פשוט לחבר את הסאב לכניסה מתאימה ברסיבר שכן זה סביר להניח כבר מחובר למסך/מקרן ב-HDMI, אבל לדעתי זה סתם תירוץ לעובדה שאין HDMI בסאב.

תצוגת מערכת הכיול על מסך הטלוויזיה זהה לזו של סדרת ה- Digital Drive הקודמת והיא גם נראית בגילה, עם גרפיקה פשוטה ודי מבאסת. השימוש גם לא נוח במיוחד. במידה ורוצים להיכנס לתפריט ההגדרות, צריכים ללחוץ על 12345, מגיעים לחלון המדידה ומשם חייבים ללחוץ מהר next, אחרת הסאב (אם לא מחובר מיקרופון ששומע Sweep), עושה Restart באופן עצמאי... למה אין פשוט כפתור ישיר? הסיפור דומה עם Self EQ, שבו צריך ללחוץ 321... גם משחק עם פרמטרים בזמן אמת לא ניתן לעשות, חייבים להיכנס לתפריט, לשנות, לשמור, לתת לסאב לאתחל, ואז לשמוע. אם נניח אני רוצה לשנות את עוצמת ה-Servo בזמן אמת, מדוע אין פשוט שני כפתורים לזה בשלט? ככה היה אפשר לשמוע מיד את ההבדלים.

קינפוג באמצעות המחשב זה עסק מעט יותר נוח (רק לבעלי PC). מתקינים את התוכנה המצורפת ואת דרייבר ה-USB (למה זה לא Plug & Play אני לא יודע) ומתחילים לשחק. בתוכנה ישנם שני חלונות אחד מעל השני - חלון מדידה וחלון EQ  (שליטה על EQ בממשק המחשב יותר מפורטת וגמישה יחסית לממשק המסך). חלון שלישי נפרד כולל את תפריט ההגדרות (שבנוי בצורה מאד דומה לזה של ממשק המסך).
תהליך הכיול עצמו ארוך מדי (3-5 דקות), כל הזמן מתנגן Sweep ברקע (שחייב להיות בווליום יחסית גבוה) וזה מהר מאד מתחיל להפריע (אם יש שכנים גם הם סביר להניח לא ימותו על זה). לא עוזרת העובדה שהסאב משום מה כל הזמן יצא לי מסנכרון בזמן הכיול, והצריך אותי להתחיל הכל שוב מההתחלה (בסוף זה הסתדר מעצמו).

אין ספק שלא מדובר פה בסאב למתחילים. כן אפשר פשוט לחבר מיקרופון, להכניס דיסק כיול, וללחוץ על אוטומט, אבל על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות צריך להתעסק ידנית עם ה-EQ ושאר הפרמטרים וזה דורש מעט ידע בסיסי בנושא.

בשונה מסאבים אחרים דומים שבדקתי כמו ה- JL Audio f113 וה- Monitor Audio PLW15, ה- Velodyne Digital Drive PLUS 15כולל מערכת כיול ואפשרויות כיוון בכמה רמות מעל. ל-PLW15 אין בכלל RC וכל מה שמקבלים זה מצבי EQ גרפי קבועים/ידניים (אבל כן מקבלים שלט רחוק). ה-JL Audio f113 אמנם מגיע עם מערכת RC, אבל זו מוגבלת ביותר וכוללת EQ פרמטרי אחד בלבד שלא ניתן לשנות ידנית (לעומת שמונה גמישים ב- Velodyne Digital Drive PLUS 15), ללא כל האפשרויות הנוספות של ה-DD או ה-PLW15 (פילטרים דיגיטלים, שיפועים, וכו') וללא שלט רחוק. נוסף על כך, בשונה מהשניים, מערכת הכיול של ה-DD מוצגת באופן ויזואלי על גבי מסך/מקרן/מחשב וכמובן, אסור לשכוח שסדרת ה- Velodyne Digital Drive PLUS 15 כוללת מנגנון Servo מבוסס אקסלרומטר שתכלס אף יצרן כבר לא משתמש בו (אפילו Paradigm הפסיקו את השימוש ב-Servo עם הסאבים הבכירים שלהם לפני כמה שנים).

איכות בניה

למבחן קיבלתי את דגם ה-15 אינץ'. הסאב מגיע באריזה כפולה גדולה למדי וכולל מספיק תמיכה "רכה" בתוך הקרטון ככה שהוא מוגן דיו. הסאב הגיע אלי בגימור מסוג Ebony מבריק, הצבע כהה למדי והביצוע ללא רבב (ניתן לקבל גם גימור Satin Cherry ו Walnut). כיאה לכל הסאבים היוקרתיים שמגיעים עם גימור מבריק גם פה מקבלים בחבילה זוג כפפות לבנות, וגם פה לא מובן מדוע מקבלים רק זוג אחד של כפפות, כשברור שחייבים שני אנשים כדי להזיז סאבים בגודל הזה.

חיצונית התיבה בעלת קווים מעוקלים בהתאם לצו האופנה הנוכחי בתעשיית הרמקולים והפינות אינן חדות כך שאין חשש לחטוף שריטות (כמו שקרה לי עם אחד הסאבים שבדקתי בזמנו). המגבר מאחור מותקן בצורה חלקה ללא בליטות, הדרייבר גם כן מותקן חלק וכולל פאנל המכסה את המסגרת והברגים שלו. בתיבה מורכב גריל מאסיבי מ-MDF בעובי 3 ס"מ, וזה אינו מגן על הדרייבר מפגיעה פיזית, (לא עניין רציני בהתחשב בקשיחות הפיזית של הדרייבר). בדומה ל- JL Audio f113, ברגע שמרכיבים את הגריל, המתגים/בוררים מלפנים אינם נגישים, אבל בשונה מה- JL Audio f113, ל-Velodyne Digital Drive PLUS 15 ישנו שלט (יחי ההבדל הקטן). התצוגה אמנם מוסתרת ברגע שמרכיבים את הגריל, אבל זה לא מפריע לראות מה רשום. מאחור רשום תאריך ההרכבה של הסאב (במקרה שלי - 27.05.11).

בתוך התיבה הדרייבר מוברג עם T-nuts במקום ישירות לעץ, ישנה צלע חיזוק מרכזית שגם מתפקדת בתור תושבת שאליה הדרייבר מוברג (רעיון טוב) וכמובן מילוי צמר פנימי. בזמן העבודה לא נשמעו רעשים לא רצויים מכיוון הדרייבר או דליפות אוויר מהתיבה. בסך הכל מדובר על איכות בנייה וגימור לתפארתובהחלט ברמה של סאבים אחרים דומים שבדקתי כמו ה-Monitor Audio PLW15 וה-JL Audio f113.


מפרט טכני

  • סוג תיבה: Sealed בשליטת Servo.
  • תחום תדרים: 14.6-120Hz +/- 3dB.
  • מגבר פנימי: 1250W RMS (3000W peak) מסוג Class D.
  • דרייבר: אחד בקוטר 15".
  • קרוסאובר: 40-199Hz (עם שיפועים שונים לבחירה).
  • Subsonic filter: 15-35hz (עם שיפועים שונים לבחירה).
  • Room Correction: אוטומטי/ידני (תצוגה על גבי מסך/מקרן או שליטה ממחשב).
  • מידות (כולל חיבורים ורגליות): רוחב 460 מ"מ, גובה 507 מ"מ, עומק 572 מ"מ.
  • משקל כולל אריזה: 54.5 ק"ג.

מדידות

עקומת היענות


 

Servo על מקסימום: קו אדום. Servo על מינימום: קו ירוק

מצב Servo על מינימום מציג בליטה קטנה באיזור ה 44Hz וזו לא ממש מוסיפה (אישית הייתי נמנע ממשחק עם עוצמת ה-Servo). עם Servo על מקסימום הסאב יורד ל 12.5dB- ב-150Hz (ללא קרוסאובר), פחות מוצלח מסאבים אחרים שבדקתי ששטוחים לפחות ל-100Hz. בצד ההפוך של הסקלה, הסאב מגיע ל 6dB- ב 14.7Hz - תוצאה יפה ותואמת להצהרות של Velodyne (פילטר subsonic היה על הגדרות יצרןושינוי שלו ישפיע על התוצאה הזו).

השפעת מצבי EQ

 
מצב Jazz/classical: קו אדום
מצב Theater: קו ירוק
מצב Rock/pop: קו כחול
מצב Games: קו שחור

מצבי ה-EQ מתפקדים כמו ש-Velodyne אומרים וחוץ ממצב Jazz/classical (שאינו כולל שום EQ) אישית לא הייתי משתמש באף אחד מהם.

השפעת Crossover

 
שיפוע: 24dB
160Hz: קו אדום
80Hz: קו ירוק
40Hz: קו כחול

השפעת שיפוע ב-Crossover

 
תדר חיתוך: 80Hz
שיפועים: 6,12,18,24,30,36dB

עקומת היענות בנקודת האזנה

 
Auto EQ: קו אדום
Auto EQ ללא EQ: קו ירוק
Auto EQ עם EQ ידני: קו כחול

הגרף הירוק מראה את המיקום הכי מוצלח שמצאתי (לא שאפשר לשחק יותר מדי עם המיקום של סאב גדול וכבד). ישנו גל עומד חזק ב-16Hz (כתוצאה מאורכו של הסלון) וירידה חדה בעוצמה לאחר 45Hz. הגרף האדום מראה את השפעת ה-EQ שהמערכת בחרה ליישם. ישנם פילטרים חזקים מדי ב-25Hz ו-20Hz (במקום ב-16Hz) ומעל ל-45Hz רואים שהמערכת ניסתה מעט לפצות על הירידה בעוצמה. בגרף הכחול ניסיתי מעט לאזן ידנית בעזרת פילטרים ב-16Hz, למתן את ההורדה שהמערכת עשתה ב-25Hz ו-20Hz, ולהעלות עוד קצת את התחום מעל 45Hz.

עקומת היענות בנקודת האזנה מיקום שני

 
Auto EQ: קו אדום
Auto EQ ללא EQ: קו ירוק

פה ניסיתי לראות איך המערכת תתמודד עם מיקום "קשה" יותר. הפעם ישנם בנוסף לבליטה ב-16Hz, גם בליטה באיזור ה-49Hz, ושקע באיזור ה-32Hz, נורא למדי הייתי אומר. זו סתם דוגמא קטנה לכמה השפעה עלולה להיות לאקוסטיקה בחדר, ככה שבפעם הבאה שאתם לא מרוצים מהסאונד של סאב כזה או אחר אל תפסלו ישר את הסאב עצמו.
ניתן לראות שהמערכת ניסתה משום מה, דווקא להוריד את האיזור של השקע בין 30-45Hz (ובכך בעצם להרוס יותר את התוצאה) ולהרים את האיזור שבין 63-103Hz (שזה עדיף מלא כלום). בשתי הבליטות הגדולות בגרף המערכת בכלל לא נגעה...
בלי קשר לתוצאה של מערכת RC כזו או אחרת אני לא הייתי טורח להשתמש במיקום הזה בשביל הסאב.

לסיכום - התוצאות שקיבלתי מהמערכת במצב אוטומטי אינן שונות ממה שקיבלתי עם סאבים אחרים שכוללים RC - לא מוצלחות במיוחד. בסופו של דבר תיקון ידני זה מה שעושה את ההבדל. זה לא שמערכות RC אוטומטיות מהסוג הזה הן רעיון רע ועובדה שכן קיבלתי תוצאות טובות עם מערכת RC אוטומטית (חיצונית נפרדת) שבדקתי בזמנו. כשמדובר בהתעסקות ידנית ה-DD מאפשר כיוונים ששום סאב אחר אינו מאפשר לעשות ופה טמון הכוח שלו.

האזנה

תמיד מתחילים עם מה שמכירים, וסצינה טובה שאני מכיר מתחילה אחרי 8.5 דקות לתוך הסרט Master & Commander. להזכירכם, הסרט זכה באוסקר על הפסקול (לא שמישהו בכלל שם לב לזה) ומלבד אפקטים מצויינים עם שימוש יפה ברמקולים אחוריים, הבאסים פה עושים יופי של מבחן לכל סאב (למרות שרוב הסרט דווקא די רגוע). ה- Velodyne Digital Drive PLUS 15 היה אחד מהסאבים האלו שפשוט יודעים שיישמע טוב עם תוכן כזה, התותחים היו חזקים וברורים, ובכלל ישנה הרגשה של היסחפות לתוך האוירה, רק בזכות התדרים הנמוכים. את אותו הדבר אפשר לומר על סצנת המרדף ב-Batman - The Dark Knight (שבזכות מצלמת ה-Imax גם נראית מעולה). החל מהתנגשויות הרכבים, ירי הנשקים (אקדח על אוטומט לא נשמע כמו רובה ציד, ורובה ציד לא נשמע כמו RPG), סיבוב הצמיגים בבאטמוביל, וסופה המר שכולל מעבר דרך קיר.

 

בסרט Real Steel סאבוופר טוב כמו ה- Velodyne Digital Drive PLUS 15 מעביר את התחושה וקנה המידה של הרובוטים הגדולים שדופקים אחד בשני, מתכת על מתכת, כל צעד וצעד מועבר בטפיחה על החזה, ולא רק "ברררם ברררם" כמו עם סאב שלא יורד נמוך מספיק או מעוות יותר מדי.

 

גם עם מוזיקה הלכתי על מה שאני מכיר - האלבום Motion Picture של הצמד השוויצרי Yello. על הקטע הראשון Get On אפשר לראות מה מוסיף סאב רציני. עם רמקולים ריצפתיים (כן, גם גדולים) הקטע הזה (שיורד ל-28Hz), פשוט לא יופק בצורה נאמנה מספיק. אותו הדבר עם הקטע Time Freeze, חייבים סאב טוב (או ריצפתיים "בעלי יכולת") על מנת לנצל את החומר הזה וה- Velodyne Digital Drive PLUS 15 ממלא את החסר. קטע כמו Renholder - Now I Know רק מקצין את הנקודה שלי. עם בסים שמתרכזים ב-22Hz לא מספיק סאב שיורד לשם אלא כזה שמסוגל לתת SPL מספק ושוב ה- Velodyne Digital Drive PLUS 15 קולע בול.

מבחינת ביצועים נטו, יחסית לשני הסאבים שהוזכרו בכתבה, ה- Velodyne Digital Drive PLUS 15 יורד מעט נמוך יותר מה- JL Audio f113 וה- Monitor Audio PLW15 (וגם מזיז מעט יותר אויר מהאחרון). השאלה היא, האם תנאי ההאזנה שלכם יביאו את ההבדלים האלו לידי ביטוי?
מניסיון עבר שלי (ומדידות שראיתי), עם סאב אחר שבדקתי, כמו ה- SVS PB13-Ultra (שעובד בתיבה הרבה יותר גדולה מסוג Ported), ניתן לקבל SPL גבוה יותר ונקי יותר אבל שוב, זה לא כזה ברור מאליו. אם מדובר בסלון ישראלי ממוצע אני חושב שרוב המשתמשים לא מגיעים לעוצמת האזנה שבה יתגלה היתרון של סאב שמסוגל ליותר (בחדר גדול יותר שבו מאזינים בעוצמות גבוהות יותר זה כבר סיפור אחר), ותכל'ס, כל הסאבים הנ"ל מספקים את הסחורה.

סיכום

בביקורת ישנה שקראתי על הסדרה הקודמת נאמר בהלצה שמדובר על סאב עם תואר אקדמאי. כיום אני חושב שהסאב נשאר אותו הילד רק בוגר יותר ועם מנוי למכון כושר (אולי כשהוא יעשה תואר בעיצוב יחליטו לשפר קצת את הממשק הגרפי). בסדר, אז ממשק הכיול אינו לכל אחד וזה דורש קצת למידה והתרגלות, אבל הגמישות פה אשר הינה כמה רמות מעל סאבים אחרים בסגנון, איכות הבניה הפנטסטית והביצועים המעולים, מראים לאיפה הטכנולוגיה הגיע בתחום הסאבים, כשה- Velodyne Digital Drive PLUS 15 הוא לדעתי אחד הטובים מסוגו.

מחיר מומלץ לצרכן: 26,000 ש"ח.
אחריות: 3 שנים.

תודה לחברת Audionote על השאלת הסאב לטובת הכתבה

לדיון בנושא: סאונד אקדמי עם סאבוופר Velodyne Digital Drive PLUS 15


נושאים מקושרים

אודיו
אודיו




עוד מ: HazooM
תגיות


דרגת קושי: 3
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0
(2) הצבעות

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
למאמר זה בפרקים
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht