האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!


עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

טלויזית פלזמה פנסוניק 55VT50 - ענקית ומדהימה

10/06/2012 - 08:00


עמוד הקודם: הקדמה | המאמר המלא | עמוד הבא: תלת מימד ומדידות מסך >

 
 
 

אז כפי שקראתם בהקדמה, ה-55VT50 הוא בעצם מסך הטלויזיה הראשון שמצליח להגיע לרמת השחורים של KURO2 (ז"ל) של פיוניר - אותו מסך מיתולוגי שגם שנים לאחר מותו בטרם עת, עדיין מהווה את תו התקן לטלויזיות באשר הן.

מה שייחד את ה-KURO2 היו מספר פרמטרים שביחד הצליחו לגרום לנו להזיל ריר: קונטרסט טבעי מטורף (KURO זה שחור ביפנית), צבעים מדוייקים להפליא, פילטר קדמי לבליעת אור אפקטיבית במיוחד וחדות מעוררת השראה.

בכל אחד מהפרמטרים, היו מסכים שהצליחו להגיע קרוב, אך שילוב כולם ביחד היה מעבר ליכולות של המסכים לאחר מותו של ה-KURO. פנסוניק עצמה רכשה את מרבית הפטנטים המעורבים ב-KURO והציגה לא פעם הדגמות בסגנון KURO בתערוכות. עם זאת, המסכים בפועל לא שודרגו ולא כללו את מלוא הטכנולוגיה, ככל הנראה בגלל ההתמקדות בשנים האחרונות בתלת מימד. עכשיו שנושא תלת המימד הגיע לכדי שלמות (עוד על כך בהמשך), אפשר היה להתקדם להטמעת הטכנולוגיה הזו במלואה וסוף סוף זה הגיע. 

מבחן הפסים השחורים הוא המבחן האולטימטיבי לכל תצוגה: האם בחדר מוחשך לחלוטין ניתן להבחין בפסים השחורים מעל ומתחת לתמונה (במרבית הסרטים יש פער בין היחס 2.35 הקולנועי לבין היחס הרחב של המסך 16:9). במרבית המקרים ניתן להבחין ששני הפסים הללו הם אפרפרים ולכן ניתן להגיד בדיוק איפה התמונה מסתיימת והיכן המסגרת של המסך מתחילה. הייחודיות של ה-KURO היה בכך שהגבול היה מטושטש ולא ניתן היה להבחין בפסים האפורים. כך גם כאן. במצב THX בחדר חשוך לחלוטין, הסרטים פשוט נגמרו היכן שהם נגמרו, לא היו פסים אפורים כלל. בקטעי מעבר (שעוברים למסך שחור), המסך דווקא כן מציג מסך אפרפר, ככל הנראה מתוך מטרה מוצהרת למנוע ממך לחשוב שמשהו תקול או מלהחשיך לחלוטין את החדר...

ללא ספק, זה הבשורה הגדולה ביותר שה-55VT50 מביא, אך במקביל אליו הוא מצליח גם לשחזר את ההצלחה של מודלים קודמים. המסך גדל ב-5" ולמרות זאת, התמונה חדה להפליא. לא מדובר במסך שהייתי ממליץ עליו לסלון קטן. זהו מסך מרשים לסלון של 4-5 מ'.

איכות התמונה SD

55" זו טלויזיה גדולה. במיוחד אם מתכוונים לצפות בתכני ה-SD של יס והוט. אם מרבית התוכן שלכם הוא כזה, כדאי אולי לקחת מסך מעט קטן יותר, שכן כל בעיה בשידור הנורא של ערוצים 2+10, נראית כאן בבירור. אין הרבה לאן לקחת את איכות התמונה הזו או לשפרה, למעט התקווה שנותרה לנו שבשלב כלשהו הערוצים הללו ישודרו באיכות HD...

השרדות היתה פחות חדה מכפי שהייתי רוצה לראות אותה. מקור הבעיה כמובן לא במסך אלא בתוכן הרע. ממרחק צפיה הגיוני של כ-3 מ' ומעלה, הבעיה נפתרת.

המסך תומך ביחסי מסך שונים גם במצב 1080i, מה שבהחלט עוזר עם ממירי יס למינהם. עם זאת, אנחנו עדיין ממליצים לעבוד במצב AUTO בממירים אלה.

אחד החסרונות המשמעותיים של המסך הוא החוסר במקלט DTT מובנה. בעוד שכל היצרניות הגדולות משקיעות בכך, פנסוניק אינה מטפלת בנושא והמסכים עדיין כוללים אך ורק מקלט אנלוגי PAL. מכיוון ששידורים כאלה אינם קיימים עוד בישראל, כואב הלב שזה מה שאנחנו רואים כשמחפשים ערוצי טלויזיה במסך:

כדאי לציין שה-55VT50 משנה שוב את טכנולוגיית הטיפול בפריימים ביניים (IFC או כפי שפנסוניק מכנים זאת, Intelligent Frame Creation). במצב מינימלי התמונה היתה מצויינת, אך במצב מקסימלי היו תופעות לוואי שכדאי להמנע מהן. בקיצור, המנגנון שופר, אך רצוי להשאיר אותו ברמה נמוכה.

איכות תמונה בשידורי HD

כאן באמת ניתן להרגיש את היתרון של המסך על קודמיו. החדות המופלאה של ה-55VT50 מורגשת בכל פינה.

כידוע פלזמה פועלת על ידי הבהוב בין מצב דלוק לכבוי של תאי האור. הבהוב זה כולל גם תופעות לוואי לא רצויות שנקראות לפעמים "נמלים זוחלות" שכן הפיקסלים נראים כאילו הם רוחשים להם. האצת קצב ההבהוב לא רק משפר את היכולת של הטלויזיה לשחזר את הצבע השחור באופן עמוק יותר, אלא גם מורידה כמעט לחלוטין את התופעה הזו. 

משום מה נושא האודיו בערוצי ה-HD של יס עשה בעיה למסך והוא התקשה לפענח את פורמט האודיו (Dolby Digital 2Ch). שינוי של ההגדרות הממיר ל-PCM סידר את העניין בזריזות.

הבעיה במשחקי הטניס הוא מעקב אחרי הכדור הקטן. במרבית המקרים, הגוף המשדר מדגיש אותו בצבע יותר בולט ולמרות זאת, הוא עדיין נראה קטן ולא נעים לעקוב אחריו. ב-55VT50 לא היתה בעיה כזו והשילוב עם מצב Intelligent Frame Creation במצב נמוך שיפר זאת אף יותר.

איכות התמונה בבלוריי

נבדקו מספר רב של כותרים בבלוריי, שהאהוב עלי הוא כמובן SIN CITY. סרט זה שנערך וצולם בגוונים קיצוניים במיוחד, דורש מכל מסך טלויזיה שצופה בו להיות מדויק מאין כמוהו. איכות התמונה שראיתי מודגמת על ידי הבעת פניו של ברוס וויליס...

שימו לב לחוסר היכולת להפריד בין הגבולות של התמונה לקצה המסך.

תמונת פניו של ברד פיט בממזרים חסרי כבוד היה יוצא מהכלל.


< עמוד הקודם: הקדמה המאמר המלא עמוד הבא: תלת מימד ומדידות מסך >




עוד מ: oferlaor
תגיות


דרגת קושי: 5
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0
(2) הצבעות

בהקשר זה

 הסבר על 3D/תלת מימד
 עוד על תלת מימד + VR


המאמר הפופולרי ביותר בתחום תלת מימד + VR:
ביקורת מסך פלזמה 3D תלת מימד - Panasonic 50VT20
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht