עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG

מאמרים מהקבוצה

ביקורת מסך פלזמה 3D תלת מימד - Panasonic 50VT20

18/04/2010 - 07:00


עמוד הקודם: איכות תמונה | המאמר המלא | עמוד הבא: חיבוריות >

 
 
 

שחורים ומדידות

פנסוניק הוסיפו מנגנון נוסף אשר מצליח לכבות במידה רבה של הצלחה את הפיקסלים שאינם בשימוש. זו הסיבה שמדידת שחורים היתה כמעט בלתי אפשרית במסך זה. כאשר המסך מקבל תמונה שחורה, הוא פשוט כבוי. לכן, מדידה של קונטרסט דינמי במסך זה היא כמעט בלתי אפשרית - השחורים אבסלוטיים. עם זאת, מדידה של קונטרסט ANSI הניבה תוצאות כפולות מאלה של ה-54Z1 וה-50V10 והגיעו לכ-3000:1 יחס ניגודיות ANSI (גבוה למדי!). מדידת קונטרסט דינמית אינה אפשרית (לא סתם החברות עוברות למינוח של INFINITE CONTRAST) כאשר עוצמת התאורה המקסימלית של המסך היא כ-213cd/m2, מעט נמוכה מזו של ה-54Z1, אבל יתכן שהההבדלים הם בשל פאנלים מעט שונים או פילטר שחור מעט יותר עמוק.

 

מבחינת מדידות צבעי יסוד, התוצאות נראות מדוייקות מעט יותר מאלה של ה-54Z1, כך שגם כאן יש שיפור.

מדידת טמפרטורת הצבע הניבה הפתעה מעניינת, לראשונה מזה זמן רב, אני נתקל במסך שיש לו WARM2 שתוצאותיו נמוכות מהתקן - 6100K במקום 6500. לכן, אני מציע להשתמש ב-WARM1 שהוא מעט גבוה יותר מהתקן, כ-6700K, אך זה קרוב משמעותית מהאופציות האחרות ליעד שלנו (6500 מעלות קלווין).

את המדידות ערכתי מספר פעמים, בעיקר מכיוון שלא הצלחתי להעלים לחלוטין תופעה בשם S CURVE מהגראפים. נראה שבתחום הגאמה, מעבד התמונה של המסך תמיד מופעל ולכן קשה לקבל את עוצמת הגאמה האמיתית ללא ההפרעות של מנגנון AGC כלשהו.

המסך מגיע עם מצב THX, כך שמסקרן היה לראות את תוצאות המדידות עבורו (ללא שינוי) אל מול מה שניתן להשיג ידנית.

במצב THX:

 

ניתן לראות שבמצב THX מגיעים לא רחוק בכלל ליעדים שלנו, בהחלט קרוב יותר מכפי שניתן להגיע על ידי משחק בפרמטרים לפי מראה העיניים שלנו.

עם זאת, הגעתי לתוצאות הבאות על ידי כיול עצמי במצב Custom:

 

 

ניתן לראות שעוד יש מקום לשיפור בכיול שלי (בעיקר בתחום הכחולים), אך כמובן שזה לא כיול פורמלי ולכן לא השקעתי את השעות הדרושות לכיול מלא. מה שהטריד אותי טיפה היה הגאמה המעט נמוך שמגיע עם ההגדרות של מצב THX משום מה. דווקא במסך עם קונטרסט כזה, הייתי מעלה מעט את הגאמה. 

למי שמתעניין בפרמטרים שהשתמשתי לצורך הכיול בגרפים השניים: WARM1, עם GAMMA 2.4. במצב PRO הגדרתי:

  • HIGH R+4
  • HIGH B-10
  • LOW B-14

הגרף הספקטרלי של המסך שונה מאוד מהמסכים הקודמים של פנסוניק, עדות לשינוי הרכבים כימיים דרמטיים בפאנל עצמו:

 

צבירה/צריבה

רבים עדיין חוששים לרכוש משום מה פלזמה בגלל התופעות של צריבה שהוזהרנו ממנה כשהטכנולוגיה היתה בחיתוליה, לפני עשור ויותר. עם ה-50VT20 לא ראיתי שום עדויות לצריבה, למרות שהשתמשתי בה באופן אינטנסיבי לאורך זמן רב. ניתן לשייך את הצריבה לתופעות אחידות שונות, כאשר ב-LCD יש תופעות מקבילות בשם עננות וזליגת אור. תופעות אלה הן תופעות לוואי של הטכנולוגיות השונות ומונעות מהמסך להיות כמו דף ציור נקי שעליו ניתן להדפיס או לצייר את התמונה. כאשר לעמוד הנקי יש כבר אי אחידות (פסים, עותק חלש של התמונה הקודמת שציירתם), ניתן להבחין בהם בעיקר כשהתמונה אחידה.

לשם כך אנו עושים מדידות אחידות.כאשר אנו רוצים להגיע באופן אידאלי ליותר מ-80% אחידות (ב-LCD עם תאורה צידית, ניתן לעיתים להגיע ל-60% ומטה, ב-LCD עם תאורה אחורית לרוב ניתן להגיע ל-85%). בפלזמה ניתן להגיע לכ-95% אחידות וכך גם נמדד במסך זה. 

עם זאת, לא הכל מושלם ולמסך יש תופעות לוואי של צבירה. כלומר, תמונה בוהקת תופיע לכמה רגעים כאילו היתה רוח רפאים אם תשימו מסך שחור. התופעה בעיקר משפיעה כאשר עוברים למסך שחור ומחזיקה זמן קצר ביותר. מכיוון שגם לעין האנושית יש תופעה דומה (תביטו לשניה על משהו בוהק ואז תראו את העקבות של אותו אובייקט גם כאשר תפסיקו להביט בו), לא בטוח שהתופעה כזו משמעותית. בכל מקרה, התופעות הללו פוחתות עם הזמן, כך שאת התופעה בעיקר מרגישים כאשר הפאנל חדש.

למרות כל זאת, למסך עדיין יש פונקציות לטיפול בצריבה, כגון תנועה של הפיקסלים (Orbiter).

 

במידה וכן שכחתם את המסך לאורך זמן עם תוכן קבוע (השקופית של הופ למשל), למסך יש Scrolling Bar (נקרא גם Wiper) על מנת למחוק את העקבות.

 

מנגנון ה-FI

ציינתי את הערכתי למנגנון הזה, אך ארצה מעט לסייג את דברי כאן. המנגנון של הוספת פריימים במסך זה פחות בולט מזה של מסכים קודמים של פנסוניק בעלי יכולת זו. לא מדובר בחיסרון אלא ביתרון, שכן מעולם לא הסתרתי את חוסר אהדתי למנגנון בכלל ולמימוש שלו על ידי פנסוניק בפרט. בעיני, התמונה שמנגנוני FI מייצרים היא לא קולנועית ומדגישה תנועות קטנות וריאליסטיות יתר על המידה.

לצערי, פנסוניק עדיין לא הבשילה עד כדי הוספת מנגנון FI בר כיוונון מדוייק (שוב ראוי לציון לשבח המנגנון של סמסונג שמצליח לרצות את כל סוגי קהל היעד). 

נעלם התפריט של Intelligent Frame Creation ובמקומו הוכנס מנגנון חדש של Anti Blur. ההשפעה של Anti Blur על איכות התמונה היא בדיוק כזו - הוא מונע טשטוש ושומר על דיוק הנתונים תוך כדי תנועה. עם זאת, הוא פחות חלק בתנועה מאשר מנגנון ה-Intelligent Frame Creation שהיה זמין במודלים קודמים.

יחסי מסך

נושא זה סבוך למדי בפלזמה ה-50VT20, עד כדי כך שלקח לי לא מעט זמן למצוא את הידיים והרגלים. השליטה נעשית בעזרת כפתור Format(הציור על השלט עם החיצים מבהיר במה מדובר), אך הבעיה היא שהמסך מראש מניח שהתכנים יהיו 16:9 ומגביל את המשתמש כאשר הוא נעזר בממיר yes HD או yes Max HD אשר עובד במיטבו דווקא במצב 1080i. זה נושא שבהחלט טעון שיפור במסך זה.


 

בנוסף, ההגדרה שמאפשרת למסך לקבל Native Rate כלל אינה ברורה וגם היא דורשת מעט התעסקות בכדי להגיע אליה. בכדי לעזור לרוכשים הפוטנציאליים, הרי התמונה המבהירה את ההגדרה הנכונה עבור מצב Full.

 


< עמוד הקודם: איכות תמונה המאמר המלא עמוד הבא: חיבוריות >



עוד מ: oferlaor
תגיות


דרגת קושי: 3
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

4.7
(3) הצבעות

בהקשר זה

 הסבר על 3D/תלת מימד
 עוד על תלת מימד + VR


המאמר הפופולרי ביותר בתחום תלת מימד + VR:
ביקורת מסך פלזמה 3D תלת מימד - Panasonic 50VT20
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht