עוד אפשרויות

Google translateGoogle translate
RSSמאמרים וחדשות RSS
קישור לעמוד זהLinkback
גרסא להדפסהגרסא להדפסה
del.icio.usשמירה ב del.icio.us
DIGGהמלצה ב-DIGG
google bookmarkסימניית גוגל

מאמרים מהקבוצה

סאבוופר: Monitor Audio PLW15

מאת: איתי חזום
26/08/2010 - 07:00


עמוד הקודם: מדידות | המאמר המלא

 
 
 

מוסיקה

פתחתי דווקא עם קטע שקט של Andrea zonn שנקרא Better be home soon. אפשר לומר שהבסים פה ממש לא קשורים לשיר עם קיק רחב ומאסיבי למדי ב 28Hz שיורד בהדרגתיות עד 60hz, מה שנותן לו הרגשה של עומק אבל עדיין עם טפיחה בחזה. ה PLW15 עשה עבודה מצוינת עם קיק נקי וחזק.

                    

משם עברתי לקטע אלקטרוני של Atheus שנקרא Side effex. הסטייל הוא מינימל, כלומר בסים כבדים ו BPM נמוך. "הקיק" פה יושב יפה ב 33Hz עם מלא חומר גם מעל לזה. ה PLW15 גם פה לא אכזב, עם בשר איפה שצריך ותוצאה נקייה. הקטע הבא היה Long after your gone של הגיטריסט Chris jones. הקטע עשוי ככה שהגיטרה נשמעת כאילו גם היא מפיקה את הבסים, אלו מפוזרים אבל יורדים נמוך ל 36Hz. שוב לא מצאתי מקום לתלונות וה PLW15 נשמע נקי ובשום אופן לא "מפוזר" או "קופסתי".

בקטע Apparition de l´Église Éternelle בביצועו של Olivier latry, הנמוכים יורדים עד לפדאל הקלאסי של 16Hz. ה PLW15 הפיק תוצאה טובה, אבל היה חסר לי את הרגשת "החדר המהדהד" שיש לקטע הזה. לעומת זאת, בקטע Now I know של Renholder שלקוח מפס הקול של הסרט Underworld, ההרגשה המדוברת הייתה מצוינת עם הפקה טובה של הבס המודגש ב 22Hz. בשיר Drop dead gorgeous של הלהקה Republica, ישנו קיק מהיר ב 38Hz שיורד בהדרגה משם. ה PLW15 נתן כמו רמקול מסיבות (במובן הטוב).

                    

בקטע Get on של Yello (קטע אהוב עלי בבדיקה של סאבים), ישנו "קיק" שמתרכז באיזור ה 26Hz וכל עוד לא חושבים שנמצאים בבר תל אביבי ממוצע, ה PLW15 לא מאכזב. אני סוגר עם שיר שקט של Annie lennox (חובבת בסים) בשם Primitive, בו הבסים יורדים בכיף ל 29Hz. על ה PLW15 זה נשמע "חלק" וטוב, Nuff said.

סרטים

פתחתי באחד מהקטעים הכי אהובים על ראשי הבס - "יציאת התלת רגל" בסרט War of the Worlds. מדובר כאן על עינוי קלאסי לכל סאב וה PLW15 אינו יוצא דופן. חוץ ממה שמתחת ל 20Hz, התוצאה הייתה בהחלט מספקת אבל עד לגבול מסוים (הדרישות שלי גבוהות למדי) והייתי שמח אם הסאב היה יכול לתת פה מעט יותר. בקטע המצוין עם המחסל הענקי בסרט Terminator Salvation, ה PLW15 הרגיש כבר פחות לחוץ עם בסים מצוינים ותוצאה נקייה.

                                  

בסרט האנימציה המעולה של פיקסר Wall-E יש אחלה נמוכים. קטע מבדר במיוחד באספקט הזה זה כש EVE נצמדת בטעות למגנט הגדול ליד הספינות ואז מתוך עצבים מפציצה עם התותח שלה כל דבר מסביב. הדומינו של הספינות נשמע פנטסטי. עוד קטע "מפורסם" של חובבי הבס זו סצנת ה "Skidoosh"  בקרב האחרון בסרט Kung fu panda. הפנדה כולה מרים זרת אבל מדובר פה על מכת רצח לסאבים, ובדומה ל War of the Worlds, גם כאן הכל טוב ויפה כל עוד לא נסחפים מדי עם הווליום אחרת הסאב מגיע לגבולות שלו די מהר. סצנת ה Mech בסרט District 9 נשמע פגז על ה PLW15, חזק ונקי.

                                  

מתחרים

אם נשווה את ה PLW15 לסאבים אחרים בסגנון דומה שנבחנו באתר, אז באותה גזרת מחיר נמצא כמובן ה JL Audio Fathom f113. ה JL Audio Fathom f113 בעל מידות דומות אך כבד יותר, בעל דרייבר מאסיבי יותר ובקוטר קטן יותר (אבל עם שטח ממברנה מאד דומה), מוגמר באותה רמה (אבל לא יפה כמו גימורי העץ שמוניטור אודיו מציעים), כולל גם כניסות מסוג XLR ומגיע עם RC בסיסי למדי.

ה PLW15 לעומת זאת, כולל שלט רחוק ומסך תצוגה וכיוונים יותר רבים ויותר מדויקים. בנוסף יש לו EQ יותר מגוון, אך זה אינו אוטומטי וגם ככה די נחוץ על מנת לקבל עקומה טובה. בכל הקשור לביצועים אני אתן את ה היתרון ל JL, אך היתרונות שלו מתבטאים בעיקר בפיקים הדינאמיים בהם ה PLW15 הרגיש מעט חסר יחסית ל JL Audio Fathom f113.

אם אכניס להשוואה סאב שונה למדי כמו ה SVS PB13-Ultra, מגלים דברים אחרים. ה PLW15 בנוי ומוגמר ברמה יותר גבוהה, יותר "קומפקטי", כולל דרייבר גדול יותר (אך לא בהכרח טוב יותר), שלט רחוק עם מסך תצוגה וכיוונים יותר רבים ומדויקים. ה SVS PB13-Ultraהוא בכלל סאב גדול בתצורת Ported עם מגבר סטנדרטי ללא שלט או פאנל קדמי, אופציה לכיוון ידני של EQ פרמטרי אחד, אך כולל גם כניסות מסוג XLR.

ה SVS PB13-Ultra ניתן לעבודה במצב Ported (בתדרים שונים) או במצב סגור (פורטים סגורים). במצב סגור שני הסאבים דומים מאד, אבל במצב Ported, ה SVS PB13-Ultra הוא באופן טבעי יותר חזק ויותר נקי (גם מה JL Audio Fathom f113). אמנם ה SVS PB13-Ultra מתומחר בחצי מה PLW15, אבל הוא אינו משדר את היוקרתיות של ה PLW15 והוא ניתן לרכישה אך ורק ישירות מהיצרן ביבוא אישי וללא כל שירות של התקנה או תמיכה מיבואן מקומי.

סיכום

האמת היא שמעולם לא ציפיתי מ Monitor Audio להוציא לשוק סאב בסגנון הזה אבל הופתעתי לטובה. ה PLW15 בנוי לתלפיות ומותיר רושם של מוצר יוקרתי, מגיע עם שלט רחוק שאינו נחשב למחזה נפוץ בתחום הסאבים ומפיק נמוכים ברמה שמצפים ממנו. מצד שני, מעט מאכזב אותי שסאב בקליבר הזה שמגיע עם DSP, כיוונים מגוונים ו- EQ ידני, אינו כולל Room Correction או כניסות XLR. חבל שעל מנת להגיע לעקומה טובה, אני צריך לכוון את ה EQ בעצמי וחבל שמצבי ה EQ שהיצרן הגדיר לא עושים צדק לסאב כזה וסתם מחסירים מהבסים שהוא יכול להפיק. לאחר כיוון עצמי הסאב לא אכזב ועשה את מה שהוא צריך לעשות מצוין, אבל לא לשכוח שבקבוצת המחיר הזו התחרות אינה קלה.



מי שמחפש סאב בתיבה סגורה, שנראה מעולה (או לחילופין משלים וויזואלית את שאר הרמקולים מסדרת ה Platinum של היצרן) ובעל שורשים אנגליים "טהורים" - יקבל בתמורה שעות של בסים מהנים בחברת ה PLW15.

מחיר: 21,990 ₪.

להמשך דיון בנושא סאבוופר Monitor Audio PLW15.

תודה לקונקטור על השאלת הסאב לטובת הביקורת

 


< עמוד הקודם: מדידותהמאמר המלא


נושאים מקושרים

אודיו
אודיו



עוד מ: HazooM
תגיות


דרגת קושי: 3
דירוג הכתבה

דירוג ממוצע:

5.0
(2) הצבעות

בהקשר זה

 מגברים: הסבר
 פורום רב ערוצי
 רמקולים ושמע - חלק א'
 ביקורות אודיו
 עוד על אודיו


המאמר הפופולרי ביותר בתחום אודיו:
רמקולים ושמע - פרק א´ בסדרה
תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht