אנחנו נמצאים כעת בנקודת זמן מאוד מוזרה בכל הקשור למוצר הזה שנקרא: מקרן.
נקודה בה 2 היצרניות המובילות בתחום, SONY ו- JVC מוציאות מקרנים המבוססים על טכנולגית LCOS או הוריאנט של סוני ה- SXRD כאשר יחידה אחת לא דומה לשניה.
מקרנים שנבדלים, לעיתים באופן דרמטי, באיכויות שלהן, כאשר מדובר באותו דגם בדיוק.
מקרנים הנבדלים באחידות ה-הארה, פוקוס לאורך המסך, קונוורג'נס, פינות מוארות, זליגות הארה ועוד.
היתרון הגדול בטכנולגית DLP, היה בין השאר, הזהות המוחלטת בין היחידות.
לו היית רוכש מקרן DLP, היית יודע שהשכן , עם מקרן זהה, רואה את אותה תמונה בדיוק. שילמתם את אותו סכום. רכשתם את אותו דגם. קיבלתם את אותה תמונה.
למרבה הצער, טכנולוגית ה- DLP נותרה קצת מאחור ומקרני ה-DLP היחידים המסוגלים כרגע להתמודד במגרש של הגדולים הינם מבוססי 3 צ'יפ ומחירם מאוד יקר.
לכן, ברמה הגבוהה (עם תקציב של עד 15,000$) נשארנו עם JVC ו-SONY.
רכשת JVC? רכשתם SONY? אין לכם מושג איך נראה ה-JVC X70 או ה-SONY vpl-vw95 שיש לכם ביחס למשתמש אחר.
יתכן ויש לשניכם מקרנים זהים, אך קרוב לוודאי שהמקרן שרכשתם שונה בביצועים והיכולות שלו מהמקרן של המשתמש השני.
מעצבן? מתסכל? כל הגדרה נכונה פחות או יותר.
לפני כ-חודש קיבלתי מישפאר את הסוני VPL-VW95 למטרת בדיקה.
למי שלא מכיר את ה-95, אזי מדובר על אחיו הגדול של ה- sony 30 עם מספר הבדלים מהותיים:
1. פנלים אחרים המסוגלים להציג קונטרסט משמעותית גבוה יותר,
2. מערכת אופטיקה שונה לחלוטין המסוגלת להציג פירוט מעורר השתאות
3. עדשה חשמלית עם זכרונות בכל הקשור למיקום ופוקוס.
מחיר בארה"ב - $8,000 MSRP.
לאחר שצפיתי ב- JVC X3, JVC X70, ב- JVC X30, ב-אפסון 9000 ובסוני 30, הבנתי שאני מסתכל על חיה שונה לחלוטין.ה- fill ratio של ה-SXRD, האופטיקה, החדות, התנועה, הדינמיות, היוו קפיצת מדרגה ביחס למה שראיתי השנה.
לצערי, הפתיח של ההודעה היה מאוד רלבנטי ליחידה הספציפית שהגיעה אליי. היחידה סבלה מבעיה חמורה מאוד של אחידות בהארה.
דמיינו שאתם מקרינים תמונה של שחור מוחלט (0 IRE) על המסך כאשר חציו של המסך שחור וחציו השני אפור . היחידה הספציפית הציגה בעיה מאוד קשה בכל הקשור לרמת ההארה.
הבעייתיות הזו גורמת "לשטיפת" המסך באור לא רצוי ומחסלת לחלוטין כל יתרון ולו לכאורה, שיש למוצר על פני מתמודדים אחרים בכל הקשור לרמת הקונטרסט שלו.
כל זאת כאשר מדובר על מקרן שנמדד לא אחת עם קונטרסט (native) של 22,000:1 ו-למעלה מ- 120,000:1 עם צמצם.
ביחידה האמורה , עם כל הכבוד למדידות , הוצגה תמונה חלבית ומאכזבת.
היחידה הוחזרה לישפאר בצער רב. יאמר לזכותם של ישפאר כי הם הציעו לפתוח יחידה נוספת במשלוח הבא, אך הבנתי שזה יכול להיות סיפור בעייתי ומורכב לאור הפתיח של ההודעה.
עם זאת ולמרות האכזבה, המפגש עם ה-95 נחרט בזכרוני בכל הקשור ליכולות המרשימות שלו בסצינות מוארות וכן מתוך ידיעה והבנה (מקריאה) שיש גם יחידות טובות מאוד המסוגלות כם להציג את מה שראיתי בסצינות מוארות וגם להציג אחידות הארה מוצלחת.
החלתי בחיפוש אחר יחידה עם uniformity תקין, פוקוס מצוין, וקונוורג'נס טוב. משימה לא פשוטה.
מדובר בחיפוש מתיש, מייגע ומעייף אשר במהלכו פתחתי "וירטואלית" 7 מקרנים ב: ברלין, לונדון, לוקסמבורג, אטלנטה ולבסוף ניו-ג'רזי. כל "פתיחה" כזו כללה שליחת תמונות אליי למייל על מנת לבדוק איך רמת ההארה של היחידה, הפוקוס לאורך המסך ומצב הקונוורג'נס.
ההליך כרוך בלא מעט בקשות מאנשים (סוחרים-מוכרים) , שאני כמובן לא מכיר, אשר יאותו לבצע את אותן בדיקות ביחידות אשר הוחזקו אצלם במלאי. הבדיקות הבהירו לי וחיזקו את כל מה שקראתי בפורומים ברחבי העולם באשר לשונות הבלתי מתקבלת על הדעת בין היחידות. יחידות שנראות אולטרה חדות, לעומת יחידות עם פוקוס בעייתי, יחידות עם אחידות הארה מושלמת לעומת יחידות עם פינות זוהרות, יחידות עם קונוורג'נס טוב מאוד לעומת יחידות עם בעיות לא פשוטות של קונוורג'נס.
בסופו של יום הצלחתי לאתר יחידה מוצלחת בניו-ג'רזי.
SONY VPL_VW 95 במלוא הדרו.
שחור. חושך. אין פינות. הארה אחידה לאורך המסך. ה- Fade to blacks מעולים, בנוסף מדובר בתמונה מאוד חדה בזכות האופטיקה בה משתמשת סוני . תנועה חלקה ב- 2D ולא פחות חשוב מכך ב-3D. צבעים מדויקים. עומק אין סופי. חשמלי ומדויק. תענוג.
אז הסוף הוא סוף טוב, אבל רק לכאורה, כי ההליך היה מייגע ומתיש נפשית ובדומה לרץ מרתון שמצליח להשחיל חיוך לפני שהוא משתטח על הרצפה....
אבל זו רק הצרה הקטנה....הצרה הגדולה יותר היא ...שבדיוק בעוד 8 חודשים כל ההצהרות שלי בדבר איכויות המקרן ככל הנראה יתגמדו לנוכח המחליף של ה-סוני VPL-VW95 ואז...."נאלץ" להתחיל את המרתון המתיש הזה מחדש......
מי אמר שההובי הזה לא מהנה..?!
רן
SONY VPL-VW 95. עניין של שוני.
- opv
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4858
- הצטרף: מאי 2005
- מיקום: עמק חפר
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 225 פעמים
רן,
כמי שהיה שותף איתך בחלק גדול מהמסע לחיפוש יחידת 95 טובה (לא מושלמת, אנחנו יודעים שאין כזאת), אני חושב שהפוסט שלך רחוק מלתאר את מסע ההתלבטות והתלאות שעברת עד שקיבלת את היחידה המצוינת שלך.
אני כבר לא סופר את מספר הפעמים שהצעתי לך לוותר ולהמתין לשנה הבאה כי הסיכון גדול מדי. בסופו של דבר הלכת עם הלב עד הסוף והשגת מה שרצית.
חשוב להדגיש שאני לא ממליץ לאף אחד לנסות ולרכוש את המקרן הזה, לא לכולם יש את הקשרים שלך ואת היכולת להסביר לאנשים זרים בחו"ל מה ואיך לבדוק במקרן שיתכן ולא תקנה מהם בסופו של דבר.
כבר דיברנו על הביזיון בוריאציה של היחידות בטכנולוגיות הLCOS וה LCD אבל בדגם הזה נשברו כל השיאים.
אחרי ההקדמה הזאת, בוא נדבר קצת על היחידה שלך:
זה המקרן הראשון שראיתי בסביבה שלך שמצליח להעלים את גבולות הפנל בזכות הניגודיות הטבעית והצמצם המצוין (עדיין לא9" CRT, הייתי חייב ).
זה מקרן שהראה לנו פרטים צבעוניים חדשים בסצנות כהות שראינו אלפי פעמים.
מנגנון התנועה של המקרן מעולה, אך לא מושלם, נודניק כמוני שמחפש ארטיפקטים ימצא אותם.
הפירוט של המקרן הוא משהו חדש לגמרי, סוחט כל ביט ויודע להעריך סרטים עם ביט רייט גבוה.
תלת מימד שהוא ליגה משל עצמו, בעיקר בזכות מנגנון החלקת התנועה שעובד גם בתלת מימד.
אחרי העבודה הקשה, בהחלט מגיע לך.
תחשוב טוב טוב לפני שתמכור את היחידה הזאת בשנה הבאה.
כמי שהיה שותף איתך בחלק גדול מהמסע לחיפוש יחידת 95 טובה (לא מושלמת, אנחנו יודעים שאין כזאת), אני חושב שהפוסט שלך רחוק מלתאר את מסע ההתלבטות והתלאות שעברת עד שקיבלת את היחידה המצוינת שלך.
אני כבר לא סופר את מספר הפעמים שהצעתי לך לוותר ולהמתין לשנה הבאה כי הסיכון גדול מדי. בסופו של דבר הלכת עם הלב עד הסוף והשגת מה שרצית.
חשוב להדגיש שאני לא ממליץ לאף אחד לנסות ולרכוש את המקרן הזה, לא לכולם יש את הקשרים שלך ואת היכולת להסביר לאנשים זרים בחו"ל מה ואיך לבדוק במקרן שיתכן ולא תקנה מהם בסופו של דבר.
כבר דיברנו על הביזיון בוריאציה של היחידות בטכנולוגיות הLCOS וה LCD אבל בדגם הזה נשברו כל השיאים.
אחרי ההקדמה הזאת, בוא נדבר קצת על היחידה שלך:
זה המקרן הראשון שראיתי בסביבה שלך שמצליח להעלים את גבולות הפנל בזכות הניגודיות הטבעית והצמצם המצוין (עדיין לא9" CRT, הייתי חייב ).
זה מקרן שהראה לנו פרטים צבעוניים חדשים בסצנות כהות שראינו אלפי פעמים.
מנגנון התנועה של המקרן מעולה, אך לא מושלם, נודניק כמוני שמחפש ארטיפקטים ימצא אותם.
הפירוט של המקרן הוא משהו חדש לגמרי, סוחט כל ביט ויודע להעריך סרטים עם ביט רייט גבוה.
תלת מימד שהוא ליגה משל עצמו, בעיקר בזכות מנגנון החלקת התנועה שעובד גם בתלת מימד.
אחרי העבודה הקשה, בהחלט מגיע לך.
תחשוב טוב טוב לפני שתמכור את היחידה הזאת בשנה הבאה.
No place like home.......... Theater
- opv
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4858
- הצטרף: מאי 2005
- מיקום: עמק חפר
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 225 פעמים
אני קצת ארחיב לגבי הביטוי "להעלים את גבולות הפנל" מהפוסט הקודם שלי.
כולם מכירים את הפסים האפורים מעל ומתחת לתמונה בתכני רחבים מ16:9.
כאשר מקרינים על מסך ביחס 16:9, הפסים האלו מבודדים מהקיר בזכות המסגרת השחורה.
המסך אצל רן הוא מסך ביחס 2.35:1 ושימוש בזום, כך שבתכנים כאלה הפסים נמצאים מחוץ לגבולות המסך, על הקיר.
כיוון שהקיר אצל רן לבן, הפסים האלו בולטים במיוחד, הרבה יותר מאשר במסך ביחס 16:9.
השנה ראיתי אצל רן מספר מקרנים, סוני ES30, אפסון 9000, JVC X30, יחדת הסוני 95 של ישפאר ואת יחידת ה95 הנוכחית.
בכל המקרנים הללו פרט ל95 האחרון הפסים האפורים בלטו מאוד.
אם לדרג את המקרנים מהטוב לפחות טוב בקטגוריה הזאת הייתי מדרג אותם כך:
1) סוני 95 חדש
2) JVC כנראה בשויון עם אפסון
3) סוני ES30
4) סוני 95 יחידה של ישפאר
אבל השחורים הם לא כל הסיפור כאן. בסצנות בהירות ומעורבות, ה95 נותן רמה חדשה של פירוט בזכות אופטיקה מעולה, פנל מצוין, ומנגנון תנועה מצוין.
בסרט ספיידרמן 3, קטע המרדף של הארי ופיטר, מקבלים חוויה חדשה. שמיים כהים מאוד, אלמנטים זרחניים שבאמת זורחים ורמה חדשה של תנועה.
בשר הטבעות הראשון, ראיתי פירוט של צמחיה ודשא כמו שלא ראיתי מעולם. המקרן מפרק את התמונה למשטחי פוקוס שונים ואפשר לראות בבירור איזה משטח כוון להראות חד יותר וחד פחות.
כמות הפרטים בעור הפנים הוא פשוט משהו חדש.
בסצינות בהירות, התמונה נראתה לי קצת לא טבעית, אולי פשוט על טבעית ואסור לשכוח שמדובר במקרן עדיין ללא כיול.
חוויה חדשה.
כולם מכירים את הפסים האפורים מעל ומתחת לתמונה בתכני רחבים מ16:9.
כאשר מקרינים על מסך ביחס 16:9, הפסים האלו מבודדים מהקיר בזכות המסגרת השחורה.
המסך אצל רן הוא מסך ביחס 2.35:1 ושימוש בזום, כך שבתכנים כאלה הפסים נמצאים מחוץ לגבולות המסך, על הקיר.
כיוון שהקיר אצל רן לבן, הפסים האלו בולטים במיוחד, הרבה יותר מאשר במסך ביחס 16:9.
השנה ראיתי אצל רן מספר מקרנים, סוני ES30, אפסון 9000, JVC X30, יחדת הסוני 95 של ישפאר ואת יחידת ה95 הנוכחית.
בכל המקרנים הללו פרט ל95 האחרון הפסים האפורים בלטו מאוד.
אם לדרג את המקרנים מהטוב לפחות טוב בקטגוריה הזאת הייתי מדרג אותם כך:
1) סוני 95 חדש
2) JVC כנראה בשויון עם אפסון
3) סוני ES30
4) סוני 95 יחידה של ישפאר
אבל השחורים הם לא כל הסיפור כאן. בסצנות בהירות ומעורבות, ה95 נותן רמה חדשה של פירוט בזכות אופטיקה מעולה, פנל מצוין, ומנגנון תנועה מצוין.
בסרט ספיידרמן 3, קטע המרדף של הארי ופיטר, מקבלים חוויה חדשה. שמיים כהים מאוד, אלמנטים זרחניים שבאמת זורחים ורמה חדשה של תנועה.
בשר הטבעות הראשון, ראיתי פירוט של צמחיה ודשא כמו שלא ראיתי מעולם. המקרן מפרק את התמונה למשטחי פוקוס שונים ואפשר לראות בבירור איזה משטח כוון להראות חד יותר וחד פחות.
כמות הפרטים בעור הפנים הוא פשוט משהו חדש.
בסצינות בהירות, התמונה נראתה לי קצת לא טבעית, אולי פשוט על טבעית ואסור לשכוח שמדובר במקרן עדיין ללא כיול.
חוויה חדשה.
No place like home.......... Theater
- istarmini
- חבר במועדון ה-15K
- הודעות: 16943
- הצטרף: יולי 2008
- נתן תודות: 1001 פעמים
- קיבל תודות: 2180 פעמים
- sam22
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20360
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 938 פעמים
- קיבל תודות: 819 פעמים
טוב.
נעיר את השירשור.
אתמול ראינו את המקרן אצל רן.
מזל שזה קרוב לאיכילוב.... מיד אחרי הביקור נכנסתי לכירורגית ב' להרמת לסת.
מקרן מדהים!!!!
פירוט מופלא
שחורים מעולים
תלת מימד מהסרטים.
היה תענוג
רן, תודה רבה על האירוח והשיתוף בחוויה
הדבר השלילי הוא התלאות שעוברים על מנת לקבל כזו יחידה.
זה פשוט הזוי שלא לקבל מוצר מושלם ברמת מחיר כזו.
אחרי שרואים את היכולות ומקבלים מרן הסברים על השוני שבסוני, זה מרגיז.
נעיר את השירשור.
אתמול ראינו את המקרן אצל רן.
מזל שזה קרוב לאיכילוב.... מיד אחרי הביקור נכנסתי לכירורגית ב' להרמת לסת.
מקרן מדהים!!!!
פירוט מופלא
שחורים מעולים
תלת מימד מהסרטים.
היה תענוג
רן, תודה רבה על האירוח והשיתוף בחוויה
הדבר השלילי הוא התלאות שעוברים על מנת לקבל כזו יחידה.
זה פשוט הזוי שלא לקבל מוצר מושלם ברמת מחיר כזו.
אחרי שרואים את היכולות ומקבלים מרן הסברים על השוני שבסוני, זה מרגיז.
העם דורש..... כל מיני דברים
- opv
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4858
- הצטרף: מאי 2005
- מיקום: עמק חפר
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 225 פעמים
זה לא רק הזוי, זה ביזיון.sam22 כתב: הדבר השלילי הוא התלאות שעוברים על מנת לקבל כזו יחידה.
זה פשוט הזוי שלא לקבל מוצר מושלם ברמת מחיר כזו.
אחרי שרואים את היכולות ומקבלים מרן הסברים על השוני שבסוני, זה מרגיז....
הדבר המדהים ביותר בכל הענין הזה, הוא שבעית הפינות המוארות לא מוכרת אצל סוני כתקלה, ולא מהווה סיבה להפעלת אחריות.
- איתי_הגיתי
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6031
- הצטרף: נובמבר 2004
- נתן תודות: 92 פעמים
- קיבל תודות: 76 פעמים