ביקור התרשמות אצל רן מויאל

מקרנים קידמיים - Front Projector.
idan309 (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2979
הצטרף: אוקטובר 2005
מיקום: קריית ביאליק
נתן תודות: 298 פעמים
קיבל תודות: 321 פעמים

ביקור התרשמות אצל רן מויאל

נושא שלא נקרא #1 

לפני הכל רציתי להודות לרן על האירוח בצהרי יום שבת (אני יודע שזה היה לו פחות נח אבל התגמש עם השעות שיותר נוחות לי).
היה לי מאוד נעים להכיר באופן אישי אחרי לא מעט התכתבויות ושיחות.

הדבר המרשים ביותר מבחינתי בסט של רן הוא ההצלחה לקבל קולנוע ביתי בסלון באיכות גבוהה ביותר ללא שום התפשרות עיצובית (פרט כמובן לקירות שאין ספק שבמידה והיו בצבע כהה האיכות היתה משופרת).
ההקפדה הזו עד לרמה של החלטה שלא לחיות עם מקרן בצבע שחור שהביאה לכך שמאוד יכול להיות שהוא בעל ה-9000 הלבן היחיד בהחלט מרשימה.

לפני שאני עובר לנושא המקרן אני חייב לציין את הדבר המרכזי שבשבילו רציתי מאוד להתרשם מהחוויה אצל רן – מסך הסינמסקופ.
אחרי ההתרשמות הזו ברור לי לחלוטין כי במעבר הדירה הבא (אני מקווה שיקרה בשנתיים הקרובות) אני לא אהיה מוכן בשום מקרה להתפשר על מסך 16:9 ואלך רק על מסך סינמסקופ.
זה כמובן אומר שבמידה וזה יהיה בחדר יעודי זה יצרך להיות בחדר של 15 מ"ר לפחות (לא פשוט) שיאפשר מסך סינמסקופ ברוחב נטו של לפחות 2.8 מ' (120" בסינמסקופ ו-96" ב-16:9)
ישבנו במרחק של 4.5 מ' ממסך סינסקופ של 133" (רוחב תמונה של 3.1 מ') ואני מוכרח לאמר שכמו שחשבתי בתכני סינמסקופ המסך ממש לא גדול מידי ובתכני 16:9 (תמונה של 106") הגודל גם מצוין (היה אפשר יותר אבל זה היה בהחלט מספק).
כמו כן הפסים שאני מרגיש בבית בצפייה בתכני סינמסקופ על מסך 16:9 הרבה יותר מפריעים מאשר הפסים בצדדים בתכני סינמסקופ (למרות שהייתי בודק אופציה בפיתרון מיסוך לפסים).
הדבר היחיד שהפריע לי (אבל ממש בקטנה) הוא שהמסך היה לי קצת גבוה, בדיעבד היה אפשר להוריד אותו בכ-15 ס"מ (או אפילו יותר טוב להגדיל את המסך ל-145" כאשר מרחק המסך מהתקרה נשאר זהה).
צריך לזכור שתמיד מסך סינמסקופ יכול להיות ממוקם גבוה יותר מ-16:9 בגלל שבכל תוכן התמונה מתחילה מגובה התחלת המקטע הלבן (בניגוד למסך 16:9 שבו בתנכי סינסקופ התמונה מתחילה גבוה יותר בגלל הפס השחור התחתון).

גם חוויית הסאונד היתה מאוד טובה אבל באספקט הזה אני לא מאלה שמבדילים מהותית בין מערכת כמו של רן למערכת כמו שלי (אצלי המע' היא בתקציב כולל חדש של פחות מ-15,000 ש"ח ואני מעריך שזה פחות מעלות רמקול קדמי אחד אצל רן).

נעבור למקרן, אין לי מה להוסיף למה נאמר ע"י אחרים. התמונה בהחלט מהממת כצפוי.
בתכנים מעורבים ובתכנים כהים רואים בפירוש דברים שלא נראים במקרן שלי ובפירוט מדהים.
עצמת ההארה הגבוהה ביחד עם הקונטרסט האינסופי בהחלט עושים את העבודה.
פער מהותי נוסף ביחס למקרן שלי (סוני 50) הוא חווית תלת המימד. במקרן שלי (הסוני 50) עוד לא ראיתי שום סרט שאינו מצויר שאמרתי שאני מעדיף לצפות בתלד מימד (האובדן בצבעים ובחדות של התמונה מהותיים) ואילו במקרן הזה התלת מימד פשוט מעולה.
הדבר היחיד שהיה חסר לי הוא אפקט ה-RC של הסוני שגורם לתמונה להיראות אפילו יותר חדה (כנראה באופן מלאכותי אבל אני אוהב את האפקט הזה).
גם תכני ה-4K היו מרשימים מאוד אבל בגלל שמדובר בקטעי הדגמה אני מחכה לראות איך יראה תוכן 4K רלוונטי (אני בטוח שתוך פחות מחודשיים לרן כבר יהיה בלו ריי 4K עם כמה סרטים ואני מקווה שיזמין אותי שוב להתרשמות).

בשורה התחתונה אני מקווה מאוד שעד שאני אעבור דירה ולמסך סינסמקופ סוני יצליחו לצמצם את הפער המהותי שיש ל-JVC בקונטרסט או לפחות יציעו מקרן באיכות של הסוני 65 במחיר של ה-65 עם זכרון עדשה (כך לפחות אוכל להגיד שהתפשרתי על הקונטרסט עבור מקרן זול יותר ברכישה מקומית).

רן, שוב תודה על האירוח .
מאחל לך הרבה מאוד שעות של הנאה מהתחביב של כולנו.

istarmini
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-15K
חבר במועדון ה-15K
הודעות: 16943
הצטרף: יולי 2008
נתן תודות: 1001 פעמים
קיבל תודות: 2180 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

חחח
אתה מזכיר לי את עצמי

גם אני , כמוך, קיבלתי החלטה לעבור למסך רחב לאחר שביקרתי אצל רן להתרשמות מהמקרן הקודם. רק שרואים בעיניים מבינים כמה 16X9 זה אסון, פשוט אסון.

גם אני , כמוך, כתבתי בזמנו ,כסקירה על המסך החדש שרכשתי ,שהפסים האנכיים מפריעים משמעותית פחות מאלו האופקיים עד כדי כך פחות שהמיסוך שרכשתי ,עבור הפסים האנכיים, קצת מיותר ולא היה מחייב.

מסקנות:

1.איכות המקרן פשוט מטורפת והתמונה המתקבלת מדהימה.
2.מסך רחב קנית לא טעית.
3.אסור לבקר אצל רן כי בסוף זה עולה הרבה כסף. חחחחח חחחחח

guyezra
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 34542
הצטרף: ינואר 2005
נתן תודות: 181 פעמים
קיבל תודות: 622 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

(Y)יפה!
מעניין לקרוא

itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 7031
הצטרף: פברואר 2006
נתן תודות: 479 פעמים
קיבל תודות: 859 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

נהנתי לקרא(Y)

שי-כ
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4688
הצטרף: מאי 2009
שם מלא: שי כהן
נתן תודות: 928 פעמים
קיבל תודות: 283 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

(Y) מחמם את הלב לקרוא על מפגש חובבי מקרנים וק"ב כמו זה (f)
(צירוף תמונות לעניים יהיה גם נחמד :mrgreen:)

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

היי עידן. תמיד נחמד לפגוש מישהו עם אהבה להובי הזה, במיוחד מישהו שמוכן להגיע מהקריות במיוחד לתל אביב לראות מקרן, למרות שהוקצבו לו 40 דקות בלבד ...:).

* לענין מסך רחב. אומנם לקח לי מספר שנים "להבין" את זה אבל אין יום שעובר במהלך ה-5 שנים האחרונות שאני אומר לעצמי איך יכולתי לחיות עם מסך 16X9. כמובן שכמו כל דבר מדובר בסדרי עדיפויות וכאן סדרי העדיפות, ככל הנראה , נוגעים לסוג החומרים המוקרנים ולעובדה שאנשים מסוימים מעדיפים מסך גדול יותר עבור שידורי ספורט, הופעות וכיוצ"ב.
באופן אישי ואמרתי זאת מספר פעמים, הרעיון מבחינתי מאז ומעולם היה ליצור "קולנוע. ביתי." להעביר את החוויה בקולנוע הביתה ו(בכפוף למיגבלות של משפחה וכיוצ"ב) לכן הרעיון של צפייה ב-האישה הטובה" ( לא מזלזול. הסדרה האהובה עליי) על מסך גדול יותר מ-" The Force Awakens" נראה לי שגוי מיסודו. כאמור, כל אחד ובחירותיו.

* לעניין ההבדלים בין מה שראית למקרן שיש לך בבית. כפי שכבר ציינתי המון פעמים, לזכרון אין כל משמעות. למעשה בכל מקום שראית פערים גדולים, אני אסתכן ואומר שאתה שוגה. הפערים הם אפילו גדולים יותר. רק שתראה מקרן מול מקרן (כפי שאני ראיתי) תבין מה גודל הפערים.
כך או כך כפי שהדגשתי, זו לא השוואה הוגנת בין ה- X9000 לסוני 50/55.
ה-9000 גורם לאנשים להחליף את ה- סוני 1100 שלהם שעולה פי 2 מה- 9000 ופי 7 (להערכתי) מה- 55.
באשר לעובדה אם הפערים מצדיקים את ההבדלים במחיר? כפי שאתה ציינת בצדק, זו כבר שאלה סוביקטיבית לחלוטין. אתה יודע מה דעתי על אפילו ...5% ..הבדלים.

וזה מביא אותי לנקודה נוספת.
סוני.

תמיד הייתי משוחד לטובה בכל הקשור לחברה הזו.
היו לי 5 מקרנים של סוני, לרבות ה- Q400 שהיה המקרן הראשון בעולם עם פורמט 16X9 או ה- RUBY שהיה המקרן הראשון בעולם שהציג 1080P במחיר סביר (בניגוד ל- QUALIA).
החברה הזו נוהגת, לפחות בעיני, באופן קצת תמוה בשנים האחרונות.

היא "משוויצה" ביכולות, אבל לא ממש ממצה אותן.
אני מסוגלת להציג 4K, אני מסוגלת להציג צמצם דינאמי, אני מסוגלת להציג מנגנון חידוד תמונה RC, אני מסוגלת להציג 4K במחיר "הגיוני"

אבל מצד שני:
* מנגנון חידוד התמונה שלה בפירוש נחות משל DARBY (וומשווה לתמונה אופי דיגיטלי מלא בארטיפקטים...)
* את הצמצם שלה ב- VPL VW 520 (4K) ניתן לראות בקלילות. למעשה הוא מציק.
* היא מציגה מקרן בעל עלויות סבירות ב- 4K (300ES) אבל הופכת אותו לנכה בכל הקשור לקונטרסט (מוציאה את הצמצם)
* היא מפגרת בכמה דורות מאחור בכל מה שקשור לקונטרסט ולא מהווה יריב ל- JVC בתחום הזה.

בכל פעם ש- סוני מציגה שיפור כלשהו בקונטרסט עושה רושם ש- JVC מכפילה את הקונטרסט שלה ויוצרת פער עוד יותר גדול.
למעשה אני לא זוכר שום מקרה בהובי שלנו שחברה (JVC) הצליחה ליצור כזה פער על המתחרות במשך תקופה כל כך ארוכה מבלי שהצליחו לצמצם את הפער הזה.

היות כל הדברים השליליים שאני רוצה לכתוב על JVC יקחו לי בערך 3 עמודים....אני אחסוך את זה.... בניגוד לסוני זו לא חברה שאני אוהב במיוחד.

רן

idan309 (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2979
הצטרף: אוקטובר 2005
מיקום: קריית ביאליק
נתן תודות: 298 פעמים
קיבל תודות: 321 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

רן,

לגבי מסך גדול יותר ל-The Force Awakens מאשר לאישר הטובה (גם אצלי היא מהמועדפות) אני מסכים אבל לא ברמה כזו שאני צריך לראות כדורגל ממרחק 5 מ' על תמונה בגודל 80" .
לכן אני מתכוון לעבור למסך רחב רק במידה ויהיה לי אפשרות לפתוח תמונה ברוחב של 60% לפחות ממרחק הצפייה (ואני אוודא שבדירה הבאה זה יהיה).

לגבי ההבדלים מזכרון. אני בהחלט מסכים עם מה שאתה אומר אבל זה לא באמת משנה עבורי בגלל שאין לי שום כוונה באופן קבוע להשוות (וגם אין לי בעיה לדעת שבוודאות בהשוואה הייתי רואה הבדלים יותר מהותיים).
מבחינתי אם מקרן בעלות של פי 3 (שלא לדבר על פי 7) לא מאפשר לי מזכרון לראות הבדלים מהותיים בתוכן שאני מכיר אז הוא לא שווה פי 3 (ברור לי שאצלך המצב שונה לחלוטין).
זה שה-9000 גורם לאנשים למכור את ה-1100 שלהם זה בהחלט מעניין אבל לא רלוונטי עבורי כי לא היתה לי בכלל כוונה לשקול את ה-1100 (וגם לא את ה-520 או 320).

לגבי סוני או JVC או אפסון בגדול אין לי העדפה כל עוד הרכישה היא מקומית עם אחריות ל-3 שנים.
לצערי, נכון להיום, ל-JVC בניגוד לסוני ואפסון אין אופציה כזו במחיר תחרותי.
בנתונים הקיימים ברגע שתהיה לי האפשרות לעבור למסך סינמסקופ אני אעדיף מקרן עם אחריות מקומית עם שיפור מינורי יחסית לסוני 50 אך עם זכרון עדשה על פני מקרן שייתן לי שיפור גדול יותר עם חובת יבוא אישי, ברמת מחיר דומה.
אם זה היה קורה היום ההתלבטות שלי היתה בין הX5000 ביבוא אישי לאפסון 10000 וברכישה מקומית וברמת מחיר דומה, למרות שברור לי שה-5000 איכותי יותר, ומוכן יותר ל-4K, הייתי ככל הנראה בוחר באפסון.

spacedude
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3501
הצטרף: פברואר 2005
מיקום: מזכרת בתיה
נתן תודות: 183 פעמים
קיבל תודות: 169 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

מוקד עליה לרגל (מתישהו אני גם אהיה חצוף ואזמין את עצמי לרן :wink: ).
רן, אני מהמר שבארץ לא ניתן לראות תמונה איכותית מזו שאצלך.

עידן, אני מבין את הלבטים שלך בנוגע לרכישה לא מקומית. בתור אחד שעבר את זה (ברוך השם הכל תקין אצלי, אבל החששות עדיין קיימות שמה אצטרך לממש אחריות).
על אחת כמה וכמה כשמדברים על jvc / סוני (DILA-LCOS).
אם היה לי מסך 16:9 חד משמעית הייתי מוותר על החוויה ורוכש מקומית).
הפיצ'ר היחידי שבגללו אני קניתי, היה זכרון העדשה, על הדרך שאר הפרמטרים ש JVC טובים בהם הגיעו כבונוס.
שחר

Highendman
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 415
הצטרף: יוני 2006
מיקום: קרית אונו
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 3 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

מרתק. אולי שווה לי לעשות ערב הקרנה אצלי, על הסוני 1100 עם מסך 155" 2.35, רק בשביל לקבל פידבק מהצופים מביני העניין. התגובות המלומדות עושות חשק.

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

זו כל הבעיה....אין כאן מביני עניין...יש כאן בעיית זיכרון.

ככל שאני אראה אצלך את ה1100 אני מניח שיהיו לי דברים לומר לגביי מה שאני רואה , אבל לא אוכל לומר בוודאות גמורה איך אותה סצינה הייתה נראית אצלי , כי לשם כך אני צריך לראות את שניהם אחד לי השני , מקרינים על אותו סוג וגודל מסך.

יש מספיק שווט אאוטים כאלה שכבר נעשו והמסקנות היו דומות. היתרון היה בצד של ה-jvc.
הבדלים של חדות מאוד קשה לראות אם בכלל , לעומת זאת קל לראות הבדלים של פאנציות וקונטרסט.

כרגע ה-9000 מציג קונטרסט מאוד גבוה ביחס למתחרים.

עד ספטמבר...

רן

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

עידן- אני מסכים לחלוטין לגביי רכישה מקומית.
אני נגד לרכוש JVC בחו"ל.

הסיכון גבוה מדיי. משום מה השנה עושה רושם שהמצב גרוע במיוחד. ממש לא ברור לי מה עובר על ה- QC של החברה ההזויה הזו.

כל זאת למרות שלסוני או לאפסון, אין שום תשובה ל -X5000 שיהיה גם פאנצ'י וגם קונטרסטי יותר מהליין הקיים של האפסון וגם מהסוני 65 שכבר ניתן לרכישה בחו"ל.

הסוני 65 יציג קונטרסטים של 7500:1 לעומת קונטרסטים של פי שלוש ויותר ב- JVC ה- X5000.
מצד שני, לך תדע איזה X5000 תקבל.

יש כאן משהו מתסכל בעובדה שאין כאן יבואן מקומי. אתה קונה מוצר מסוים (סוני) ברכישה מקומית כל זאת שאתה יודע, שבלחיצת כפתור יש מוצר שעדיף עליו.

רן

idan309 (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2979
הצטרף: אוקטובר 2005
מיקום: קריית ביאליק
נתן תודות: 298 פעמים
קיבל תודות: 321 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

כל עוד אני לא עובר לסינמסקופ אני אשדרג רק אם תהיה הזדמנות שאסור לפספס (היתה לי בהחלט התלבטות לגבי הX500 שלך אבל החלטתי שזו לא הזדמנות שאסור לפספס).
אם אני אשדרג זה יהיה רק למקרן עם זכרון עדשה.
מה שאומר שהאופציות הרלוונטיות כרגע שלא ביד שנייה הן להבנתי האפסון 10000 ברכישה מקומית וה-X5000. ביבוא אישי.
אני מקווה שעד שאני אשדרג תהיה אופציה לרכישה מקומית של של מקרן עם זכרון עדשה שלא יהיה כזה שיחייב אותי להתפשר על הקונטרסט אבל אם לא תהיה ברירה אז נתפשר על הקונטרסט בכדי לרכוש מחנות מתמחה עם אחריות יבואן ל-3 שנים (כמובן ברמת מחיר דומה).

sam22
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20360
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 938 פעמים
קיבל תודות: 819 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

מסכים בהחלט עם מה שנאמר....

ומאוד מסכים עם רן בנוגע לRC אל מול הדארבי.

הדארבי נותן עיבוד טוב יותר ופחות רועש מהסוני.
בסוני, גם כאשר ממעיטים בחידוד ומעלי את ה NR עדיין מתקבל גרעון חזק.
כמו בדארבי, זה תלוי במקור, יש סרטים שזה הרבה יותר בולט.

אני.... בשביל לא לזכור את המקרן של רן, לא הדלקתי מקרן באותו ערב.
עכשיו הם נראים לי דומה :P
העם דורש..... כל מיני דברים

RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1869
הצטרף: מאי 2005
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 611 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

עידן.
הרעיון של להתפשר על איכות תמונה בעבור אחריות, הוא אחלה ברמה התיאורטית, פחות ברמה הפרקטית, לפחות במבחן המציאות כאשר הקונה העתידי רואה בפועל את 2 האופציות ולא רק קורא עליהן לדוג', או כמוך, נחשף לשניהם....אבל לא אחד ליד השני.

לפני מספר ימים עברתי בחנות כלשהי והיו להם מבחר טלויזיות.
הייתה שם טלויזיה אחת שבבירור הציגה תמונה קונטרסטית יותר, ההבדלים לא היו קטנים. עמדתי והסתכלתי עליה ביחס לאחרות במשך מספר דקות והבדלי הקונטרסט באו לידי ביטוי כמעט בכל סצינה וסצינה שראיתי. לא מעניין אותי אם זה היה 5% יותר או 50% יותר, זו לא מתמתיקה ואי אפשר בכלל לתת לדברים האלה מספר כלשהו. הטלויזיה הייתה פשוט טובה יותר בכל סצינה וסצינה. זה היה ברור.

עכשיו, אם המוכר היה אומר לי, ששתי הטלויזיות (המצוינת והפחות טובה) באותו מחיר והמצוינת ניתנת לרכוש רק בחו"ל ויתכנו בעיות וכיוצ"ב לעומת הפחות טובה שניתן לקנות בארץ, באותו מחיר, אבל עם אחריות, אני בספק רב אם הייתי בוחר ברכישה מקומית.

כשאני חושב על זה, אני משוכנע שלא הייתי בוחר ברכישה המקומית.
לא רואה את עצמי יושב וצופה בטלויזיה פחות טובה, "מרוצה כולי" כי ברגע שיגיע הקילקול אני אהיה מכוסה...

הזמנו שני מקרני X9000 (רק אחד הגיע. יש בעיית מלאים).
חבר טוב, שהיה הבעלים של סוני VPL-VW 500 (סוני 4K) ראה את המקרן שלו ביחס ל- JVC הישן שלי X500 וכשהוא הבין, **בפועל** את ההבדלים הוא מכר מיידית את המקרן שלו והזמין JVC. ככל שהוא לא היה רואה את ההבדלים הוא היה נשאר עם המקרן שלו.

בשורה התחתונה, הלקיחת סיכון הזו מתבצעת (גם על ידי אנשים כאן . אני לא היחיד שקנה כאן JVC) רק אחרי שהם נחשפים בפועל להבדלים.

רן

movieman
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4676
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 42 פעמים
קיבל תודות: 364 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

אני חושב ש אם הייתה כאן נציגות של JVC (יבואן רשמי וכו'..) המותג הזה היה נמכר הרבה הרבה יותר.
.... רמז ל- פיו'צר (מקרה ה-SVS) :D
נערך לאחרונה על ידי movieman ב 10/02/2016 9:36, נערך פעם 1 בסך הכל.

שלח תגובה

חזור אל “מקרנים”