שוחחתי עם מהנדס אלקטרוניקה שמחזיק מעבדת תיקונים.
דיברנו על וינטאג'ים וחידושם, כבדרך אגב הוספתי שאנשים המשפצים מדווחים כי לעיתים קיימות טעויות במדריכי השירות.
תשובתו הייתה: "אנחנו לא מסתכלים במדריך השירות של המכשיר !"
מה אתם אומרים על כך ?
טכנאי: "אני לא מסתכל במדריך השירות"...
- tnsilver
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
"אנחנו" בלשון רבים? יש עוד כאלה??? תופעת לוואי מוכרת שמתרחשת כאשר לא קוראים את העלון לצרכן שבא עם התרופות של הפסיכיאטר? לא! הסיפור הזה לא סביר. לדעתי הוא פשוט חיפף אותך בבדיחה פרטית משום שבאת לו בזמן לא טוב, אולי קצת 'חפרת' לו בשיחה שמבחינתו הוא נאלץ לקיים עם כל לקוח, אולי סתם היה עסוק. איש מקצוע שפוי לא מפזר הודאות כאלה בפומבי ברצינות.
Re: טכנאי: "אני לא מסתכל במדריך השירות"...
@חוני
·
אם את התקונים היו מבצעים כלבים אז הם באמת לא היו צריכים תוכניות, הם היו משתמשים בחוש הריח.
טכנאים, מדגם הומו ספייאנס, נדרשים להשתמש בתוכניות.....אפשר גם לא, אבל זה יכול לקחת גם פי 10 זמן וברוב המקרים תקון התקלה הוא בלתי אפשרי ללא תוכנית חשמלית.
הסתייגות - מגברים ואולי גם טיונרים על טהרת הטרנזיסטורים/שפופרות (ללא מעגלים משולבים כדוגמת Class D ) , ניתן לתקן במאמץ לא קטן גם ללא תוכניות.
·
אם את התקונים היו מבצעים כלבים אז הם באמת לא היו צריכים תוכניות, הם היו משתמשים בחוש הריח.
טכנאים, מדגם הומו ספייאנס, נדרשים להשתמש בתוכניות.....אפשר גם לא, אבל זה יכול לקחת גם פי 10 זמן וברוב המקרים תקון התקלה הוא בלתי אפשרי ללא תוכנית חשמלית.
הסתייגות - מגברים ואולי גם טיונרים על טהרת הטרנזיסטורים/שפופרות (ללא מעגלים משולבים כדוגמת Class D ) , ניתן לתקן במאמץ לא קטן גם ללא תוכניות.
- Kosh
- גורו וינטאג'
- הודעות: 4068
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: Vorlon homeworld
- נתן תודות: 339 פעמים
- קיבל תודות: 366 פעמים
טכנאי מוכשר שמבין עניין יכול לתקן מכשיר ללא ספר שירות,אבל-זה ידרוש ממנו הרבה יותר זמן וכאב ראש מצידו,תיקון כזה הוא בעצם "על עיוור",במיוחד אם המכשיר אינו מדגם המוכר לטכנאי,ואומנם חלק ניכר מ"הוינטג'ים" אינם "פורצי דרך"מבחינת טופולוגיית ההגברה שלהם (במקרה של מגברים ורסיברים) אולם מה קורה שנתקלים במכשיר(או דגם "על" ומיוחד) שקצת יותר מורכב טכנית ובעל רכיבים שהם לא תמיד סטנדרטיים ונפוצים? כאן בהחלט דרוש ספר שירות.לעניין הטעויות-זה נכון שיש טעויות בספרי בספרי השירות-ההשערה שלי בעניין היא (ואני לא טכנאי) שהדבר נובע שבזמן שהמכשירים יוצרו ושווקו בזמנו,במהלך "תקופת החיים" של יצור דגם מסויים,נעשו רביזיות (revisions) בתכנון שלהם ובמיקום הרכיבים והמיקום שלהם לעומת הגירסה הקודמת של אותו הדגם שיצאה מפס היצור.הדבר דומה למשל למנהג של חברת ג'יגהבייט (יצרנית לוחות האם למחשבים) להוציא את אותו לוח האם בגירסאות יצור שונות לארוך חייו של הדגם-למשל הגירסה הראשונה של לוח האם היא עם קבלים אלקטרוליטים רגילים,אבל חצי שנה לאחר מכן החברה משחררת את אותו הלוח בדיוק עם קבלים מוצקים במקום.לגבי הטעויות-ההשערה שלי בעניין היא שליצרניות של אז לא התחשק או אולי הייתה אולי עצלות "מסויימת" לעדכן את ספרי השירות רק בגלל שעשו שינויים מינוריים (לדעתן) ברכיבים לאורך תקופת החיים של יצור המכשיר.דבר נוסף יתכן מאוד גם שהטעויות נעשו בכוונה,כדי למנוע מטכנאי "לא מורשה" מטעמן של החברות מאז להתעסק עם המכשיר.אלה הנחות שלי,אשמח אם הטכנאים כאן בפורום ישפכו יותר אור על הנושא הזה,גם אותי הוא מסקרן.נתקלתי במו עיניי בטעויות בסכמות במקרים של קנווד וסאנסוי(במקרה של סאנסוי נראה לי שהם מאוד חיבבו לטעות בכתיבת ספרי השירות).
Vintage audio is a way of life
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
Retro audio is good for you
ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100
- חוני (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 742
- הצטרף: דצמבר 2008
- נתן תודות: 260 פעמים
- קיבל תודות: 46 פעמים
"אנחנו" כלומר במעבדה המכובדת שלנוtnsilver כתב:"אנחנו" בלשון רבים? יש עוד כאלה??? תופעת לוואי מוכרת שמתרחשת כאשר לא קוראים את העלון לצרכן שבא עם התרופות של הפסיכיאטר? לא! הסיפור הזה לא סביר. לדעתי הוא פשוט חיפף אותך בבדיחה פרטית משום שבאת לו בזמן לא טוב, אולי קצת 'חפרת' לו בשיחה שמבחינתו הוא נאלץ לקיים עם כל לקוח, אולי סתם היה עסוק. איש מקצוע שפוי לא מפזר הודאות כאלה בפומבי ברצינות....
האדם היה אדיב ונחמד בשיחה, הרחיב גם ביוזמתו.
יתרה מזאת, הוא התקשר אליי
- חוני (פותח השרשור)
- חבר פעיל במיוחד
- הודעות: 742
- הצטרף: דצמבר 2008
- נתן תודות: 260 פעמים
- קיבל תודות: 46 פעמים
Re: טכנאי: "אני לא מסתכל במדריך השירות"...
המוצר המדובר היה וינטאג' טרנזיסטורי.roberts כתב:@חוני
·
אם את התקונים היו מבצעים כלבים אז הם באמת לא היו צריכים תוכניות, הם היו משתמשים בחוש הריח.
טכנאים, מדגם הומו ספייאנס, נדרשים להשתמש בתוכניות.....אפשר גם לא, אבל זה יכול לקחת גם פי 10 זמן וברוב המקרים תקון התקלה הוא בלתי אפשרי ללא תוכנית חשמלית.
הסתייגות - מגברים ואולי גם טיונרים על טהרת הטרנזיסטורים/שפופרות (ללא מעגלים משולבים כדוגמת Class D ) , ניתן לתקן במאמץ לא קטן גם ללא תוכניות....
האימרה הייתה כוללנית (אולי כוונתו הייתה רק לטופולגיה טרנזיסטורית רגילה).
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
סוף סוף טכנאי כלבבי. מזה שנים אני מחפש בעל מקצוע שלא יהיה אכפת לו משיטת התשלום שלי. כצרכן וותיק ובעל נסיון אני דוגל בשיטה שאצלנו לא מסתכלים בארנק ככשולפים כסף כדי לשלם. מה שיוצא זה מה שמקבלים. משום מה זה גורם לתרעומת ותמיהות רבות בקרב בעלי המקצוע האחרים.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.