טכנאי: "אני לא מסתכל במדריך השירות"...

פורום המיועד לציוד אודיו וינטאג' על כל סוגיו וכן אודיו אנלוגי - פטיפונים, ויניל וטייפים
חוני (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 742
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 260 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

טכנאי: "אני לא מסתכל במדריך השירות"...

נושא שלא נקרא #1 

שוחחתי עם מהנדס אלקטרוניקה שמחזיק מעבדת תיקונים.
דיברנו על וינטאג'ים וחידושם, כבדרך אגב הוספתי שאנשים המשפצים מדווחים כי לעיתים קיימות טעויות במדריכי השירות.

תשובתו הייתה: "אנחנו לא מסתכלים במדריך השירות של המכשיר !"

מה אתם אומרים על כך ?

JD9002
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1319
הצטרף: מאי 2014
מיקום: חדרה
נתן תודות: 461 פעמים
קיבל תודות: 638 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אפשרי בסוג מסויים של תקלות. חוץ מזה שטויות.

tnsilver
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4166
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 619 פעמים
קיבל תודות: 1299 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

"אנחנו" בלשון רבים? יש עוד כאלה??? תופעת לוואי מוכרת שמתרחשת כאשר לא קוראים את העלון לצרכן שבא עם התרופות של הפסיכיאטר? לא! הסיפור הזה לא סביר. לדעתי הוא פשוט חיפף אותך בבדיחה פרטית משום שבאת לו בזמן לא טוב, אולי קצת 'חפרת' לו בשיחה שמבחינתו הוא נאלץ לקיים עם כל לקוח, אולי סתם היה עסוק. איש מקצוע שפוי לא מפזר הודאות כאלה בפומבי ברצינות.

roberts
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 729
הצטרף: דצמבר 2007
נתן תודות: 151 פעמים
קיבל תודות: 70 פעמים

Re: טכנאי: "אני לא מסתכל במדריך השירות"...

נושא שלא נקרא #4 

@חוני
·
אם את התקונים היו מבצעים כלבים אז הם באמת לא היו צריכים תוכניות, הם היו משתמשים בחוש הריח.

טכנאים, מדגם הומו ספייאנס, נדרשים להשתמש בתוכניות.....אפשר גם לא, אבל זה יכול לקחת גם פי 10 זמן וברוב המקרים תקון התקלה הוא בלתי אפשרי ללא תוכנית חשמלית.

הסתייגות - מגברים ואולי גם טיונרים על טהרת הטרנזיסטורים/שפופרות (ללא מעגלים משולבים כדוגמת Class D ) , ניתן לתקן במאמץ לא קטן גם ללא תוכניות.

Kosh
סמל אישי של משתמש
גורו וינטאג'
גורו וינטאג'
הודעות: 4068
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: Vorlon homeworld
נתן תודות: 339 פעמים
קיבל תודות: 366 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

טכנאי מוכשר שמבין עניין יכול לתקן מכשיר ללא ספר שירות,אבל-זה ידרוש ממנו הרבה יותר זמן וכאב ראש מצידו,תיקון כזה הוא בעצם "על עיוור",במיוחד אם המכשיר אינו מדגם המוכר לטכנאי,ואומנם חלק ניכר מ"הוינטג'ים" אינם "פורצי דרך"מבחינת טופולוגיית ההגברה שלהם (במקרה של מגברים ורסיברים) אולם מה קורה שנתקלים במכשיר(או דגם "על" ומיוחד) שקצת יותר מורכב טכנית ובעל רכיבים שהם לא תמיד סטנדרטיים ונפוצים? כאן בהחלט דרוש ספר שירות.לעניין הטעויות-זה נכון שיש טעויות בספרי בספרי השירות-ההשערה שלי בעניין היא (ואני לא טכנאי) שהדבר נובע שבזמן שהמכשירים יוצרו ושווקו בזמנו,במהלך "תקופת החיים" של יצור דגם מסויים,נעשו רביזיות (revisions) בתכנון שלהם ובמיקום הרכיבים והמיקום שלהם לעומת הגירסה הקודמת של אותו הדגם שיצאה מפס היצור.הדבר דומה למשל למנהג של חברת ג'יגהבייט (יצרנית לוחות האם למחשבים) להוציא את אותו לוח האם בגירסאות יצור שונות לארוך חייו של הדגם-למשל הגירסה הראשונה של לוח האם היא עם קבלים אלקטרוליטים רגילים,אבל חצי שנה לאחר מכן החברה משחררת את אותו הלוח בדיוק עם קבלים מוצקים במקום.לגבי הטעויות-ההשערה שלי בעניין היא שליצרניות של אז לא התחשק או אולי הייתה אולי עצלות "מסויימת" לעדכן את ספרי השירות רק בגלל שעשו שינויים מינוריים (לדעתן) ברכיבים לאורך תקופת החיים של יצור המכשיר.דבר נוסף יתכן מאוד גם שהטעויות נעשו בכוונה,כדי למנוע מטכנאי "לא מורשה" מטעמן של החברות מאז להתעסק עם המכשיר.אלה הנחות שלי,אשמח אם הטכנאים כאן בפורום ישפכו יותר אור על הנושא הזה,גם אותי הוא מסקרן.נתקלתי במו עיניי בטעויות בסכמות במקרים של קנווד וסאנסוי(במקרה של סאנסוי נראה לי שהם מאוד חיבבו לטעות בכתיבת ספרי השירות).
Vintage audio is a way of life

Retro audio is good for you

ערוץ הסטריאו וינטאג' שלי:
http://www.youtube.com/user/Kosh31100

חוני (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 742
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 260 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

tnsilver כתב:"אנחנו" בלשון רבים? יש עוד כאלה??? תופעת לוואי מוכרת שמתרחשת כאשר לא קוראים את העלון לצרכן שבא עם התרופות של הפסיכיאטר? לא! הסיפור הזה לא סביר. לדעתי הוא פשוט חיפף אותך בבדיחה פרטית משום שבאת לו בזמן לא טוב, אולי קצת 'חפרת' לו בשיחה שמבחינתו הוא נאלץ לקיים עם כל לקוח, אולי סתם היה עסוק. איש מקצוע שפוי לא מפזר הודאות כאלה בפומבי ברצינות.
...
"אנחנו" כלומר במעבדה המכובדת שלנו :)

האדם היה אדיב ונחמד בשיחה, הרחיב גם ביוזמתו.
יתרה מזאת, הוא התקשר אליי :)

RobotCop
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1582
הצטרף: נובמבר 2011
מיקום: אי שם, פה בסביבה.
נתן תודות: 119 פעמים
קיבל תודות: 350 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

נתתי פעם מגבר מנורות של Rogers לשיפוץ במעבדה בתל אביב. הם אמרו לי כבר מהתחלה שאם לא תהיה להם תוכנית של המכשיר הם לא יוכלו לעשות עבודה טובה ואכן, לא הצלחנו למצוא את מדריך השירות והמגבר עדיין נשמע רע :(
במטותא מכבודך, אני מאמין שכדור הארץ עגול.

חוני (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 742
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 260 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

Re: טכנאי: "אני לא מסתכל במדריך השירות"...

נושא שלא נקרא #8 

roberts כתב:@חוני
·
אם את התקונים היו מבצעים כלבים אז הם באמת לא היו צריכים תוכניות, הם היו משתמשים בחוש הריח.

טכנאים, מדגם הומו ספייאנס, נדרשים להשתמש בתוכניות.....אפשר גם לא, אבל זה יכול לקחת גם פי 10 זמן וברוב המקרים תקון התקלה הוא בלתי אפשרי ללא תוכנית חשמלית.

הסתייגות - מגברים ואולי גם טיונרים על טהרת הטרנזיסטורים/שפופרות (ללא מעגלים משולבים כדוגמת Class D ) , ניתן לתקן במאמץ לא קטן גם ללא תוכניות.
...
המוצר המדובר היה וינטאג' טרנזיסטורי.
האימרה הייתה כוללנית (אולי כוונתו הייתה רק לטופולגיה טרנזיסטורית רגילה).

חוני (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 742
הצטרף: דצמבר 2008
נתן תודות: 260 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

Kosh כתב:אשמח אם הטכנאים כאן בפורום ישפכו יותר אור על הנושא הזה,גם אותי הוא מסקרן.נתקלתי במו עיניי בטעויות בסכמות במקרים של קנווד וסאנסוי(במקרה של סאנסוי נראה לי שהם מאוד חיבבו לטעות בכתיבת ספרי השירות).
...
·מצטרף לבקשה.

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

סוף סוף טכנאי כלבבי. מזה שנים אני מחפש בעל מקצוע שלא יהיה אכפת לו משיטת התשלום שלי. כצרכן וותיק ובעל נסיון אני דוגל בשיטה שאצלנו לא מסתכלים בארנק ככשולפים כסף כדי לשלם. מה שיוצא זה מה שמקבלים. משום מה זה גורם לתרעומת ותמיהות רבות בקרב בעלי המקצוע האחרים.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

legopart
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4953
הצטרף: אוקטובר 2013
נתן תודות: 942 פעמים
קיבל תודות: 421 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

לפעמים למצוא או להוריד אפילו אלון שירות למכשיר אולה כסף או זמן.
אבל מבחינת תיקון, לפעמים אפשר לאתר את הרכיב הבעייתי גם ולהחליף ובכך לפתור את הבעיה העכשווית.

שלח תגובה

חזור אל “וינטאג' ואנלוגי”