אפשרויות שליטה במודול תריס

SIRI, CORTANA, ALEXA, ECHO, GOOGLE HOME, HOME PAD, שלטים חכמים, KEY PADS, אפליקציות
raoul (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: מרץ 2006
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

אפשרויות שליטה במודול תריס

נושא שלא נקרא #1 

מדובר כמובן על המודול של פיבארו: FGR-222 Roller Shutter 2

הייתי תחת הרושם שאפשר לשלוט על תריסי אור בצורה של 3 מצבים:
1 - תריס פתוח לגמרי
2 - תריס סגור לגמרי
3 - תריס במצב ביניים בו רק שלבי האור פתוחים

חשבתי שיש דרך לקנפג שבלחיצה כפולה או משהו בסגנון התריס יפתח למצב 3 (לפי כיול של מדידת זמן), אבל אני לא רואה שום אופצה כזאת במפרט .
מישהו יכול להסביר לי אם יש טכניקה כזאת או שפשוט משתמשים במודול רק לפתיחה\סגירה מלאה או הפעלה ידנית שמחזיקים עד המצב הרצוי ואז עוזבים.

Grappa
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2518
הצטרף: נובמבר 2015
שם מלא: Grappa
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 385 פעמים

Re: אפשרויות שליטה במודול תריס

נושא שלא נקרא #2 

@raoul
·
זיכרון קצר... :D
https://www.htmag.co.il/vp2566294#2566294

raoul (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: מרץ 2006
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

ועוד שאלה: למה נועד הקליברציה?
הרי גם ככה יש חיישנים לתריס פתוח ותריס סגור לגמרי שמפסיקים את המנוע.

Grappa
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2518
הצטרף: נובמבר 2015
שם מלא: Grappa
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 385 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

@raoul
·
כדי שבמידה ותגדיר בקונטרולר פתיחה של 44% המודל ידע כמה זמן הוא צריך להפעיל את המנוע מהנקודה בה הוא נמצא לנקודה שהיא 44% פתיחה.

raoul (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: מרץ 2006
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אז הפתיחה למצב 3 (תרחס אור) נעשה רק ע"י שליטה מהקונטרולר?
היה נחמד אם היה אפשר לסדר שלחיצה כפולה על המתג עושה את זה.

Grappa
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2518
הצטרף: נובמבר 2015
שם מלא: Grappa
נתן תודות: 51 פעמים
קיבל תודות: 385 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

raoul כתב:אז הפתיחה למצב 3 (תרחס אור) נעשה רק ע"י שליטה מהקונטרולר?
היה נחמד אם היה אפשר לסדר שלחיצה כפולה על המתג עושה את זה.
...
·
כן, יש צורך בהגדרה בקונטרולר.

אין בעיה לממש לחיצה כפולה למעלה או למטה ואפילו משולשת.
תקרא את ההסבר של eagle75 בלינק שצירפתי למעלה

raoul (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: מרץ 2006
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

Re: אפשרויות שליטה במודול תריס

נושא שלא נקרא #7 

Grappa כתב:@raoul
·
זיכרון קצר... :D
https://www.htmag.co.il/vp2566294#2566294
...
·וואלה - פאדיחה רצינית שלי, זה סה"כ היה לפני שבועיים - והשואל הוא.... אני !!!
תודה שוב - זה בדיוק מה שחיפשתי.

raoul (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: מרץ 2006
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

חיברתי הערב בפעם הראשונה מודול של ZWAVE - מזל טוב לי.
חיברתי את המודול תריס של FIBARO.
עשיתי גם את הכיול תריס.
הכל עובד - ועכשיו אני רוצה להגדיר SCENE ללחיצה כפולה שתפתח את התריס למצב שלבי אור - אבל אני לא מצליח להבין איך עושים את זה ב-VERA PLUS
מישהו יכול להדריך אותי.
(בהסבר של eagle75 בלינק זה לא על VERA PLUS אז אני מסתבך....)

raoul (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: מרץ 2006
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

הפעלת סצינה

נושא שלא נקרא #9 

הצלחתי לעות סצינה שבה התריס ב-19% אבל איך אני מקנפג את ה-TRIGGER שלו להיות 2 לחיצות למעלה\למטה?
האפשרויות היחידה שיש לי היא:
When switch is turned on
When switch is turned off

gilcd85
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 80
הצטרף: אוקטובר 2016
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

Re: הפעלת סצינה

נושא שלא נקרא #10 

@raoul
·
הנה איך שאני מימשתי את זה:
  • אתה מתחיל בלהגדיר פרמטר 50 במודול של התריס כדי לאפשר Scene Activation.
  • תתקין PLEG אם עוד לא התקנת
  • תחת logic actions תלחץ על startup LUA
  • תכניס את הקוד הזה כאשר 22 הוא ה device ID של ה Roller Shutter שלך ו 3/4/5 הם ה scene IDs שאתה רוצה שירוצו בכל סוג לחיצה (double up, double down וכו')
  • PLEG Editor options --> Restart LUA
  • בהצלחה





function dispatch_roller_shutter(dev_id, service, variable, old_val, new_val)
-- retrieve LastSceneID from the device
new_scene = luup.variable_get(service, "LastSceneID", dev_id)
new_scene = tonumber(new_scene)
luup.log("dispatcher - roller shutter")

-- trigger the related scene
if (new_scene==14) then
luup.log("double click up")
luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:HomeAutomationGateway1","RunScene",{ SceneNum="3" }, 0)
elseif (new_scene==15) then
luup.log("triple click up")
luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:HomeAutomationGateway1","RunScene",{ SceneNum="4" }, 0)
elseif (new_scene==24) then
luup.log("double click down")
luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:HomeAutomationGateway1","RunScene",{ SceneNum="5" }, 0)
elseif (new_scene==25) then
luup.log("triple click down")
-- luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:HomeAutomationGateway1","RunScene",{ SceneNum="5" }, 0)
end
return true
end


luup.variable_watch("dispatch_roller_shutter", "urn:micasaverde-com:serviceId:SceneController1","LastSceneTime", 22)
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

raoul (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: מרץ 2006
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

Re: הפעלת סצינה

נושא שלא נקרא #11 

@gilcd85
·
תודה אלוף !
אפשר הסבר רק מה זה PLEG ואיך אני מתקין את זה (בטח מישהו כאן יכול לתת לי קישור למשהו שכבר נכתב כאן).

עוד שאלות על ההסבר שלך:
1. האם 22 זה ה-ID של ה-DEVICE הספציפי או של כל DEVICE מאותו הסוג שיש במערכת שלי (כל המודולים של התריסים)?
2. 3,4,5 - האם אתה מתכוון שאני יעשה SCENES ואז כל סצינה מקבלת מספר ואז אני אשייך את סוג הלחיצה לסצינה מסויימת?
3. מנסה להבין את הרעיון הכללי: האם אני צריך לכתוב סצינה עבור כל תריס בנפרד או שאני עושה סצינה כללית למודול של תריס ואז מפעיל את הסצינה על כל תריס?
המון המון המון תודה - אני מתרגש כ"כ - כי גם הלילה אני הולך להיות ער עד 3 בבקר עובד על זה :)

gilcd85
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 80
הצטרף: אוקטובר 2016
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 4 פעמים

Re: הפעלת סצינה

נושא שלא נקרא #12 

@raoul
·

נתחיל בתשובה הלקונית: PLEG = Program Logic Event Generator
מבחינתנו PLEG זה ממשק לתכנות יכולות מתקדמות בורה. הוא מציע עורך שמונע על ידי Device Triggers ומאפשר לך לעשות פחות או יותר כל מה שאתה רוצה איתם (טיימרים, פעולות וכו'). זה משהו ששוה להכיר ללא קשר למה שאתה מנסה לעשות פה. יש מדריכים מפורטים באינטרנט על השימוש ב PLEG.
דרך אגב, כנראה שאתה יכול לממש את מה שכתבתי גם ללא התוסף של PLEG דרך Apps->develop apps -> Edit startup LUA אבל לא ניסיתי.

1. האם 22 זה ה-ID של ה-DEVICE הספציפי או של כל DEVICE מאותו הסוג שיש במערכת שלי (כל המודולים של התריסים)?
כל Roller Shutter Device שאתה רוצה לתפוס ממנו events צריך שורה. במקרה הזה 22 זה לחצן התריס שאני משתמש בו.

2. 3,4,5 - האם אתה מתכוון שאני יעשה SCENES ואז כל סצינה מקבלת מספר ואז אני אשייך את סוג הלחיצה לסצינה מסויימת?
אלה מספרי סצנות (scene IDs) שאתה רוצה שורה תריץ כשהכפתור נלחץ פעמיים, שלוש וכו'. את הסצנות אתה יוצר בממשק הרגיל של ורה ומעתיק את מספר הזיהוי שלהן לקוד שרץ ב LUA startup

3. מנסה להבין את הרעיון הכללי: האם אני צריך לכתוב סצינה עבור כל תריס בנפרד או שאני עושה סצינה כללית למודול של תריס ואז מפעיל את הסצינה על כל תריס?
אתה יכול להריץ את אותה הסצנה מכל הלחצנים שלוחצים פעמיים למטה (דוגמא). אין צורך לשכפל סצנות. אם אתה רוצה סצנות אחרות מכל לחצן זה ידרוש טיפה קוד נוסף.
נא להרשם/להכנס לחשבון בפורום על מנת לצפות בקבצים או בתמונות המצורפים לשרשור

raoul (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1187
הצטרף: מרץ 2006
נתן תודות: 53 פעמים
קיבל תודות: 46 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

המון תודה על העזרה גיל - אבל אני קצת מסתבך. אשמח אם תוכל להסביר לי:

קודם כל הבנתי שאני צריך להתקין את 2 האפליקציות האלו:
- Program Logic Event Generator (PLEG)
- Program Logic Core (PLC)

כשאני מתקין אז כתוב לי שיש 30 ימים ניסיון בחינם ואז צריך לשלם. האם זה מה שאתה עושה (משלם)? הבנתי שכל תשלום הוא כ-$5 לכל אפליקציה וזה מוגבל למספר מסויים של PLEG's, אז במקרה ואני רוצה לעשות הרבה כאלו זה כבר יתחיל לעלות הרבה כסף לא?

עכשיו לשימוש עצמו:
- אני נכנס ל: Apps-> My Apps, ובאפליקציה של PLEG לוחץ על details
- לוחץ על "create another"' ואז שנוסף לי לינק חדש ל-pleg חדש אני לוחץ עליו, ובמסך הבא לוחץ על edit - ואז נפתח לי חלון של האפליקציה עם טאבים כחולים.
- אני עובר לטאב "Logic Actions" , ולוחץ על "Startup LUA" ואז נפתח לי חלונית editor שאליו אני מעתיק את הקוד שהבאת למעלה.
- בחלק הראשון של הקוד יש לך פונקציה בשם : "dispatch_roller_shutter" , אבל אני לא רואה שאתה משתמש בה בהמשך הקוד - אז מה תפקידה?
- בחלק השני של הקוד יש לך סדרת IFs על הפרמטר "new_scene" . אתה משווה למספרים 14,15,24,25. אני מבין שזה איכשהו מספרים שמתארים את סוג הלחיצה שקרתה - אבל מאיפה אתה מביא את המספרים האלו? עבורי זה אותם מספרי בדיוק? האם לכ לחצן תריס יהיו מספרים משלו?
- כאשר אחד ה-IF מתקיים , אתה מדפיס ל-log את סוג הלחיצה , ובשלב הבא מריץ פעולה שבעצם מפעילה סצינה מסויימת. עשיתי במסכים הרגיים של ה-VERA סצינה שמביאה את התריס למצב חצי פתוח. שם הסצינה "Shutter1 mid open" והמספר שהסצינה קיבלה הוא 4. אני מבין שאני צריך להשתמש במספר הזה , נכון? מה לגבי החלק הזה: "urn:micasaverde-com:serviceId:HomeAutomationGateway1 , מה זה אומר ומאיפה הבאת את המלל הזה? אצלי זה יהיה בדיוק אותו הדבר?
- בחלק השלישי של הקוד את עושה "variable_watch" - מה השורה הזאת עושה? אני מבין שה-22 זה ה-ID של המודול תריס שלך במערכת, אבל מאיפה אתה מביא את המספר ID הזה? ומאיפה הבאת את המלל: "urn:micasaverde-com:serviceId:SceneController1"
אצלי זה צריך להיות אותו הדבר?

מקווה שיש לך זמן לעזור לי - שאלתי המון שאלות.
תודה שוב

שלח תגובה

חזור אל “עוזרות קוליות, שליטה ובקרה”