75 אינץ מה כדאי ? סוני 75x850e או סמסונג 75mu8000

טלוויזיות ומסכים LED, QD, UHD, 4K
nasdaq
טרול
טרול
הודעות: 119
הצטרף: נובמבר 2017
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 13 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

dilbert78 כתב:
...
...
·

חבל שאתה סתם משמיץ שוב ושוב את הייבוא המקביל.
אין לך נסיון עם דיוידי סנטר, ואתה לא מכיר את השירות שהם נותנים, בתקופת האחריות ואחריה.
רד מזה.
זה לא מכבד לא אותך ולא את המשתמשים האחרים.
...
·
אין לו גם נסיון עם השירות של היבוא הרשמי (אלקטרוניקס פרו) או נסיון בכלל. לו היה לו כזה הוא לא היה מדבר שטויות.

se1
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1294
הצטרף: יולי 2009
נתן תודות: 73 פעמים
קיבל תודות: 185 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

בוננזה ידידי:
אין מצב למה שכתבת ש"מסכי סוני מגיעים לא מכוילים"
כשאנשים מדברים על כיול הם מתכוונים לדברים שונים.
רוב המסכים (לא רק סוני) מגיעים מכוילים בצורה שמתאימה לצופה הממוצע ולתנאי הצפיה והתאורה הממוצעים.
המשתמש הממוצע יודע להגביר את הקונטרסט בתמונה או את רמת הצבע לבד ובלי צורך לקרוא למומחה
או להשתמש במכשירי כיול מדויקים שמביאים בחשבון משתנים רבים.
לכל מסך יש כיולים סטנדרטיים וכאלה שמתאימים למצבי תמונה שונים, קולנוע, ספורט, גיימינג, HDR וכד'.
חלק קטן מהמשתמשים המתוחכמים יותר שקוראים גם את rting מנסיים לכייל את המסך שלהם לא רק לפי ראות עיניהם
אלא גם לפי נתונים שאחרים מפרסמים, בתנאי צפיה שונים תוך שימוש במכשירי כיול מיוחדים.
לי כמשתמש ממוצע שקורא לפעמים את rting :)
לא היה שום קושי לכייל את מסך הסוני שלי בלי שום מכשיר.
ניסיתי גם כיולים שפורסמו ובחרתי בסוף מה שנוח וטוב לעיניים שלי.

בוננזה
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 655
הצטרף: אוקטובר 2009
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 57 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

@se1
·
אז זהו, שעל פי הבדיקה הוא לא מגיע מכויל, ממש לא.
לא אומר אם זה טוב או רע, אבל מה שבטוח זה שהצבעים לא מדוייקים.
זאת לעומת הסמסונג שבו הצבעים כן מדויקים עוד לפני כיול.
אחרי כיול הסוני משתפר משמעותית בדיוק הצבעים, אבל אני לא מבין למה זה צריך להיות כך ולא מגיע מלכתחילה מכויל כראוי.
מצורפות תמונות, הימני סוני השמאלי סמסונג.
השמאלי זה הסמסונג MU8000, הימני סוני X850
 השמאלי זה הסמסונג MU8000, הימני סוני X850

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

se1 כתב:בוננזה ידידי:
אין מצב למה שכתבת ש"מסכי סוני מגיעים לא מכוילים"
כשאנשים מדברים על כיול הם מתכוונים לדברים שונים.
רוב המסכים (לא רק סוני) מגיעים מכוילים בצורה שמתאימה לצופה הממוצע ולתנאי הצפיה והתאורה הממוצעים.
המשתמש הממוצע יודע להגביר את הקונטרסט בתמונה או את רמת הצבע לבד ובלי צורך לקרוא למומחה
או להשתמש במכשירי כיול מדויקים שמביאים בחשבון משתנים רבים.
לכל מסך יש כיולים סטנדרטיים וכאלה שמתאימים למצבי תמונה שונים, קולנוע, ספורט, גיימינג, HDR וכד'.
חלק קטן מהמשתמשים המתוחכמים יותר שקוראים גם את rting מנסיים לכייל את המסך שלהם לא רק לפי ראות עיניהם
אלא גם לפי נתונים שאחרים מפרסמים, בתנאי צפיה שונים תוך שימוש במכשירי כיול מיוחדים.
לי כמשתמש ממוצע שקורא לפעמים את rting :)
לא היה שום קושי לכייל את מסך הסוני שלי בלי שום מכשיר.
ניסיתי גם כיולים שפורסמו ובחרתי בסוף מה שנוח וטוב לעיניים שלי.
...
·


טוב בנקודה הזו, הייתי חייב להתערב.
עזבו כרגע יבואן רשמי, יבואן מקביל.
ניסיתי את שני הכיולים שמומלצים כאן:



https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x940e/settings

אף אחד מהם לא מציאה גדולה.
שניהם חשוכים מדי, ולא טובים יותר מהכיול הראשוני שעשו אצלי במעמד התקנת המסך.
דווקא עם מסך הסמסונג הקודם, מצאתי מספר כיולים מומלצים, בדקתי אותם זה אחר זה, עד שמצאתי אחד, שהתלבש פצצה לתנאי הסלון שלי.
האם יתכן שהדגם שרכשתי KD75XE9405 , כל כך שונה מהדגמים שכאן?
ספק גדול.


בקיצור, אני מקווה שבעתיד היצרניות ימציאו סוג של כיול אוטומטי, בדומה לכיול סאונד ברסיברים.
פשוט מתסכל ומעצבן להשקיע כמעט 40k על טלוויזיה, ובסופו של דבר לקבל תמונה פח (בקול של קופמן)...

nasdaq
טרול
טרול
הודעות: 119
הצטרף: נובמבר 2017
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 13 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

@bariko
40k שילמת לישפאר על הדבר הזה?? שתהיה לי בריא....

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

עזוב את עניין היבואן.
כמו שהתמונה נראית, המסך הזה לא שווה אפילו חצי מהמחיר הכי זול שאתה מכיר...
וכאן אני חוזר לנושא הכיול הבעייתי שציין קודם בוננזה.
מסכים לגמרי עם דבריו.

shiki
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1920
הצטרף: פברואר 2006
שם מלא: שלומי
מיקום: גדרה
נתן תודות: 257 פעמים
קיבל תודות: 184 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

@bariko
·

רק בשביל ההבנה, אתה לא מרוצה מהמסך?

nasdaq
טרול
טרול
הודעות: 119
הצטרף: נובמבר 2017
נתן תודות: 4 פעמים
קיבל תודות: 13 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

bariko כתב:עזוב את עניין היבואן.
כמו שהתמונה נראית, המסך הזה לא שווה אפילו חצי מהמחיר הכי זול שאתה מכיר...
וכאן אני חוזר לנושא הכיול הבעייתי שציין קודם בוננזה.
מסכים לגמרי עם דבריו.
...
·
אני דווקא מכיר את המסך הזה היטב ומקרוב - אחד המסכים הטובים שיש.
אם תרצה עזרה בכיוון התמונה פנה אלי בפרטי ואשמח לעזור לך.

bariko
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8903
הצטרף: ספטמבר 2005
מיקום: חיפה
נתן תודות: 1449 פעמים
קיבל תודות: 347 פעמים

נושא שלא נקרא #24 

shiki
המסך הזה אמור להיות אחד הטובים ביותר בשוק.
מעליו יש רק את ה-Z9 וכמובן האולד למיניהם.
העניין הוא שאני מרגיש מתוסכל, משום שברור לעין שאינני מצליח להוציא ממנו אפילו רבע, מהפוטנציאל העצום אליו הוא מסוגל להגיע...


nasdaq
תודה, שלחתי מסר פרטי.

בוננזה
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 655
הצטרף: אוקטובר 2009
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 57 פעמים

נושא שלא נקרא #25 

בדיוק בגלל זה תהיתי איך סוני מוציאים ממפעלם מסכים כל כך רחוקים מכיול??
הרי כמה קשה לכייל את המסך לפני שהוא יוצא מהמפעל?
משום מה זה מאוד בולט לרעה בסוני מול סמסונג, שם הם הכי קרובים לכיול מושלם לפני שנוגעים בהם בכלל.
כמובן שאני ממש לא מומחה בתחום ורק מסתמך על אתרי בדיקות כמו ה-rtings המדובר.
כל הכבוד להם שהם הכלילו בכלל בדיקה שכזו, רק חבל שהם לא מדגישים זאת כאשר הם נותנים ציון כללי למסך.
לדעתי זה חלק בלתי נפרד מהביקורת כי בעצם כל הביקורת נעשית לאחר כיול המסך ולא איך שהוא ״יוצא מהקופסא״..

לחבר שהוציא ים של כסף על ה-75x940, לא עדיף כבר להוציא עוד כמה אלפי שקלים ולהביא איש מקצוע שיכייל לך את המסך?
אני מבין שזה מתסכל ומעצבן, אבל אם האלטרנטיבה היא להתבאס ממסך שעלה לך 40k₪ אז הייתי שוקל זאת שוב.

ahersko
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4580
הצטרף: אוקטובר 2006
מיקום: איזור השרון
נתן תודות: 346 פעמים
קיבל תודות: 584 פעמים

נושא שלא נקרא #26 

לא מבין את הגדרה של כיול מושלם.
מה שטוב לאחר לא בהכרח טוב לאחר.
זה שהפכתם את רייטינג לתנך זה נפלא אבל מאיין לכם לדעת שהאתר לא פועל משיקולי פרסום מסחרי?

לא צריך להיות גאון גדול לכייל לפי מה שמתאים לך בעיין ע"פ תנאי הצפיה שלך בסלון.

בוננזה
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 655
הצטרף: אוקטובר 2009
נתן תודות: 15 פעמים
קיבל תודות: 57 פעמים

נושא שלא נקרא #27 

@ahersko
מסכים לגמרי, האתר rtings הוא לא אלוהים והציון שלו לא בהכרח אומר איזה מסך יראה טוב יותר לצופה הסופי בסלון ביתו.
אבל, וזה אבל גדול, 99% של החברים כאן שזורקים לאוויר ״סוני X ללא ספק בכלל״ מתבססים על ביקורות ברשת וללא שום ניסיון אישי רחב (מקסימום ראו אותו בחנות, עם סירטון דמו כלשהו)..
רוב הרוכשים לא נותנים המלצה מתוך בעלות וניסיון ארוך טווח על מסך דומה.
ומה מסתבר, כאשר עולה כבר מישהו עם ניסיון על מסך סוני שאמור להיות טוב בכמה רמות מהסוני המדובר (940 מול 850) אז פתאום רואים שהמלך הוא עירום.

אבל אני מניח שהמלך לא עירום לגמרי, ואני כן סומך על אתרים כמו rtings או עוד כמה חברה טובים ביוטיוב, אבל הם בודקים אותו לאחר כיול אינטנסיבי מה שלאדם הממוצע אין יכולת להגיע אליו בכזו קלות שאתה מציג אותה.
אבל אם אתה חושב שאתה מומחה לכיולים, ואתה תוכל להוציא מכל מסך את המיטב שלו בקלות ותוך כמה דקות, למה שלא תעזור לחבר כאן בהוצאת המיטב מהמסך שלו?
פשוט הוא מעיד על כך שלאחר מאמצים רבים הוא עדיין לא מצליח, אבל הוא לא פגש אותך עדיין.

ahersko
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4580
הצטרף: אוקטובר 2006
מיקום: איזור השרון
נתן תודות: 346 פעמים
קיבל תודות: 584 פעמים

נושא שלא נקרא #28 

אני לא מעיד על עצמי כמומחה לכיולים, מה גם שכיול שאהבתי לא בהכרח מתאים למכשיר או אדם אחר.

כשבנאדם שופך סכום כסף גדול על מכשיר לכל הפחות ראוי שיצפה בו באופן מקדים.
יתכן שמכשירים מסויימים לעולם לא ינעמו לעיין מסויימת ואז שום כיול שבעולם לא יעזור.

pessik
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6123
הצטרף: ינואר 2007
נתן תודות: 81 פעמים
קיבל תודות: 612 פעמים

נושא שלא נקרא #29 

TheCoolest כתב: חשוב להדגיש שבמקרה של הסוני הזו, מדובר במסך עם פאנל IPS וללא שום עמעום מקומי,
עם כל המגרעות והיתרונות של זה.
...
·

איזה יתרונות יש לזה ?

carfan
טרול
טרול
הודעות: 4
הצטרף: נובמבר 2017
נתן תודות: 0
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #30 

pessik כתב:
...
...
·

איזה יתרונות יש לזה ?
...
·
זווית צפייה טובה יותר.

שלח תגובה

חזור אל “טלוויזיות LCD,LED”