לינוקס

מחשבים, חומרה, KODI, NUC, Raspberry pi
Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #31 

בת זוגתי משתמשת בו והוא מתאים לצרכים שלה ולא לשלי. יוצא לי מפעם לפעם להתעסק איתו, היות והסיפור שב Mac הכל "פשוט עובד" זו שטות מוחלטת.

לפני כמה שנים, כשראיתי לאיזה כיוון הולך הממשק של Windows ושאני כבר לא קהל המטרה החלטתי להעביר כמה שיותר תפקודים לפלטפורמות שאינן מבוססות חלונות ונכשלתי במשימה.

משחקים, ברור עד היום שחלונות היא הפלטפורמה הטובה ביותר. נכון שיש קונסולות, אבל עדיין משחק על PC היא חוויה טובה יותר, בעיקר למי שמשחק הרבה ב RPG או סימולציות טקטיות. אז נשארתי עם חלונות לצרכי הבידור האינפנטיליים שלי.

מוזיקה וסרטים. לא מצאתי עדיין תוכנה המעניקה למשתמש את כל מכלול התכונות של JRiver והיא עובדת טוב יותר על PC חלונות מאשר על Mac.

עבודה, ובכן כאן אין בכלל מה לדבר. חלק מהכלים והתוכנות שאני חייב לעבוד איתם זמינים רק תחת חלונות. לאחרים יש מקבילות ש"כמעט עובדות". עד כמה שזה מעצבן, לא מצאתי כלי שיחליף לחלוטין את outlook או שיתן לי תאימות מלאה עם Excel.

התפקוד היחיד שמצאתי שבו יש יתרון ללינוקס הוא, למרבה האירוניה, בתפקיד שבו אין כמעט התערבות של משתמש או משקל לממשק. הכוונה ל iot או ליתר דיוק - בניית בית חכם. כאן אני מודה שאין שום פתרון שיכול להתקרב מבחינת תמורה למחיר, גמישות ויכולות ל RPI המריץ openhabian.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

PCingAddict
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1458
הצטרף: נובמבר 2007
מיקום: צפון
נתן תודות: 180 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

נושא שלא נקרא #32 

@Catskinner - לא מסכים איתך לגבי האמרה על המק. אני לא חסיד של אפל, אין לי אף מוצר שלהם למעט MacBook Pro, וזה המחשב הטוב ביותר שיצא לי לעבוד עליו גם מבחינת חומרה ותוכנה, וכן - דברים שם פשוט עובדים, חלק, בלי בעיות גמגומים או תקלות. כתבתי כבר קודם שלא הכל יש, אבל הרוב כן. כל אחד וצרכיו.
אגב, יש את כל האופיס גם למק, וזה עובד יופי (כולל אאוטלוק).
לגבי Windows - אפשר גם על מק ומנסיון, Parallels מריץ את המערכת בצורה מופלאה (גם למשחקים, אבל זה לא העניין).

מצד שני, מסכים איתך לגמרי לגבי לינוקס. גם אני מתשתמש בו לרוב לממשקים נטולי ממשקים :) (שרתים, בית חכם וכו').

אגב, ה Daily Driver שלי זה מחשב Windows.
תוסף להצגת המחירים באמאזון במטבע המקומי:
https://www.hometheater.co.il/vt295285.html

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #33 

@PCingAddict
·"זה המחשב הטוב ביותר שיצא לי לעבוד עליו גם מבחינת חומרה ותוכנה, וכן - דברים שם פשוט עובדים, חלק, בלי בעיות
גמגומים או תקלות"

באמת? אף פעם לא מתקלקל, הכל עובד?

קשקוש בלבוש.

PCingAddict
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1458
הצטרף: נובמבר 2007
מיקום: צפון
נתן תודות: 180 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

נושא שלא נקרא #34 

Catskinner כתב:@PCingAddict
·"זה המחשב הטוב ביותר שיצא לי לעבוד עליו גם מבחינת חומרה ותוכנה, וכן - דברים שם פשוט עובדים, חלק, בלי בעיות
גמגומים או תקלות"

באמת? אף פעם לא מתקלקל, הכל עובד?

קשקוש בלבוש.
...
כן, לא מתקלקל. חי ובועט משנת 2013 ועד היום, מהיר ויציב כמו שהיה בהתחלה, גם כאן - חומרה ותוכנה. מצד שני, יקר מאוד יחסית ל PC עם אותה יכולת.

ולגבי הסיומת שלך - לא מבין את הטון המזלזל. מנהלים דיון, גם אם הוא מעורר תחושות לא נעימות יש דרך "לדבר". (f)

clip99 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1036
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 297 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #35 

הדעה והנסיון של קלוד די מחזקים את העמדה שלי בהתלבטות הזו . האמת היא שאני די מיואש . בשנה-שנתיים האחרונות אני די משתעשע ברעיון להשיג מחשב ישן יחסית שיוכל להפעיל חלונות XP (החומרה שלי לא תומכת במערכת הזו יותר) , ולהתקין חלונות 10 על המחשב החזק ללא חיבור אינטרנט - רק עבור DX12 . עלוב ככל שזה נשמע , לצערי זה הפתרון היחיד לתלאותיי , וככל שעובר הזמן , כך האופציה הזו נראית יותר מעשית למרות שאני לא מתלהב מזה . XP היתה המערכת הטובה ביותר שלהם , ואני מרגיש ממש שאנסו אותי לזנוח אותה .
למה אף אחד לא מדבר על הנדסת אקלים?

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #36 

@PCingAddict
·אני פשוט מתתפעל מהיכולת שלך. כשכתבתי שאני נאלץ להתתעסק עם המחשב של בת זוגתי זה לא בגלל שאני נהנה מזה אלא בגלל שמשהו לא עובד כמו שצריך שם. או עובד כמו שזה אמור לעבוד, רק עקום לחלוטין.

אבל זה בסדר, אני כבר רגיל לכך שברגע שמציינים שמשהו לא בסדר ב Mac זה מגיע קומפלט עם סדנה המאפשרת לך לשלול את הנסיון שלך ולקבל שהבעיה היא עם המשתמש כי הוא לא החזיק בו כמו שצריך או השתמש במוצר שלא בהתאם להמלצות.

סקייפ מסרב להתחבר? זה בעיה של מיקרוסופט, לא של המחשב. הקליינט של ה plex מחליט שאין שרת בבית? כנראה שלא קידדת נכון את קבצי המוזיקה כמו שצריך, למה שלא תשתמש ב iTune? לא מתחבר ל NAS? נו ברור שלא יתחבר, איך לא חשבתי שרק ה Mac יזדקק לגרסה מיוחדת (בוגרת החינוך המיוחד כנראה) ל SAMBA?

הנסיון שלי לא מחמיא במיוחד לאפל. לא מצאתי שהמוצרים שלהם אמינים או ידידותיים יותר, כלומר הם כן אבל רק למי שחי רק באקוסיסטם של אפל.

ולמה אתה שולח אותי להתקנה של חלונות על Mac? מה זה בדיוק אמור לתת לי כשגם ככה יש לי מספיק מחשבי PC בבית?

PCingAddict
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1458
הצטרף: נובמבר 2007
מיקום: צפון
נתן תודות: 180 פעמים
קיבל תודות: 177 פעמים

נושא שלא נקרא #37 

@Catskinner אתה בוחר להתעצבן, וזו בחירה שלך, אבל חבל, היה יכול להיות דיון פורה ומעניין.
כתבתי שאני *לא* משתמש במוצרים של אפל, ובכל זאת הפכת אותי לאחד ש"חי באקוסיסטם" שלהם.

גם לא טרחת להתייחס לשורה האחרונה בהודעה הקודמת שלי, וזה אולי מסביר הכל. אני סיימתי להגיב בשרשור.

@clip99, אשמח לעזור בנושא הדייריברים וסיפור ה DirectX עד כמה שאוכל (יש לי נסיון ספציפית עם שימוש בכוח עיבוד של כרטיסי מסך על לינוקס), בפרטי.
תוסף להצגת המחירים באמאזון במטבע המקומי:
https://www.hometheater.co.il/vt295285.html

moco
סמל אישי של משתמש
גורו
גורו
הודעות: 20575
הצטרף: דצמבר 2004
נתן תודות: 198 פעמים
קיבל תודות: 349 פעמים

נושא שלא נקרא #38 

PCingAddict כתב:@Catskinner - לא מסכים איתך לגבי האמרה על המק. אני לא חסיד של אפל, אין לי אף מוצר שלהם למעט MacBook Pro, וזה המחשב הטוב ביותר שיצא לי לעבוד עליו גם מבחינת חומרה ותוכנה, וכן - דברים שם פשוט עובדים, חלק, בלי בעיות גמגומים או תקלות. כתבתי כבר קודם שלא הכל יש, אבל הרוב כן. כל אחד וצרכיו.
...
יש לי ניסיון זהה לשלך, כבר 7 שנים.
לא עברתי לMac מבחירה, אלא אילוץ של מקום העבודה שאפילו דחיתי בשנה סתם כי לא בא לי לשנות. השינוי, כשהגיע, "עלה" לי ביומיים-שלושה של לימוד והתרגלות, אבל מאז never looked back. פשוט בריאות, ואכן, דברים פשוט עובדים. זה סוס עבודה.

חשוב לציין שאני לא מקבל את התפיסה של "מוצרי אפל" כמאפיין כללי. איני רוכש אייפונים, רק אנדרואיד, למרות שאני מכיר את האייפון היטב כי יש לחלק מבני המשפחה. איני משתמש בשירותי אפל בכלל. לא בענן שלהם, לא באייטיונס, לא בפייסטיים. כלום - אני חיית גוגל.


באמת? אף פעם לא מתקלקל, הכל עובד?

קשקוש בלבוש.
...
במאק האחרון שלי, בהתקרבו לגיל 5 שנים (של עבודה של מעל 12 שעות ביממה) הטאצ'פאד הפסיק לתפקד כי הסוללה התנפחה קצת והוא גם החל להתחמם בעומסים לא גדולים ולהאט. אז אתה צודק, קשקוש בלבוש, גם המאק לא חי לנצח ומתי שהוא מתקלקל :roll:

כמובן שהחלפתי למאק חדש :-)
משה

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #39 

משונה שיש אנשים שלא מבדילים בין סקרזם לעצבים.

אני לא מתעצבן בגלל מחשבים. בעוד מקסימום 30 שנה אני כבר אדחוף פרחים מלמטה אז אני רק דואג שאת הזמן שעוד נותר לי לא אבלה בתור בטה טסטר של מערכות הפעלה.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

clip99 (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1036
הצטרף: אפריל 2010
נתן תודות: 297 פעמים
קיבל תודות: 123 פעמים

נושא שלא נקרא #40 

@PCingAddict
·

תודה , אבל למה בפרטי? תרגיש חופשי, זה שרשור שלי ואף אחד לא מגרש אותך . כמו שכבר כתבתי :

אם תוכל - אתה או כל אחד אחר- להפנות אותי למקום שיש בו דרייברים לינוקס עבור לוחות אם של גיגהבייט , אודה לכם.


אבל - מטבע הדברים וכפי שהאינטואיציה שלי מתריעה , מדובר בעבודת נמלים , קימפולים והקלדות . עם כל הכבוד וההערכה על הנכונות לסייע , לא מתחשק לי לחזור ל1993 . אם זו לא התקנה פשוטה של אשף כלשהו , אני מוותר .

nirmv
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1416
הצטרף: אוגוסט 2006
נתן תודות: 59 פעמים
קיבל תודות: 117 פעמים

נושא שלא נקרא #41 

יש דרייברים לכרטיסי מסך נווידיה, amd ואינטל. אני לא כל כך מבין את ההיתפסות לעובדה שאין דרייבר ללוח אם של גיגהבייט. ככל הנראה אין צורך בדרייבר כי התמיכה כבר מובנית. אז פשוט צריך לנסות להתקין (אפשר לנסות גם בלי להתקין).

לגבי משחקים, אין מה לעשות התמיכה תהיה פחות טובה. יש פתרונות אבל זה לא יהיה טוב כמו בחלונות. אז אני לא חושב שלינוקס מתאימה לגיימרים. אבל כל אחד אחר יכול למצוא בה יתרונות רבים. אנשים רבים משאירים את הוינדוס לצד הלינוקס רק בגלל המשחקים.

שווה להתנסות לכל מי שמתעניין בתוכנה או במחשבים בכלל. זה לא רק מערכת הפעלה, זה אקו-סיסטם שלם, עולם חדש, שמאפשר לך גם להיות בצד שתורם כמו חובבים רבים אחרים בקהילה הזאת, ולא רק בצד שלוקח.

moked
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 165
הצטרף: ספטמבר 2010
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 9 פעמים

נושא שלא נקרא #42 

2 אגורות שלי
בבית אני מחזיק את כל שלושת מערכות ההפעלה (מק,לינוקס, חלונות). אסביר:
1. מק בוק פרו לעבודה (נייד) - תאימות חומרה מושלמת.
2. חלונות למשחקים (נייח) . זיהוי טוב של מרבית החומרה.
3. לינקוס כמחשב עבודה+גלישה (נייח). כיום הם כבר מזהים את כל החומרה שלי באופן אוטומטי.

הפתרון: ל 2+3 כבר נכתב פה למעלה: dual boot .
לגבי מק: הוא פשרה טובה אבל יקרה : הכרטיס הגרפי שלו לא מדהים אבל יכול להריץ הרבה יותר משחקים מלינוקס.
במק שלי יש בעייה של התחממות (core i9) אז בהחלט אפשר לחסוך ולקנות Corei7 ולהנות משני העולמות.
הוא לא מושלם אבל הוא שילוב מוצלח בין העולמות.

nirmv
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1416
הצטרף: אוגוסט 2006
נתן תודות: 59 פעמים
קיבל תודות: 117 פעמים

נושא שלא נקרא #43 

@moked
·
עוף טופיק, בעית ההתחממות במק i9 כבר נפתרה ע"י עדכון תוכנה, והביצועים לא נפגעו. תבדוק את זה.

שלח תגובה

חזור אל “חומרה PC + סטרימרים”