מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



מייסד Wilson Audio - דייב ווילסון הלך לעולמו ו-SASHA DAW רמקול חדש


עמוד 5 מתוך 8
עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  הבא 
   פורומים > אודיו > אודיו יוקרתי
מחבר הודעה
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 751
מספר הודעות: 5497

 #61  נשלח: ד' 07/11/2018 18:15

מאמין שבקרוב תגיע גם ההזדמנות שלי לשמוע אותם במו אוזניי.
צריך לצאת, אבל בערב ארשום חווית התרשמות קטנה שלי על נושא עם / בלי סנטר אצלי בבית מלפני מספר ימים.
מאוד יתחבר למה שרשמת מבחינת התאמת הרמקולים לחלל יחד עם מיצוי הפוטניצאל שלהם...

_________________
יאללה, השתכנעתי...
למכירה זוג סטליטיים שחורים, בי-אופוליים: Polk Audio RM8. ב-555 שקל + מתקן תלייה.
** עדיין מחפש תחליפיים: סטליטים מעוצבים, תהיו חברים ותציעו **
בפרטי או בשרשור להלן, תודה !!
https://www.hometheater.co.il/vp2839204#2839204
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 11, 2005
הבעות תודה: 464
מספר הודעות: 1492

 #62  נשלח: ד' 07/11/2018 18:52

avihuli כתב:
מאמין שבקרוב תגיע גם ההזדמנות שלי לשמוע אותם במו אוזניי.



אני מבין מזה שאתה תהיה במינכן השנה.

מנסיון של הרבה שנים בתערוכות, קצת קשה להתרשם מרכיבים כאלה בתערוכות, בגלל התנאים, האנשים והחומר המנוגן, שבדרך כלל אתה לא מכיר, אבל אני בטוח שזה יתן לך בהחלט טעימה בכל הקשור ליכולות שלהם.


אגב, בכל הקשור למיקום אבי, אני עברתי ממצב של 1.20 מהקיר ל -30 ס"מ מהקיר בגלל היכולות המופלאות של הלינגדורף, ישנם אנשים שמשתמשים ברום קורקשן נחות משמעותית שכמובן, לא יכולים לבצע מהלך שכזה.


רן
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 751
מספר הודעות: 5497

 #63  נשלח: ד' 07/11/2018 23:29

מאמין שזה יהיה דווקא בארץ, למרות שלא שולל כלום.

אגב, עכשיו זה מסביר למה בכל צילומי "הז'ורנאליים" שלהם הרמקולים ממש כמעט באמצע החדר.

הערת בייניים לגבי הלינגדורפ, לא מובן לי מדוע הם ממליצים על מיקום קרוב לקיר על מנת להוציא את מקסימום היכולת מהרמקול כאשר יצרן הרמקול גורס שעל מנת למקסם את יכולת הרמקול - הוא צריך "אויר / מרחב". כנראה שהלינגדורף יודע "לסרס" היטב את הבעיות שנובעות בעת הצמדה לקיר.
היה מעניין לבדוק איך זה נשמע כאשר ממקמים את הרמקול "נגד הזרם" שמומלץ על לינגדורפ.

והבטחתי חוויה קטנה, ייצא קצת ארוך ואולי קצת סוטה מנושא השרשור, אבל:
הסיפור שלי עם "מוזיקה" התחיל אי שם בתחילת שנות ה-90 כאשר קנו לי מערכת מיני של סוני ב-2,500 שקלים שהיו ים כסף בזמנו שמוקמה אצלי בחדר.
בסלון הייתה מערכת (כיום כבר וינטאג') של מרנץ שכל שבת בבוקר היינו מאזינים לרדיו ולקסטות שהיו בזמנו.

תחילת עידן המיליניום, עברתי כבר לרסיבר ימהה RX-V620 עם תצורה של 5.1 וזכור לי שהשתמשתי רבות במצבי עיבוד ה- DSP הידועים של ימהה.
כאשר הנ"ל הוחלף בתחילת העשור הנוכחי לדגם מתקדם יותר RX-A710, עיקר המצבים שהשתמשתי בהם היו הפורמט המקורי או 7CH סטריאו.

כיום יש לי מערכת ממוצעת פלוס (ואולי עוד פלוס אחד) עם RX-A2050, תצורה של 7.1.2 ובמה קדמית בריאה של מדפיים אולטרה SVS.
אודיו: מוזיקה (CD), שומע לרוב במצב סטרייט ורדיו אינטרנט במצב 9CH.
וידיאו ע"ב ספקי הטלווייזיה הרב ערוצית ואחת ל... קובץ בקידוד אודיו "מתקדם" (מעבר לכל מיני קטעי דמו וכאלה), נהגתי להשתמש רבות בעיבוד למצב neural x עד שלאחרונה התחלתי לשמוע במצב סטרייט.

השבוע שודר ב-YES הסרט ספרות זולה, הדלקתי את המערכת ושמתי על מצב סטרייט. ומשהו היה לי מוזר באיכות הסאונד >> תצוגה ברסיבר.
התקרבתי לראות - ופס הקול במקרה היה רק סטריאו, כאשר מצב סטרייט הוסיף גם את הסאב לסאונד.
מוכן להתחייב על זה שהייתי בטוח שהסנטר עובד !! פשוט קיבלתי חווית "אמצע" שונה מבלי שהסנטר עבד בכלל.
והסנטר של SVS, לא פראייר בכלל - הוא מאוד ווקאלי, מורגש ונוכח בחלל.
לא הכרעתי מה עדיף - כי הסאונד בכללי מאוד טוב אצלי בחלל, מאוזן, דינאמי והרמוני.

רוצה לומר - שווה לנסות. גם אם זה נגד הזרם.
פעם הייתי יותר מקובע (גם אם זה אומר לא לשים את הפאזה בסאב על 180 שזה נשמע טוב יותר לאוזניי כי "הספר" קבע שצריך 0) - היום יותר פתוח.
שומע עם האוזן וזורם עם מה שיותר נעים לי ועושה לי כיף ולא עם מדד לפרמטר כזה או אחר ו/או מצב ה-DSP.
ולכן כמה שחשבתי שאי אפשר בלי סנטר, קיבלתי אצלי לגמרי במקרה חווית סאונד מעולה בלעדיו.

כמובן, שהנ"ל תלוי חלל, סוג הרמקולים, מיקום, כיול, סוג פס קול ועוד...
אסכם ואומר, שנמשיך ליהנות ושאף פעם לא נפסיק לנסות לשפר ולבחון עוד ועוד.

_________________
יאללה, השתכנעתי...
למכירה זוג סטליטיים שחורים, בי-אופוליים: Polk Audio RM8. ב-555 שקל + מתקן תלייה.
** עדיין מחפש תחליפיים: סטליטים מעוצבים, תהיו חברים ותציעו **
בפרטי או בשרשור להלן, תודה !!
https://www.hometheater.co.il/vp2839204#2839204
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 11, 2005
הבעות תודה: 464
מספר הודעות: 1492

 #64  נשלח: ה' 08/11/2018 0:09

אבי.

לינגדורף לא ממליצים לפעול נגד המלצה של יצרן כזה או אחר ולווילסון אין המלצה למרחק מהקיר, אלא יש לה המלצה על שיטה ודרך למיקום אופטימלי.

ההמלצה של לינגדורף נובעת מהצורך לצמצם את הנזק של נקודת ההחזר הראשוני.

"אתה (המשתמש) תעזור לנו לצמצם את הבעיה ואנחנו נדאג לכל השאר.." פרפרזה על הרעיון שעומד מאחורי הבקשה שלהם.

היות ויש לי תחתיות מיוחדות המאפשרות לי להזיז את הרמקול בקלילות רבה, אין לי בעיה לבצע כיול כאשר הרמקול מרוחק מהקיר ולבצע כיול כאשר הרמקול קרוב לקיר ואז להחליט מה נשמע לי טוב יותר, כל זאת ללא קשר להמלצות של יצרן כזה או אחר.

בחדר הנוכחי, עם הרמקול הנוכחי, זה נשמע טוב יותר כאשר הוא קרוב לקיר, כל זאת כאשר המערכת תיקון שלהם עובדת. הסידור הזה לא עובד, כאשר המערכת לא עובדת.
יתכן ולמשתמש אחר, בחדר אחר, עם רמקול אחר, יהיו מסקנות אחרות.
ויתכן והמסקנות שלי יהיו שונות עם רמקול שונה.

לא התחייבתי לכלום, אלא רק לאוזניים שלי ולחוויה שאני חווה.

בכל הקשור לחוויה שלך, אין לי אלא להסכים שאסור להצמד לכל מיני אקסיומות לכאורה, לרבות שימוש בסנטר.

העובדה שסנטר מחויב בסט אפ וחדר מסוים, אינם מלמדים בהכרח על כך שהוא נחוץ אצלך.

היו אצלי סנטרים אולטרה יקרים.
וכל פעם זה הצטייר בעיניי כמיותר ואנטי תיזה לחוויה קולנועית אותה אני בעצם מנסה לשחזר.

זה עובד אצל אחרים?
סבבה לגמרי.

רן
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 751
מספר הודעות: 5497

 #65  נשלח: ה' 08/11/2018 0:46

רן - אני מסכים.
אולם ע"פ השיטה והדרך שווילסון מציעים, כנראה נמצא את עצמנו (אם אני מבין נכון) לרוב עם רמקולים שרחוקים באופן יחסי יותר מהקיר על מנת להגיע לתוצאת מיקום אופטימאלית של חווית הסאונד.
ואדגיש - כי אין בכך מבחינתי שום פסול.
בהסתייגות של RC מבית לינגדורף שיכול "לנטרל" את השפעת המיקום הרחוק מהקיר.
ושוב, תלוי חלל כמובן.

בחללים סלוניים סטנדרטיים קטנים שמאפיינים חלק נרחב מהבתים בארץ לי זה נראה ויזואלית פחות זורם בעין ברמה האסתטית שהרמקולים "בתוך" החלל.
אבל אם יש מקום והחלל גדול ומאפשר, זה דווקא מוסיף. בדיוק כמו שזה נראה בצילומים שווילסון מציגים.

בסופו של דבר - אם זה עובד והתוצאה טובה למשתמש - אז זה עובד.
כרגע אני למד את הנושא ובספקולציות כאלה ואחרות עם עצמי עד שאשמע באוזניים במה דברים אמורים.
אני אמשיך לשאול ומקווה שתמשיכו לענות לפי ניסיונכם.

_________________
יאללה, השתכנעתי...
למכירה זוג סטליטיים שחורים, בי-אופוליים: Polk Audio RM8. ב-555 שקל + מתקן תלייה.
** עדיין מחפש תחליפיים: סטליטים מעוצבים, תהיו חברים ותציעו **
בפרטי או בשרשור להלן, תודה !!
https://www.hometheater.co.il/vp2839204#2839204
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 751
מספר הודעות: 5497

 #66  נשלח: ה' 08/11/2018 0:51

BARBIE
אז כנראה אצלך זה לא עובד טוב. לא קרה כלום - תישאר עם הסנטר...
כל מקרה לגופו - מסתבר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 11, 2005
הבעות תודה: 464
מספר הודעות: 1492

 #67  נשלח: ה' 08/11/2018 1:01

BARBIE כתב:
לא מבין איך אפשר להינות מחוויה קולנועית ללא סנטר, אלא אם כן אתה גר לבד, בחדר הקרנה קטן, מרחק בין הקדמיים מינימלי וצמוד לשני קצוות המסך, ואתה יושב רק מול המסך ולא מזיז את הראש לכל מהלך הסרט... רק כך אתה תקבל אפקט של PHANTOM CENTER משכנע בדיאלוגים...

אם אני מבטל את הסנטר, כל הטיה של הראש גורמת לדיאלוג לצאת מהפוקוס של נקודת המרכז...


·איזה רמקולים יש לך שאתה מאבד פוקוס שאתה מזיז את הראש?

ככל הנראה באיכות סופר ירודה, או מיקום לא נכון שלהם, או שילוב קטלני של השניים.

ואגב, ההערות שלך מלמדות שאתה עדיין לא מבין שהתחביב הוא "קולנוע ביתי" והרעיון הוא לשחזר חוויה קולנועית.

בקולנוע לא שומעים דיאלוגים מתחת למסך ולא שומעים אותם מתוך קופסה באופן כל כך לוקאלי, ללא קשר היכן בפועל הדיאלוג מתרחש על המסך.

חוויה של דיאלוג שיוצא "מתוך המסך" יכול לשחזר רק פאנטום סנטר.

עם אילו רמקולים אתה שומע?

רן
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 751
מספר הודעות: 5497

 #68  נשלח: ה' 08/11/2018 11:47

זה לא רק הרמקולים ולא המיקום שלהם אלא גם החלל שבו הם נמצאים.
אם אני זוכר נכון, אצל ברבי לא מדובר בסלון אלא בחדר שינה ולכן ייתכן שבגלל החלל עצמו "הפאנטום" לא נשמע טוב.
ואולי אם "שקלול" מרכיבים אחרים לתמונה המלאה - התוצאה יכולה להיות אחרת, הכל לגופו של מקרה.

אותי הפתיע מאוד איך שנשמע הפאנטום אצלי, כי אף פעם לא ניסיתי ללא סנטר והתוצאה הייתה מעולה.
הדיאלוג והבמה המרכזית נשמעה אחרת. לא פחות טוב ולא יותר טוב אלא אחרת.
כמובן הייתי רק אני עצמי בסוויט ספוט ולא בדקתי מעבר לזה.
אגב, גם לא חושב שאוותר על הסנטר כי אני חושב שהניראות שלו בחלל אצלי מוסיפה וגם חשובה לי האסתטיקה של איך הדברים נראים ומיושבים.

אבל נחמד שהתנסיתי בעצמי, ונחמד שיש לי את האפשרות לשנות את דעתי בהתאם לאיך שזה נשמע לי באוזן. זה הכי חשוב. הפסקתי להיצמד לספר החוקים. וכל עוד זה עושה לי טוב באוזניים גם אם לא כך אמור להישמע פס הקול כפי שהתכוון הבמאי / טכנאי - אז שיבושם לי...

ונחזור לרמקולים, מדובר ברמקול שהוא CUSTOM לחלוטין ומעבר לבחירת הצבע ואיכות הצביעה כפי שחיים ציין כאן מקודם, ניתן להתאים גם את צבע הגרילים ואת הגימור של האלומיניום למוברש או שחור מט: https://www.wilsonaudio.com/design-your-loudspeake...
רק חבל שהם לא ממדלים את זה על הניראות האמיתית של הרמקול באתר שלהם.
בקרוב, במכולת השכונתית ליד ביתכם...

_________________
יאללה, השתכנעתי...
למכירה זוג סטליטיים שחורים, בי-אופוליים: Polk Audio RM8. ב-555 שקל + מתקן תלייה.
** עדיין מחפש תחליפיים: סטליטים מעוצבים, תהיו חברים ותציעו **
בפרטי או בשרשור להלן, תודה !!
https://www.hometheater.co.il/vp2839204#2839204
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 11, 2005
הבעות תודה: 464
מספר הודעות: 1492

 #69  נשלח: ה' 08/11/2018 12:41

אני מבין, אז כל ההנחות שלו (שמוצגות על ידו כאקסיומות) הן על סמך נסיון שלו בתוך חדר שינה, עם רמקולי מדף אני מניח?

זה נחמד להגיע למסקנות על בסיס זה.

אני נמצא בסלון שהוא 9×5 ואני יושב במרחק של 5 מטרים מהרמקולים.
אז ההתנסות שלי היא טיפונת שונה...ואני עדיין מקבל בברכה כל מי שבוחר לחיות עם סנטר.

רן
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
LiorShap
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Oct 15, 2006
הבעות תודה: 178
מספר הודעות: 2464

 #70  נשלח: ה' 08/11/2018 12:46

בכל הבדיקות שאני בצעתי ,פאנטום סנטר בחלל סלון ממוצע נשמע יותר טוב
מכל סנטר שהיה לי.
ובכל זאת יש לי סנטר.. שריטה עמוקה אין מה לעשות..
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 11, 2005
הבעות תודה: 464
מספר הודעות: 1492

 #71  נשלח: ה' 08/11/2018 13:03

חשוב להבין שמלכתחילה סנטר אף פעם לא הוצג כיתרון אלא ככלי לפתרון בעיה שנובעת מריבוי משתתפים.

בכל חלל שאני הייתי, בכל מערכת שאני הקשבתי לה, אולטרה יקרה , ממוצעת או זולה, תמיד, ללא יוצא מן הכל, קל היה לזהות את הקופסה של הסנטר כמקור הסאונד, קל (ומעצבן) היה לזהות שהאינפורמציה נשמעת מתחת למסך (לא משנה מה הייתה ההטייה, או אם זה היה ווילסון כזה או אחר..)

וכל זאת, עומד בסתירה גמורה לחוויה של קולנוע בה, אתה, כצופה, מקבל את החוויה או האילוזיה, לפיה הקול יוצא מפיותיהם של השחקנים ולא ממקום לוקאלי וספציפי.

כמובן שבקולנוע יש כן רמקול/ים שמשמשים כסנטר, אבל הם ממוקמים בגובה ומאחורי מסך אקוסטי, זה בהחלט מהווה חריג לכלל מבחינתי ופתרון מעולה למי שיכול לממש התקנה שכזו.

כל אחד אחר, על מנת ליצור את האפקט האמור, (לצערי) לא יכול בשום מצב ליצור אותו עם סנטר, אלא רק עם פאנטום סנטר.


כאמור אלו המסקנות שלי ורק חמור לא משנה את דעתו ולכן אם מחר אני אבחן את הדברים פעם נוספת ואגיע למסקנה שונה, או פתאום אווכח שיש חשיבות (אמיתית ושמיעה) לסוג המגבר, או לסוג הכבלים או לחיווט החשמל, או להתקנה של סנטר, אני לא אהסס לבצע רכישות כאלה. מיידית.

עד אז, שכל אחד יפעל על פי החווויה האישית שלו.

כדאי בכל זאת לנסות, למספר ימים בניגוד להתנסות של חצי שעה, לחוות דברים באופן שונה ולהשתחרר מקונספציות.


רן
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
istarmini (יואב)
חבר במועדון 10K
חבר במועדון 10K

הצטרף בתאריך:
  Jul 13, 2008
הבעות תודה: 1742
מספר הודעות: 15261

 #72  נשלח: ה' 08/11/2018 13:49

RanMoyal כתב:
חשוב להבין שמלכתחילה סנטר אף פעם לא הוצג כיתרון אלא ככלי לפתרון בעיה שנובעת מריבוי משתתפים.

בכל חלל שאני הייתי, בכל מערכת שאני הקשבתי לה, אולטרה יקרה , ממוצעת או זולה, תמיד, ללא יוצא מן הכל, קל היה לזהות את הקופסה של הסנטר כמקור הסאונד, קל (ומעצבן) היה לזהות שהאינפורמציה נשמעת מתחת למסך (לא משנה מה הייתה ההטייה, או אם זה היה ווילסון כזה או אחר..)

וכל זאת, עומד בסתירה גמורה לחוויה של קולנוע בה, אתה, כצופה, מקבל את החוויה או האילוזיה, לפיה הקול יוצא מפיותיהם של השחקנים ולא ממקום לוקאלי וספציפי.

כמובן שבקולנוע יש כן רמקול/ים שמשמשים כסנטר, אבל הם ממוקמים בגובה ומאחורי מסך אקוסטי, זה בהחלט מהווה חריג לכלל מבחינתי ופתרון מעולה למי שיכול לממש התקנה שכזו.

כל אחד אחר, על מנת ליצור את האפקט האמור, (לצערי) לא יכול בשום מצב ליצור אותו עם סנטר, אלא רק עם פאנטום סנטר.


כאמור אלו המסקנות שלי ורק חמור לא משנה את דעתו ולכן אם מחר אני אבחן את הדברים פעם נוספת ואגיע למסקנה שונה, או פתאום אווכח שיש חשיבות (אמיתית ושמיעה) לסוג המגבר, או לסוג הכבלים או לחיווט החשמל, או להתקנה של סנטר, אני לא אהסס לבצע רכישות כאלה. מיידית.

עד אז, שכל אחד יפעל על פי החווויה האישית שלו.

כדאי בכל זאת לנסות, למספר ימים בניגוד להתנסות של חצי שעה, לחוות דברים באופן שונה ולהשתחרר מקונספציות.


רן
·

כל מילה סלע.
גם אצלי אותו הדבר אבל אני נשאר עם הסנטר כי אני צופה בדרך כלל עם חברים וכשזה קורה אני מעולם לא יושב באמצע,כי כזה אני, אצלי החברים מקבלים עדיפות ולכן אני חייב סנטר.

כשאני צופה לבד הייתי מבטל אותו, בתקופת האנתם, אבל לצערי בתקופת הלינגדורף זה מסובך יותר, כי יש לעלות כיול חדש.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
itay123
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה

הצטרף בתאריך:
  Feb 23, 2006
הבעות תודה: 838
מספר הודעות: 6721

 #73  נשלח: ה' 08/11/2018 14:35

ראשית אני מציין ששמיעה ב- "phantom סנטר", מתקבל בברכה ויש לא מעט יתרונות בהחלט.

אצלי למשל גם בחלל הקודם ובעיקר בחלל הנוכחי יש מרכז הולוגרמי בהחלט ותחושה של משקל, נוכחות קדמית, מרכזית ושקופה לחלוטין גם עם ציוד הקולנוע ובעיקר עם ציוד הדו ערוצי הייעודי שמנגן.
כ 3 חודשים עבדתי ללא סנטר בשל אילוצים למיניהם ונהניתי וחוויתי קולנוע משהו משהו.

יחד עם זאת, הרמקול הפיזי המרכזי מעט היה חסר לי בעת צפייה בסרטי קולנוע (גם כאשר אני במרכז)
*אגב בדירה הנוכחית והסידור הנוכחי, אצלי הפוקוס ללא סנטר נשאר גם כאשר אני זז 15-20 ס"מ לכאן או לכאן,
הפוקוס נשאר בכל מצב שמע ללא סנטר עם זה דו ערוצי כמובן עם הציוד הספציפי לדו ערוצי ו/או קולנוע שמופרד אצלי (פרט להגברת הקדמיים שהיא משותפת),

עדיין יש תחושה שהדיאלוגים עם רמקול פיזי מתקבלים בהפרדה "גבוהה" יותר, משקל וגוף והולוגרמיות טובה יותר.
הסנטר אצלי ממוקם יחסית גבוה (קו אמצע הטוויטר כ 15 ס"מ פחות מקו ציר הטוויטר של הקדמיים לצידו)
קיימת אצלי האפשרות לשלוט בתזמון הטוויטר, ע"י הזזתו במישור האופקי , קדימה ואחורה - כבר הצגתי זאת מספר פעמים גם פה בשרשור,
מדהים אותי בכל פעם מחדש כמה כל חצי ס"מ משפיע על התוצאה בפועל, התוצאה המתקבלת אצלי בהחלט "הולוגרמית" ומרגישה בוקעת הישר משפתיי השחקנים על גבי המסך,
המרכז אצלי נעלם לחלוטין עם סנטר או בלעדיו,
העדיפות שלי לא משנה אם אני נמצא במרכז (ומן הסתם במושב הצידי),
לעבוד עם רמקול סנטר,
אצלי התוצאה פנטסטית וקולנועית בהחלט.

מכבד מן הסתם דעות שונות משלי.
כל אחד שיבחר מה שמדגדג לו הכי טוב.


נערך בפעם אחרונה על-ידי itay123 בתאריך ה' 08/11/2018 17:09, נערך סך הכל פעם אחת
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
RanMoyal
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 11, 2005
הבעות תודה: 464
מספר הודעות: 1492

 #74  נשלח: ה' 08/11/2018 14:50

יש כאן עוד נקודה מהותית שכדאי לחשוב עליה.
והיא נוגעת להגיון של הדברים ובעיקר לרכישה.

המשתמש המצוי מקדיש את עיקר הזמן והתקציב שלו ברכישה של רמקולים קדמיים ובצדק אגב, היות והאימפקט שלהם הוא הגדול ביותר.

בסטריאו. שזה בכלל בפורום אחר.


העניין הוא, שככל שהדברים נוגעים לקולנוע, אין מחלוקת כי דווקא הרמקול המהותי הוא בכלל לא הזוג הקדמי, אלא דווקא רמקול הסנטר.

כמות האינפורמציה שעוברת דרך הסנטר היא אדירה ומהווה את הרוב המוחלט הקשור עם פס הקול.

עכשיו נחזור לרגע לאותו בחור שהוציא ממון רב על הקדמיים ושרף הרבה מאוד אנרגיה בחיפוש אחריהם.

הבחור האמור, ברגע שהוא שילב רמקול סנטר ביחד עם אותם רמקולים קדמיים, הוא הלכה למעשה בחר "להושיב על הספסל" את הרכיב שהוא הכי התאמץ להשיגו ועלה לו הכי הרבה כסף.

למעשה הוא בחר להפקיד בידי הרמקולים הקדמיים חלק מועט מאותו פס קול, כאשר הוא מפקיד את רוב רובה של העבודה בידיו של רמקול שאין לו את היכולות שיש לרמקולים הקדמיים שלו וגם אם יש לו, בחירה זו הופכת את הרכישה וההשקעה של הרמקולים הקדמיים לתמוהה ביותר.

יופתעו האנשים לגלות שהחלפת רמקולים קדמיים בסיטואציה בה יש סנטר היא לאין שיעור פחותה וחסרת חשיבות ביחס להחלפת סנטר באותה מערכת.

בחרתם ברמקולים קדמיים, שילמתם עליהם המון כסף ואתם מאוהבים בצליל שלהם?!

אל תתנו להם לטפל באחוז קטן מפס הקול, תפקידו בידיהם את כל העבודה, זה יהיה מאוד פשוט עבורם.

רן
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
mbd
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  May 02, 2013
הבעות תודה: 1302
מספר הודעות: 2718

 #75  נשלח: ב' 12/11/2018 4:56

לפני מספר ימים שמעתי את הרמקולים החדשים בהדגמה בחנות מתמחה [ Paragon Sight & Sound ]
ההדגמה נערכה בחדר שמע יעודי אשר הוכן מראש ע'י צוות של WILSON [ אקוסטיקה וכיול ] שאר מרכיבי
המערכת [ חוברו 2 מערכות ] היו של MACINTOSH וכללו 2 סוגים של הגברה 2 מקורות ו PRE/PRO
ההדגמה עצמה בוצעה עם קטעים שונים שהחנות בחרה להשמיע ולמרות שחלק מהנוכחים הביאו קטעים
פרטיים לא ניתנה האפשרות לנגן אותם [ חוסר זמן ] הקטעים שנוגנו היו תערובת של קלאסית ג'אז בלוז
ורוק קלאסי . ולבסוף נוגנו קטעים של מוזיקה אלקטרונית ושל אורגן בכנסיה.
אז קודם כל עד כמה שאני יכול להביע את חוות דעתי [ סובייקטיבי לחלוטין ] בזמן הקצר [ כ 40 דקות ]
הרמקולים נשמעו מעולה . ה TWEETER וה MID נשמעו פנטאסטי גם בכלי נגינה וגם בקולות אדם .
גם ה WOOFER נשמע מצויין ברוב הקטעים אבל כשהיגע הזמן לרדת נמוך מאוד [ אלקטרונית ואורגן ]
מתחת ל 20HZ אפשר היה להבחין במאמץ החריג והבאסים נשמעו קצת יותר עמומים ופחות מדוייקים .
שמענו את אותם קטעים בצירוף של סאב והבעיה נעלמה .
כל מה שאני יכול לומר זה שהרמקל החדש באמת מעולה וכמעט כל מי שנכח בהדגמה היה באותה דעה.
החבר שנילוויתי אליו להדגמה כבר הזמין זוג ואם הם יעמדו בתאריך הוא אמור לקבלם בין 60-90 יום ואז
נוכל לבצע בדיקה יותר מקיפה אצלו בבית .
קישור לאתר החנות.
https://www.paragonsns.com/
(1) הבעות תודה: itay123
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו יוקרתי עבור לעמוד הקודם  |  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  הבא 


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht