מעבדי 7NM - תחילת הסוף? והאם Quantum Computing הוא הפתרון?

מחשבים, חומרה, KODI, NUC, Raspberry pi
Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70330
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

מעבדי 7NM - תחילת הסוף? והאם Quantum Computing הוא הפתרון?

נושא שלא נקרא #1 

AMD אמורה להכריז בימים הקרובים על מעבדים בטכנולוגיית מיזעור של 7NM. הרבה בתעשיה גורסים שזה כנראה השלב האחרון בהיתכנות של מיזעור הרכיבים על סיליקון, ושאולי, רק אולי יצליחו להגיע ל 3NM (יש כבר נסיונות בנושא, אבל זה אב טיפוס שרחוק ממוצר מדף כמה שנים). יש 2 סוגים של התפתחויות בתחום של כח העיבוד שמאפשרים הגדלה שלו, האחת היא שיפור השיטה בה המעבד עובד (הנדסה נכונה יותר של המעבד), והשניה היא דחיסת יותר טרנזיסטורים על פיסת הסיליקון ו/או הגדלת תדר העיבוד של המעבד. רב השיפור שנעשה בשנים האחרונות נבע מעיקר מדחיסת יותר טנזיסטורים/הגדלת מהירות תדר המעבד שהתאפשר ע"י הקטנת טכנולוגיות המיזעור, פוטנציאל שדי מוצה.

מה שמוביל לשאלה - מה הלאה? שמעתי על כל מיני תיאוריות לגבי מעבר ממעבדים מבוססי סיליקיון למעבדים מבוססי גרפיט, ובנוסף מילת הבאזזז בתעשיה בשנים האחרונות היא מיחשוב קוואנטי, אבל לא שמעתי על שום גוף שמפתח משהו מעשי שיכול להיות מוצר מדף בטווח המיידי (2-3 שנים), מה שמוביל לשאלה האם בשנים הקרובות נראה סטגנציה בתחום כח העיבוד?

מה דעתכם?


הנה כמה מקורות:





לינק לוידאו


לינק לוידאו


לוידאו
נערך לאחרונה על ידי Huber ב 29/09/2022 17:31, נערך פעם 1 בסך הכל.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

יש סטגנציה מסוימת בכוח העיבוד כבר שנים, ויותר ב-5-7 שנים האחרונות. ומהירות השעון של מעבדים די תקועה כבר 10-15 שנים. גם גודל טרנזיסטורים קצת תקוע לאחרונה. אינטל עם שיפורים מינוריים על בסיס 14nm כבר 4 שנים (אגב, ה-7nm שבשימוש AMD דומה ל-10nm של אינטל). נראה שגם הפוטנציאל של יותר ליבות מוצה ברובו, לפחות לשימושים כלליים, למרות הטרנד עכשיו של מעבר ל-6-8 ליבות פיזיות. קוואנטי לא יהיה לשימוש ביתי בעתיד הנראה לעין, ובכלל לא ברור אם טוב לשימושים כלליים.
נראה לי שיש עוד כמה שנים לפיתוח מעבדים בכיוונים הנוכחיים, ואז או שדברים יעצרו, או שיעברו למשהו שאינו סיליקון.

הסתקרנתי, אז אספתי קצת מהירויות שעון של אינטל. בשנות ה-90 ועד אולי 2002 הן בערך הוכפלו כל שנתיים (אם כי P4 היה נפילה מבחינת ביצועים פר שעון):

1990: 486DX 33 MHz
1992: 486DX2 66 MHz
1995: Pentium Pro 200 MHz
1997: Pentium 2 300 MHz
1999: Pentium 3 800 MHz
2000: Pentium 4 1.5 GHz
2001: Pentium 4 2.0 GHz
2002: Pentium 4 2.8 GHz

זה הגיע למהירויות שעון קרובות למה שיש בימינו כבר ב-2005-6:

2005: Pentium 4 670 3.8GHz
2006: Pentium D 960 3.6GHz

ירידה עם המעבר ל-Core 2, ב-2006:
C2D E6700 2.67GHz
C2D X6800 2.93GHz

דריכה במקום בתחילת סדרות i, ב-2008:
C2D E8600 3.33GHz
i7 965 3.2 GHz

חזר למהירויות השיא של ה-Pentium 4 רק אחרי 4-5 שנים:
2010: i5 680 3.6GHz

המהירויות נשארו דומות כמה שנים:
2011: i7 2700K 3.5-3.9 GHz
2012: i7 3770K 3.5-3.9 GHz
2013:
i7 4770K 3.5-3.9 GHz
i7 4960X 3.6-4.0 GHz

עלייה מינורית בשנים האחרונות:
2014: i7 4790K 4.0-4.4 GHz
2015: i7 6700K 4.0-4.2 GHz

2017:
i7 7700K 4.2-4.5 GHz
i7 8700K 3.7-4.7 GHz

2018:
i7 9700K 3.6-4.9 GHz
i7 8086K 4.0-5.0 GHz

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70330
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

מה שמוזר לי בכל הסיטואציה הזו שאנחנו לא שומעים כלום מאף אחת מהיצרניות הגדולות בתחום (AMD/INTEL/ARM וכו). הרי אם אנחנו כצרכנים רואים את המצב לאשורו, אין מצב שהחברות הללו לא רואות מה קורה. מה שמוזר בכל זה שאין שום מידע מהחברות הללו מה הכיוון הבא שלהם. הרי לא מדובר על עוד 10-20 שנה מעכשיו, מדובר על שנים בודדות במקרה הטוב.

מה שכן בכח האילוץ ואיך שדברים מתפתחים כרגע, כנראה שכח העיבוד יגדל ע"י הגדלת מספר הליבות (מה ש AMD עושה בשנתיים האחרונות עם ה RYZEN וגוררת אחריה למזלנו גם את אינטל ששנים קפאה עם 2/4 ליבות וסופסוף התעוררה), מה שבתורו יצריך את ספקיות התוכנה הגדולות (נו מיקרוסופט? מתי תעדכני כבר את ווינדוס הביתי לתמיכה נורמלית בריבוי ליבות?) ליישר קו.

איינשטיין
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8553
הצטרף: אוקטובר 2007
מיקום: קרית יאבוייה
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 401 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

דווקא כן שומעים. כבר הוכח שניתן לשפר ביצועים גם מבלי להמהיר את תדר השעון.
החברות האלה ממשיכות לתת שיפורי ביצועים בזכות שינויי ארכיטקטורה. ויש עוד לאן להתקדם.
במקביל, יש כיוונים נוספים שעובדים עליהם, וחלקם ממש לא סודיים ומפורסמים. למשל: https://newsroom.intel.com/press-kits/quantum-computing
חיים פעם אחת, נצלו כל רגע להנות מהם!

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70330
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

איינשטיין - מסכים שחלק מהשיפור נובע משיפור הארכיטקטורה ואפילו ציינתי את זה בתגובה הראשונה שלי, אבל גם לזה יש גבול, ומירב השיפור במעבדים מבוססי סיליקון ד"א הוא דווקא מהגדלת כמות הטרנזיסטורים/ליבות יותר מאשר שיפורים אריכטקטונים.

תראה את המגמה הברורה בגידול כמות הטרנזיזסטורים במעבדים לאורך השנים, דבר שיעצר ברגע שלא יוכלו יותר למזער את הסיליקון:

https://www.karlrupp.net/2018/02/42-yea ... rend-data/

https://en.wikipedia.org/wiki/Transistor_count

לגבי הכיוונים שדיברת עליהם, כן - על אלו שמעתי אבל כולם כרגע ברמת אבי טיפוס די ראשוניים (תסתכל בווידיאו על המחשב הקוונאטי, הדבר הזה תופס חדר שלם, מצריך אמצעי קירור איזוטריים וכרגע לא נותן הרבה יותר ביצועים ממחשב מבוסס סיליקון), לא משהו שיקבל מוצר מדף בשנים הקרובות, מה שלי אומר שההתקדמות בתחום הזה די תיעצר בתקופה הקרובה (2-6 שנים ואולי יותר), אלא אם כן בתי התכונה יתעוררו סופסוף ויבינו שצריך לבצע אופטימיזציה לתוכנות לניצול כמות הליבות ולא רק ליבה בודדת בתדר גבוה.

איינשטיין
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8553
הצטרף: אוקטובר 2007
מיקום: קרית יאבוייה
נתן תודות: 178 פעמים
קיבל תודות: 401 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

מסכים שיש עוד הרבה מאד לאן להתקדם עם עדכוני תוכנה שינצלו את שיפורי הארכיטקטורה שהחברות מציעות וימשיכו להציע.
הכל שאלה של החזר על ההשקעה. ככל שהצורך יגבר, כך יותר חברות יעשו כך כי ישתלם להן לעשות זאת.
חיים פעם אחת, נצלו כל רגע להנות מהם!

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

חברות עדיין מפרסמות תוכניות למעבדים לכמה שנים הבאות כרגיל. בכל מקרה הן לא נוהגות לדבר הרבה יותר מ-5 שנים קדימה. כרגע אחד מהדברים הוא מעבר ל-EUV, מה שעדיין לא לגמרי התחיל באופן מסחרי. לגבי העתיד הרחוק יותר, זה עדיין לא מוצרים או טכנולוגיות ספציפיות, אבל כן יש מחקר ל-10-15 שנים קדימה. מידע על זה נפוץ יותר בהקשרים מקצועיים, ופחות בדברים שמופנים לקהל הרחב. חלק מזה גם נעשה לא ע"י חברות מעבדים אלא חברות שמייצרות ציוד לייצור מעבדים, כגון ASML.

אגב, ARM לא בתחום של ייצור מעבדים פיזיים. ואפשר להגיד שגם AMD לא מייצרים כבר. עד לאחרונה היה אפשר להתייחס באופן מרחיב ל-GlobalFoundries כבערך AMD, אבל אחרי שהם הורידו הילוך בתוכניות להיות בקו הראשון של הטכנולוגיה AMD מתרחקים עוד יותר מהם ומתקרבים ל-TSMC. כרגע מי שנשאר עם מפעלי ייצור מעבדים בחזית הטכנולוגיה הם אינטל, TSMC, וסמסונג. אולי גם SMIC הסינית תצטרף למועדון מתישהו.

אין בעיה בווינדווס עם הרבה ליבות. זה תלוי בעיקר בתוכנות. מפתחים מודעים לזה, אבל הרבה דברים הם לינארים במהותם ולא יכולים לנצל עוד ליבות בצורה פשוטה. זה תחום מחקר פעיל בשנים האחרונות. הדברים שלהם עיבוד פרללי מועיל באופן טבעי כבר תומכים בזה, כגון תחומי וידאו וגרפיקה.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70330
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

jtk - מעניין, כל יום לומדים משהו חדש.

מה שכן, תיקון קל, יש לא מעט דברים שיכולים בהחלט לקבל בוסט רציני ממספר רב של ליבות ועדיין לא מיישמים את זה היטב. כפי שציינת התחום הכי בולט בניצול ריבוי ליבות כיום היא עריכת תלת מימד/וידאו (תוכנות CAD, תוכנות תלת מימד, תוכנות עריכת ווידאו וכו), אבל אם תיקח למשל גיימינג, יש מעט מאוד מנועי משחקים כיום שמקבלים אופטימיזציה לריבוי ליבות וכבר הוכח שרב המשחקים לא מנצלים יותר מ 2 או 4 ליבות כש 6-8 ליבות זה כבר לא העתיד אלא ההווה (אצל אינטל 8 ליבות ב HT כבר קיים שנים, בשנים האחרונות AMD הכניסה 6-12 ליבות פיזיות וכפול מזה ב HT כסטנדרט).

ד"א AMD נפרדו כמעט לחלוטין מ GlobalFoundries וכיום מסתמכים (כמעט לחלוטין למעט כמה יוצאי דופן) על TSMC בייצור השבבים שלהם. פעם GlobalFoundries היו שייכים ל AMD, כיום כבר לא.

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70330
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

כרגע ראיתי את זה, סמסונג מדברת על מעבדים ב 3NM כבר ב 2021:

https://www.tomshardware.com/news/samsu ... 38426.html

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

משחקים כן מנצלים ברמה משתנה כמה ליבות. אבל בעיה אחת היא שהם תלויים מאוד בקלט רציף מהמשתמש שמשפיע על מה יהיה בפריימים הבאים, מה שמגביל יותר את היכולת "לחשב קדימה". ה-GPU עושה את רוב העבודה הגרפית, ונראה שמה שנשאר ל-CPU פחות פריק להרבה תת-דברים שאפשר לעשות במקביל.

AMD עדיין עושים עם GF לא מעט מהייצור, של מעבדים, GPUים, ודברים אחרים (כמו "תת-מעבד" שאחראי לממשק עם החומרה החיצונית, במעבדים שלהם שיצאו בהמשך השנה). אבל יהיה מעניין לראות מה יקרה ככל שיותר ויותר דברים יעברו ל-7nm ומטה.

אגב, מההתחלה הבעלות של AMD ב-GF היתה פחות מחצי, והשאר של חברת השקעות ממשלתית של אבו דאבי.

3nm במוצרים בשוק הרחב ב-2021 נשמע לא סביר. אולי הם מתכוונים לדברים פשוטים יותר ממעבדים?

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70330
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

jtk כתב:משחקים כן מנצלים ברמה משתנה כמה ליבות. אבל בעיה אחת היא שהם תלויים מאוד בקלט רציף מהמשתמש שמשפיע על מה יהיה בפריימים הבאים, מה שמגביל יותר את היכולת "לחשב קדימה". ה-GPU עושה את רוב העבודה הגרפית, ונראה שמה שנשאר ל-CPU פחות פריק להרבה תת-דברים שאפשר לעשות במקביל.
...
·

אכן - ה GPU עושה את רב העבודה, אבל דברים כגון AI וכו עדיין נופל על המעבד, ולמרות שמשחקים יודעים לנצל כמה ליבות, רובם המכריע מוגבל ל 2-4 ליבות כשכיום 6-16 אצל גיימרים זה כבר די מיינסטרים (8 ליבות ב HT קיים מאז ה CORE I7 הראשון מ 2008, בערך עשור). ראיתי מספיק בנצ'מרקים שמוכיחים שרב המשחקים ברגע ש"מספקים" להם מעבד 6 ליבות ומעלה לא זוכים לשום תוספת בביצועים (וזה על כרטיס HIGH END בשביל למנוע צוואר בקבוק ב GPU). זה נטו חוסר השקעה של בתי הפיתוח במנועי המשחק ושום דבר אחר, כי כבר יש כמה מנועי משחק שמראים שיפור מדהים ברגע שמספקים להם מעבד עם מספר רב יותר של ליבות. בתי התוכנה עושים אופטימיזציה יותר ל IPC (תדר שעון פר ליבה), יותר מאשר לריבוי ליבות וחבל - כי העתיד והשיפור המשמעותי בשנים האחרונות ובשנים הבאות הוא בריבוי ליבות ולא בהגדלת התדר.




jtk כתב: AMD עדיין עושים עם GF לא מעט מהייצור, של מעבדים, GPUים, ודברים אחרים (כמו "תת-מעבד" שאחראי לממשק עם החומרה החיצונית, במעבדים שלהם שיצאו בהמשך השנה). אבל יהיה מעניין לראות מה יקרה ככל שיותר ויותר דברים יעברו ל-7nm ומטה.

אגב, מההתחלה הבעלות של AMD ב-GF היתה פחות מחצי, והשאר של חברת השקעות ממשלתית של אבו דאבי.
...
·


לגבי GlobalFoundries, למיטב ידיעתי הם היו שייכים ל AMD מלכתחילה והיו חלק מהחברה, אח"כ (ב 2009) פוצלו לגוף נפרד ונרכשו ברובם כפי שציינת ע"י האמירויות, כשרק ב 2012 AMD סופסוף מכרה את שארית המניות שלה ב GF. הבעייה שלשתי החברות יש חוזים שמחייבים את AMD לייצר כמות מסוימת שם גם אחרי הפיצול, מה שגרם ל AMD להמשיך לייצר למשל את שבב ה IO שראינו בהצגת הרייזן 3000 לפני כמה ימים ב CES ב GF ב 14NM במקום 7NM כפי שמיוצרות הליבות ב TSMC (לא מצב אידיאלי ל AMD מכיוון שזה מצריך מהם לייצר 2 שבבים שונים בשני מקומות שונים בעולם, לשלח אותם למפעל אחר להרכבה וכו - מעלה את העלויות הסופיות). במידה ו AMD לא מייצרת כמות מינמלית ב GF (לא מכיר את החוזה בדיוק מכיון שהם לא פרסמו את כל המידע) הם עדיין חייבים לשלם להם נתח מסויים על כל שבב שלא מיוצר ב GF, מה שכנראה יוצר את המצב האבסורדי הנוכחי.


jtk כתב:3nm במוצרים בשוק הרחב ב-2021 נשמע לא סביר. אולי הם מתכוונים לדברים פשוטים יותר ממעבדים?
...
·


למה לא סביר? 7NM קיים כבר השנה, 2021 זה עוד 3-4 שנים, אם הם התחילו לעבוד על זה לפני כמה שנים בהחלט יכול להתממש.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #12 

אני לא חושב ש-AMD בונים מעבדים מכמה יחידות פיזיות נפרדות בגלל התחייבויות חוזיות, אלא כי זה מועיל להם טכנית או מבחינת עלויות.

7nm רק בשלבי התחלה, ואני משער שהשלב הבא הוא 5nm, לא 3. ובשנים האחרונות לחברות היו קשיים במעברים לטכנולוגיות ייצור קטנות יותר. אבל אולי זה פשוט כי מה שסמסונג קוראים לו 3nm הוא מה שאינטל יקראו לו 5nm או 7nm. :)

eran405
אחראי תחום רשתות
אחראי תחום רשתות
הודעות: 3388
הצטרף: פברואר 2012
נתן תודות: 380 פעמים
קיבל תודות: 790 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

Huber כתב: ...
זה נטו חוסר השקעה של בתי הפיתוח במנועי המשחק ושום דבר אחר, כי כבר יש כמה מנועי משחק שמראים שיפור מדהים ברגע שמספקים להם מעבד עם מספר רב יותר של ליבות.
...
...
·

מאד מעניין אותי על איזה משחקים אתה מדבר ואיזה שיפורים מקבלים עם מעבד עם יותר ליבות? אם זה שיפור בגרפיקה זה מוזר כי הגרפיקה כרגיל תלויה בעיקר בכרטיס מסך. אם זה שיפור נגיד ב-AI אז זה עוד יותר מוזר: אם אני וחבר שלי משחקים בדיוק את אותו השלב באותו המשחק אבל לי יש 12 ליבות ולו יש 16 ליבות אז אצלו יהיה יותר קשה לנצח כי האיובים יהיו יותר חכמים אצלו?!

אם ניקח לדוגמא את ה-RE החדש (כרגע מקום ראשון ב-top selling של steam), הוא דורש מינימום i5-4460 כלומר i5 עם 4 ליבות. רב המשחקים הם real-time ולכן לא יכולים לרוץ יותר "לאט" על מעבד יותר חלש כמו שתוכנות יכולות. אז איך בדיוק "השקעה של בתי הפיתוח במנועי המשחק" תשפר את המצב?
(אלא אם אתה באמת רוצה שהמשחק יתנהג שונה לפי חוזק המעבד שלפחות לי זה ממש לא הגיוני).

בכל מקרה זה בהחלט לא מקרה פשוט של "נטו חוסר השקעה" אלא נושא הרבה הרבה יותר בעייתי.

jtk
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4973
הצטרף: דצמבר 2012
נתן תודות: 454 פעמים
קיבל תודות: 533 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

אמנם הרושם שלי הוא שאכן יש מגבלות מהותיות בכמה ליבות משחקים יכולים לנצל לשיפורים משמעותיים, אבל אני יכול להעלות כמה רעיונות.

למשל, יכול להיות שכרגע כח עיבוד שמושקע ב-AI בא על חשבון frame rate. או ייתכן שאפשר להשקיע כח עיבוד עודף בדברים קוסמטיים לא מהותיים: התנהגות דמויות שרחוקות מהאקשן המיידי, שיפור ברמת האינטראקציה של NPCים עם עצמם והעולם, שיפור בסימולציה הפיזיקלית, גם אם היא תלויה גם ב-GPU...

Huber (פותח השרשור)
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 70330
הצטרף: מאי 2005
שם מלא: ערן
נתן תודות: 518 פעמים
קיבל תודות: 4198 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

eran405 כתב:
...
...
·

מאד מעניין אותי על איזה משחקים אתה מדבר ואיזה שיפורים מקבלים עם מעבד עם יותר ליבות? אם זה שיפור בגרפיקה זה מוזר כי הגרפיקה כרגיל תלויה בעיקר בכרטיס מסך. אם זה שיפור נגיד ב-AI אז זה עוד יותר מוזר: אם אני וחבר שלי משחקים בדיוק את אותו השלב באותו המשחק אבל לי יש 12 ליבות ולו יש 16 ליבות אז אצלו יהיה יותר קשה לנצח כי האיובים יהיו יותר חכמים אצלו?!


(אלא אם אתה באמת רוצה שהמשחק יתנהג שונה לפי חוזק המעבד שלפחות לי זה ממש לא הגיוני).

בכל מקרה זה בהחלט לא מקרה פשוט של "נטו חוסר השקעה" אלא נושא הרבה הרבה יותר בעייתי.
...
·

בהחלט "שיפור בגרפיקה", אבל לא מבחינת איכות הגרפיקה ויזואלית אלא נטו פריימרייט (שבתורו משפיע על איכות הגיימפלי כמובן ויאלץ את המשתמש לבחור בהגדרות גרפיות נמוכות יותר על מנת לשמור על פריימרייט יציב/שחיק). יש משחקים בהם המעבד עלול להיות צוואר בקבוק למאיץ הגרפי ובהם מעבד עם יותר ליבות מבטל את התופעה הזו. בבקשה:



https://www.overclock3d.net/reviews/gpu ... e_review/6


[left]
As we lowered the CPU to stock clock speeds and then turned off hyper-threading we can see that the games average framerates remain almost unchanged, though the game's minimum framerate does change drastically. Changing the i7 6700K down to a dual core 4-threaded model we find both a dramatic decrease in both average and minimum framerates.



Those with lower end CPUs will need to either turn down geometry detail settings and car detail settings down a lot or limit this game to 30FPS in order to achieve a stable framerate
, as this game can be CPU bound on even today's flagship Z170 i7 CPU. [/left]






https://www.tomshardware.co.uk/game-per ... 265-2.html



[left]
As we can see, the 18-core/36-thread Core i9-7980XE takes a healthy lead over the rest of the field, while the 10C/20T Core i9-7900X captures second place.


This benchmark scales well with increased core counts, highlighting some of the generational transitions in Intel's line-up
. The 6-core/12-thread Core i7-8700K illustrates a big jump over Intel's previous-gen 4-core/8-thread Core i7-7700K, which basically ties the Core i5-8600K.[/left]







https://forums.overclockers.co.uk/threa ... .18817332/







מה שמדהים הוא שאפילו משחק ותיק כגון CRYSIS 3 ידע לנצל נכון ריבוי ליבות:







כפי שרואים בבירור ב 2-3 המשחקים הללו, יותר ליבות = יותר ביצועים. אין הרבה משחקים כאלו, למיטב זיכרוני אולי 3-4 בלחץ. אם מפתחות המשחקים היו מתכננות את מנועי המשחקים שלהם לנצל נכון יותר ריבוי ליבות, לא מעט גיימרים כיום היו רואים שיפור בריא בביצועים (שוב, נכון להיום רב מנועי המשחקים מקבלים אופטימיזציה ל IPC ולכן רואים יותר שיפור בתדר שעון גבוה יותר מאשר בריבוי ליבות. רב המשחקים נעצרים אפשהו ב 2-4 ליבות בניצולת שלהם כשכיום 8 ליבות זה ממש לא מילה גסה). כל זה מוביל למסקנה הבלתי נמנעת שהמפתחות פשוט לא מבצעות אופטימיזציה נכון במנועי המשחק לריבוי ליבות - וזה ההווה והעתיד.


מקוה שהבהרתי את עצמי, אבל לדעתי קצת סטינו מנושא הדיון.

שלח תגובה

חזור אל “חומרה PC + סטרימרים”