מטחנת Baratza Sette 270/270W/270Wi - המלצות ורשמים

פורום מכונות קפה ידניות (לא אוטומטיות), ומטחנות קפה
AdiKid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 55
הצטרף: נובמבר 2014
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #181 

@detailer
·
אני לא כ"כ מסכים.
כל אתר צריך לציין באותיות קידוש הלבנה את מדיניות האחריות וההחזרות שלו, ואם היא שונה בין לקוח מקומי לזר, על אחת כמה וכמה.
מעבר לכך, מכרת מוצר פגום (לא שהתקלקל לאחר שימוש של חודש או חצי שנה) שלא עבד מהדקה הראשונה, קח אחריות מלאה, ותתחשבן עם היצרן (לדעתי לא החנות צריכה לספוג זאת אלא היצרן, אבל את הלקוח זה לא מענין).

קלקול לאחר שימוש זה כבר סיפור אחר, הגיוני שכל צד ישא במשלוח אחד.

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #182 

@קוביק
·
אני לא בטוח שהחלוקה הזו שאתה עושה מטיבה עם טריות הפולים. אלא להפך, לדעתי אתה מייצר פה התיישנות מואצת על ידי החלוקה הזו.
פולי קפה כדאי ועדיף לשמור בשקית שלהם עם שסתום החד כיווני.
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

dubik (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 416
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 66 פעמים
קיבל תודות: 156 פעמים

נושא שלא נקרא #183 

אני לחלוטין מסכים עם צור ובועז.
כתבתי כאן באריכות (ועוד ספציפית על המטחנה הזאת) על נושא של שקלול סיכונים בקניה בחו"ל ועל הנטיה שיש לרובנו כישראלים להסתכל על הכל מבעד לעדשת המחיר, שזה לא תמיד נכון.
צודק צור שאמזון הרגילו את השוק בצורה בלתי סבירה ולא כלכלית לתנאי קניה שהם חלום ללקוח, אבל לעסקים קטנים הם לא אופציה בכלל.
נדמה לי שזה נכתב כאן בעבר (או ששמעתי דרך מישהו) שבראצה החליטו (לאחר כמה מקרים) שלא ישלחו יותר מטחנות חליפיות לארץ על חשבונם כפי שהם עושים בארה"ב ואירופה ששם יש להם ספקים מסודרים.

@AdiKid, אני לגמרי יכול להבין את התסכול והאכזבה שבקבלת מוצר לא תקין, אבל דווקא ממה שאתה מתאר, אני לא מסכים עם חווית הקניה השלילית. אני חושב שבראצה יצאו כאן בסדר ונהגו לפנים משורת הדין, למרות מה שכתבתי למעלה.
הציפיה מהחנות שתספוג היא אולי "הגיונית" אבל לא ריאלית במבחן המציאות. אני די בטוח שאם תחפור באותיות הקטנות של התנאים של האתר זה בטח מוזכר שם שהמשלוח על חשבון הלקוח.
גם אם היית קונה בארץ מחנות אינטרנטית שנמצאת בקצה השני של המדינה, סביר להניח שהיו מבקשים ממך לשלוח את המטחנה על חשבונך (או להביא אותה למעבדה).

חוזר ואומר, מי שקונה בחו"ל לטובת חיסכון, צריך לקחת בחשבון גם את הסיכון ומסכים עם צור גם כאן, שיש עדיפות במקרים כאלה להעדיף חנות שעלות המשלוח חזרה תהיה יותר סבירה.
העלויות הגבוהות של מוצרים בארץ לא תמיד מוצדקות, אבל מקרים כאלה בדיוק עוזרים להבין את חשיבות האחריות והעובדה שהיא עולה כסף. אבל אני לא חושב שבכל מצב שמשהו לא מסתדר אפשר לזרוק את האשמה לפתחה של החנות.

בכל מקרה, מקווה שאתה נהנה מהמטחנה :)

detailer
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1215
הצטרף: יולי 2007
נתן תודות: 31 פעמים
קיבל תודות: 98 פעמים

נושא שלא נקרא #184 

AdiKid כתב:@detailer
·
אני לא כ"כ מסכים.
כל אתר צריך לציין באותיות קידוש הלבנה את מדיניות האחריות וההחזרות שלו, ואם היא שונה בין לקוח מקומי לזר, על אחת כמה וכמה.
מעבר לכך, מכרת מוצר פגום (לא שהתקלקל לאחר שימוש של חודש או חצי שנה) שלא עבד מהדקה הראשונה, קח אחריות מלאה, ותתחשבן עם היצרן (לדעתי לא החנות צריכה לספוג זאת אלא היצרן, אבל את הלקוח זה לא מענין).

קלקול לאחר שימוש זה כבר סיפור אחר, הגיוני שכל צד ישא במשלוח אחד.
...
·

אם זה אכן לא כתוב במדיניות האחריות וההחזרות של החנות אז אתה צודק.
גם אני הייתי מצפה במקרה הזה להתערבות מטעם היצרן לטובת הלקוח למרות שהוא לא מחוייב לכך.

AdiKid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 55
הצטרף: נובמבר 2014
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #185 

@dubik

תראה, זה לא שיש אפשרות לקנות Sette 270 Wi בארץ...כך שלא ממש חסכנו, באתר של Five Star נותן האחריות מצוין מפורשות שבמקרה של אחריות, השילוח אליהם ע"ח הלקוח ומהם חזרה על חשבונם, רק שבחנות טוענים שזו מדיניות ללקוחות מקומיים. לדעתי זה משהו מתבקש.

סה"כ השירות והזמינות של Baratza בסדר גמור, הם מודעים לכשלים בציוד שלהם.
לכשתגיע המכונה החלופית, אני בטוח שאהנה ממנה, למרות התלאות בדרך.

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #186 

AdiKid כתב:@dubik

תראה, זה לא שיש אפשרות לקנות Sette 270 Wi בארץ...כך שלא ממש חסכנו, באתר של Five Star נותן האחריות מצוין מפורשות שבמקרה של אחריות, השילוח אליהם ע"ח הלקוח ומהם חזרה על חשבונם, רק שבחנות טוענים שזו מדיניות ללקוחות מקומיים. לדעתי זה משהו מתבקש.

סה"כ השירות והזמינות של Baratza בסדר גמור, הם מודעים לכשלים בציוד שלהם.
לכשתגיע המכונה החלופית, אני בטוח שאהנה ממנה, למרות התלאות בדרך.
...
·
אני לגמרי יכול להבין אותם שהמדיניות הזו היא תקפה רק ללקוחות מקומיים.
תחשוב רגע בהיגיון, ותנסה לא לחשוב רק על עצמך כלקוח.
כמה עלתה המטחנה? 500 דולר?
שילוח לאוסטרליה לחבילה כזו יעלה לפחות 80 דולר?
לשלוח את החבילה בחזרה יעלה עוד כ-80 דולר?
כבר הגענו ל-160 דולר.
הרווח של החנות על המטחנה הזו, לדעתי, לא עולה על 10-15 אחוז מהעלות של המטחנה.
אתה מצפה שהחנות תמממן את הקנייה שלך?
אפילו בארץ החנויות דורשות ממך להביא את המוצר עצמאית או לשלוח על חשבונך. עצם זה שחנות מסכימה לבצע משלוח על חשבונה במדינה, בוודאי גדולה כמו אוסטרליה, זה יפה מאוד.

לא הכל זה שחור ולבן. צריך גם להבין את הצד השני שבסה"כ רוצה להרוויח אל לחמו בסופו של יום ולא בהפסד.
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

TsurTriger
סמל אישי של משתמש
כתב צילום
כתב צילום
הודעות: 2096
הצטרף: נובמבר 2010
מיקום: ישראל
נתן תודות: 182 פעמים
קיבל תודות: 300 פעמים

נושא שלא נקרא #187 

ד.א, יכול מאוד להיות שהם עשו טעות והתקנון שלהם עם "פרצה" שלא מדגישה/מבדילה בין לקוחות פנים ללקוחות חוץ.
ועדיין, ד.א, החוק בישראל אומר שאם נעשתה טעות במחיר בצורה דרסטית, נניח במקום 1000 דולר , שמו מחיר של 10 דולרים, החנות לא חייבת לכבד את הרכישה שלך ורשאית לבטל אותה.
למה?
כי כולנו אנשים, כולנו עושים טעויות, וחשוב תמיד לנסות להבין גם את הצד השני ולא רק את עצמך כקונה.
צור טריגר.
www.trigger-studio.com

dubik (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 416
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 66 פעמים
קיבל תודות: 156 פעמים

נושא שלא נקרא #188 

@AdiKid
·צודק. במקרה הספציפי הזה המטחנה לא זמינה לקניה בארץ (למרות שאני מרשה לעצמי לנחש שאם היתה זמינה, נושא העלויות של מתן האחריות היה נכנס לתמחור), אבל עדיין קניה בחו"ל צריכה לקחת בחשבון שיקולים שונים גם מול קניה של מוצר אחר בארץ.

סקרנת אותי לגבי האחריות והלכתי לאתר שקניתם ממנו. זה מה שרשום שם (ההדגשה שלי):
[left]
Warranty Policy


All new equipment sold on this site are covered by Jetblack's 12 months parts and labour warranty unless otherwise stated. Parts come with a 3 month warranty. Ex demo/used equipment - please see the listing for details.

Extended warranty can be purchased for most new equipment - see the product listing for details.

Warranty and post warranty service can usually be arranged in each capital city and most larger regional cities in Australia. There is usually no need to ship the machine back to us. For some brands, you may need to send the machine back to us for warranty issues.

Overseas purchasers note - the warranty on our products is an Australian warranty. The customer is responsible for freight to and from Australia in this case.

Our goods come with guarantees that cannot be excluded under the Australian Consumer Law. You are entitled to a replacement or refund for a major failure and compensation for any other reasonably foreseeable loss or damage. You are also entitled to have the goods repaired or replaced if the goods fail to be of acceptable quality and the failure does not amount to a major failure.
...
[/left]
אני מניח שעד שלא קרה, לא רצת לבדוק מי נותן את האחריות למטחנה בפועל ומה המדיניות שלו.
אבל לא מאשים אותך חו"ח, כי בינינו, מי מאיתנו באמת קורא את כל התנאים האלה לפני קניה? ;)
אבל אני גם לא מתפלא אם אין ב-five star התייחסות לכך - כי הם נותנים שירות מקומי.

לפעמים חוסכים ולפעמים מפסידים.
כל עוד מראש לוקחים בחשבון את הסיכון, האכזבה קטנה יותר.
בסה"כ אני מעריך שגם אחרי התקלה הזאת, עדיין עשית עסקה משתלמת.
לא נעים, אבל לא סוף העולם. אם החנות היתה מתנערת ממך, אז היה מקום לרדת עליהם.
אולי דווקא מי שיוצא טוב מהסיפור זאת החנות ההולנדית, שעד כמה שהבנתי היתה בסה"כ יותר רספונסיבית בתגובה לתקלות.

AdiKid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 55
הצטרף: נובמבר 2014
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #189 

@TsurTriger
·
אני מסכים שעסק צריך להרויח את לחמו, ובמקרה זה, דעתי היא שלא החנות אמורה לספוג עלויות אלא Baratza העולמית,
בסופו של דבר הם היצרן/ספק, שאמור לשמור על שמו הטוב ולקוחות חוזרים.
אין לי ספק שבעלות יצור הכוללת, מפרישים שם לא מעט לאחריות ומוצרים תקולים.

אבל אני לא נכנס להתקשרות העסקית בין היצרן למפיץ/משווק, כלקוח מצפה לקבל מוצר תקין ושירות הוגן.
קח בחשבון ששילוח עולה 100$, ששולמו על ידי פעמיים. עלות שילוח נוסף הופכת את הסיפור ללא כדאי בעליל.

אגב, אני בעד להזמין מחו"ל, אחת הקניות הטובות והיקרות שעשיתי - Rocket Cellini PID3 מוכיחה את עצמה שנים.

שכל אחד יעשה את השיקול שלו ממי מזמין, ולקרוא אותיות קטנות.

dubik (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 416
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 66 פעמים
קיבל תודות: 156 פעמים

נושא שלא נקרא #190 

@AdiKid
·נראה לי שאתה מפספס כאן נקודה כלשהי.
הציפיה שבראצה תיקח אחריות על המוצרים שלה היא הגיונית, אם היה לה כאן יבואן.
זה דרך אגב בדיוק מה שהיא עושה באירופה וארה"ב והיו אנשים שמטחנה הוחלפה להם פעמיים וגם שלוש בלי שום בעיה.
אבל עלויות השילוח חלות גם עליהם.
לא הייתי מתפלא בכלל אם זאת אחת הסיבות שאין להם נציגות כאן.
מישהו חשב למשל למה ניש שולחים רק לארה"ב, אירופה ואוסטרליה? הרי מה הבעיה לשלוח לכל העולם?
לדעתי חלק גדול מהעניין הוא הצורך להתעסק בעלויות האלה הן מבחינה כספית והן מבחינה לוגיסטית.
לצרכן זה נראה כסף קטן, אבל תכפיל את זה בכמות הקונים, בהנחה שיש אחוז קלקולים גבוה ממוצרים אחרים...זה כבר ממש לא זניח.

תחשוב מה היה קורה לך עם הרוקט, אם היתה מתעוררת בעיה והיו מבקשים ממך לשלוח את המכונה חזרה לחנות?
אתה חושב שזה דמיוני? ממש לא.
ברוב המקרים החנויות הן רק גורם מתווך ומי שקובע הוא היצרן.
כשמדובר במשהו קטן זה לרוב יסתדר בכך שישלחו לך את החלק, אבל דווקא ככל שהתקלה רצינית יותר, זה יותר מסובך.

AdiKid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 55
הצטרף: נובמבר 2014
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #191 

@dubik

זה חלק מכלכלה עולמית גלובלית. מי שרוצה להיות שחקן בינלאומי, אמור לקחת זאת בחשבון.

או להחליט שלשווקים מסויימים, לא מפותחים או מרוחקים, הוא לא מוכר. לגיטימי בעיני.

אבל למכור ואח"כ להתכחש למדיניות המוצהרת...פחות לגיטימי.

Baratza הצהירו בפניי שהם מעוניינים שהלקוחות יתמודדו באופן עצמאי (בסיוע הטכני שלהם) עם הבעיות שמתעוררות, כנראה שלא סתם זה נאמר.

dubik (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 416
הצטרף: נובמבר 2008
נתן תודות: 66 פעמים
קיבל תודות: 156 פעמים

נושא שלא נקרא #192 

@AdiKid
·לא הבנתי איפה התכחשו למדיניות מוצהרת?
אם החנות מכרה לך וחלק מתנאי המכירה הם שתחזיר את המוצר אליהם לתיקון על חשבונך, אז איפה ההתכחשות?
אם ניקח את המקרה של ניש, אז לקוחות מזמינים מהם לכתובות באנגליה או בארה"ב ומשם משתמשים בשירות שילוח. מבחינת ניש הם מכרו ללקוח באנגליה או בארה"ב.
אתה מבטא ציפיה שבראצה ישלחו לך מטחנה על חשבונם, אבל בראצה מעולם לא התחייבו על דבר כזה, לא קנית מהם ישירות והם לא מוכרים בארץ.
זה שהם מנסים לעזור בלי קשר למיקום, זה לא הופך אותם מחוייבים לשלוח משהו על חשבונם וזה שהם שולחים זה יפה.
על ההצהרה שלהם שהם מעוניינים שלקוחות יתמודדו באופן עצמאי, יכול להיות שיהיו אנשים שיגידו שזאת לא הציפיה שלהם כשהם קונים מוצר.
אבל לא ממש מבין את ההיקש שאתה עושה בין זה שהם עוזרים לבין הציפיה שלך מהם לקחת אחריות על משהו שלא נמכר כאן.
זה שאמזון שולחים מגבר חדש במקום מגבר שהתקלקל ואומרים ללקוח שישאיר אצלו את התקול, זה היוצא מן הכלל ולא הכלל.
אמנם זה גן עדן ללקוח, אבל אי אפשר לטעון שהמניעים של אמזון הם טהורים בדיוק.

AdiKid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 55
הצטרף: נובמבר 2014
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #193 

dubik כתב:@AdiKid
·צודק. במקרה הספציפי הזה המטחנה לא זמינה לקניה בארץ (למרות שאני מרשה לעצמי לנחש שאם היתה זמינה, נושא העלויות של מתן האחריות היה נכנס לתמחור), אבל עדיין קניה בחו"ל צריכה לקחת בחשבון שיקולים שונים גם מול קניה של מוצר אחר בארץ.

סקרנת אותי לגבי האחריות והלכתי לאתר שקניתם ממנו. זה מה שרשום שם (ההדגשה שלי):

...
...
[/left]
אני מניח שעד שלא קרה, לא רצת לבדוק מי נותן את האחריות למטחנה בפועל ומה המדיניות שלו.
אבל לא מאשים אותך חו"ח, כי בינינו, מי מאיתנו באמת קורא את כל התנאים האלה לפני קניה? ;)
אבל אני גם לא מתפלא אם אין ב-five star התייחסות לכך - כי הם נותנים שירות מקומי.

לפעמים חוסכים ולפעמים מפסידים.
כל עוד מראש לוקחים בחשבון את הסיכון, האכזבה קטנה יותר.
בסה"כ אני מעריך שגם אחרי התקלה הזאת, עדיין עשית עסקה משתלמת.
לא נעים, אבל לא סוף העולם. אם החנות היתה מתנערת ממך, אז היה מקום לרדת עליהם.
אולי דווקא מי שיוצא טוב מהסיפור זאת החנות ההולנדית, שעד כמה שהבנתי היתה בסה"כ יותר רספונסיבית בתגובה לתקלות.
...
·החנות מפנה לענין האחריות לאתר של נותן האחריות ושם נאמר אחרת:


https://www.fivesenses.com.au/baratza-warranty-claim/

4. Send your grinder to either of the Perth, Melbourne or Sydney Five Senses Coffee Service Departments:

Five Senses Service Department (WA)


Please note that the Baratza warranty is a return-to-base warranty, which means you will be responsible for the shipping charge back to our service centre.

5. For warranty scenarios, Five Senses will pay the cost of returning your grinder to you after repair or replacement. For outside of warranty repairs or 270Wi display upgrades, you will be responsible for all shipping costs


ואל תשכח שזה לא בדיוק אחריות "קלאסית" אלא משלוח מוצר חדש פגום.

נראה לי שהבנו אחד את השני.

AdiKid
סמל אישי של משתמש
חבר פעיל
חבר פעיל
הודעות: 55
הצטרף: נובמבר 2014
נתן תודות: 20 פעמים
קיבל תודות: 1 פעם

נושא שלא נקרא #194 

dubik כתב:@AdiKid
·לא הבנתי איפה התכחשו למדיניות מוצהרת?
אם החנות מכרה לך וחלק מתנאי המכירה הם שתחזיר את המוצר אליהם לתיקון על חשבונך, אז איפה ההתכחשות?
...
·התכחשות בזה שדרשו שאשלם עבור המשלוח חזרה אלי של המכונה המחליפה כתנאי לשליחתה.

חושנגי
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 152
הצטרף: יוני 2011
נתן תודות: 6 פעמים
קיבל תודות: 6 פעמים

נושא שלא נקרא #195 

צודק לגמרי.
מוצר נשלח פגום.
אם היה תשלום דרך פאיפל היתה מקבל את הכסף חזרה.
ואם היה אמזון הייתה מקבל גם פיצוי.

שלח תגובה

חזור אל “מכונות קפה ידניות ומטחנות”