הרגתם אותי
עד שנרגעתי מהשירשור האחרון וירדתי מהנושא (ללא בדיקה פיזית / שמיעתית )
פה : https://www.hometheater.co.il/vt327311.html
עכשיו שוב פעם זה מתחיל לחרחר בבטן
עוקב...
המלצה למגבר כח לבמה קידמית
- shlomis1zzz
-
- חבר ותיק
- הודעות: 1440
- הצטרף: אפריל 2018
- נתן תודות: 783 פעמים
- קיבל תודות: 119 פעמים
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 306 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
קודם כל יפה מצד החבר קובי שהוא מציע לך מגבר להשאלה כדי שתבדוק אצלך, זה לא דבר מובן מאליו
עם הזמן צברתי ניסיון עם רסיברים וסוגים שונים של רמקולים, פחות בהגברה חיצונית.
מהניסיון הקצר שהיה לי עם הגברה חיצונית, אני חייב לומר שלא מצאתי הצדקה להשקעה לעומת התוצאה שמתקבלת מרסיבר איכותי.
לפני כמה שנים היה לי דנון mid level מצוין שהוספתי לו מגבר רב ערוצי של sunfire עם 200W לערוץ. רציתי את ההגברה משום שלא הייתי מרוצה מהביצועים של הרסיבר, ולא עזר כל כיול או טריק שיש בספר.
קצת חסר ניסיון בעניין רכשתי את המגבר לאחר השוואה מול הדנון בבית של המוכר. מגבר של 200W לערוץ זה מכובד? חפשו תמונות שלו פתוח ואכן תראו שהוא טנק, עם שנאי גדול ועגול כמו שאוהבים פה. אכן שמעתי אצל המוכר שיפור מה, אבל אחרי כל הסופרלטיבים שכבר הייתי מורגל בהם הייתי בטוח שאצטרך ללכת לרופא השיניים אבל הלסת לא נפלה כפי שאוהבים תמיד לתאר בביקורות. אבל כן היה שיפור מסוים לכן החלטתי ללכת על זה כי אולי אצלי אשמע את אגלי הזיעה של דיאנה קרואל וכל טיפוף אצבעות רך שלה על הפסנתר, אחרי הכל הזמרת נהייתה מקור השראה למבקרי האודיו.
למרבה האכזבה וההפתעה המגבר לא יצר הבדל ניכר מול הרסיבר, הלוואי ויכלתי להודות שכן.
רמקולים הוחלפו כמה פעמים והמגבר נמכר.
מכאן לשם נקלעתי במקרה להדגמה של רמקולים עם רסיבר בלבד, ובאמת ההבדל היה שמיים וארץ לעומת מה שחויתי עד אז, והבנתי את מה שסירבתי לקלוט, שבשורה התחתונה הרמקולים הם אלה שתורמים הכי הרבה למערכת יותר מכל רכיב אחר.
עם הזמן צברתי ניסיון עם רסיברים וסוגים שונים של רמקולים, פחות בהגברה חיצונית.
מהניסיון הקצר שהיה לי עם הגברה חיצונית, אני חייב לומר שלא מצאתי הצדקה להשקעה לעומת התוצאה שמתקבלת מרסיבר איכותי.
לפני כמה שנים היה לי דנון mid level מצוין שהוספתי לו מגבר רב ערוצי של sunfire עם 200W לערוץ. רציתי את ההגברה משום שלא הייתי מרוצה מהביצועים של הרסיבר, ולא עזר כל כיול או טריק שיש בספר.
קצת חסר ניסיון בעניין רכשתי את המגבר לאחר השוואה מול הדנון בבית של המוכר. מגבר של 200W לערוץ זה מכובד? חפשו תמונות שלו פתוח ואכן תראו שהוא טנק, עם שנאי גדול ועגול כמו שאוהבים פה. אכן שמעתי אצל המוכר שיפור מה, אבל אחרי כל הסופרלטיבים שכבר הייתי מורגל בהם הייתי בטוח שאצטרך ללכת לרופא השיניים אבל הלסת לא נפלה כפי שאוהבים תמיד לתאר בביקורות. אבל כן היה שיפור מסוים לכן החלטתי ללכת על זה כי אולי אצלי אשמע את אגלי הזיעה של דיאנה קרואל וכל טיפוף אצבעות רך שלה על הפסנתר, אחרי הכל הזמרת נהייתה מקור השראה למבקרי האודיו.
למרבה האכזבה וההפתעה המגבר לא יצר הבדל ניכר מול הרסיבר, הלוואי ויכלתי להודות שכן.
רמקולים הוחלפו כמה פעמים והמגבר נמכר.
מכאן לשם נקלעתי במקרה להדגמה של רמקולים עם רסיבר בלבד, ובאמת ההבדל היה שמיים וארץ לעומת מה שחויתי עד אז, והבנתי את מה שסירבתי לקלוט, שבשורה התחתונה הרמקולים הם אלה שתורמים הכי הרבה למערכת יותר מכל רכיב אחר.
·mulder כתב:
מהניסיון הקצר שהיה לי עם הגברה חיצונית, אני חייב לומר שלא מצאתי הצדקה להשקעה לעומת התוצאה שמתקבלת מרסיבר איכותי.
לפני כמה שנים היה לי דנון mid level מצוין שהוספתי לו מגבר רב ערוצי של sunfire עם 200W לערוץ. רציתי את ההגברה משום שלא הייתי מרוצה מהביצועים של הרסיבר, ולא עזר כל כיול או טריק שיש בספר.
קצת חסר ניסיון בעניין רכשתי את המגבר לאחר השוואה מול הדנון בבית של המוכר. מגבר של 200W לערוץ זה מכובד? חפשו תמונות שלו פתוח ואכן תראו שהוא טנק, עם שנאי גדול ועגול כמו שאוהבים פה. אכן שמעתי אצל המוכר שיפור מה, אבל אחרי כל הסופרלטיבים שכבר הייתי מורגל בהם הייתי בטוח שאצטרך ללכת לרופא השיניים אבל הלסת לא נפלה כפי שאוהבים תמיד לתאר בביקורות. אבל כן היה שיפור מסוים לכן החלטתי ללכת על זה כי אולי אצלי אשמע את אגלי הזיעה של דיאנה קרואל וכל טיפוף אצבעות רך שלה על הפסנתר, אחרי הכל הזמרת נהייתה מקור השראה למבקרי האודיו.
למרבה האכזבה וההפתעה המגבר לא יצר הבדל ניכר מול הרסיבר, הלוואי ויכלתי להודות שכן....
לא מפתיע.
מכיר את ההגברה רב ערוצית של sunfire .
זו הגברה מצוינת לק"ב , הרבה פחות מתאימה למוזיקה.
מי שקשה לו עם הגישה הזאת מוזמן לחוות את מה שאתה חווית.
ארז
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 306 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
הי ארזארז_וחני כתב:·......
לא מפתיע.
מכיר את ההגברה רב ערוצית של sunfire .
זו הגברה מצוינת לק"ב , הרבה פחות מתאימה למוזיקה.
מי שקשה לו עם הגישה הזאת מוזמן לחוות את מה שאתה חווית.
ארז...
הזכרתי את הזמרת סתם כקוריוז על ביקורות משתפכות, אולי זה היה מטעה קצת
מן הסתם רכישה של מגבר רב ערוצי היא בעיקר עבור ק"ב, והחוויה שתיארתי מתייחסת בעיקרה לנושא זה.
אחת הטעויות שאנשים עושים עם הגברה חיצונית נובעת מאי הבנה בין יחסי הפרה למגבר.
מגבר חיצוני צריך שיתאים לעוצמת הפרה שהרסיבר מוציא.
אם מכניסים למגבר אות חלש מידי מה רסיבר מה שקורה זה שהמדבר מגיע לרוויה מוקדם מאד והוא כאילו נחנק, אין לו כוח ואז לא מבינים איך יכל להיות שמגבר 200 ואט לערוץ איננו מספק.
התקלה הזאת מתרחשת פעמים, ראשית בשל יציאת פרה חלשה או לחלופין רגישות לא מספקת בכניסת המגבר
בפעם השניה בכיול הרסיבר שהרבה פעמים מוצא את עצמו מנמיך את כל הערוצים בעת הכיול האוטומטי שמבצעים בעבור הקולנוע.את זה קל לתקן על ידי העלאה של כל העוצמות בכל הערוצים כך שנשתדל שלא נקבל ערכים שליליים לערוץ כזה או אחר.
ישנם מגברים להם יש כפתור ג’יין שמסייע בכיול נכון של עוצמת. כניסה.
אבל אחרי שמתאימים את העסק כראוי יש הבדל מטורף בהגברה נפרדת אל מול הגברה של רסיבר ואני מדבר על רסיברים כגון מרנץ 7010, אונקיו סדרות גבוהות בזמנו כגון 905, דנון 3806 וגם ה anthem mrx720 שאצלי כיום.
מגבר חיצוני צריך שיתאים לעוצמת הפרה שהרסיבר מוציא.
אם מכניסים למגבר אות חלש מידי מה רסיבר מה שקורה זה שהמדבר מגיע לרוויה מוקדם מאד והוא כאילו נחנק, אין לו כוח ואז לא מבינים איך יכל להיות שמגבר 200 ואט לערוץ איננו מספק.
התקלה הזאת מתרחשת פעמים, ראשית בשל יציאת פרה חלשה או לחלופין רגישות לא מספקת בכניסת המגבר
בפעם השניה בכיול הרסיבר שהרבה פעמים מוצא את עצמו מנמיך את כל הערוצים בעת הכיול האוטומטי שמבצעים בעבור הקולנוע.את זה קל לתקן על ידי העלאה של כל העוצמות בכל הערוצים כך שנשתדל שלא נקבל ערכים שליליים לערוץ כזה או אחר.
ישנם מגברים להם יש כפתור ג’יין שמסייע בכיול נכון של עוצמת. כניסה.
אבל אחרי שמתאימים את העסק כראוי יש הבדל מטורף בהגברה נפרדת אל מול הגברה של רסיבר ואני מדבר על רסיברים כגון מרנץ 7010, אונקיו סדרות גבוהות בזמנו כגון 905, דנון 3806 וגם ה anthem mrx720 שאצלי כיום.
- mulder
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6745
- הצטרף: מאי 2008
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 306 פעמים
- קיבל תודות: 636 פעמים
זאת ממש לא בעיה לתפעל רסיבר עם מגבר חיצוני. אני לא מאמין שמישהו אי פעם קנה מגבר ומכר אותו שניה אחרי רק בגלל שלא הצליח לעבוד איתו מהרגע הראשון. הרבה אנשים מעידים בכנות שהם לא שומעים הבדלים, ואם כן אז זה ברמות מינוריות או אפקט פלסיבו.kobbi כתב:אחת הטעויות שאנשים עושים עם הגברה חיצונית נובעת מאי הבנה בין יחסי הפרה למגבר.
מגבר חיצוני צריך שיתאים לעוצמת הפרה שהרסיבר מוציא.
אם מכניסים למגבר אות חלש מידי מה רסיבר מה שקורה זה שהמדבר מגיע לרוויה מוקדם מאד והוא כאילו נחנק, אין לו כוח ואז לא מבינים איך יכל להיות שמגבר 200 ואט לערוץ איננו מספק.
התקלה הזאת מתרחשת פעמים, ראשית בשל יציאת פרה חלשה או לחלופין רגישות לא מספקת בכניסת המגבר
בפעם השניה בכיול הרסיבר שהרבה פעמים מוצא את עצמו מנמיך את כל הערוצים בעת הכיול האוטומטי שמבצעים בעבור הקולנוע.את זה קל לתקן על ידי העלאה של כל העוצמות בכל הערוצים כך שנשתדל שלא נקבל ערכים שליליים לערוץ כזה או אחר.
ישנם מגברים להם יש כפתור ג’יין שמסייע בכיול נכון של עוצמת. כניסה.
אבל אחרי שמתאימים את העסק כראוי יש הבדל מטורף בהגברה נפרדת אל מול הגברה של רסיבר ואני מדבר על רסיברים כגון מרנץ 7010, אונקיו סדרות גבוהות בזמנו כגון 905, דנון 3806 וגם ה anthem mrx720 שאצלי כיום....
אז כולם לא יודעים לחבר את הציוד ? לא סביר.
אנשים מוכנים להשקיע בתחום הזה כשיש סיבה אמיתית או שכשיוצאת טכנולוגיה שמצדיקה את הכסף. ובמיוחד מאז שעידן המידע פרץ יש יכולת להתייעץ ביתר קלות. מגברים נמצאים מאז ומתמיד, אז איך זה שלא כל חובב סאונד מחזיק אחד בבית? הרי כולם רוצים סאב טוב, רמקולים טובים, טלויזיה/מקרן איכותי וכו' כי התמורה שלהם ברורה ולא ניתנת לויכוח.
הטכנולוגיה השתפרה רבות ברסיברים, אם לפני 10-15 שנים היה יתרון למגברים אז היום הוא כבר צומצם משמעותית. אולי זאת הסיבה שלוחות יד2 מלאים כל הזמן במגברים.
זה די פשוט, אם הרמקולים לא קשים ביותר, אם שומעים צלול ונקי בנקודת ההאזנה ככל שעולים בווליום בלי שהרמקולים מעייפים את האוזן, לא חושב שיש צורך בעוד כוח.
אני מדבר רק על מעשי. האם עשיתי בדיקה עיוורת, עם התאמת ווליום וכל שאר הגורמים שחייבים לפקח עליהם, בין מגבר יעודי לרסיבר או לא? התשובה היא לא.
לכן אין שום סיבה לקחת את הדברים שלך לגבי הבדל בסאונד בין מגבר לרסיבר ברצינות.
לפי התמונה (אם היא שלך) אני רואה שבזבזת הרבה מאד כסף על ציוד שברוב המקרים לא היה בו שום צורך אמיתי, ואתה מביא את זה בתור הוכחה למה בדיוק?
לכן אין שום סיבה לקחת את הדברים שלך לגבי הבדל בסאונד בין מגבר לרסיבר ברצינות.
לפי התמונה (אם היא שלך) אני רואה שבזבזת הרבה מאד כסף על ציוד שברוב המקרים לא היה בו שום צורך אמיתי, ואתה מביא את זה בתור הוכחה למה בדיוק?
מתנצל על ההתערבות בשרשור שלא קראתי את כולו, אבל לי בלון יש דנון X6400H המעולה ולצורך הקמת חדר האזנה למוסיקה בניתי מגבר סטריאו משתי יחידות CLASS D נפרדות. יש כאן יותר אינפורמציה לגבי היחידות:
https://www.hometheater.co.il/vt328534.html
מתוך סקרנות וגם כי עדיין לא רכשתי רמקולים לחדר המוסיקה, ניסיתי את ההגברה החיצונית מבוססת ICEPOWER 125ASX2 (מגבר כולל ספק כוח) בסלון היכן שה X6400H מותקן ומחובר לקליפש R28F, ולאחר כיול אודיסי מחדש, בהחלט יש שינוי מורגש לטובה עם ההגברה החיצונית, אם כי לא מאד מובהק. אבל מדובר ברמקולים שגם כך מאד נצילים ולא ממש זקוקים למגבר 200W.
אם אין לך בעיה עם DIY אז אולי מודולים של ICEPOWER יתאימו לך.
https://www.hometheater.co.il/vt328534.html
מתוך סקרנות וגם כי עדיין לא רכשתי רמקולים לחדר המוסיקה, ניסיתי את ההגברה החיצונית מבוססת ICEPOWER 125ASX2 (מגבר כולל ספק כוח) בסלון היכן שה X6400H מותקן ומחובר לקליפש R28F, ולאחר כיול אודיסי מחדש, בהחלט יש שינוי מורגש לטובה עם ההגברה החיצונית, אם כי לא מאד מובהק. אבל מדובר ברמקולים שגם כך מאד נצילים ולא ממש זקוקים למגבר 200W.
אם אין לך בעיה עם DIY אז אולי מודולים של ICEPOWER יתאימו לך.
·Gad007 כתב: , ולאחר כיול אודיסי מחדש, בהחלט יש שינוי מורגש לטובה עם ההגברה החיצונית...
אתה לא יכול לדעת את זה אחרי שעשית כיול מחדש. מה אם ההבדל שאתה שומע נובע מכיול קצת שונה (והוא בהחלט יכול להשתנות עם מיקומים קצת שונים של המיקרופון ורמת הרעש שבחדר) ולא ממעבר למגבר חיצוני?
הסיפורים האלה חוזרים פעם אחר פעם, ואני פשוט לא קולט את זה. זה באמת כל כך קשה להבין שכדי לטעון ברצינות שמגבר X עשה משהו יותר טוב ממגבר Y צריך לבדוק אך ורק את שני המגברים המשווים ולא להכניס שלל של גורמים מתערבים שיכולים לגרום להבדל שמיע/מדומיין בעצמם? ההבנה הזו הרי לא דורשת איזושהי השכלה אקדמית מיוחדת, רק הגיון בסיסי.
·evgenetic כתב:·......
אתה לא יכול לדעת את זה אחרי שעשית כיול מחדש. מה אם ההבדל שאתה שומע נובע מכיול קצת שונה (והוא בהחלט יכול להשתנות עם מיקומים קצת שונים של המיקרופון ורמת הרעש שבחדר) ולא ממעבר למגבר חיצוני?
הסיפורים האלה חוזרים פעם אחר פעם, ואני פשוט לא קולט את זה. זה באמת כל כך קשה להבין שכדי לטעון ברצינות שמגבר X עשה משהו יותר טוב ממגבר Y צריך לבדוק אך ורק את שני המגברים המשווים ולא להכניס שלל של גורמים מתערבים שיכולים לגרום להבדל שמיע/מדומיין בעצמם? ההבנה הזו הרי לא דורשת איזושהי השכלה אקדמית מיוחדת, רק הגיון בסיסי....
זה אמנם בכללי נכון, אבל הרעיון בכיול אודיסי זה לעשות אופטימיזציה של הציוד והאקוסטיקה. השינוי היחיד שעשיתי זה שימוש בהגברה חיצונית, זה כשלעצמו לא שינה דבר באף פרמטר מלבד ההגברה. וזה מן הסתם נחשב לשינוי שמצריך כיול מחדש. אין סיבה שכיול מחדש יביא לשינוי ביחס לקודם אם כלום לא השתנה מלבד ההגברה ולכן אם מרגישים שינוי, זה ברובו מההגברה.
ברור כי החשש הוא שאם מערכת הכיול התערבה, אז היא תשתשה את השינוי שהמגבר החדש הכניס, אבל מערכת אדיסי מנסה להביא לתוצאות יותר טובות, היא לא תקלקל שינוי לטובה שהמגבר הכניס..
בלי קשר, כן בדקתי קודם את ההבדל לפני הכיול מחדש, אבל היות והעוצמה השתנתה (הקדמיים עלו בכ 6 דציבל) אין משמעות לבדיקה כזאת על לכיול מחדש. אז על סמך הזכרון והרגל שלי, משהו בהגברה החדשה הרגיש יותר חי או חם וכמובן בסטריאו יש יותר נפח. להגברה CLASS D יש חתימת סאונד שונה מהגברה CLASS AB שעל סמך הרגל קל להרגיש. בכל אופן ההגברה הזאת לא נועשה עבור הרסיבר הזה אלא עבור פרויקט אחר. היא מספקת תמורה הכי גבוהה לכסף.