·legopart כתב:·......
אפשר בבקשה דוגמאות לעקומות מומלצות עם EqualizerAPO ?
התקנתי אותו ודיי אהבתי בהתחלה, אבל בסופו של דבר לא התחברתי, לא שינה את אופי האזניות.
אחרי אקוולייזר זה דרש ממני הגברה של הווליום....
אין דבר כזה "עקומה מומלצת"... אפשר להתאים את האקוולייזר לאוזניות מסוימות, לז'אנרים, או להעדפה אישית. וההשפעה של זה על אופי של אוזניות מוגבלת למה שזה עושה - הגברה והנמכה של חלקים בספקטרום, שיכול להוביל לתוצאות תפיסתיות שונות. זה לא יכול לעשות דברים כמו להוריד דיסטורשן או לשפר אימג'ינג, למשל.
זה כן יכול להפוך אוזניות שהן כמעט טובות לטובות (יותר נכון, למתאימות לצורך הספציפי), אם הפגם נובע מתגובת תדרים לא מאוזנת. במקרה של הm50x למשל, יש להם פיק חזק מדי באזור ה-10khz, שיכול להישמע לא נעים בז'אנרים מסוימים. אקוולייזר מאפשר למתן את הפיק הזה. או למשל, יש להם גם רול-אוף חד מדי בסאב-באס, אז להעלות באזור 40 הרץ ומטה יכול לשפר את הפאנץ' של באסים, נגיד במוזיקה אלקטרונית. אבל כל אוזניה זה סיפור אחר.
להשתמש באקוולייזר יכול לחסוך הרבה כסף. במקום לקנות עוד ועוד אוזניות שכל אחת מהן קצת רחוקה מהאידיאל כדי לנסות למצוא את הסאונד הכי טוב, אפשר לקחת אוזניה שהיא מספיק קרובה לאידיאל, ולתקן אותה קצת. זה גם מאפשר לקחת אוזניות שיש להם תכונות רצונות ולא נפוצות אבל תגובת תדרים לא משהו, ולהפוך אותם לשמישות. נגיד הHD800 היא עם סאונד סטייג' מטורף, אבל חוץ מלשמוע מוזיקה קלאסית אי אפשר לעשות איתם כלום כי יש להם טרבל מוגזם לגמרי ובאס נמוך מאוד. הרבה אנשים עם HD800 משתמשים באקוולייזר כדי שיהיה אפשר לשמוע איתם מוזיקה במגוון סגנונות.
לגבי הגברה של ווליום - בגלל איך שאקוולייזר דיגיטלי עובד, אם אתה מגביר תדר מסוים, אז צריך להנמיך דיגיטלית את הסאונד הכללית כדי להימנע מלהגיע לקליפינג ב-0dbfs. זה אומר שכדי להגיע לאותו ווליום צריך להגביר חזרה את הסאונד במגבר (אנאלוגית). זה אכן מגביל את השימושיות של אקוולייזר אם מלכתחילה המגבר לא מספיק חזק בשביל האוזניות.