מה הגובה המומלץ לרמקול סראונד?

אודיו בקולנוע-ביתי ופורמטים רב-ערוציים - רסיברים, מגברי כח-רב ערוציים, פרוססורי-אודיו וכו'
yarin153
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 388
הצטרף: ינואר 2011
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #16 

@Alon_Solo
·
לוויני זה מדפי?

Alon_Solo
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4147
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: קרית אונו
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 443 פעמים

נושא שלא נקרא #17 

@yarin153
·עשיתי חיפוש קצר ובהיעדר המלצה אחרת של היצרן זה כפי שרשמתי: speakerchampion

Alon_Solo
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 4147
הצטרף: ספטמבר 2008
מיקום: קרית אונו
נתן תודות: 71 פעמים
קיבל תודות: 443 פעמים

נושא שלא נקרא #18 

yarin153 כתב:@Alon_Solo
·
לוויני זה מדפי?
...
·לא. מדפי גדול יותר מלווייני. ההבדל הוא אלמנט ותיבה גדולים יותר והתוצאה היא בעיקר טווח תדרים שיורד נמוך יותר.

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #19 

yarin153 כתב:היכן מומלץ למקם את הסראונד אם הספה שלי צמודה לקיר?
...
אם יש קירות צידיים במרחקים שווים מנקודת הישיבה ולא רחוקים מדי ממנה, אז כדאי עליהם.

אם האפשרות רק על הקיר מאחור, צריך לשים לב לסוג הרמקול, ואז לדעתי רצוי ביפולרים בערך בגובה הראש שלך כשאתה עומד, ועם מספיק מרחק ביניהם (בוא נגיד לפחות מול המיקום של הקדמיים או קצת יותר).

yarin153
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 388
הצטרף: ינואר 2011
נתן תודות: 1 פעם
קיבל תודות: 19 פעמים

נושא שלא נקרא #20 

@mulder
·
למה דווקא ביפולר?
ואתה יכול בבקשה לשלוח לי דוגמא לרמקולים כאלה?

mulder
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6745
הצטרף: מאי 2008
מיקום: תל אביב
נתן תודות: 306 פעמים
קיבל תודות: 636 פעמים

נושא שלא נקרא #21 

yarin153 כתב:@mulder
·
למה דווקא ביפולר?
ואתה יכול בבקשה לשלוח לי דוגמא לרמקולים כאלה?
...
בעיקר כי הוא נוח יותר למצב הזה. העיצוב שלו מאפשר להציב אותו מעל נקודות הישיבה כך שיש צד בכל רמקול שגם פונה אליך.
אם תתלה רמקולים סטנדרטיים הם "יירו" רק קדימה וכנראה תפספס חלק מהחוויה. יש פה חברים שעברו לכאלה וזה שיפר להם המון.
אתה כמובן יכול לתלות רגילים ולכוון אליך, אבל זה לא תמיד נראה הכי טוב.

לדוגמא אני משתמש באלה
https://www.monitoraudio.com/en/support ... r-rx/rxfx/

Catskinner
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון HT
חבר במועדון HT
הודעות: 16019
הצטרף: נובמבר 2006
מיקום: הוד השרון
נתן תודות: 123 פעמים
קיבל תודות: 940 פעמים

נושא שלא נקרא #22 

@yarin153
·בתור אחד שהיו לו מקודם רמקולים רגילים ועבר לקוואד-פולאר ההבדל בהגשת הצליל ההיקפי מאוד גדול.

אם תתעמק במסמכים ובמדריכים של דולבי תבין שמבחינתם סט 5.1 הוא בגדר "רמת כניסה בסיסית מינימאלית" ובעצם הם מכוונים אותך לכיוון 7.1 (אני כרגע מעדיף לא להתייחס לאטמוס). עם סט 7.1 שבו יש גם רמקולים הקפיים וגם רמקולים אחוריים האופי המאוד כיווני של רמקולים רגילים פחות מורגש וזה נותן תחושה של צליל מאוד "עוטף". אני לפחות קיבלתי את התחושה שהמדיניות שלהם זה שתתחיל עם 5.1 ותוסיף עוד זוג רמקולים בהמשך ולכן יש איזה שהוא הגיון בכך שהם לא מתייחסים לרמקולים בי או קוואד פולארים בכלל.

אבל לדעתי זה לא ריאלי למרבית האנשים החיים בישראל בגלל מגבלות של תכנון הבתים וגודל הסלון ורובנו חייבים להסתפק בזוג בודד של רמקולי סראונד וגם אין לנו את הלוקסוס של להציב אותם בדיוק ב30 מעלות מאחורי הראש כי מה לעשות, הישראלים אוהבים לדחוף את הספה לקיר כי קשה להם להיפרד משולחן הקפה באמצע הסלון.

במצב כזה אי אפשר להימנע מלקבל אפקט מאוד כיווני מרמקולי סראונד רגילים, פשוט אין לא את הזווית וגם לא את המרחב המאפשר את פיזור הצליל . יש כאלה שמסוגלים לחיות עם זה ויש כאלה שאפילו אוהבים את האפקט וזה בסדר - זה הבית שלהם ומותר להם לעשות מה שהם אוהבים.

רמקול שאינו כיווני כמו רמקול די-פול, בי-פולארי או קוואד-פולארי יוצר אפקט פיזור גדול יותר של האודיו וזה (לדעתי) מאפשר תחושה טובה יותר של צליל העוטף את המאזין, גם אם הרמקולים ההיקפיים לא ממוקמים במקום אופטימאלי.

אפשר כמובן גם לא להסכים עם מה שכתבתי.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.

Lior_M
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 7869
הצטרף: מרץ 2006
מיקום: נס-ציונה
נתן תודות: 404 פעמים
קיבל תודות: 390 פעמים

נושא שלא נקרא #23 

תלוי בקונפיגורציית הרמקולים.
אם יש לך אטמוס אז רצוי למקם את רמקול הסראונד בגובה של שאר הרמקולים האחרים.
אם אין לך קונפיגורציה של אטמוס, בהחלט אפשר ואפילו רצוי ולמקם אותם גבוה יותר.
בעבר טכנאי סאונד באולפני טריטון כיום עוסק בתחום ההי-טק.
הקולנוע שלי

שלח תגובה

חזור אל “אודיו רב-ערוצי (ק''ב)”