המגברים Seymour AV Ice Block 10001
תגובות לביקורת מגברים Seymour AV Ice Block 10001
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
מעניין מאוד.
האם החדות הזו (או אולי שקיפות יתר?) שפעמים רבות מתוארת ביחס להגברה דיגיטלית היא דבר שהוא הכרחי כחלק מהטכנולוגיה או פשוט העדפה של המתכננים של המוצר הזה?
אגב, כדאי לציין שההבדל בצבעים בין המגברים הוא מכוון בכדי להראות את האופציות מבחינת הצבע שלהם.
לא שמעתי את המגברים הללו (ראיתי אותם), הם נראים ממש, אבל ממש, יפים!!!
האם החדות הזו (או אולי שקיפות יתר?) שפעמים רבות מתוארת ביחס להגברה דיגיטלית היא דבר שהוא הכרחי כחלק מהטכנולוגיה או פשוט העדפה של המתכננים של המוצר הזה?
אגב, כדאי לציין שההבדל בצבעים בין המגברים הוא מכוון בכדי להראות את האופציות מבחינת הצבע שלהם.
לא שמעתי את המגברים הללו (ראיתי אותם), הם נראים ממש, אבל ממש, יפים!!!
- MartinHSabag (פותח השרשור)
- מנהל
- הודעות: 59332
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: מרטין סבג
- מיקום: כפר-סבא
- נתן תודות: 858 פעמים
- קיבל תודות: 1619 פעמים
- יצירת קשר:
שמעתי את המגברים אצלי במערכת ואני מאוד אוהב אותם.
הם ALL ROUNDERS מצויינים. התחושה שהם נותנים זה שהם פשוט לא שם, כלומר, לא משנה מה זורקים עליהם הם מוציאים את זה החוצה ובלי מאמץ.
יש שיגידו שהם "יבשים", אבל זו בדיוק המשמעות של מגבר "נטול צבע", קרי, מה שנכנס זה מה שיוצא, לטוב ולרע.
אכן המערכת נהיית שקופה הרבה יותר, וזה מתקשר לשירשור של דורון3, לגבי מערכת שעכשיו חושפנית עד כדי הבלטת החסרונות של הקלטה גרועה.
כמובן שהרמקולים שלי יכולים להיות מונעים ע"י וואטים בודדים, כך שה-1KW לערוץ הוא OVER KILL, אבל אני חושב שגם רמקולים שהם לא תובעניים בדרישות הכח שלהם, יהנו מהרזרבות הללו במקרה של פיקים ודינאמיות גבוהה במוסיקה (קראשנדו במוסיקה קלאסית למשל).
אני מצטרף למשה בביקורת שלו שאם הייתי רוצה לתת קצת "צבע" למערכת הייתי עושה את זה עם PRE שפופרתי או מקור שפופרתי אבל משאיר את השקיפות והכח הנדרש למגבר כזה שהוא COST EFFECTIVE, אחרת הייתי צריך להשקיע הרבה יותר ע"מ לקבל את הכח והצבע הנדרש ממגבר כח שפופרתי....
אחלה סקירה.
הם ALL ROUNDERS מצויינים. התחושה שהם נותנים זה שהם פשוט לא שם, כלומר, לא משנה מה זורקים עליהם הם מוציאים את זה החוצה ובלי מאמץ.
יש שיגידו שהם "יבשים", אבל זו בדיוק המשמעות של מגבר "נטול צבע", קרי, מה שנכנס זה מה שיוצא, לטוב ולרע.
אכן המערכת נהיית שקופה הרבה יותר, וזה מתקשר לשירשור של דורון3, לגבי מערכת שעכשיו חושפנית עד כדי הבלטת החסרונות של הקלטה גרועה.
כמובן שהרמקולים שלי יכולים להיות מונעים ע"י וואטים בודדים, כך שה-1KW לערוץ הוא OVER KILL, אבל אני חושב שגם רמקולים שהם לא תובעניים בדרישות הכח שלהם, יהנו מהרזרבות הללו במקרה של פיקים ודינאמיות גבוהה במוסיקה (קראשנדו במוסיקה קלאסית למשל).
אני מצטרף למשה בביקורת שלו שאם הייתי רוצה לתת קצת "צבע" למערכת הייתי עושה את זה עם PRE שפופרתי או מקור שפופרתי אבל משאיר את השקיפות והכח הנדרש למגבר כזה שהוא COST EFFECTIVE, אחרת הייתי צריך להשקיע הרבה יותר ע"מ לקבל את הכח והצבע הנדרש ממגבר כח שפופרתי....
אחלה סקירה.
יופי של סקירה
מעניינת, קולעת ומציגה טכנולוגיה חדשה יחסית במחיר "שפוי" עם שילוב במערכת תובענית ופתרון יפה להתאמה לטעם המשתמש.
- michael123
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6161
- הצטרף: פברואר 2008
- מיקום: מרכז הארץ
- נתן תודות: 164 פעמים
- קיבל תודות: 37 פעמים
יופי של סקירה.
נתוני הספקס קצרים (מיפרט טכני יעני) + מחיר, בגוף הכתבה ולא על דרך ההפניה לאתר היצרן יועילו ויוסיפו לדעתי.
מעבר לפירוט שאר הסט אפ עימו נסקר הציוד, לדעתי, חובה בכל סקירת אודיו לתאר בקצרה את חלל האזנה שהוא רכיב מאד חשוב ומאד משפיע על התוצאה הסופית.
אני אישית לא הייתי רוכש ציוד אודיו רק דרך האינטרנט מבלי ששמעתי אותו קודם לכן...אבל זה אני...
נתוני הספקס קצרים (מיפרט טכני יעני) + מחיר, בגוף הכתבה ולא על דרך ההפניה לאתר היצרן יועילו ויוסיפו לדעתי.
מעבר לפירוט שאר הסט אפ עימו נסקר הציוד, לדעתי, חובה בכל סקירת אודיו לתאר בקצרה את חלל האזנה שהוא רכיב מאד חשוב ומאד משפיע על התוצאה הסופית.
אני אישית לא הייתי רוכש ציוד אודיו רק דרך האינטרנט מבלי ששמעתי אותו קודם לכן...אבל זה אני...
- oferlaor
- מנהל
- הודעות: 75317
- הצטרף: נובמבר 2004
- שם מלא: עפר לאור
- מיקום: מודיעין, ישראל
- נתן תודות: 640 פעמים
- קיבל תודות: 4750 פעמים
inverminx
טיפה קשה לענות על השאלה הזו אבל בגדול זו הטכנולוגיה החדישה שיתכן מאוד ותחליף בסופו של יום את ההגברה הטרנזיסטורית ברסיברים בעבור הקהל הרחב. הרעיון הוא להשתמש במגברים דיסקרטים (SS). יש כמה טכניקות לעשות זאת, אך בעבר עיקר התלונות היו על כך שהגברה כזו נראית על הנייר מצויין אך נשמעת רע. B&O שינו זאת על ידי המצאת מנגנון ICE POWER. כמובן שבדיוק כמו המעבר להגברה טרנזיסטורית, המעבר להגברת CLASS D היא קשה, ורבים מתקשים לקבל אותה כאיכותית כמו הטכנולוגיות המוכרות והוותיקות יותר.
טיפה קשה לענות על השאלה הזו אבל בגדול זו הטכנולוגיה החדישה שיתכן מאוד ותחליף בסופו של יום את ההגברה הטרנזיסטורית ברסיברים בעבור הקהל הרחב. הרעיון הוא להשתמש במגברים דיסקרטים (SS). יש כמה טכניקות לעשות זאת, אך בעבר עיקר התלונות היו על כך שהגברה כזו נראית על הנייר מצויין אך נשמעת רע. B&O שינו זאת על ידי המצאת מנגנון ICE POWER. כמובן שבדיוק כמו המעבר להגברה טרנזיסטורית, המעבר להגברת CLASS D היא קשה, ורבים מתקשים לקבל אותה כאיכותית כמו הטכנולוגיות המוכרות והוותיקות יותר.
עופרoferlaor כתב:inverminx
טיפה קשה לענות על השאלה הזו אבל בגדול זו הטכנולוגיה החדישה שיתכן מאוד ותחליף בסופו של יום את ההגברה הטרנזיסטורית ברסיברים בעבור הקהל הרחב. הרעיון הוא להשתמש במגברים דיסקרטים (SS). יש כמה טכניקות לעשות זאת, אך בעבר עיקר התלונות היו על כך שהגברה כזו נראית על הנייר מצויין אך נשמעת רע. B&O שינו זאת על ידי המצאת מנגנון ICE POWER. כמובן שבדיוק כמו המעבר להגברה טרנזיסטורית, המעבר להגברת CLASS D היא קשה, ורבים מתקשים לקבל אותה כאיכותית כמו הטכנולוגיות המוכרות והוותיקות יותר....
למיטב הבנתי, גם ההגברה הישנה - השפורפרתית - וגם הטרנזיסטורית - יגבירו גל סינוס בסיסי לגל סינוס בעל אמפליטודה גדולה יותר בהתאם ליחס ההגברה.
אם הבנתי נכון - הגברה דיגיטאלית הופכת גל סינוס במבוא לגל מרובע ביציאה - עם אמפליטודה גדולה יותר במוצא בהתאם ליחס ההגברה.
ברור שמבחינה מתמטית, להגברה בשיטה כזו יש נצילות הרבה יותר גבוהה ולכן ניתן לבצע אותה עם פחות הספק - פחות קירור - פחות זרם.
אולי גם אפשר במגברים איכותיים להשאר נאמנים לגמרי לתדר המבוא
אבל רבאק - גל מרובע לא נשמע כמו גל סינוס !!
כדאי לעיין בכתבה הבאה : http://www.audioholics.com/education/am ... amplifiersצפיד כתב:אחלה סקירה!
האם יש הבדל במודול (ICEPOWER) עצמו בין החברות השונות?...
- michael123
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6161
- הצטרף: פברואר 2008
- מיקום: מרכז הארץ
- נתן תודות: 164 פעמים
- קיבל תודות: 37 פעמים
אין חיה כזאת "מגבר דיגיטאלי" זה שם מטעה במתכוון או מתוך דיסאינפורמציה. מגבר CLASS D הוא מגבר שהשם המקצועי שלו הוא SWITCHING AMPLIFIER - זאת אומרת מגבר ממותג. במגבר שכזה האות האנלוגי בכניסה עובר אפנון רוחב פולס - PWM לרוב מדובר ב PWM דו-קוטבי זה אומר שלאות יש שלוש רמות -חיובית, שלילית ואפס. אות שכזה כולל דופק גל נושא בצורת משולש (או שן משור, אם כי גל משולש מפיק PWM בעל תחום דינאמי טוב יותר בגלל סימטריה). לגל הנושא יש תדר בסיס גבוה בהרבה מהתדר המירבי של האות המאופנן (במגברי אודיו זה בתחום המגה הרצים הבודדים). או PWM הוא אמנם אות בעל רמות מתח\זרם בדידות ולכן יש המתיחסים אליו כאות דיגיטאלי.. אבל האות מחביא בספקטרום הרציף שלו אות אנלוגי. במגבר שכזה הטרנזיסטורים פועלים בתחום של רוויה או קטעון ולכן למגבר יש נצילות גבוה מאד בהשוואה למגבר אנלוגי רגיל הפועל סביב נקודת עבודה בתחום ליניארי. לאחר ההגברה הממותגת האות המוגבר עובר דרך מסנן מעביר נמוכי פאסיבי לפני שמגיע לרמקולים.inverminx כתב:מה זה מגבר דיגיטאלי ?
אני מכיר הגברה טרנזיסטורית ואני מכיר הגברת מנורות
איך המגבר הדיגיטאלי מגביר את הסיגנל? באמצעות איזו טכנולוגיה?...
זה בכללי, כמובן שבמגברי הי-אנד יש מיקרו מקרים שמבצעים עיבוד מיוחד ובקרת משוב מבוססת אלגוריטם שבא לנטרל מגבלות לא רצויות בשיטת הגברה שכזאת. יתכן שבמקום PWM האות האנלוגי עובר אפנון דלטה-סיגמה שזה גם תצורת אות אנלוגי אך בדיד ברמות המתח. וכמובן שיתכן והאות כן עובר דגימה וקוונטיזציה לני ההגברה (כנראה עם 24 ביט ו 96 קילוהרץ) ואז האפנון ל PWM או דלטה-סיגמה נעשה עי מעבד סיפרתי..
בכל אופן, לא מדובר במגבר דיגיטאלי אלא מגבר ממותג כמו ספק כוח ממותג שאתה מוצא במחשב..
אני חושב שמקומו של מגבר שכזה הוא ברסיברים לקולנוע ביתי, כי שם תועלת בצמצום מקום ושמירה על טמפ נמוכה כדי לאפשר שילוב של מעגלים סיפרטיים לעיבוד אודיו ווידאו רבים שמצדיקים את המונח רסיבר AV.. אף אודיופיל לא יעשה מעצמו צחוק וירכוש מגבר "דיגיטאלי"..
The more I see People the more like Pigs