ראיתי שהאתר הזה די פופולרי בקרב הגולשים כאן ומופיעים כאן הרבה לינקים לאתר. אז חשבתי שאני אשוטט שם ואראה במה מדובר.
ובצירוף מקרים מדהים ניתקלתי שם בדיוק במוצר שהתעניינתי לגביו כבר כמה ימים ושקלתי את קנייתו, באחלה מחיר!
אז אמרתי יאללה על החיים ועל הפייפאל והצטרפתי לרכישה. הזמן שהוקצב לרכישה נגמר ובדף המוצר רשום שאני בפנים וכרגע הם מחכים עד שהקבוצה תאסוף 900$. מחכים? עד מתי? מה רק אני שילמתי? איך אני יודע שהמוצר נשלח? כמה זמן בערך לוקח למוצרים להגיע?
ד"א
למה כשאני כותב מאס דרופ באנגלית זה מעביר אותי לדף שאומר שהמערכת זיהתה ניסיון לפריצה?
אני צריך הסבר קצר על מאסדרופ
- epony
- חבר במועדון 10K
- הודעות: 10572
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 647 פעמים
- קיבל תודות: 1368 פעמים
נתחיל מהסוף: המילה דרופ באנגלית יכולה להתפרש כתגובה לבסיס נתונים להפיל נתונים. האתר חוסם את זה כדי שלא תגרום לא לקרוס בדרך שפלה במיוחד...
לגבי מאסדרופ, הוא עובד ככה: מישהו מעלה מוצר (לדוג' "אוזניות אודיו טכניקה M50") או רעיון למוצר (לדוג' "אוזניות סבבה במחיר סבבה"), סביבו מתקבצות כמה הצעות למוצרים שנופלים תחת אותה קטגוריה, ואז מריצים סקר. אם הקר מקבל 200 תשובות ומעלה, אז האתר מתחייב ליצור קשר עם היצרן/מפיץ ולנסות לארגן דיל לחברי האתר על המוצר הנבחר. אם הדיל מתרומם (בתנאי מחיר ומספר רוכשים מסויימים המשתנים מדיל לדיל), אז יש מכירה פתוחה, וכל חבר באתר יכול להצטרף ולרכוש לעצמו את המוצר במחיר המוזל (בכפוף למספר המצטרפים).
יש עוד אופציה והיא להתחייב להיכנס למכירה אם ורק אם היא מגיעה למחיר הנמוך - זה נותן אפשרות לאנשים להתחייב למחיר שהם מעוניינים בו, וזה נותן סיגנל חזק לאנשים שלא סגורים על המוצר לראות כמה אנשים באמת רוצים לרכוש אותו בזול, ולא רק כמה מוכנים לשים כסף כאן ועכשיו.
עכשיו, אחרי שהמכירה נסגרת (סדר גודל של שבוע בד"כ), האתר לוקח את השמות של כולם, והולך איתם שוב למפיץ: "אהלן, זה המשוגעים מהאתר, אנחנו רוצים להזמין 127 חתיכות ב-37% הנחה כמו שסגרנו..." - ב-99% מהמקרים המפיץ אומר סבבה, ואז לוקח משהו כמו שבועיים להתארגן על הלוגיסטיקה, ועוד 2-6 שבועות אשכרה לשלוח פלטה שלמה של מוצרים למאסדרופ, ומשם לכל אחד מהרוכשים המאושרים.
היו מקרים בודדים (אני מכיר 2 מקרים כאלה בכל דברי ימי האתר), שבהם המוכר פתאום קיבל רגליים קרות, או שפשוט לא הייתה לו את הכמות הזאת של המוצרים במלאי, וכל העסק הסתבך והמכירה נפלה בדיעבד. בכל מקרה, מאסדרופ לא מחייבים את הרוכשים עד שהכל סגור והם אשכרה צריכים לשלם על הרכישה הסיטונאית בעצמם.
אני מניח שההודעה שקיבלת היא הודעת הגביה, שרק מסבירה שתהליך הגביה לוקח כמה ימים, ולכשהוא יסתיים הם יוכלו להתקדם עם הלוגיסטיקה של המשלוחים - כאמור, זה סדר גודל של כמה שבועות...
לגבי מאסדרופ, הוא עובד ככה: מישהו מעלה מוצר (לדוג' "אוזניות אודיו טכניקה M50") או רעיון למוצר (לדוג' "אוזניות סבבה במחיר סבבה"), סביבו מתקבצות כמה הצעות למוצרים שנופלים תחת אותה קטגוריה, ואז מריצים סקר. אם הקר מקבל 200 תשובות ומעלה, אז האתר מתחייב ליצור קשר עם היצרן/מפיץ ולנסות לארגן דיל לחברי האתר על המוצר הנבחר. אם הדיל מתרומם (בתנאי מחיר ומספר רוכשים מסויימים המשתנים מדיל לדיל), אז יש מכירה פתוחה, וכל חבר באתר יכול להצטרף ולרכוש לעצמו את המוצר במחיר המוזל (בכפוף למספר המצטרפים).
יש עוד אופציה והיא להתחייב להיכנס למכירה אם ורק אם היא מגיעה למחיר הנמוך - זה נותן אפשרות לאנשים להתחייב למחיר שהם מעוניינים בו, וזה נותן סיגנל חזק לאנשים שלא סגורים על המוצר לראות כמה אנשים באמת רוצים לרכוש אותו בזול, ולא רק כמה מוכנים לשים כסף כאן ועכשיו.
עכשיו, אחרי שהמכירה נסגרת (סדר גודל של שבוע בד"כ), האתר לוקח את השמות של כולם, והולך איתם שוב למפיץ: "אהלן, זה המשוגעים מהאתר, אנחנו רוצים להזמין 127 חתיכות ב-37% הנחה כמו שסגרנו..." - ב-99% מהמקרים המפיץ אומר סבבה, ואז לוקח משהו כמו שבועיים להתארגן על הלוגיסטיקה, ועוד 2-6 שבועות אשכרה לשלוח פלטה שלמה של מוצרים למאסדרופ, ומשם לכל אחד מהרוכשים המאושרים.
היו מקרים בודדים (אני מכיר 2 מקרים כאלה בכל דברי ימי האתר), שבהם המוכר פתאום קיבל רגליים קרות, או שפשוט לא הייתה לו את הכמות הזאת של המוצרים במלאי, וכל העסק הסתבך והמכירה נפלה בדיעבד. בכל מקרה, מאסדרופ לא מחייבים את הרוכשים עד שהכל סגור והם אשכרה צריכים לשלם על הרכישה הסיטונאית בעצמם.
אני מניח שההודעה שקיבלת היא הודעת הגביה, שרק מסבירה שתהליך הגביה לוקח כמה ימים, ולכשהוא יסתיים הם יוכלו להתקדם עם הלוגיסטיקה של המשלוחים - כאמור, זה סדר גודל של כמה שבועות...
- epony
- חבר במועדון 10K
- הודעות: 10572
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 647 פעמים
- קיבל תודות: 1368 פעמים