למאמר: כל מה שרציתם לדעת על Dolby Atmos & DTS:X
Dolby Atmos וגם DTS:X מציגים תפיסה חדשה בהקלטה ושחזור מקורות צליל רבים עם תוספת מידע מרחבי שלא קיים באף אחד מקידודי השמע הידועים. כיצד הפורמטים החדשים עובדים, האם יש תאימות אחורה ומה צריך להכין בבית. הכל ועוד בכתבה שלפניכם.
שרשור תגובות: כל מה שרציתם לדעת על Dolby Atmos & DTS:X
- oris74
- חבר במועדון HT
- הודעות: 9150
- הצטרף: נובמבר 2010
- שם מלא: אורי
- מיקום: אשקלון
- נתן תודות: 1102 פעמים
- קיבל תודות: 916 פעמים
- epony
- חבר במועדון 10K
- הודעות: 10572
- הצטרף: מאי 2005
- נתן תודות: 647 פעמים
- קיבל תודות: 1368 פעמים
אני רק שאלה: מי החליט שלא ניתן ליצור במה תלת-מימדית רק מסטריאו? על LEDR שמעתם?
http://www.audiocheck.net/audiotests_ledr.php
http://www.audiocheck.net/audiotests_ledr.php
- sam22
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20360
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: תל אביב
- נתן תודות: 938 פעמים
- קיבל תודות: 819 פעמים
·Newboy כתב:זאת אומרת שאם אני מניח על הקדמניים רמקולים שמופנים לתקרה זה יעבוד רק באטמוס ובפורמט המקביל של DTS לא?...
נכון,
אם כי הם יעבדו בכל מיני קונפיגרציות DSP שונות של הרסיבר.
כמו מצב סראונד שיוצא מאות סטריאו של הממיר של יס.
אבל אם אתה שואל על נטו העברת המידע של הפורמט ללא התערבות עיבוד נוספת, אז אתה צודק
- צפיד
-
- חבר ותיק
- הודעות: 2855
- הצטרף: נובמבר 2005
- מיקום: קריות
- נתן תודות: 167 פעמים
- קיבל תודות: 64 פעמים
מאמר מעולה -סגר לי כמה פינות שהיו חסרות בהבנת הנושא,
אין ספק שהגישה של OBJECTS היא עם פוטנציאל (תאורטי) גבוה יותר מגישת הערוצים,
היכולת "למקם" אובייקט בחלל בתצורה כזו הוא רחב יותר ומדויק יותר,
לשם לב שבגישה הפשרנית שבה מציבים עוד זוג רמקולים על הקדמיים היא בעייתית בחלל
סלוני ממוצע שבו יש גם ספות שולחן ועוד ועוד החזרים שעלולים לפגוע בחישוב "הצליל החוזר",
עוד נוסיף שאם יש תקרה אקוסטית אז בכלל ישנה בעיה,
לסיכום נראית בשורה מרעננת לתחום שהיה קצת תקוע ,
אין ספק שהגישה של OBJECTS היא עם פוטנציאל (תאורטי) גבוה יותר מגישת הערוצים,
היכולת "למקם" אובייקט בחלל בתצורה כזו הוא רחב יותר ומדויק יותר,
לשם לב שבגישה הפשרנית שבה מציבים עוד זוג רמקולים על הקדמיים היא בעייתית בחלל
סלוני ממוצע שבו יש גם ספות שולחן ועוד ועוד החזרים שעלולים לפגוע בחישוב "הצליל החוזר",
עוד נוסיף שאם יש תקרה אקוסטית אז בכלל ישנה בעיה,
לסיכום נראית בשורה מרעננת לתחום שהיה קצת תקוע ,
מאמר מושקע, אבל לגבי הקידוד והפענוח, כל הנאמר שם תקף יותר לפורמט אטמוס לקולנוע ולא לגרסה הביתית המאד מוגבלת. בניגוד למה שחושבים הגרסה הביתית הקידוד הוא לא בדיוק קידוד מונחה אוביקטים כמו הגרסה הקולנועית, אלא שיפור של פורמט TruHD לתמיכה של עד 9.1.4. מדובר בקידוד בסיסי של 5.1 או 7.1 (7.1 עם אפשרות שנמוך ל 5.1) שזה אומר ערוצי bed audio רגילים + תוספת של עוד מספר מאד מצומצם של אובייקטים ממוזגים יחד בגלל מגבלת הערוצים, אשר מתוכם יחד עם ערוצי ה Metadata ניתן בזמן אמת להרחיב את הקונפיגורציה לעד 9.1.4. פרוססורים שמבטיחים 16 או 32 ערוצים לקולנוע הביתי עושים זאת ע"י הוספת ערוצים בעזרת פענוח מסוג logic שרק מייצר ערוצים ורטואליים מתוך זוגות ערוצים פיזיים. דוגמה לכך זו חברת ההונאה הבאה:
http://www.trinnov.com/products/home-th ... lang=en_us
הם מוכרים פרוססור מאד מוגבל מבחינת פיצ'רים כמוג עיבוד תמונה, המבוסס על לוח אם ומעבד אינטל מיושנים ופענוח מבוסס תוכנה... את זה הם מתמחרים ב 100 אלף דולר... כנראה אפקט בפלסיבו של המחיר עובד על לא מעט אידיוטים..
http://www.trinnov.com/products/home-th ... lang=en_us
הם מוכרים פרוססור מאד מוגבל מבחינת פיצ'רים כמוג עיבוד תמונה, המבוסס על לוח אם ומעבד אינטל מיושנים ופענוח מבוסס תוכנה... את זה הם מתמחרים ב 100 אלף דולר... כנראה אפקט בפלסיבו של המחיר עובד על לא מעט אידיוטים..