מה שאנחנו תופסים בתור הווה, זה רצף אירועים שקדם באורך עשירית שנייה.
מרתק.
אנחנו לא כאלו טובים בסנכרון אודיו וידאו ואנחנו בכלל חיים בהווה מוטעה
- ziv_r (פותח השרשור)
- עורך ראשי HTmag
- הודעות: 44362
- הצטרף: ינואר 2005
- נתן תודות: 2084 פעמים
- קיבל תודות: 4725 פעמים
האמת היא שבמובן מסוים ה specious present הוא ברור מאליו וכלל לא מפתיע.
איך בעצם יכול להיות אחרת?
אם ההווה היה נתפס כנקודת זמן אחת אז כל מה שיכולנו לחוש כהווה היה תמונה אחת (סטיל) ובכלל שום צליל כי צליל במהותו הוא תופעה טמפורלית.
זה גם חלק מהשפה: :עכשיו אני רץ", "עכשיו אני מדבר" וכו. אלה משפטים שלא יכולים לתאר הווה רגעי.
איך בעצם יכול להיות אחרת?
אם ההווה היה נתפס כנקודת זמן אחת אז כל מה שיכולנו לחוש כהווה היה תמונה אחת (סטיל) ובכלל שום צליל כי צליל במהותו הוא תופעה טמפורלית.
זה גם חלק מהשפה: :עכשיו אני רץ", "עכשיו אני מדבר" וכו. אלה משפטים שלא יכולים לתאר הווה רגעי.
משה
- BUGY
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6684
- הצטרף: פברואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 703 פעמים
·אני חושב שפיספת את כוונת המשורר...לא מדובר פה על נקודת זמן, אלה על זה שאנחנו חוויים את המציאות באירוע קטן, ולא רק באיחור אלה גם במנות של כמה מיקרו-שניות, כך שאירועים שאנחנו מרגישים המשכיים, רציפים, בעצם לא...זה ממש לא ברור מאליו כי אתה, כאחד שנמצא בתוך המציאות הזאת, לא יכול לדעת איך היא נראת מהצד.moco כתב:האמת היא שבמובן מסוים ה specious present הוא ברור מאליו וכלל לא מפתיע.
איך בעצם יכול להיות אחרת?
אם ההווה היה נתפס כנקודת זמן אחת אז כל מה שיכולנו לחוש כהווה היה תמונה אחת (סטיל) ובכלל שום צליל כי צליל במהותו הוא תופעה טמפורלית.
זה גם חלק מהשפה: :עכשיו אני רץ", "עכשיו אני מדבר" וכו. אלה משפטים שלא יכולים לתאר הווה רגעי....
לר ברור לי למה התיחסת.
אני לא התיחסתי לעיניין התופעות הספציפיות שהודגמו עם הסינכרון ראייה-שמיעה ועם העיגול המסתובב. שם בוודאי יש מידע ניסויי לא אינטיאוטיבי.
אני התיחסתי לעצם המושג specious present במובן שההווה אינו נקודת זמן אחת. זה ה"מובן מסוים" שהזכרתי. אני לא מדבר על תופעות ספציפיות שאולי מפתיעות, אלא לעצם כך ששום תפיסת הווה אנושית לא יכולה להיות בעצם רגעית. זה בניגוד למשמעות ההווה הפיזיקלי.
אני לא התיחסתי לעיניין התופעות הספציפיות שהודגמו עם הסינכרון ראייה-שמיעה ועם העיגול המסתובב. שם בוודאי יש מידע ניסויי לא אינטיאוטיבי.
אני התיחסתי לעצם המושג specious present במובן שההווה אינו נקודת זמן אחת. זה ה"מובן מסוים" שהזכרתי. אני לא מדבר על תופעות ספציפיות שאולי מפתיעות, אלא לעצם כך ששום תפיסת הווה אנושית לא יכולה להיות בעצם רגעית. זה בניגוד למשמעות ההווה הפיזיקלי.
משה
- BUGY
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6684
- הצטרף: פברואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 703 פעמים
·אכן כן, זה בהחלט נכון , זמן זה חלק אינטגרלי מהקיום והוא לא עוצר... רק שזה לא מה שרצו לדבר עליו סרטון...[url=]ממליץ לראות את זה.moco כתב:ששום תפיסת הווה אנושית לא יכולה להיות בעצם רגעית. זה בניגוד למשמעות ההווה הפיזיקלי....
לא ברור לי אם ראית את הסרטון עד הסוף.
תחילתו ורובו אומנם מדבר על תופעות קוגניטיביות מסוימות שבהחלט לא ברורות מאליהן.
אני התיחסתי למשפטי הסיכום שהם הרבה יותר כלליים מאשר רק להיות הסברים לתופעות הנ"ל.
אני מתכוון ל
[left]
... our brains need to hold multiple moments at once to make sense of the world ...
you can't make sense of the world instance by instance ...
[/left]
לטענות הנ"ל אפשר להגיע רק ממחשבה על ניסיונינו האישי ומבחינה על איך אנו בעצמנו מתארים את ההווה.
תחילתו ורובו אומנם מדבר על תופעות קוגניטיביות מסוימות שבהחלט לא ברורות מאליהן.
אני התיחסתי למשפטי הסיכום שהם הרבה יותר כלליים מאשר רק להיות הסברים לתופעות הנ"ל.
אני מתכוון ל
[left]
... our brains need to hold multiple moments at once to make sense of the world ...
you can't make sense of the world instance by instance ...
[/left]
לטענות הנ"ל אפשר להגיע רק ממחשבה על ניסיונינו האישי ומבחינה על איך אנו בעצמנו מתארים את ההווה.
משה
- BUGY
- חבר מכור קשה
- הודעות: 6684
- הצטרף: פברואר 2009
- מיקום: מודיעין
- נתן תודות: 91 פעמים
- קיבל תודות: 703 פעמים
·ראיתי שוב...אכן יש הרבה במה שאתה אומר, גם הצורה שבה הוא אומר את הדברים מאפשרת פרשנות שונה...אני לוקח את זה יותר לפיזיקה, אתה יותר לפילוסופיה...(לא ממש לשם, אבל בכיוון )moco כתב:לא ברור לי אם ראית את הסרטון עד הסוף.
תחילתו ורובו אומנם מדבר על תופעות קוגניטיביות מסוימות שבהחלט לא ברורות מאליהן.
אני התיחסתי למשפטי הסיכום שהם הרבה יותר כלליים מאשר רק להיות הסברים לתופעות הנ"ל.
אני מתכוון ל
[left]
... our brains need to hold multiple moments at once to make sense of the world ...
you can't make sense of the world instance by instance ...
[/left]
לטענות הנ"ל אפשר להגיע רק ממחשבה על ניסיונינו האישי ומבחינה על איך אנו בעצמנו מתארים את ההווה....
לא מדוייק.
לא פילוסופיה, אלא בסופו של דבר פשוט שפה, שמשקפת כמובן את איך שאנחנו חושבים. מה אנחנו באמת מתכוונים כשאנו אומרים "עכשיו". זה בוודאי לא נקודת זמן t .
הסרטון על יחסות פרטית נחמד, אבל לא ממש מתחבר לנושא הזה.
פיזיקה זה הכי אחי, אבל אני לא מבין מה אתה מתכוון לקחת את הנושא הזה של specious present לפיזיקה. נתעלם פה כמובן מהבסיס הפיזיקלי של הכל, כולל המוח שלנו, כי הרי הכל פיזיקה בסוף. אנו עוד רחוקים מאוד מאוד מלהבין מחשבות ותחושות על ידי מודלים פיזיקליים.
לא פילוסופיה, אלא בסופו של דבר פשוט שפה, שמשקפת כמובן את איך שאנחנו חושבים. מה אנחנו באמת מתכוונים כשאנו אומרים "עכשיו". זה בוודאי לא נקודת זמן t .
הסרטון על יחסות פרטית נחמד, אבל לא ממש מתחבר לנושא הזה.
פיזיקה זה הכי אחי, אבל אני לא מבין מה אתה מתכוון לקחת את הנושא הזה של specious present לפיזיקה. נתעלם פה כמובן מהבסיס הפיזיקלי של הכל, כולל המוח שלנו, כי הרי הכל פיזיקה בסוף. אנו עוד רחוקים מאוד מאוד מלהבין מחשבות ותחושות על ידי מודלים פיזיקליים.
משה