שאלה בקשר לחיבור סאב עם רמקולים audioengine a5+

כל מה שקשור לאודיו בסטריאו, פטיפונים, נגני CD, קדם מגברים, מגברי כח, כבלים וכמובן רמקולים - רכיבים עד 3000$ בלבד.
rapa (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 32
הצטרף: ספטמבר 2013
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 0

שאלה בקשר לחיבור סאב עם רמקולים audioengine a5+

נושא שלא נקרא #1 

אהלן,
יש לי זוג רמקולים audioengine a5+, ראיתי באינטרנט שהרבה אנשים חיברו להם סאב וגם אני רוצה לחבר אליהם סאב.
השאלה היא כזאת:
מכיוון שהסאב מתחבר ישירות לרמקולים (ואין יציאה ייעודית לסאב, פשוט מחברים אותו לOUTPUT) - אז באמת תהיה חלוקת תדרים טובה/כמו שצריך, או שהסאב רק יוסיף לי אפקט "בום"?
שוב, אני יודע שהסאב יעבוד ביחד איתם, אני רק לא יודע אם הוא יוכל לעבוד כמו שסאב עובד מיציאה ייעודית לסאב ממגבר לדוגמא.

תודה

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

אתה מבלבל בין קולנוע לבין מוזיקה. בקולנוע, בנוסף לצלילים הנמוכים בכל הערוצים, יש גם ערוץ באס מיוחד, הLFE. ערוץ זה חייב סאב כי הוא יורד מאוד נמוך ובלי סאב במערכת המגבר לא מוציא את התוכן של הערוץ. במוזיקה, אתה לא חייב סאב כדי לקבל את כל התוכן אבל רק במקרה והרמקולי שלך מסוגלים לרדת נמוך. אם הם לא יכולים, כמו במקרה הזה, אתה מוסיף סאב כדי שהוא ינגן את מה שהרמקול לא יכול. אתה צודק, זה שאין דרך להגביל את הרמקולים זאת בעיה, אבל לא במקרה הזה. יש פה שני מסלולים:

1- הA5+ בקושי יורדים ל50 הרץ, נגיד הם יורדים ל60 בעוצמה טובה. אם תחבר להם סאב עם קרוס פנימי (רוב הסאבים),תוכל לשלב את הסאב החל מ70 הרץ בלי בעיות מיוחדות. גם חיתוך של 80 בסאב יהיה טוב. כך הם משלימים וקצת מדגישים אחד את השני בתחום התחתון. זה אם אתה מחבר את הסאב לרמקולים. כשאר המקול מחובר לרמקולים גם.

2- זה מה שאתה צריך לעשות, או יותר נכון זה מה שעושים במקרה כזה: מחברים את הרמקולים לסאב כאשר המקור מחובר לסאב. זה כמובן תלוי בסאב. אבל רובם מכילים קרוס פנימי (high-pass) ביציא שלהם כך שאתה יכול לשלוח רק את מה שצריך לרמקולים ואת השאר הסאב לוקח.

שני המסלולים טובים, אבל הכל תלוי בהעדפות שלך, כמה באס ואיזה באס אתה אוהב וכמובן הדבר הכי חשוב, איזה סאב.

rapa (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 32
הצטרף: ספטמבר 2013
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #3 

BUGY כתב:אתה מבלבל בין קולנוע לבין מוזיקה. בקולנוע, בנוסף לצלילים הנמוכים בכל הערוצים, יש גם ערוץ באס מיוחד, הLFE. ערוץ זה חייב סאב כי הוא יורד מאוד נמוך ובלי סאב במערכת המגבר לא מוציא את התוכן של הערוץ. במוזיקה, אתה לא חייב סאב כדי לקבל את כל התוכן אבל רק במקרה והרמקולי שלך מסוגלים לרדת נמוך. אם הם לא יכולים, כמו במקרה הזה, אתה מוסיף סאב כדי שהוא ינגן את מה שהרמקול לא יכול. אתה צודק, זה שאין דרך להגביל את הרמקולים זאת בעיה, אבל לא במקרה הזה. יש פה שני מסלולים:

1- הA5+ בקושי יורדים ל50 הרץ, נגיד הם יורדים ל60 בעוצמה טובה. אם תחבר להם סאב עם קרוס פנימי (רוב הסאבים),תוכל לשלב את הסאב החל מ70 הרץ בלי בעיות מיוחדות. גם חיתוך של 80 בסאב יהיה טוב. כך הם משלימים וקצת מדגישים אחד את השני בתחום התחתון. זה אם אתה מחבר את הסאב לרמקולים. כשאר המקול מחובר לרמקולים גם.

2- זה מה שאתה צריך לעשות, או יותר נכון זה מה שעושים במקרה כזה: מחברים את הרמקולים לסאב כאשר המקור מחובר לסאב. זה כמובן תלוי בסאב. אבל רובם מכילים קרוס פנימי (high-pass) ביציא שלהם כך שאתה יכול לשלוח רק את מה שצריך לרמקולים ואת השאר הסאב לוקח.

שני המסלולים טובים, אבל הכל תלוי בהעדפות שלך, כמה באס ואיזה באס אתה אוהב וכמובן הדבר הכי חשוב, איזה סאב.

...
·תודה על ההסבר המפורט, אני רוצה ללכת על מה שהמלצת - האופציה השנייה, ואני מעוניין בסאב של SVS PB/SB1000, הוא יתאים לדעתך? אני מתכוון אם יש לו את הקרוס הפנימיׁ (high-pass) שדיברת עליו, ובאמת אני אוכל לשלוח רק את מה שצריך לA5 ?

חיבור המערכת שלי:
הלפטופ אצלי הוא מקור המוזיקה והוא מחובר לכרטיס קול חיצוני באמצעות כבל USB - מהכרטיס קול יש לי 2 יצאות PL, אני מחבר לכרטיס 2 כבלים PL ל- RCA שב-אינפוט של הסאב - אבל לסאב (SVS) יש רק אינפוט אחד, האינפוט השני הוא LFE , אז אני צריך לחבר רק לאינפוט הרגיל או גם לLFE ?

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

rapa כתב:
...
...
·תודה על ההסבר המפורט, אני רוצה ללכת על מה שהמלצת - האופציה השנייה, ואני מעוניין בסאב של SVS PB/SB1000, הוא יתאים לדעתך? אני מתכוון אם יש לו את הקרוס הפנימיׁ (high-pass) שדיברת עליו, ובאמת אני אוכל לשלוח רק את מה שצריך לA5 ?

חיבור המערכת שלי:
הלפטופ אצלי הוא מקור המוזיקה והוא מחובר לכרטיס קול חיצוני באמצעות כבל USB - מהכרטיס קול יש לי 2 יצאות PL, אני מחבר לכרטיס 2 כבלים PL ל- RCA שב-אינפוט של הסאב - אבל לסאב (SVS) יש רק אינפוט אחד, האינפוט השני הוא LFE , אז אני צריך לחבר רק לאינפוט הרגיל או גם לLFE ?
...
·עזוב את הLFE! אין לו קשר פה. תוריד את המדריך של הסאב פה , תקרה קצת, חצי עמוד בערך.

קודם כל, עכשיו כשאתה חושב על סאב ספציפי, זה הרבה יותר קל לעזור לך:
שים לב, יש לסאב שני כניסות, L ו-R ושני יציאות זהות (נכון שליד כניסה R כתוב LFE אבל זה לק"ב, בשבילך יש שם R ו-L).
אתה יכול לחבר את הDAC שלך ישירות לסאב, בכניסות Lו-R ומהסאב לחבר את הרמקולים מהיציאות של הסאב. בעיקרון, הקרוס הפנימי של הסאב במקרה הזה הוא 80 הרץ, קבוע, הסטנדרט לחיתוך. מה שאומר שהרמקולים יקבלו רק צלילים מעל 80 הרץ. את הסאב לעומת זאת, אתה יכול לשלב איך שאתה רוצה, אתה יכול לחתוך אותו ב70 אבל אז יש לך חור בין 80-70 (לרוב לא בעיה), או שאתה יכול למשוך את הסאב לחפיפה עם הרמקולים, נגיד עד 90. ואז אתה חופף בין 90-ל80. זה כבר מאוד אישי. אבל התצורה הזאת, של חיתוך רמקולים ב80 ומשם השלמה עם הסאב מתאימה ל90% מהאנשים, לדעתי.
כמובן שתוכל לחשק בשני האפשריות, מהתשובה הראשונה (העברה דרך הרמקולים או דרך הסאב) אבל יש לך עוד אפשרות, חיבור מקביל. לחבר עם כבל מפצל, ראה תמונה. היתרון שאתה מזרים מקסימום איכות, ישירות מהDAC גם לרמקולים וגם לסאב, יש כאלה שזה חשוב להם, לא חושב שההבדל באיכות בכלל מורגש, בכל זאת, זה סאב של SVS ואני בטוח שהקרוס שלו מעולה.

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אם זה לא היה מובן, ממליץ על הסאבים שלהם בחום רב.

rapa (פותח השרשור)
חבר שרק התחיל
חבר שרק התחיל
הודעות: 32
הצטרף: ספטמבר 2013
נתן תודות: 12 פעמים
קיבל תודות: 0

נושא שלא נקרא #6 

אם אני מחבר את הכרטיס קול קודם לסאב ואז לרמקולים - אז למעשה השלט של הרמקולים ישלוט רק על הווליום של הרמקולים בלי הסאב- כן? חבל שאין שלט לסאב הזה...

BUGY
סמל אישי של משתמש
חבר מכור קשה
חבר מכור קשה
הודעות: 6684
הצטרף: פברואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 91 פעמים
קיבל תודות: 703 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

rapa כתב:אם אני מחבר את הכרטיס קול קודם לסאב ואז לרמקולים - אז למעשה השלט של הרמקולים ישלוט רק על הווליום של הרמקולים בלי הסאב- כן? חבל שאין שלט לסאב הזה...
...
·על מה אנחנו מדברים אפשר דגם, לפחות...
בעיקרון הפוך, אם אתה מחבר קודם לסאב ומשם לרמקולים השלט ישלוט על כל המערכת ואחרי שתאזן את הסאב מול הרמקולים (דרך הווליאום שלו), הכל יהיה מאוזן והווליאום יעלה בצורה שווה. אלה עם כן SVS הגדירו קצת שונה את היציא והיא לא קשורה ישירות לווליאום אלה רק פרה בווליאום קבוע. לא נראה הגיוני, ותמיד אפשר לשאול אותם, את SVS, יש להם שרות לקוחות מעולה קיבלתי תשובות לשאלות טכניות שרוב החברות לא היו מגלות, כנראה שאין להם מה להסתיר. בכל מקרה, אם זה מאוד מעניין אותך, יש לי סאב של SVS, סאב שונה בל המערכת הגברה אותו הדבר, אז אני יכול לנסות מחר לחבר את הDAC שלי לסאב ומשם למגבר כוח שמחומבר לרמקולים, זה ידמה את הסטאף שלך.

שלח תגובה

חזור אל “אודיו דו-ערוצי (סטריאו)”