מיהו הגוף הזה שממליץ לצרכנים לרכוש רמקולים שולחניים שנמכרים ב-$745 באמזון ב-4850 ש"ח?
יופי של המלצה באמת. מה הלאה - המלצה על סרטן הערמונית? מאוד נהניתי מהסקירה של חזום, כמו תמיד, עד שהגעתי לפרט הקטן והמעצבן הזה. די ברור שאין לו כל קשר לכך. עדיין - מרתיח!
תמחור Audioengine HD6
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
לא שכחתי. על מחיר בסיס של $745 שהם 2890 ש"ח, יש להוסיף 491.40 ש"ח מע"מ (17%) ו-511.64 ש"ח מכס. זה יוצא 3893.64 ש"ח. כאלף שקלים פחות מההמלצה. לייבא 15ק"ג (משקל משלוח) של רמקולים מארה"ב באמצעות Fedex או UPS אכן יכרסם מהותית בהפרש - ועמלות העמילות ($50) יקזזו את השאר. קשה להתחמק מהרושם שזה לא במקרה - ושמישהו ישב עם עפרון וחישב איך למצוץ מהצרכנים את השקל האחרון, בצורה כזו שטיעון הייבוא האישי ייתפש, למראית עין, כלא כלכלי. אחר כך נשאר רק להעלות את ה'אבל אצלינו תקבל אחריות' וליצור פניקה צרכנית לטובת המחיר המופקע, שאותה כמובן ניתן להרגיע בעזרת חיוך וספל אספרסו קצר. קיימים שני פגמים בשיקול הזה. אף אחד לא חייב לייבא מארה"ב!HazooM כתב:תודה, אבל שכחת את הפרט הקטן של משלוח ומיסים....
מחירי המשלוחים מארה"ב צמודים למחירי USPS שעברו רוויזיה דרסטית בשנתיים האחרונות וממילא המשגרים האמריקאיים יקרים להחריד גם ללא העמלות המצוצות מהאצבע (שירותי העמילות הלגמרי לא נחוצים ועמלות ה'מצליח' של Fedex לדוגמה) ביוזמת הסניפים בישראל. משלוחים מאירופה (דגש על גרמניה) זולים מהותית ממשלוחים מארה"ב ואין חוק כתוב שמחייב את הצרכן לשגר בדרך אווירית. DHL יבצעו משלוחים ימיים בעלות של שבר ממחיר שיגור אווירי וקיימים משגרים נוספים (מקומיים שאיני מכיר) ששווה לבדוק - אם מתעקשים על שיגור מארה"ב.
איך שלא מסובבים את זה - זה לא ייצא 4,850 ש"ח עד הבית. זה לא מחיר ולא המלצה. זה חוקן! וזה הפגם העיקרי והחשוב יותר. סוחרים שישבו עם עיפרון וחישבו איך להוציא לצרכנים את החשק לרכוש מקוון, שכחו את הראש היהודי, את הקומבינטוריקה הישראלית ואת חדוות שיגור האצבע המשולשת הלאומית אל מול עיניהם תאבות הבצע כאשר מעט סקר שוק, טיפה מאמץ וקצת סבלנות מוכיחים שוב ושוב (גם בשרשורי רכישה קולקטיבית - כאן ב-HT) שזה פשוט משתלם!
את ה-dealer שלי אני לא אחליף לעולם! כשמו כן הוא. הוא מבצע עבורי 'דילים' ומשיג לי את המחירים האטרקטיביים ביותר. אני אפילו לא צריך לומר את המילה 'אמזון'. הוא יודע לבד והוא נותן לי קרדיט שגם אני בדקתי לפני שהגעתי אליו. הגיע הזמן לאמץ את הגישה הזו גם בישראל וגם באודיו. זהו תחביב - ולא טיפול רקטלי כירורגי. לא ייתכן שמחיר של 'יבואן', 'סוחר', מאעכר או כל גורם מסחרי אחר - יהיה בדיוק זה שנדרש ממני בייבוא אישי. בשביל מה אני צריך אותו בכלל - אם זה מה שהוא מסוגל לעשות???
הכי לא ייתכן - וזו התלונה הראשית שלי - שזה יוצג כאן כמחיר 'מומלץ' לצרכן. זה לא מומלץ ולא נעליים! זה חוקן וכל אחד רואה את זה מיד. הכיתוב הזה 'מחיר מומלץ לצרכן' הוא הטעייה והוא לא הוגן. באתר שהכתבים שלו, כולל חברי ההנהלה, מבצעים 'גילוי נאות' כאשר נפלטת להם בטעות נפיחה במקלחת - רק למען הסר ספק, לא הגיוני שפרט כזה חשוב יושמט.
מי לעזאזל ממליץ על המחיר הזה?
אחלה. ומה אתה מצפה שאני או כתבים אחרים נעשה? שניכנס במאמר לשיקולי המחיר של היבואן המקומי? זה לא עניינו של אף אחד וגם לא נושא המאמר. זה שוק חופשי, מי שלא מתאים לו המחיר, שלא יקנה.
בנימה אישית, למה כל שרשור תגובות למאמר חייב להיות על נושא המחיר? יש שרשור שלם וגדול בפורום שמתעסק רק בנושא המחירים ויש שרשור שלם שמתעסק ברכישות מאמזון. הסיפור הזה עולה כל פעם מחדש ולא צריך, כל פעם מחדש, "ללכלך" שרשור תגובות למאמר בגלל שלא מוצא חן בעיניכם המחיר הרשמי שלא קשור לא לכתב ולא לאתר הזה.
בנימה אישית, למה כל שרשור תגובות למאמר חייב להיות על נושא המחיר? יש שרשור שלם וגדול בפורום שמתעסק רק בנושא המחירים ויש שרשור שלם שמתעסק ברכישות מאמזון. הסיפור הזה עולה כל פעם מחדש ולא צריך, כל פעם מחדש, "ללכלך" שרשור תגובות למאמר בגלל שלא מוצא חן בעיניכם המחיר הרשמי שלא קשור לא לכתב ולא לאתר הזה.
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
משום שאתם (HT) חיים בדואליות בלתי אפשרית. מצד אחד אתם מרכזים את מרביתה העיקרית של קהיליית האודיו הישראלית ויוצרים את הרושם שזהו ביתה. מצד שני, משום מה, עדיין לא הפנמתם, שהיבואנים והסוחרים הם לא החברים שלנו ובניגוד לסימביוזה שקיימת בין הצרכן לספק ברוב חלקי העולם המערבי היכן שחוקי הכלכלה החופשית משחקים תפקיד, בישראל זו דיכוטומיה של כבש וזאב ולא יעזרו כל החיוכים שבעולם. כשאתה מכניס שלוש מילים 'מחיר מומלץ לצרכן' - זה נתפש כאילו אתה (כן איתי חזום בכבודו ובעצמו, או לכל הפחות HT בכבודם ובעצמם) נוקטים עמדה - וזה פשוט לא נקלט טוב. זה מה שמקלקל לך את הכתבות - ולא התגובות שהנלוות.
נערך לאחרונה על ידי tnsilver ב 18/06/2016 12:28, נערך פעם 1 בסך הכל.
- Catskinner
- חבר במועדון HT
- הודעות: 16019
- הצטרף: נובמבר 2006
- מיקום: הוד השרון
- נתן תודות: 123 פעמים
- קיבל תודות: 940 פעמים
זה שוק חופשי. יש ייבואן שהחליט שזה המחיר שהוא רוצה לקבוע במחירון, ייתכן שממנו הוא יגזור הנחה ללקוח או לא. אלו השיקולים שלו ואם אנחנו לא מסכימים אז עדיין פתוחה לנו האפשרות לרכישה מחו"ל. אני אישית מעדיף את האפשרות הזו במקום להתמרמר בפורומים על מר גורלנו.
מעצבן אותי כשאומרים "אני ילך, אני יקנה". מעצבן אותי עוד יותר כשכותבים את זה.
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
משום ש-MSRP בהגדרתו הוא מחיר המומלץ על ידי היצרן לקמעונאים - ולא לי. זהו כלי שמגלה לי כמה זה עלה 'לו' לעומת כמה 'הוא' דורש ממני. ארבעת האותיות האלה מספרות לי בדיוק מי, מה, למי וכמה. יעיל מאוד! אגב, MSRP זוהי חובה חוקית רק בשוק הרכב, אבל מכיוון שזהו כלי צרכני כל כך חשוב, גם מי שהחובה הזו לא חלה עליו, משתמש בו. לעומת זאת 'מחיר מומלץ לצרכן' - מרמז שמישהו משחק אותה מינימום 'הרשות להגנת הצרכן' וזה מייצר יותר שאלות מאשר מספק מידע.
הנה שוב השגיאה הזו. זה לא מחיר רשמי ולא נעליים. קוף שישב על עץ ותקע מספר, מייצג בערך את כמות הרשמיות שיש למחיר הזה, וזה מה שלא מוצא חן בעינינו. ואם זה לא קשור לכתב ולאתר - תשמיט! אין צורך. נגלה לבד ולא יהיו טענות כלפיך או כלפי האתר - רק כלפי הקוף. מה ההתעקשות הזו? זה המחיר שהיית ממליץ לשכנה אם הייתה שואלת אותך? זו ההמלצה שהיית נותן לאביך? זה המחיר שהיית ממליץ לאח הסטודנט? בוודאי שלא! אז למה להמליץ לי?בגלל שלא מוצא חן בעיניכם המחיר הרשמי שלא קשור לא לכתב ולא לאתר הזה...
- Alon_Solo
-
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4147
- הצטרף: ספטמבר 2008
- מיקום: קרית אונו
- נתן תודות: 71 פעמים
- קיבל תודות: 443 פעמים
ידוע שבארץ רובו של המסחר מתבצע בשיטת הבסטה בשוק. כולם מתחילים מ״מחיר מונפץ לצרכן״ ומשם יורדים למטה. הישראלי יודע שהמחיר מוגזם ושצריך לבקש הנחה והסוחר יודע את זה ומנפח את המחיר בשביל לתת אותה.
בואו נניח שיש שתי חנויות חשמל שמוכרות אותו מוצר. האחת ב4000 והשניה ה2900. לשתיהן נכנס צרכן מזדמן שמתעניין במוצר. בחנות אחת אחרי מיקוח ארוך המחיר ירד ל3000 ובשניה לא זזים שקל מ2900. מאיפה יש יותר סיכוי שהקונה יצא בידיים ריקות ואיפה הוא ירגיש שהוא השיג עסקה מעולה שאסור לפספס.
בואו נניח שיש שתי חנויות חשמל שמוכרות אותו מוצר. האחת ב4000 והשניה ה2900. לשתיהן נכנס צרכן מזדמן שמתעניין במוצר. בחנות אחת אחרי מיקוח ארוך המחיר ירד ל3000 ובשניה לא זזים שקל מ2900. מאיפה יש יותר סיכוי שהקונה יצא בידיים ריקות ואיפה הוא ירגיש שהוא השיג עסקה מעולה שאסור לפספס.
לא, הנה שוב השגיאה שלך. "הקוף", כמו שאתה מתאר, זה היבואן הרשמי והנציג שבחר היצרן. המחיר שהיבואן בוחר כרשמי או מומלץ, זהו המחיר הרשמי לפרסום, לא משנה מה נסגר בסוף בין הלקוח לסוחר ולא משנה מה אתה, אני או כל אחד אחר חושב. וכמו בכל כתבה מקצועית בכל אתר או עיתון שמכבד את עצמו, גם אם לטעמך או לא, בסוף הכתבה מפרסמים את המחיר הרשמי.הנה שוב השגיאה הזו. זה לא מחיר רשמי ולא נעליים....
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
OK, הבנתי אותך. כלומר זו פשוט המלצה של הרוכל לרכוש את הסחורה - אצלו. יופי! אחר כך אתה מתפלא למה זה לא מוצא חן בעינינו ועוד יש תמיהות מדוע חשוב לברר מי עומד מאחורי ההמלצה.
שאלת קודם למה אני מצפה מהכתבים - אז אני אענה לך. הייתי מאוד שמח, אילו במקום לקבל את הגזירות של היבואנים (הרשמיים?) כתורה מסיני, היה מישהו מהכתבים המקצועיים פונה ליצרן ומברר את מדיניות התמחור באזורים השונים בעולם. הייתי מאוד שמח לשמוע על מערך מעבדות השירות, מדיניות החלפת החלקים וגם, לשמוע את דעתו של היצרן על מה שנראה כחירויות נרחבות מאוד שהיבואנים (הרשמיים?) נוטלים לעצמם בתחום התמחור. מאוד מעניין אותי אם החירויות האלה הן חלק מההתקשרות הרשמית עם היצרן. בשביל זה יש עיתונות. מד SPL לא מגלה את כל הפיצ'רים ומחיר של רמקול הוא תכונה לא פחות חשובה מרגישות ועכבה.
ואגב, זה שאני מעמיס קונטיינר של מוצר א' מבית who flung dung ועובר מכס - לא תמיד הופך אותי ליבואן 'הרשמי'. לפעמים כן, לפעמים לא וגם אם כן זה עדיין לא מוצר של אבא שלי. מה דעתך לפנות ל-AudioEngine ולשאול אותם מדוע אני צריך את שירותיו של היבואן ה'רשמי' שלהם בישראל, בהנחה שהוא אכן כזה, אם אני יכול לקבל את אותה סחורה בפחות, או באותו מחיר, מאמזון? מה היתרונות הצרכניים שזה מעניק לי?
שאלת קודם למה אני מצפה מהכתבים - אז אני אענה לך. הייתי מאוד שמח, אילו במקום לקבל את הגזירות של היבואנים (הרשמיים?) כתורה מסיני, היה מישהו מהכתבים המקצועיים פונה ליצרן ומברר את מדיניות התמחור באזורים השונים בעולם. הייתי מאוד שמח לשמוע על מערך מעבדות השירות, מדיניות החלפת החלקים וגם, לשמוע את דעתו של היצרן על מה שנראה כחירויות נרחבות מאוד שהיבואנים (הרשמיים?) נוטלים לעצמם בתחום התמחור. מאוד מעניין אותי אם החירויות האלה הן חלק מההתקשרות הרשמית עם היצרן. בשביל זה יש עיתונות. מד SPL לא מגלה את כל הפיצ'רים ומחיר של רמקול הוא תכונה לא פחות חשובה מרגישות ועכבה.
ואגב, זה שאני מעמיס קונטיינר של מוצר א' מבית who flung dung ועובר מכס - לא תמיד הופך אותי ליבואן 'הרשמי'. לפעמים כן, לפעמים לא וגם אם כן זה עדיין לא מוצר של אבא שלי. מה דעתך לפנות ל-AudioEngine ולשאול אותם מדוע אני צריך את שירותיו של היבואן ה'רשמי' שלהם בישראל, בהנחה שהוא אכן כזה, אם אני יכול לקבל את אותה סחורה בפחות, או באותו מחיר, מאמזון? מה היתרונות הצרכניים שזה מעניק לי?
נערך לאחרונה על ידי tnsilver ב 18/06/2016 17:46, נערך פעם 1 בסך הכל.
הייתי מאוד שמח, אילו במקום לקבל את הגזירות של היבואנים (הרשמיים?) כתורה מסיני, היה מישהו מהכתבים המקצועיים פונה ליצרן ומברר את מדיניות התמחור באזורים השונים בעולם....
התמחור המקומי אינו נושא המאמר ובטח שלא מעניינו של שום כתב, או אתר/עיתון בתחום, לדחוף את האף שלו לעסקים שבין יצרן ליבואן.וגם, לשמוע את דעתו של היצרן על החירויות הנרחבות שהיבואנים (הרשמיים?) נוטלים לעצמם בתחום התמחור. מאוד מעניין אותי אם החירויות האלה הן חלק מההתקשרות הרשמית עם היצרן....
המידע הזה אינו חלק ממאמר ביקורתי על מוצר. מה שכן, אם זה כזה מסקרן אותך, אני בטוח שכל יבואן/חנות ישמח לספר לך את כל הפרטים האלה.הייתי מאוד שמח לשמוע על מערך מעבדות השירות, מדיניות החלפת החלקים...
בודאי, אבל על מנת לסגור פינה, אנחנו עובדים רק עם היבואנים הרשמיים.ואגב, זה שאני מעמיס קונטיינר של מוצר א' מבית who flung dung ועובר מכס - לא תמיד הופך אותי ליבואן הרשמי... לפעמים כן, לפעמים לא......
במקרה הזה, בשביל לתת סקירה על מוצר ללא שוחד או משוא פנים, אפילו שפה, וגם באתרים אחרים, לא מפסיקים לפקפק בזה.בשביל מה יש עיתונות?...
- tnsilver (פותח השרשור)
- חבר מביא חבר
- הודעות: 4166
- הצטרף: פברואר 2012
- נתן תודות: 619 פעמים
- קיבל תודות: 1299 פעמים
- avilior
- חבר ותיק
- הודעות: 1629
- הצטרף: יולי 2007
- מיקום: עכו
- נתן תודות: 192 פעמים
- קיבל תודות: 134 פעמים
Tnsilver,
רק אומר שהציפיות שלך לסקירה ללא משוא פנים של אתר אינטרנט שהdna שלו הוא להרוויח כסף מפירסומות, מוגזמות.
דווקא אתה, שלא נחשב לחובבן בתחום ומכיר את המטריה ואת שיטות השיווק בארץ, וודאי יודע את כל העובדות הבסיסיות בתחום הזה, ואלה חלקם:
1. מחיר זאפ לא מייצג כלום כמו גם מחיר מומלץ לצרכן.
2. המחיר בחנויות אודיו לרוב עובד, כמו שציין קודמי, לפי שיטת הבסטה בשוק. ככה זה בארץ ישראל. התחרות כאן קטנה בתחום שגם ככה נחשב לקשה מאוד. אתה היית מוכן לפתוח חנות אודיו? שכירות, מיסים, חשמל, מלאי ושאר ירקות. לא פשוט בכלל.
3. המחיר באמזון תמיד זול יותר ואיך לא? אפשר להשוות את מחזור המכירות של אמזון לזה של חנות אודיו בישראל?
4. סקירות באתרי אינטרנט לא אובייקטיביות ב100%, ומה אפשר לצפות? שיבואן ייתן מוצר לסקירה ובכמה מילים יהרסו לו את המכירות?
בסופו של דבר כל אחד עושה את השיקול שלו אם ליבא מחו"ל או לקנות בארץ והחנויות כבר עלו על זה.
יודע מה באמת כבר מביא את הסעיף? כל שני וחמישי נפתח פה שרשור ונהרס בגלל עניין המחיר ובשם הצדק. חלאס. הבנו. אמזון יותר זול. רק חבל שהמלאי שם מוגבל, מצומצם, בלתי ניתן להאזנה וכו.
אז אפשר לקרוא לחרם, מלחמת צרכנים ועל כך שיצא הצדק ונהיה כמו באירופה, אבל עד שזה יקרה, כאן מדינת ישראל, אלה כללי המשחק הידועים ועל המגרש הזה אפשר לשחק או לצפות בו מהצד.
רק אומר שהציפיות שלך לסקירה ללא משוא פנים של אתר אינטרנט שהdna שלו הוא להרוויח כסף מפירסומות, מוגזמות.
דווקא אתה, שלא נחשב לחובבן בתחום ומכיר את המטריה ואת שיטות השיווק בארץ, וודאי יודע את כל העובדות הבסיסיות בתחום הזה, ואלה חלקם:
1. מחיר זאפ לא מייצג כלום כמו גם מחיר מומלץ לצרכן.
2. המחיר בחנויות אודיו לרוב עובד, כמו שציין קודמי, לפי שיטת הבסטה בשוק. ככה זה בארץ ישראל. התחרות כאן קטנה בתחום שגם ככה נחשב לקשה מאוד. אתה היית מוכן לפתוח חנות אודיו? שכירות, מיסים, חשמל, מלאי ושאר ירקות. לא פשוט בכלל.
3. המחיר באמזון תמיד זול יותר ואיך לא? אפשר להשוות את מחזור המכירות של אמזון לזה של חנות אודיו בישראל?
4. סקירות באתרי אינטרנט לא אובייקטיביות ב100%, ומה אפשר לצפות? שיבואן ייתן מוצר לסקירה ובכמה מילים יהרסו לו את המכירות?
בסופו של דבר כל אחד עושה את השיקול שלו אם ליבא מחו"ל או לקנות בארץ והחנויות כבר עלו על זה.
יודע מה באמת כבר מביא את הסעיף? כל שני וחמישי נפתח פה שרשור ונהרס בגלל עניין המחיר ובשם הצדק. חלאס. הבנו. אמזון יותר זול. רק חבל שהמלאי שם מוגבל, מצומצם, בלתי ניתן להאזנה וכו.
אז אפשר לקרוא לחרם, מלחמת צרכנים ועל כך שיצא הצדק ונהיה כמו באירופה, אבל עד שזה יקרה, כאן מדינת ישראל, אלה כללי המשחק הידועים ועל המגרש הזה אפשר לשחק או לצפות בו מהצד.