אני מתלבט האם לקחת רכב ליסינג מהחברה בה אני עובד לבין לקנות רכב יד 2.
ברור לי שרכב ליסינג לא משתלם ( בטח עבור נסועה נמוכה מ 20,000), אבל אני מפקטר פה את הנוחות והשקט שהליסינג מספק.
אני רוצה לחשב עלות אחזקת רכב פרטי.ואשמח לקבל הערות על החישוב.
נניח אקנה יונדאי i30 שנתון 2012-2013:
ביטוחים: 4,100 ₪ שנתי
טסט: 1,500 ₪ שנתי
טיפולים* : 2,500 ₪ שנתי ( לי זה נראה הרבה. אחרים אמרו לי שזה מעט).
דלק: 7,800 ₪ שנתי ( עבור 12,000 קמ בצריכת דלק של 10 קמ לליטר ומחיר 6.5 ₪ לליטר).
איבוד ערך: 10,000 ₪ בשנה (עבור רכב שנקנה ב 80,000 ₪ וירידת ערך של 15٪ שנתי).
סה"כ: 25,900 ₪ שנתי, כלומר 2,160 ₪ חודשי.
יש לכם הערות על החישוב?
עלות אחזקת רכב
- mp3lll
- חבר במועדון ה-20K
- הודעות: 20656
- הצטרף: ספטמבר 2007
- נתן תודות: 134 פעמים
- קיבל תודות: 1006 פעמים
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
ההערות שלי:
- ברכב אירופאי (חדש מהיבואן) איבוד הערך יותר גבוה, שוק הרכב מאוד חלש. ייתכן שביונדאי הכל כך אהוב על ישראלים מה שכתבת נכון.
- מאיפה המספר ההזוי הזה של 2500 ש"ח לשנה על טיפולים? זה 800 לשנה אם אתה לא שוחק בלמים (נוהג באופן עצבני ולוחץ הרבה על הברקס וכו במקום לנהוג רגוע ולתת לאוטו להאט באופן טבעי יותר) ו-1200-1300 אם אתה כן שוחק בלמים.
- שכחת לחשב את ההפסד בהפרשות הסוציאליות (לטובת רכב פרטי כמובן). זה הרבה כסף!
- ברכב אירופאי (חדש מהיבואן) איבוד הערך יותר גבוה, שוק הרכב מאוד חלש. ייתכן שביונדאי הכל כך אהוב על ישראלים מה שכתבת נכון.
- מאיפה המספר ההזוי הזה של 2500 ש"ח לשנה על טיפולים? זה 800 לשנה אם אתה לא שוחק בלמים (נוהג באופן עצבני ולוחץ הרבה על הברקס וכו במקום לנהוג רגוע ולתת לאוטו להאט באופן טבעי יותר) ו-1200-1300 אם אתה כן שוחק בלמים.
- שכחת לחשב את ההפסד בהפרשות הסוציאליות (לטובת רכב פרטי כמובן). זה הרבה כסף!
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"
- kingikra
- חבר שלא מהעולם הזה
- הודעות: 8040
- הצטרף: דצמבר 2006
- נתן תודות: 335 פעמים
- קיבל תודות: 242 פעמים
Re: עלות אחזקת רכב
סימנתי בבולד איטליק וקו תחתון את משפט המפתח. מעולם לא חישבתי עלויות כי זה מה שקבע לי אם לקנות רכב או לקחת ליסינג.lukas כתב:אני מתלבט האם לקחת רכב ליסינג מהחברה בה אני עובד לבין לקנות רכב יד 2.
ברור לי שרכב ליסינג לא משתלם ( בטח עבור נסועה נמוכה מ 20,000), אבל אני מפקטר פה את הנוחות והשקט שהליסינג מספק.
אני רוצה לחשב עלות אחזקת רכב פרטי.ואשמח לקבל הערות על החישוב.
נניח אקנה יונדאי i30 שנתון 2012-2013:
ביטוחים: 4,100 ₪ שנתי
טסט: 1,500 ₪ שנתי
טיפולים* : 2,500 ₪ שנתי ( לי זה נראה הרבה. אחרים אמרו לי שזה מעט).
דלק: 7,800 ₪ שנתי ( עבור 12,000 קמ בצריכת דלק של 10 קמ לליטר ומחיר 6.5 ₪ לליטר).
איבוד ערך: 10,000 ₪ בשנה (עבור רכב שנקנה ב 80,000 ₪ וירידת ערך של 15٪ שנתי).
סה"כ: 25,900 ₪ שנתי, כלומר 2,160 ₪ חודשי.
יש לכם הערות על החישוב?...
כל אחד ושיקוליו
- lukas (פותח השרשור)
-
- חבר פעיל מאוד
- הודעות: 143
- הצטרף: אוגוסט 2011
- נתן תודות: 13 פעמים
- קיבל תודות: 5 פעמים
·אכן לא רשמתי.pixies כתב: - שכחת לחשב את ההפסד בהפרשות הסוציאליות (לטובת רכב פרטי כמובן). זה הרבה כסף!...
בסימולציה התקבל :
עבור תנאי ההעסקה שלי והרכב הנ"ל מדובר בכעוד 150~ שח בחודש
לגבי פקטור הנוחות אז השאלה היא כמה. (כמובן שלכל אחד זה אישי).
אני חושב שעבורי עד 800-900 שח בחודש.עבור אישתי 400-500 ולכן אנחנו מתלבטים.
לגבי עלות הטיפולים השנתית, אכן העירו פה שזה 2500 שח בשנה זה הרבה.
גם אני חושב ככה.
אחרים שהתייעצתי איתם, טענו ש 2500 זה נמוך ואתר עלות אחזקת רכב כמו CARCOST בכלל אומרים כ 4000 שח בשנה עבור רכב 2013.
נראה לי מוגזם בטירוף.
נערך לאחרונה על ידי lukas ב 24/09/2016 12:24, נערך 2 פעמים בסך הכל.
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
אתה בטוח שההפרש הוא 150 ש"ח בלבד בהפרשות הסוציאליות?
מדובר על ההפרשות לפנסיה, קרן השתלמות, ביטוח מנהלים וכו שקטנות כי הברוטו יורד.
בכל מקרה, אם יש משהו שאני ממש לא מבין בו, אז זה חישוב של הדברים האלו...
לגבי הוצאות טיפול שנתיות, ייתכן שהן גבוהות יותר כאשר הרכב ישן יותר - כמו החלפת רצועת טיימינג וכו. אני דיברתי על רכב חדש מהיבואן. בקילומטרז' שפותח השרשור ציין, לא מגיעים לטיפולים ה"מתקדמים" הללו.
vivi, אני מפ"ת ועובד ליד לוד (ממש קרוב), ואשתי עובדת באשדוד. לכן, לה יש רכב ליסינג ולי יש רכב פרטי (היה לי ליסינג עד להעלאת המיסים הדרסטית לפני כמה שנים), מחליף פעם ב-3 שנים (כשנגמרת האחריות).
את כל הטיולים הארוכים והסידורים עושים כמובן עם רכב הליסינג.
לגבי חישובים, שוב, זה מסובך, אבל לאחר כמה וכמה שנות נסיון אפשר לסכם את הנקודות העיקריות ברכב הפרטי (שוב, חדש, לא משומש) ביומיום כך, תחליטו עד כמה זה פוגם באיכות החיים:
- משלמים לבד על ביטוחים ורשיון רכב. טוב, זה חלק מהדיל... כבר הבנו.
- משלמים לבד השתתפות עצמית במקרה של נזק/תאונה. יכול להיות מבאס, אבל... אם לא עושים תאונות... זה לא רלוונטי.
- ירידה גדולה בערך הרכב, בעיקר בשנה ראשונה. כן, זה מבאס אבל מתרגלים. ברכב משומש זה כמובן הרבה פחות מורגש.
- לוקחים לבד את הרכב לטיפול פעם בשנה. ממש לא נורא. ממתינים בחדר עם עיתונים, טלוויזיה ומחשב כשעתיים או פשוט מסתובבים בחוץ וחוזרים אחרי כמה שעות.
- לוקחים את הרכב לבד לטסט. שטויות. רכב חדש - שנה ראשונה פטורים מטסט. ומשנה שנייה - 10 דקות במכון הבדיקה בדרך לעבודה ואתם בחוץ עם מדבקה.
- דלק לא חופשי. כן, אחרי שמתרגלים לשנים של דלק חופשי, זה מ-ב-א-ס, גם כיום...
- אין שקט נפשי ופינוק - זניח לדעתי. האוטו החדש באחריות, וכל תקלה תתוקן ללא עלות. אני מניח שברכב משומש יש פחות שקט נפשי.
בסופו של דבר, בשיקול כלכלי קר, כיום זה די דעה רווחת שאין שום סיבה לקחת רכב ליסינג בפחות מ-25,000 ק"מ ויש האומרים אפילו יותר.
מדובר על ההפרשות לפנסיה, קרן השתלמות, ביטוח מנהלים וכו שקטנות כי הברוטו יורד.
בכל מקרה, אם יש משהו שאני ממש לא מבין בו, אז זה חישוב של הדברים האלו...
לגבי הוצאות טיפול שנתיות, ייתכן שהן גבוהות יותר כאשר הרכב ישן יותר - כמו החלפת רצועת טיימינג וכו. אני דיברתי על רכב חדש מהיבואן. בקילומטרז' שפותח השרשור ציין, לא מגיעים לטיפולים ה"מתקדמים" הללו.
vivi, אני מפ"ת ועובד ליד לוד (ממש קרוב), ואשתי עובדת באשדוד. לכן, לה יש רכב ליסינג ולי יש רכב פרטי (היה לי ליסינג עד להעלאת המיסים הדרסטית לפני כמה שנים), מחליף פעם ב-3 שנים (כשנגמרת האחריות).
את כל הטיולים הארוכים והסידורים עושים כמובן עם רכב הליסינג.
לגבי חישובים, שוב, זה מסובך, אבל לאחר כמה וכמה שנות נסיון אפשר לסכם את הנקודות העיקריות ברכב הפרטי (שוב, חדש, לא משומש) ביומיום כך, תחליטו עד כמה זה פוגם באיכות החיים:
- משלמים לבד על ביטוחים ורשיון רכב. טוב, זה חלק מהדיל... כבר הבנו.
- משלמים לבד השתתפות עצמית במקרה של נזק/תאונה. יכול להיות מבאס, אבל... אם לא עושים תאונות... זה לא רלוונטי.
- ירידה גדולה בערך הרכב, בעיקר בשנה ראשונה. כן, זה מבאס אבל מתרגלים. ברכב משומש זה כמובן הרבה פחות מורגש.
- לוקחים לבד את הרכב לטיפול פעם בשנה. ממש לא נורא. ממתינים בחדר עם עיתונים, טלוויזיה ומחשב כשעתיים או פשוט מסתובבים בחוץ וחוזרים אחרי כמה שעות.
- לוקחים את הרכב לבד לטסט. שטויות. רכב חדש - שנה ראשונה פטורים מטסט. ומשנה שנייה - 10 דקות במכון הבדיקה בדרך לעבודה ואתם בחוץ עם מדבקה.
- דלק לא חופשי. כן, אחרי שמתרגלים לשנים של דלק חופשי, זה מ-ב-א-ס, גם כיום...
- אין שקט נפשי ופינוק - זניח לדעתי. האוטו החדש באחריות, וכל תקלה תתוקן ללא עלות. אני מניח שברכב משומש יש פחות שקט נפשי.
בסופו של דבר, בשיקול כלכלי קר, כיום זה די דעה רווחת שאין שום סיבה לקחת רכב ליסינג בפחות מ-25,000 ק"מ ויש האומרים אפילו יותר.
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"
רכב חדש לוקחים רק בשנה השלישית לטסט . בשנתיים הראשונות אין צורך.pixies כתב:אתה בטוח שההפרש הוא 150 ש"ח בלבד בהפרשות הסוציאליות?
מדובר על ההפרשות לפנסיה, קרן השתלמות, ביטוח מנהלים וכו שקטנות כי הברוטו יורד.
בכל מקרה, אם יש משהו שאני ממש לא מבין בו, אז זה חישוב של הדברים האלו...
לגבי הוצאות טיפול שנתיות, ייתכן שהן גבוהות יותר כאשר הרכב ישן יותר - כמו החלפת רצועת טיימינג וכו. אני דיברתי על רכב חדש מהיבואן. בקילומטרז' שפותח השרשור ציין, לא מגיעים לטיפולים ה"מתקדמים" הללו.
vivi, אני מפ"ת ועובד ליד לוד (ממש קרוב), ואשתי עובדת באשדוד. לכן, לה יש רכב ליסינג ולי יש רכב פרטי (היה לי ליסינג עד להעלאת המיסים הדרסטית לפני כמה שנים), מחליף פעם ב-3 שנים (כשנגמרת האחריות).
את כל הטיולים הארוכים והסידורים עושים כמובן עם רכב הליסינג.
לגבי חישובים, שוב, זה מסובך, אבל לאחר כמה וכמה שנות נסיון אפשר לסכם את הנקודות העיקריות ברכב הפרטי (שוב, חדש, לא משומש) ביומיום כך, תחליטו עד כמה זה פוגם באיכות החיים:
- משלמים לבד על ביטוחים ורשיון רכב. טוב, זה חלק מהדיל... כבר הבנו.
- משלמים לבד השתתפות עצמית במקרה של נזק/תאונה. יכול להיות מבאס, אבל... אם לא עושים תאונות... זה לא רלוונטי.
- ירידה גדולה בערך הרכב, בעיקר בשנה ראשונה. כן, זה מבאס אבל מתרגלים. ברכב משומש זה כמובן הרבה פחות מורגש.
- לוקחים לבד את הרכב לטיפול פעם בשנה. ממש לא נורא. ממתינים בחדר עם עיתונים, טלוויזיה ומחשב כשעתיים או פשוט מסתובבים בחוץ וחוזרים אחרי כמה שעות.
- לוקחים את הרכב לבד לטסט. שטויות. רכב חדש - שנה ראשונה פטורים מטסט. ומשנה שנייה - 10 דקות במכון הבדיקה בדרך לעבודה ואתם בחוץ עם מדבקה.
- דלק לא חופשי. כן, אחרי שמתרגלים לשנים של דלק חופשי, זה מ-ב-א-ס, גם כיום...
- אין שקט נפשי ופינוק - זניח לדעתי. האוטו החדש באחריות, וכל תקלה תתוקן ללא עלות. אני מניח שברכב משומש יש פחות שקט נפשי.
בסופו של דבר, בשיקול כלכלי קר, כיום זה די דעה רווחת שאין שום סיבה לקחת רכב ליסינג בפחות מ-25,000 ק"מ ויש האומרים אפילו יותר....
·
Re: עלות אחזקת רכב
·אתה צריך לחשב את על פי הזמן שאתה מתכוון להחזיק ברכב. למשל ירידת ערך הולכת ויורדת, לעומת זאת יש פעם ב 3-4 שנים החלפת צמיגים , מצבר .lukas כתב:אני מתלבט האם לקחת רכב ליסינג מהחברה בה אני עובד לבין לקנות רכב יד 2.
ברור לי שרכב ליסינג לא משתלם ( בטח עבור נסועה נמוכה מ 20,000), אבל אני מפקטר פה את הנוחות והשקט שהליסינג מספק.
אני רוצה לחשב עלות אחזקת רכב פרטי.ואשמח לקבל הערות על החישוב.
נניח אקנה יונדאי i30 שנתון 2012-2013:
ביטוחים: 4,100 ₪ שנתי
טסט: 1,500 ₪ שנתי
טיפולים* : 2,500 ₪ שנתי ( לי זה נראה הרבה. אחרים אמרו לי שזה מעט).
דלק: 7,800 ₪ שנתי ( עבור 12,000 קמ בצריכת דלק של 10 קמ לליטר ומחיר 6.5 ₪ לליטר).
איבוד ערך: 10,000 ₪ בשנה (עבור רכב שנקנה ב 80,000 ₪ וירידת ערך של 15٪ שנתי).
סה"כ: 25,900 ₪ שנתי, כלומר 2,160 ₪ חודשי.
יש לכם הערות על החישוב?...
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים
זה בדיוק מה שכתבתי, אולי הייתי צריך להוסיף "אחרי" כדי שיהיה יותר ברור:shaulch כתב:רכב חדש לוקחים רק בשנה השלישית לטסט . בשנתיים הראשונות אין צורך.......
·...
כלומר, בתום שנתיים מקניית הרכב, צריך לקחת אותו לטסט פעם ראשונה.רכב חדש - שנה ראשונה פטורים מטסט. ומשנה שנייה......
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"
- pixies
-
- אחראי תחום HTPC
- הודעות: 32926
- הצטרף: מרץ 2007
- מיקום: פאתי מלאבס
- נתן תודות: 779 פעמים
- קיבל תודות: 2302 פעמים