עלות אחזקת רכב

רכבי ICE, פלאגינים, היברידים וחשמליים כמו ג'ילי, טסלה, איוניק, MG
lukas (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 143
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 13 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

עלות אחזקת רכב

נושא שלא נקרא #1 

אני מתלבט האם לקחת רכב ליסינג מהחברה בה אני עובד לבין לקנות רכב יד 2.
ברור לי שרכב ליסינג לא משתלם ( בטח עבור נסועה נמוכה מ 20,000), אבל אני מפקטר פה את הנוחות והשקט שהליסינג מספק.

אני רוצה לחשב עלות אחזקת רכב פרטי.ואשמח לקבל הערות על החישוב.
נניח אקנה יונדאי i30 שנתון 2012-2013:
ביטוחים: 4,100 ₪ שנתי
טסט: 1,500 ₪ שנתי
טיפולים* : 2,500 ₪ שנתי ( לי זה נראה הרבה. אחרים אמרו לי שזה מעט).
דלק: 7,800 ₪ שנתי ( עבור 12,000 קמ בצריכת דלק של 10 קמ לליטר ומחיר 6.5 ₪ לליטר).
איבוד ערך: 10,000 ₪ בשנה (עבור רכב שנקנה ב 80,000 ₪ וירידת ערך של 15٪ שנתי).
סה"כ: 25,900שנתי, כלומר 2,160חודשי.

יש לכם הערות על החישוב?

alchemy
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 693
הצטרף: אפריל 2016
נתן תודות: 47 פעמים
קיבל תודות: 71 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

מחיר בנזין 95 הוא 6 שקלים לליטר.
שאר הפרמטרים נראים בסדר....
אם כבר יד 2, אז למה יונדאי i30 ?
הייתי לוקח רכב יותר יותר מפנק, ב 80 אלף יש אופציות יותר טובות

mp3lll
סמל אישי של משתמש
חבר במועדון ה-20K
חבר במועדון ה-20K
הודעות: 20656
הצטרף: ספטמבר 2007
נתן תודות: 134 פעמים
קיבל תודות: 1006 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

השאלה אם אתה הולך לשלם שווי שימוש ומס, או רק מס בליסינג.
"הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם" - אין יותר אקטואלי מזה.

lukas (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 143
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 13 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

@mp3lll
·
לדעתי שווי שימוש ומס.
על סוזוקי קרוסאובר כ 2800 שח בחודש (הפרש בנטו)

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

ההערות שלי:
- ברכב אירופאי (חדש מהיבואן) איבוד הערך יותר גבוה, שוק הרכב מאוד חלש. ייתכן שביונדאי הכל כך אהוב על ישראלים מה שכתבת נכון.
- מאיפה המספר ההזוי הזה של 2500 ש"ח לשנה על טיפולים? זה 800 לשנה אם אתה לא שוחק בלמים (נוהג באופן עצבני ולוחץ הרבה על הברקס וכו במקום לנהוג רגוע ולתת לאוטו להאט באופן טבעי יותר) ו-1200-1300 אם אתה כן שוחק בלמים.
- שכחת לחשב את ההפסד בהפרשות הסוציאליות (לטובת רכב פרטי כמובן). זה הרבה כסף!
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8040
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 335 פעמים
קיבל תודות: 242 פעמים

Re: עלות אחזקת רכב

נושא שלא נקרא #6 

lukas כתב:אני מתלבט האם לקחת רכב ליסינג מהחברה בה אני עובד לבין לקנות רכב יד 2.
ברור לי שרכב ליסינג לא משתלם ( בטח עבור נסועה נמוכה מ 20,000), אבל אני מפקטר פה את הנוחות והשקט שהליסינג מספק.

אני רוצה לחשב עלות אחזקת רכב פרטי.ואשמח לקבל הערות על החישוב.
נניח אקנה יונדאי i30 שנתון 2012-2013:
ביטוחים: 4,100 ₪ שנתי
טסט: 1,500 ₪ שנתי
טיפולים* : 2,500 ₪ שנתי ( לי זה נראה הרבה. אחרים אמרו לי שזה מעט).
דלק: 7,800 ₪ שנתי ( עבור 12,000 קמ בצריכת דלק של 10 קמ לליטר ומחיר 6.5 ₪ לליטר).
איבוד ערך: 10,000 ₪ בשנה (עבור רכב שנקנה ב 80,000 ₪ וירידת ערך של 15٪ שנתי).
סה"כ: 25,900שנתי, כלומר 2,160חודשי.

יש לכם הערות על החישוב?
...
סימנתי בבולד איטליק וקו תחתון את משפט המפתח. מעולם לא חישבתי עלויות כי זה מה שקבע לי אם לקנות רכב או לקחת ליסינג.
כל אחד ושיקוליו

vivi
סמל אישי של משתמש
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר
הודעות: 3263
הצטרף: ינואר 2009
מיקום: מודיעין
נתן תודות: 897 פעמים
קיבל תודות: 424 פעמים

נושא שלא נקרא #7 

pixies כתב: - שכחת לחשב את ההפסד בהפרשות הסוציאליות (לטובת רכב פרטי כמובן). זה הרבה כסף!
...
·

יכול להרחיב על זה? אני מניח שזה מתייחס לסעיף "אחזקת רכב" שאינו מחושב בהפרשות הסוציאליות.
איך אתה מחשב את היתרון הכללי שבאחזקת רכב פרטי?

lukas (פותח השרשור)
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 143
הצטרף: אוגוסט 2011
נתן תודות: 13 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #8 

pixies כתב: - שכחת לחשב את ההפסד בהפרשות הסוציאליות (לטובת רכב פרטי כמובן). זה הרבה כסף!
...
·אכן לא רשמתי.
בסימולציה התקבל :
עבור תנאי ההעסקה שלי והרכב הנ"ל מדובר בכעוד 150~ שח בחודש

לגבי פקטור הנוחות אז השאלה היא כמה. (כמובן שלכל אחד זה אישי).
אני חושב שעבורי עד 800-900 שח בחודש.עבור אישתי 400-500 ולכן אנחנו מתלבטים.

לגבי עלות הטיפולים השנתית, אכן העירו פה שזה 2500 שח בשנה זה הרבה.
גם אני חושב ככה.
אחרים שהתייעצתי איתם, טענו ש 2500 זה נמוך ואתר עלות אחזקת רכב כמו CARCOST בכלל אומרים כ 4000 שח בשנה עבור רכב 2013.
נראה לי מוגזם בטירוף.
נערך לאחרונה על ידי lukas ב 24/09/2016 12:24, נערך 2 פעמים בסך הכל.

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8040
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 335 פעמים
קיבל תודות: 242 פעמים

נושא שלא נקרא #9 

דבר נוסף, יש את האתר carcost.co.il שיכול לעזור לך.
לגבי הפרשות זה תלוי במקום העבודה שלך. אצלינו כשהחזרתי את הרכב לא קיבלתי עוד בהפרשות הסוציאליות. השאירו לי את החלק הזה במשכורת כרכב.

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #10 

אתה בטוח שההפרש הוא 150 ש"ח בלבד בהפרשות הסוציאליות?
מדובר על ההפרשות לפנסיה, קרן השתלמות, ביטוח מנהלים וכו שקטנות כי הברוטו יורד.
בכל מקרה, אם יש משהו שאני ממש לא מבין בו, אז זה חישוב של הדברים האלו... :)

לגבי הוצאות טיפול שנתיות, ייתכן שהן גבוהות יותר כאשר הרכב ישן יותר - כמו החלפת רצועת טיימינג וכו. אני דיברתי על רכב חדש מהיבואן. בקילומטרז' שפותח השרשור ציין, לא מגיעים לטיפולים ה"מתקדמים" הללו.

vivi, אני מפ"ת ועובד ליד לוד (ממש קרוב), ואשתי עובדת באשדוד. לכן, לה יש רכב ליסינג ולי יש רכב פרטי (היה לי ליסינג עד להעלאת המיסים הדרסטית לפני כמה שנים), מחליף פעם ב-3 שנים (כשנגמרת האחריות).
את כל הטיולים הארוכים והסידורים עושים כמובן עם רכב הליסינג.

לגבי חישובים, שוב, זה מסובך, אבל לאחר כמה וכמה שנות נסיון אפשר לסכם את הנקודות העיקריות ברכב הפרטי (שוב, חדש, לא משומש) ביומיום כך, תחליטו עד כמה זה פוגם באיכות החיים:
- משלמים לבד על ביטוחים ורשיון רכב. טוב, זה חלק מהדיל... כבר הבנו.
- משלמים לבד השתתפות עצמית במקרה של נזק/תאונה. יכול להיות מבאס, אבל... אם לא עושים תאונות... זה לא רלוונטי.
- ירידה גדולה בערך הרכב, בעיקר בשנה ראשונה. כן, זה מבאס אבל מתרגלים. ברכב משומש זה כמובן הרבה פחות מורגש.
- לוקחים לבד את הרכב לטיפול פעם בשנה. ממש לא נורא. ממתינים בחדר עם עיתונים, טלוויזיה ומחשב כשעתיים או פשוט מסתובבים בחוץ וחוזרים אחרי כמה שעות.
- לוקחים את הרכב לבד לטסט. שטויות. רכב חדש - שנה ראשונה פטורים מטסט. ומשנה שנייה - 10 דקות במכון הבדיקה בדרך לעבודה ואתם בחוץ עם מדבקה.
- דלק לא חופשי. כן, אחרי שמתרגלים לשנים של דלק חופשי, זה מ-ב-א-ס, גם כיום...
- אין שקט נפשי ופינוק - זניח לדעתי. האוטו החדש באחריות, וכל תקלה תתוקן ללא עלות. אני מניח שברכב משומש יש פחות שקט נפשי.

בסופו של דבר, בשיקול כלכלי קר, כיום זה די דעה רווחת שאין שום סיבה לקחת רכב ליסינג בפחות מ-25,000 ק"מ ויש האומרים אפילו יותר.
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

shaulch
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 404
הצטרף: פברואר 2005
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

נושא שלא נקרא #11 

pixies כתב:אתה בטוח שההפרש הוא 150 ש"ח בלבד בהפרשות הסוציאליות?
מדובר על ההפרשות לפנסיה, קרן השתלמות, ביטוח מנהלים וכו שקטנות כי הברוטו יורד.
בכל מקרה, אם יש משהו שאני ממש לא מבין בו, אז זה חישוב של הדברים האלו... :)

לגבי הוצאות טיפול שנתיות, ייתכן שהן גבוהות יותר כאשר הרכב ישן יותר - כמו החלפת רצועת טיימינג וכו. אני דיברתי על רכב חדש מהיבואן. בקילומטרז' שפותח השרשור ציין, לא מגיעים לטיפולים ה"מתקדמים" הללו.

vivi, אני מפ"ת ועובד ליד לוד (ממש קרוב), ואשתי עובדת באשדוד. לכן, לה יש רכב ליסינג ולי יש רכב פרטי (היה לי ליסינג עד להעלאת המיסים הדרסטית לפני כמה שנים), מחליף פעם ב-3 שנים (כשנגמרת האחריות).
את כל הטיולים הארוכים והסידורים עושים כמובן עם רכב הליסינג.

לגבי חישובים, שוב, זה מסובך, אבל לאחר כמה וכמה שנות נסיון אפשר לסכם את הנקודות העיקריות ברכב הפרטי (שוב, חדש, לא משומש) ביומיום כך, תחליטו עד כמה זה פוגם באיכות החיים:
- משלמים לבד על ביטוחים ורשיון רכב. טוב, זה חלק מהדיל... כבר הבנו.
- משלמים לבד השתתפות עצמית במקרה של נזק/תאונה. יכול להיות מבאס, אבל... אם לא עושים תאונות... זה לא רלוונטי.
- ירידה גדולה בערך הרכב, בעיקר בשנה ראשונה. כן, זה מבאס אבל מתרגלים. ברכב משומש זה כמובן הרבה פחות מורגש.
- לוקחים לבד את הרכב לטיפול פעם בשנה. ממש לא נורא. ממתינים בחדר עם עיתונים, טלוויזיה ומחשב כשעתיים או פשוט מסתובבים בחוץ וחוזרים אחרי כמה שעות.
- לוקחים את הרכב לבד לטסט. שטויות. רכב חדש - שנה ראשונה פטורים מטסט. ומשנה שנייה - 10 דקות במכון הבדיקה בדרך לעבודה ואתם בחוץ עם מדבקה.
- דלק לא חופשי. כן, אחרי שמתרגלים לשנים של דלק חופשי, זה מ-ב-א-ס, גם כיום...
- אין שקט נפשי ופינוק - זניח לדעתי. האוטו החדש באחריות, וכל תקלה תתוקן ללא עלות. אני מניח שברכב משומש יש פחות שקט נפשי.

בסופו של דבר, בשיקול כלכלי קר, כיום זה די דעה רווחת שאין שום סיבה לקחת רכב ליסינג בפחות מ-25,000 ק"מ ויש האומרים אפילו יותר.
...
רכב חדש לוקחים רק בשנה השלישית לטסט . בשנתיים הראשונות אין צורך.
·

shaulch
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 404
הצטרף: פברואר 2005
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

Re: עלות אחזקת רכב

נושא שלא נקרא #12 

lukas כתב:אני מתלבט האם לקחת רכב ליסינג מהחברה בה אני עובד לבין לקנות רכב יד 2.
ברור לי שרכב ליסינג לא משתלם ( בטח עבור נסועה נמוכה מ 20,000), אבל אני מפקטר פה את הנוחות והשקט שהליסינג מספק.

אני רוצה לחשב עלות אחזקת רכב פרטי.ואשמח לקבל הערות על החישוב.
נניח אקנה יונדאי i30 שנתון 2012-2013:
ביטוחים: 4,100 ₪ שנתי
טסט: 1,500 ₪ שנתי
טיפולים* : 2,500 ₪ שנתי ( לי זה נראה הרבה. אחרים אמרו לי שזה מעט).
דלק: 7,800 ₪ שנתי ( עבור 12,000 קמ בצריכת דלק של 10 קמ לליטר ומחיר 6.5 ₪ לליטר).
איבוד ערך: 10,000 ₪ בשנה (עבור רכב שנקנה ב 80,000 ₪ וירידת ערך של 15٪ שנתי).
סה"כ: 25,900שנתי, כלומר 2,160חודשי.

יש לכם הערות על החישוב?
...
·אתה צריך לחשב את על פי הזמן שאתה מתכוון להחזיק ברכב. למשל ירידת ערך הולכת ויורדת, לעומת זאת יש פעם ב 3-4 שנים החלפת צמיגים , מצבר .

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #13 

shaulch כתב:
...
...
רכב חדש לוקחים רק בשנה השלישית לטסט . בשנתיים הראשונות אין צורך.
·
...
זה בדיוק מה שכתבתי, אולי הייתי צריך להוסיף "אחרי" כדי שיהיה יותר ברור:
רכב חדש - שנה ראשונה פטורים מטסט. ומשנה שנייה...
...
כלומר, בתום שנתיים מקניית הרכב, צריך לקחת אותו לטסט פעם ראשונה.
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

kingikra
סמל אישי של משתמש
חבר שלא מהעולם הזה
חבר שלא מהעולם הזה
הודעות: 8040
הצטרף: דצמבר 2006
נתן תודות: 335 פעמים
קיבל תודות: 242 פעמים

נושא שלא נקרא #14 

היום טסט עושים אחרי שלוש שנים ולא בתום השנה השניה.
כמו כן, אם בתקציבים עסקינן, אתה עדיין אמור לשלם את האגרה כל שנה.

pixies
אחראי תחום HTPC
אחראי תחום HTPC
הודעות: 32926
הצטרף: מרץ 2007
מיקום: פאתי מלאבס
נתן תודות: 779 פעמים
קיבל תודות: 2302 פעמים

נושא שלא נקרא #15 

תודה, לא ידעתי את זה. (Y)
זה כנראה ממש חדש, כי את הרכב שלי מ-2014 עדיין הייתי צריך לקחת לטסט פעם ראשונה לפני שבוע (שנתיים מתאריך הקנייה).
"החלפתי כבל דיגיטלי ונפתח לי הסאונד"

שלח תגובה

חזור אל “רכבי ICE וחשמליים”