האתר שלנו מבוסס על פרסומות. ללא פרסומות לא נוכל להתקיים כלכלית.
כנראה שנעשה שימוש בדפדפן שלך בחוסם פרסומות אשר פוגע בנו כלכלית
אנחנו מבקשים שתוסיף אותנו לרשימה הלבנה Whitelist בתוסף חוסם הפרסומות שלך

תודה והמשך גלישה נעימה באתר!
מאמרים אחרונים

שתף בפייסבוק שיתוף בפייסבוק
RSS - מאמריםמאמרים
RSS - פורומיםפורומים
דווח למנהל דיווח למנהל
קישור לעמוד זה קישור לעמוד זה
עוד בקבוצת HT



לכל בעלי רסיבר ימהה כנסו.


   פורומים > אודיו > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)
מחבר הודעה
big007 (חיים)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 10, 2005
הבעות תודה: 97
מספר הודעות: 2200

 #1  נשלח: ב' 19/06/2017 13:43
לכל בעלי רסיבר ימהה כנסו.

לאחר כיול של הרסיבר מדובר בYAMAHA RXA1010
שמעתי קטע מוסיקה לאחר הכיול במצב סטריאו 2 CH וגם במצב STRAIGHT הכל לכאורה נשמע טוב. רק מה שלא שומעים את "הCENTER הדמיוני" שאמורים לשמוע כאשר מאזינים למוזיקה כשאתה יושב בין שני הרמקולים (במשולש שווה צלעות)
אבל!!!


במעבר למצב PURE DIRECT פתאום השתנה הכל הCENTER חזר.

ידוע לי שבצב PD הוא עוקף את כל המעגלים ברסיבר ישר להגברה.ז"א שאתה שומע נטו את ההקלטה ללא EQ שהרסבר ביצע בכיול.

לאחר כמה נסיונות במצב ידני ברסיבר אפילו שהכל במצב FLAT אני לא מצליח להגיע למצב כמו בPD.
הכיצד?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
molvy (משה לוי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר


הצטרף בתאריך:
  Mar 16, 2010
הבעות תודה: 586
מספר הודעות: 4403

 #2  נשלח: ב' 19/06/2017 18:30
Re: לכל בעלי רסיבר ימהה כנסו.

big007 כתב:
לאחר כיול של הרסיבר מדובר בYAMAHA RXA1010
שמעתי קטע מוסיקה לאחר הכיול במצב סטריאו 2 CH וגם במצב STRAIGHT הכל לכאורה נשמע טוב. רק מה שלא שומעים את "הCENTER הדמיוני" שאמורים לשמוע כאשר מאזינים למוזיקה כשאתה יושב בין שני הרמקולים (במשולש שווה צלעות)
אבל!!!


במעבר למצב PURE DIRECT פתאום השתנה הכל הCENTER חזר.

ידוע לי שבצב PD הוא עוקף את כל המעגלים ברסיבר ישר להגברה.ז"א שאתה שומע נטו את ההקלטה ללא EQ שהרסבר ביצע בכיול.

לאחר כמה נסיונות במצב ידני ברסיבר אפילו שהכל במצב FLAT אני לא מצליח להגיע למצב כמו בPD.
הכיצד?
·

התופעה מוכרת לי, חוויתי בה כאשר חיברתי את הרמקולים של סונוס פאבר אל ה YAMAHA 3800 השמע בלי כל אפקט היה שונה לגמרי מהשמע ב PD. לא ממש הצליחו להסביר לי למה זה קורה אבל ב PD פתאום הרמקולים נשמעו הרבה יותר טוב וטבעי.
https://www.hometheater.co.il/vp2343555#2343555
נכון להיום כאשר אני שומר מוזיקה אני שומע רק ב PD
נראה שאפילו במצב של EFFECT OFF יש התערבות של כל מיני מעגלים ברסיבר שמשפיעים על השמע
(1) הבעות תודה: big007
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
molvy (משה לוי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר


הצטרף בתאריך:
  Mar 16, 2010
הבעות תודה: 586
מספר הודעות: 4403

 #3  נשלח: ב' 19/06/2017 18:37

JizzMo
·
אולי לא הגיוני אבל אני לא מתווכח עם עובדות
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
a_yaron
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 04, 2005
הבעות תודה: 52
מספר הודעות: 1293

 #4  נשלח: ב' 19/06/2017 19:21

JizzMo
·אם בPD הוא שומע תקין אז אין בעיה בחיבורים עצמם (OUT OF PHASE), אם בזמן הכיול המערכת היתה מזהה OUT OF PHASE (לא משנה אם אמיתי או לא *) היתה צריכה להופיע אזהרה והוא לא כתב שהיתה כזו.

כשאני שומע רדיו אני מעדיף לשמוע בPD, יותר מסודר (מוזיקה אני שומע דרך הגברה דו ערוצית נפרדת).

* התיחסתי לOUT OF PHASE - בזמן כיול שחכתי מיגרה קרובה לרמקול פתוחה וזה גרם לקיול לחשוב שהרמקול בOUT OF PHASE, לאחר סגירת המיגרה הבעיה נעלמה.

ירון
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
a_yaron
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Dec 04, 2005
הבעות תודה: 52
מספר הודעות: 1293

 #5  נשלח: ב' 19/06/2017 19:41

JizzMo כתב:


אם כי נכון שב YPAO הרסיבר מתריע אם הוא מגלה מופע הפוך, אם כי יש אפשרות לבחור להתעלם מזה ולהמשיך בכיול.


בדיוק לזה התיחסתי
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
big007 (חיים)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 10, 2005
הבעות תודה: 97
מספר הודעות: 2200

 #6  נשלח: ב' 19/06/2017 19:48

JizzMo
·
כל הרמקולים אצלי בפזה הנכונה.מה שכתבת הוא לא מדויק.לעניות דעתי.
במידה ואחד הרמקולים הוא בפזה הפוכה זה לא משנה באיזה מצב DSP או PD אתה שומע ברסיבר.הרסיבר היה מציג את עניין הפזה כבר בכיול.

לגבי שמיעת סטריאו נטו.כל האודיופילים שומעים עם מגברים ללא כל שינוי שהוא.מה שהוקלט זה מה שאמור לצאת מהרמקולים.
לדעתי מצב הPD זהו המצב הנכון לשמוע מוזיקה.הוא נותן במה יותר נכונה של הכלים כמו שהטכנאי סאונד התכוון.
הרי כאשר יוצרים בינך לבין הרמקולים משולש שווה צלעות.משמע שמהמרחק בין הרמקולים הוא שווה למרחק בינך לבין רמקול ימין ושמאל.אתה מקבל סנטר דמיוני.הנוסחה היא R+L=C.
שבדרך כלל הטכנאי "מציב" (עם כפתור שנקרא"פנפוט" על הקונסולה) שם כלים כמו הבייס דראם,גטרה בס.ולפעמים גם את הזמר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
big007 (חיים)
חבר ותיק
חבר ותיק

הצטרף בתאריך:
  Apr 10, 2005
הבעות תודה: 97
מספר הודעות: 2200

 #7  נשלח: ב' 19/06/2017 19:50

JizzMo כתב:
@a_yaron
·

לא דברתי על החיבורים. מערכת הכיול מסוגלת להפוך מופע, אם כי נכון שב YPAO הרסיבר מתריע אם הוא מגלה מופע הפוך, אם כי יש אפשרות לבחור להתעלם מזה ולהמשיך בכיול. בכל מקרה מה שהוא מתאר לא נשמע כמו פעולה תקינה של הרסיבר. אין סיבה שזה יקרה אלא אם כן יש תקלה כלשהי ב DSP... ההיתי מנסה לאפס את הרסיבר ולכייל מחדש..


·מסתבר שאני לא טועה עיין בשרשור של משה לוי.
כנראה שכך הרסיבר בנוי.
מעניין אם גם בחברות אחרות הרסיבר בנוי כך???
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 483
מספר הודעות: 4259

 #8  נשלח: ב' 19/06/2017 22:22

JizzMo כתב:

ציטוט:
...


·
בלי קשר, אם כבר יחס ישיבה, אז יותר אידיאלי לשבת במרחק כפול ממרחק בין הרמקולים כדי לקבל אפקט מרבי מהבמה.


·מאיפה הבאת את זה?
קודם כל, זה מאוד תלוי ברמקולים, בחדר ובמרחקים האובסולוטיים ולא ניתן לומר דבר כזה בוודאות כזאת במיוחד שלרוב היא לא נכונה והתוצאה הכי טובה לקבל במה טובה היא כשיש סימטריה. אולי קצת יותר לטובת המרחק ישיבה, אבל פי שתיים זה כבר מוגזם. אתה בדיוק כמו האודיפילים שקונים כבל קומקום ב100$.
(1) הבעות תודה: big007
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
BUGY (בוגי)
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Feb 24, 2009

מיקום: מודיעין
הבעות תודה: 483
מספר הודעות: 4259

 #9  נשלח: ג' 20/06/2017 16:50

JizzMo כתב:
@BUGY
·

יחס בין מרחק רמקולים למרחק ישיבה ממרכז הבמה משפיע על עומק הבמה. ההמלצה היא לכוון את שני הרמקולים לעבר מקום הישיבה, מה שנקרא TOES IN. לפי היחס המוגזם של משולש שווה צלעות, אתה יושב במרחק של 86% מהמרחק בין הרמקולים (גובה המשולש) ולכן אתה נזקק לזווית TOES של 60 מעלות שזה ממש מוגזם ולא ריאלי, מה שגם מבטל אפקט מרחבי בעקבות החזרים מהקירות. יש אודיופילים שממליצים, ללא סיבה מוצדקת להשתמש ביחס הזהב של כ 1.61, זה כבר יותר הגיוני כי אז זווית ההטיה פנימה קטנה, אבל עבור יחס של 1:2 זווית ההטיה פנימה היא 26 מעלות, שזה המינימום המומלץ מבלי להתרחק יותר מידי מהבמה ולאבד את הפרדת הערוצים. יותר מזה, צליל מונו שהוקלט בעוצמה שווה לשני הערוצים, ישמע בעוצמה כפולה מאשר צליל שהוקלט בערוץ אחד באותה העוצמה, ירידה בהספק האקוסטי פרופורציונאלית למרחק האזנה, ולכן ממרחק גדול פי 2 מהמרחק הין הרמקולים, מנחית את צלילי המונו IN PHASE שבוקעים ממרכז הבמה פי 2, מה שמאזן את כל הבמה, מבלי לפגוע בהפחנה בין הערוצים. אגב היחס 1:2 הוא היחס המומלץ בכל חוברות המשתמש של רמקולי בוסטון אקוסטיק ויצא לי לראות את אותה ההמלצה ברמקולי מורל...


·מה? קראת מה כתבת בכלל? אתה מאמין בזה?

קודם כל, אין שום כלל שאומר שצריך לסובב את הרמקול פנימה, יש המלצה וזה לא אומר לסובב את כל הרמקול אלה לפני הטעם לרוב הרמקול לא יהיה בול ישר לפנים של המאזין אלה פחות, הרבה פחות אחרת הטוויטר ישתלת לך על המבה ויהרוס את כל העומק. שדרל אגב, אין שום קשר בין מרחק שלך מהרמקולים לעומק הבמה. לדוגמה, מוניטוריים אולפניים שלפעמים יושבים מטר מהמאזין והבמה נפלא, גדולה ורחבה.

פחות החזרים? זה מעולה, אלה החזרים ראשונייים והם לא תורמים לתחושת המרחב אלה לבלבול כי הם משתלבים בתוך הצליל הראשוני ובעצם הורסים את הצליל. לכן הדבר הכי חשוב שאודיאפילים ממליץ זה להרחיק את הרמקול מהקיר, כדי למנוע את הבעיה הזאת וגם לשפר את הבס.

שים לב איך אתה מדבר על זוויות ואז בטעות עובר לדבר על מרחקים, אין ביניהם קשר. אתה יכול לקבל את אותן הזוויות מרמקול שיושב מטר מהמאזין או 100 מטר ואז כל הדיבורים שלך על איזון והספק אקוסטי לא קשורים.

בוסטון אקוסטי? ח טוב שלא אמרת פיור אקוסטיק...


כמובן שאפשר גם זווית של 25 וגם 20. זה מאוד תלוי ברמקול, בחדר ובהעדפות אישיות וזה מה שאני אומר, זה אישי, אין לך פה שום יכולת לתת כללים למה הכי טוב ואין סיבה, היצרנים ממליץ על תווח, בין 60-45 מעלות בין הרמקולים כשאתה יושב במרכז עם זווית הכנסה של הרמקול בין 5 ל15 מעלות. לפחות 20 ס"מ מהקיר ועדיף מעל חצי מטר מכל הקירות. יש כמבון עוד דגשים אבל זה כבר תלוי ברמקול, שימוש ובחדר אבל הכל מסתכם במה אתה מעדיף.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 431
מספר הודעות: 3597

 #10  נשלח: ה' 22/06/2017 0:36

ימהה 2050 שמחובר אנאלוגית לבלוריי ימהה 1020, נבדק עם דיסק מוזיקה SACD שמקודד ב- 2 ערוצים.

אם אני אצטרך לתאר במילים קיצוניות אז מצב PD, הסאונד נשמע מלא נפח ועשיר.
כל שאר המצבים (2CH, STRAIGHT עם ובלי סאב), הסאונד נשמע מאוזן.
בשני המצבים יש סנטר דימיוני ברור לחלוטין, למרות שהוא כמובן לא עובד.

בין ה- PD לשאר המצבים יהיו הבדלים שמיעים שכן בכל שאר המצבים יש התערבות של ווליום YAPO, מצבי Enhancer, DRC וכדו' האם מופעלים או לא...
בנוסף, זה מאוד תלוי באיכות הרמקולים שיש לך ומה הם מסוגלים לתת ועד כמה נמוך הם יכולים לרדת. זה גם משפיע על הסאונד.

אני עם SVS אולטרה שנותנים באס מטורף מבלי שהסאב יעבוד בכלל ומבלי שהם מתאמצים בכלל.
ואם יש לך רמקול שלא מסוגל לתת את כל הטווח אז זה יישמע אחרת, חלול וכו'.
כאמור, יש המון פרמטרים מעורבים שמשפיעים על הסאונד במצב שהוא לא PD ולכן אם תרצה להגיע למצב קרוב ל- PD, תצטרך לנטרל אותם.

_________________
למכירה זוג רמקולים סטליטיים בי-אופוליים: Polk Audio RM8.
600 שקל, צבע שחור, כולל מתקן תלייה לקיר.
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
eyosha
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד

הצטרף בתאריך:
  Jul 15, 2009
הבעות תודה: 64
מספר הודעות: 887

 #11  נשלח: ה' 22/06/2017 8:25

avihuli
·
או במילים אחרות לשרשר מגבר סטראו, ככה לא צריך להתעסק ולנבור בהגדרות כל הזמן. 😎😎😎

_________________
כיול טוב בראש ובראשונה, הוא כיול שנשמע לך טוב ולאו דווקא לאחרים. תשקיעו יותר זמן בלהקשיב ולהינות מהמערכת ופחות בלכייל ולשחק בה כל היום
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
avihuli
חבר מביא חבר
חבר מביא חבר

הצטרף בתאריך:
  Aug 06, 2011
הבעות תודה: 431
מספר הודעות: 3597

 #12  נשלח: ה' 22/06/2017 8:54

eyosha
מה הולך ? איפה היית מלא זמן ?!

אכן זו גם אפשרות למרות שנבירה זה חלק מהעניין לפעמים, לא ככה ?
| פרופיל | שלח הודעה | חפש
כל הזמנים הם שעון קיץ - ישראל (GMT+3) הצג הודעות קודמות:    
פורומים > אודיו רב-ערוצי (ק''ב)


  
    שם משתמש:
נתוני כניסה לכל אתרי HT:

  סיסמא:
  קוד: קוד אבטחה
  הקש קוד:
 

  


 | 

קפוץ אל: 
לא ניתן לשלוח הודעות בפורום זה
לא ניתן להגיב להודעות בפורום זה
לא ניתן לערוך את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן למחוק את הודעותיך בפורום זה
לא ניתן להצביע לסקרים בפורום זה
לא ניתן לצרף קבצים בפורום זה
לא ניתן להוריד קבצים בפורום זה

תקנון / תנאי השימוש באתר צור קשר / contact us כל הזכויות שמורות לקבוצת ht