המבצע של הוט על כוונת משרד התקשורת

פורום רשתות, IT ומחשוב כללי - רשתות, ראוטרים, מחשבים ניידים, אביזרים וכו'.
off (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1315
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 41 פעמים
קיבל תודות: 203 פעמים

המבצע של הוט על כוונת משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #1 

המבצע של הוט כולל 200 מגה במחיר קמעונאי של 64 שקל בחודש ■ המחיר נמוך מהמחיר הסיטונאי שנקבע, שעומד על 75-100 שקל בחודש.
המבצע האחרון של הוט הרים גבה במשרד התקשורת, לאחר שקיבל פניות מחברות תקשורת שביקשו לברר האם מדובר במבצע חוקי. הוט יצאה במבצע ל-200 מגה במחיר של 64 שקל בחודש - מחיר אטרקטיבי לכל הדעות, אך מחיר שבמסגרת מדיניות השוק הסיטונאי שחלה על הוט הוא נמוך מהמחיר הסיטונאי שקבע לה המשרד ואשר עומד על 75-100 שקל בחודש.

משרד התקשורת מאשר שהוא בודק כיצד ועל סמך מה הוט יוצאת במבצע כזה, מה גם שהיא בכלל לא מיישמת את מדיניות השוק הסיטונאי.

נזכיר כי מהירות ה-200 מגה בהוט נכללה במדיניות, וזאת משום שהוט שכנעה את משרד התקשורת שיש לה בעיית קיבולת ברשת, ושאם המחיר ל-200 מגה לא יהיה יקר יותר, הדבר יביא לגידול בביקושים שיביאו לסתימת הרשת שלה, ולכן היא הצליחה לשכנע את המשרד שקבע מחיר סיטונאי גבוה יותר לקצב של ה-200 מגה.

עכשיו הטענה שנשמעת כלפי הוט היא שכנראה שאין בעיית קיבולת, כי אם הייתה בעיה כזו, היא לא הייתה מורידה את המחיר בעשרות אחוזים. בנוסף בודק המשרד את הסיטואציה הלא הגיונית לכאורה, לפיה המחיר הקמעונאי נמוך בעשרות אחוזים מהמחיר הסיטונאי, ולכן מתחרותיה לא יוכלו מן הסתם למכור את תשתית ה-200 מגה שלה, ובקיצור הבעיה מול הוט ממצה את אחד הכשלים הגדולים בכלל במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי. הצורך לעקוב באופן קבוע אחרי כל מבצע וכל מהלך של חברות התשתית, ומנגד הניסיון שלהם לאלתר כל הזמן נתיבי מילוט מהשוק הסיטונאי כדי לקבל מחיר ראוי על השימוש בתשתיות שלהם.

על כן נדרש המשרד המשרד להחליט עכשיו האם המחיר הקמעונאי הוא תקין, ובהתאם לכך להוריד את המחיר הסיטונאי עבור שימוש המתחרות, או שאם המחיר נמוך מדי, אז הוא יצטרך לעצור את המבצע, כי המחיר הסיטונאי לא יכול להיות גבוה יותר מהקמעונאי.

http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1001224041

qsub00
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 954
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 101 פעמים
קיבל תודות: 78 פעמים

נושא שלא נקרא #2 

פעם ראשונה אני רואה שמתלוננים על מחיר נמוך...

want_upload
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 435
הצטרף: נובמבר 2010
נתן תודות: 413 פעמים
קיבל תודות: 50 פעמים

נושא שלא נקרא #3 

העיקר שהמחיר לצרכן יהיה משתלם וכל שאר השטויות כמו שוק סיטונאי זה לא משנה

off (פותח השרשור)
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 1315
הצטרף: אפריל 2007
נתן תודות: 41 פעמים
קיבל תודות: 203 פעמים

נושא שלא נקרא #4 

לא מסכים איתכם.
אם חברה מביאה ללקוחותיה הישירים מחיר נמוך אבל לספקיות המשנה שאמורות להתחרות איתה, מחיר גבוה, זה לכאורה נסיון למחוץ את המתחרים.
מהלך שאם יקרה יפגע כמובן בצרכן שבסופו של דבר לא יהנה מתחרות אלא שוב מונופול.
הוט צריכה למכור במחיר הגיוני גם לשוק הסיטונאי ולאפשר לספקיות להציע דאבלים במחיר תחרותי.

qsub00
חבר פעיל במיוחד
חבר פעיל במיוחד
הודעות: 954
הצטרף: מאי 2013
נתן תודות: 101 פעמים
קיבל תודות: 78 פעמים

נושא שלא נקרא #5 

אתה מדבר על תרגילים שעבדו בעולם הישן, תתעורר חבוב!
היום קונים בזול ונחצה את הגשר כשנגיע אליו...

avidvir
טרול
טרול
הודעות: 165
הצטרף: ינואר 2018
נתן תודות: 3 פעמים
קיבל תודות: 5 פעמים

נושא שלא נקרא #6 

אני יכול לנסות להבין את משרד התקשורת בנושא,
במיוחד שלא תמיד חברה מוזילה מחירים כי היא רוצה להוזיל מחירים, זה גם יכול להיות שההוזל היא זמנית כדי לנסות להביא אל רותה חברה המון לקוחות דבר שעלול לגרום לסגירת חברות מתחרות והישארות פחות חברות ושוב העדפה של החברה שהוזילה את מחירים בשוב להעלאות את המחירים שלה.

shaulch
חבר פעיל מאוד
חבר פעיל מאוד
הודעות: 404
הצטרף: פברואר 2005
נתן תודות: 56 פעמים
קיבל תודות: 36 פעמים

Re: המבצע של הוט על כוונת משרד התקשורת

נושא שלא נקרא #7 

off כתב:המבצע של הוט כולל 200 מגה במחיר קמעונאי של 64 שקל בחודש ■ המחיר נמוך מהמחיר הסיטונאי שנקבע, שעומד על 75-100 שקל בחודש.
המבצע האחרון של הוט הרים גבה במשרד התקשורת, לאחר שקיבל פניות מחברות תקשורת שביקשו לברר האם מדובר במבצע חוקי. הוט יצאה במבצע ל-200 מגה במחיר של 64 שקל בחודש - מחיר אטרקטיבי לכל הדעות, אך מחיר שבמסגרת מדיניות השוק הסיטונאי שחלה על הוט הוא נמוך מהמחיר הסיטונאי שקבע לה המשרד ואשר עומד על 75-100 שקל בחודש.

משרד התקשורת מאשר שהוא בודק כיצד ועל סמך מה הוט יוצאת במבצע כזה, מה גם שהיא בכלל לא מיישמת את מדיניות השוק הסיטונאי.

נזכיר כי מהירות ה-200 מגה בהוט נכללה במדיניות, וזאת משום שהוט שכנעה את משרד התקשורת שיש לה בעיית קיבולת ברשת, ושאם המחיר ל-200 מגה לא יהיה יקר יותר, הדבר יביא לגידול בביקושים שיביאו לסתימת הרשת שלה, ולכן היא הצליחה לשכנע את המשרד שקבע מחיר סיטונאי גבוה יותר לקצב של ה-200 מגה.

עכשיו הטענה שנשמעת כלפי הוט היא שכנראה שאין בעיית קיבולת, כי אם הייתה בעיה כזו, היא לא הייתה מורידה את המחיר בעשרות אחוזים. בנוסף בודק המשרד את הסיטואציה הלא הגיונית לכאורה, לפיה המחיר הקמעונאי נמוך בעשרות אחוזים מהמחיר הסיטונאי, ולכן מתחרותיה לא יוכלו מן הסתם למכור את תשתית ה-200 מגה שלה, ובקיצור הבעיה מול הוט ממצה את אחד הכשלים הגדולים בכלל במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי. הצורך לעקוב באופן קבוע אחרי כל מבצע וכל מהלך של חברות התשתית, ומנגד הניסיון שלהם לאלתר כל הזמן נתיבי מילוט מהשוק הסיטונאי כדי לקבל מחיר ראוי על השימוש בתשתיות שלהם.

על כן נדרש המשרד המשרד להחליט עכשיו האם המחיר הקמעונאי הוא תקין, ובהתאם לכך להוריד את המחיר הסיטונאי עבור שימוש המתחרות, או שאם המחיר נמוך מדי, אז הוא יצטרך לעצור את המבצע, כי המחיר הסיטונאי לא יכול להיות גבוה יותר מהקמעונאי.

http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1001224041
...
כל השוק הסיטונאי בכלל זאת החלטה שגויה.
שכל חברה תסלול (באותם פירים של בזק) או שיאשרו להם להקים חברות משותפות שאחריות על התשתית כמו בסלולר.

שלח תגובה

חזור אל “רשתות, אינטרנט ו- Fiber”