לבת שלי עשיתי כרטיס רב קו לפני מספר חודשים בעמדת רב קו ברכבת ישראל. פשוט היה לי נוח. במקרה יצא לי לנסוע איתה ברכבת לפני פתיחת שנת הלימודים.
קרה מה שתמיד יכול לקרות לילדים, והיא איבדה את הכרטיס.
אמרתי לעצמי, לא נורא, מדובר בכרטיס אישי ואין בעיה להחליף אותו ולהעביר את מה שהיה עליו (ולמזלי הוא היה טעון במעט מאד כסף - ערך צבור) לכרטיס חלופי.
ניגשתי לתחנת הרב הקו הסמוכה לבית שלי (בזכרון יעקב), ופתאום מתברר לי כי בגלל שהרב קו של הילדה הוצא ברכבת ישראל, הם לא יכולים לבטל אותו, ולהעביר את היתרה שהיתה בו לרב קו חדש. אמרו לי לפנות לרכבת ישראל, לבטל את הרב קו שם, ואז הם יוכלו להעביר את היתרה.
הוצאתי לה במקום רב קו חדש, ולמחרת (זה היה אחרי שש בערב, והמוקד הטלפוני של הרכבת כבר לא עבד) פניתי לרכבת ישראל.
בקיצור - המוקד אמר לי שהם לא יכולים לבטל את הכרטיס טלפונית ואני חייב להגיע פיזית לעמדת רב קו של רכבת ישראל.
פשוט טרטור.
מסקנה - אל תעשו רב קו ברכבת! היום יש עמדות רב קו כמעט בכל עיר במדינה.
http://alhakav.mot.gov.il/he/service-centers
למה לא לעשות רב קו ברכבת ישראל
כמו בהרבה דברים - יש הבטחות לגבי שילוב שקוף בין החברות ויש את המציאות.
במציאות כל רב קו מונפק ע"י חברה מפעילה מסויימת והלוגו שלה מופיע עליו מאחור. העמדה בזכרון יעקב, למשל, היא של אגד - כך שבמקרה של אבדן הכרטיס רק בעמדות של אגד יסייעו לך (ולא ברכבת, למשל). אה, ורק פרונטלית. כי אם אפשר להקשות על הלקוחות, למה לא?
לכן ההמלצה היא לאו דווקא "לא לעשות רב קו ברכבת" אלא להנפיק בחברה שנוח לך להגיע אליה במקרה של תקלה.
במציאות כל רב קו מונפק ע"י חברה מפעילה מסויימת והלוגו שלה מופיע עליו מאחור. העמדה בזכרון יעקב, למשל, היא של אגד - כך שבמקרה של אבדן הכרטיס רק בעמדות של אגד יסייעו לך (ולא ברכבת, למשל). אה, ורק פרונטלית. כי אם אפשר להקשות על הלקוחות, למה לא?
לכן ההמלצה היא לאו דווקא "לא לעשות רב קו ברכבת" אלא להנפיק בחברה שנוח לך להגיע אליה במקרה של תקלה.